Tämä on vähän hauska ilmiö tällä palstalla, mutta tosi usein tällä palstalla toistuu ilmiö, että kun joku uskaltaa heitellä nimiä ilmoille, niin äkkiä paikalle rynnistää muitakin komppaajia :D. Mistä äkkinäinen palstalukija ilman lähdekritiikkiä liikkuva saattaa pian luulla liikoja. Toisin sanoen se ei tarvitse kuin yhden värikynän käyttäjän palstalle, joka julistaa kesken neuvottelujen, että soppari on varma tai vähintäänkin viime metreillä, niin sieltä tulee heti pari-kolme muutakin käyttäjää julistamaan "joo mä oon kuullu kans :D mulla sama mut jo pari päivää aiemmin sain kuulla :D". Ja tietysti hommaan kuuluu vielä kunnon selittelyt jälkikäteen, että kyllä se soppari oli oikeasti tosi lähellä, ei me oltu mitenkään väärässä.
Kommentoin nyt senkin, että näitä huhuja on hauska lukea ja eikä väärässä oleminen ole häpeä, mutta eiköhän tähänkin ketjuun lentele vielä lintusia laulamaan miten Konnalla oli jo kynä JYPin lämpöisessä officessa kädessä mutta siitä oli loppunut vaan muste ja siks se meni viime metreillä Tapparaan.
Suosittelen huomioimaan myös sen, että joillakin on tapana tulla kertomaan uutisten julkistamisen jälkeen, että tiesivät tästä jo pitkään. Osan kohdalla tämä on totta, mutta joillakin on omat agendansa, jonka vuoksi esittävät, että tiesivät jotain paljon ennen kuin asia tuli julkisuuteen.
Totuus on tälläkin kertaa siellä välimaastossa. Konnan JYP-sopimus ei ollut varma tai edes hirvittävän todennäköinen missään kohtaa, mutta JYP oli oikeasti vaihtoehto. Tappara oli kuitenkin Ilveksen jälkeen Konnan ykkösvaihtoehto, joten oli kaikille selvää, että Tapparaan menee, jos pääsevät sopimukseen. On mahdollista, että jos Tapparan kanssa ei olisi päässyt sopuun, niin ei olisi lopulta tehnyt sopimusta mihinkään. Muut vaihtoehdot olivat selvästi Tampereen seuroja alempana.
Mutta toki asia on niinkin, kuten olen aiemminkin täällä kertonut, että jos joku saa ns. suoraan ytimestä aitoa oikeaa 100% tietoa jostain asiasta, niin sitä ei yleensä lähdetä levittämään missään - tai varsinkaan netin keskustelupalstoilla. Johtuen ihan siitä, että tuo tieto on luottamuksellista, ja jos sitä levittää, niin levittämisestä jää herkästi kiinni, jolloin luottamus menee. Toki tiedon levittäminen etukäteen voi olla myös aidosti haitallista.