JYP-huhut

  • 2 247 920
  • 10 626

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Jos MTVn haastatttelu Kontiolan kohdalla pittää paikkaansa. Niin JYP ei ole missään tapauksessa se seura mihin Konna mahdollisesti siirtyisi, Koska oli sanonut että runkosarjapelit ei häntä kiinnosta. JYPssä ei noita pudotuspelejä tulla juurikaan pelamaan.
Eikä tuollaisella asentteella olevaa pelaajaa edes JYP tarvitse. Jos runkosarjasta selviää jatkoon nykyisillä miehillä niin samalla rosterilla pudotuspeleihinkin. Se sentteri jos on hankintalistalla niin mahdollisimman pian joukkueeseen on sitten mukana menestyksessä tai menestämättömyydessä niin pitkään kuin mahdollista rikkomatta joukkue harmoniaa.
Minun puolesta voi mennä Tapparaan vuolemaan sitä pokaalila jos se on tullakseen.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun luki noita Kontiolan sanomisia tän päivän mtv uutisessa, niin en tiedä oisko tuo edes oikea pelaaja tänne, JYP tarvii pelaajan joka painaa myös tosissaan nää runkosarja pelit.

"Täysi motivaatio on kuitenkin vielä haussa.

– Ajattelen, että katsotaan, mitä tästä tulee. Minua ei kiinnosta nämä runkosarjapelit ollenkaan. Jos se ei käy jollekin, voi vetää minun nimeni yli listalta. Tällainen on minun tilanteeni, Kontiola täräyttää."
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos MTVn haastatttelu Kontiolan kohdalla pittää paikkaansa. Niin JYP ei ole missään tapauksessa se seura mihin Konna mahdollisesti siirtyisi, Koska oli sanonut että runkosarjapelit ei häntä kiinnosta. JYPssä ei noita pudotuspelejä tulla juurikaan pelamaan.
Eikä tuollaisella asentteella olevaa pelaajaa edes JYP tarvitse. Jos runkosarjasta selviää jatkoon nykyisillä miehillä niin samalla rosterilla pudotuspeleihinkin. Se sentteri jos on hankintalistalla niin mahdollisimman pian joukkueeseen on sitten mukana menestyksessä tai menestämättömyydessä niin pitkään kuin mahdollista rikkomatta joukkue harmoniaa.
Minun puolesta voi mennä Tapparaan vuolemaan sitä pokaalila jos se on tullakseen.
Just samalla hetkellä laitoin samasta asiasta päivityksen :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulostaisi tosiaan aika pitkälle siltä että haluaisi kovasti voittaa mestaruuden, mutta ei halua itse tehdä sen eteen mitään töitä ja tietenkin vielä täydellä palkalla.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Näistä jutuista ei tiedä milloin haastattelut on tehty ja muuten vaan voidaan jauhaa niitä näitä kyllä. Toki Tapparahan se ykkösvaihtoehto olisi, mutta ainakin edelleen se oma tieto on sama kuin parisen viikkoa sitten ja tie tänne kävisi.
Tapparan urheilutoimenjohtaja sanoi siis eilen, että Kontiolasta ollaan kiinnostuneita, jos motivaatio riittää. Kontiola taas kertoi tänään aamulla MTV:lle, että mitään kunnon neuvotteluja ei olla käyty, on vain keskusteltu. Näin ollen ihan julkisesti sanotun perusteella voi päätellä, että sopimus Jypin kanssa ei ole mitenkään lähellä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Jos tosiaan on oikeasti tommonen asenne niin menkööt Tapparaan… Hankitaan se sentteri sitten jostain muualta.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun luki noita Kontiolan sanomisia tän päivän mtv uutisessa, niin en tiedä oisko tuo edes oikea pelaaja tänne, JYP tarvii pelaajan joka painaa myös tosissaan nää runkosarja pelit.

"Täysi motivaatio on kuitenkin vielä haussa.

– Ajattelen, että katsotaan, mitä tästä tulee. Minua ei kiinnosta nämä runkosarjapelit ollenkaan. Jos se ei käy jollekin, voi vetää minun nimeni yli listalta. Tällainen on minun tilanteeni, Kontiola täräyttää."
No nyt meni maku ja vaikka olin oletuksessa että on aika varmaa että Konna tulee niin ei ton jälkeen tarvi tulla.
Joko sitä ei tosiaan kiinnosta tai sitten on tossa tilanteessa aivan liian ylimielinen kun laukoo nämä.
JYP voi siirtää katseet Pohjois-Ameriikkaan.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Ihan hyvä, että Konna antoi tuollaisen lausunnon julkisesti. Aiemmin haaveilin hänestä, mutta nyt tuon jälkeen tuntuisi vastenmieliseltä hankinnalta.

Edit. Toki täytyy muistaa, että onko toimittaja käyttänyt hieman vapauksia tuossa lausunnossa ”ei kauheasti kiinnosta” kääntyy helposti toimittajalla ”ei kiinnosta ollenkaan”.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Voi olla myös toimittajan värikynää näissä. Viimekauden joukkueissa kuitenkin arvostettu. Josta kertoo että kolmena viimekautena pitänyt varakapteenin natsoja itsellään. Olympialaisissakin pitänyt myös varakapteenin natsoja. Toki alkoholi ehkä maistuu vähän enemmän kuin normi rivi liigapelaajalla, joka toki on oma ongelmansa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Samat sanat, palkkasoturi joka ei istu JYPin muottiin.

Itsekin mietin että mikä vaikutus joukkuehenkeen olisi jos uransa lopettanut lomailija hyppäisi remmiin marrraskuussa. Olisiko kovinkaan positiivinen. Muut on treenanneet kovaa ja hitsautuneet jo yhteen. Ja vaikea sanoa mikä on Kontiolan pelillinen anti esimerkiksi ihan perus viisikkopelissä. Ylivoimalla varmasti tehokas, mutta siihen ruutuun me ei tietääkseni tarvita erityisosaamista.

Ajatusleikkinä kumpi on tärkeämpi joukkueelle, Lassila jolla on kova työmoraali, voittamisen halu ja ura menossa eteenpäin vai Kontiola jonka ura on vahvasti takanapäin eikä ole takeita että edes lähtee hommaan täysillä mukaan. Kontiola ei ole mielestäni ollenkaan JYPin näköinen pelaaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin mietin että mikä vaikutus joukkuehenkeen olisi jos uransa lopettanut lomailija hyppäisi remmiin marrraskuussa. Olisiko kovinkaan positiivinen. Muut on treenanneet kovaa ja hitsautuneet jo yhteen. Ja vaikea sanoa mikä on Kontiolan pelillinen anti esimerkiksi ihan perus viisikkopelissä. Ylivoimalla varmasti tehokas, mutta siihen ruutuun me ei tietääkseni tarvita erityisosaamista.

Ajatusleikkinä kumpi on tärkeämpi joukkueelle, Lassila jolla on kova työmoraali, voittamisen halu ja ura menossa eteenpäin vai Kontiola jonka ura on vahvasti takanapäin eikä ole takeita että edes lähtee hommaan täysillä mukaan. Kontiola ei ole mielestäni ollenkaan JYPin näköinen pelaaja.
Oleellistahan on, että miten Konna lopulta käyttäytyisi joukkueen mukana ja millaisella asenteella olisi remmiin astumassa. Varmasti nämä asiat selvitetään etukäteen, eikä parilla medialle annetulla kommentilla ole siinä kohtaa mitään merkitystä.

En todellakaan toivo, että Konna palkataan joukkueeseen väkisin ja ilman pyrkimystä varmistaa, että on riittävässä kunnossa ja oikein motivoituneena liikkeellä. Medialle annetut kommentit eivät näitä asioita kuitenkaan määritä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oikeestaan hänen aikaisempi ulostulonsa alleviivasi runkosarjapelien merkitystä hänelle, kun mietti, että ehkä joululta olisi valmis hyppäämään johonkin kelkkaan, mikäli kokee motivaation olevan kohdallaan. Siinä itsessään on jo selvä agenda hänen puoleltaan, hetki runkosarjaa hakea pelituntuma ja pleijarit.

Tuon vuoksi olen hiukan ihmetellyt hinkua miehen perään täällä, koska palanen ei välttämättä lähtökohdiltaan olisi ollut kuin hätä apu jos juhlakausi olisi menossa nokilleen. Kyllä minäkin koen, että sentteriä vajaa tuo nippu vielä on, mutta ei maailman ainoat vapaat ja mahdolliset sentterit tuossa ole.

Kuitenkin, veikkaan että tie joka on valittu organisaation hallinnon puolelta ohjenuoraksi lähtee siitä, että aktivoidutaan vasta sitten, jos peli johtaa pisteettömään kurimukseen, jotta nuoret tulevaisuuden ukot saa oikeasti näyttää tasoaan tehdä liigassa tulosta kokemusta ja oppia hankkien. Kun näin on päätetty se on ok. Veikkaan, että mitä paremmin JYP pistettä kairaa, sitä myöhempään sentterihakuja tulee, jos tulee, voihan nämä olevat syttyä roihuun käsittämättömään, vaikka hiukka olen epäilevän tuosta.

Siinä mielessä ehkä tuo ajatus Konna JYP ja joulun tienoo, oli ehkä 1+1+1 näin kannattajan silmään, ehkä lopulta JYP kuitenkin katselee ratkaisua yli tämän kauden, jolloin joku saattaa tulla ennen siirtorajan umpeutumista tulevan kauden pahvi kainalossaan. Kukapa tietää.

Silti, kapea tuo posti tähän hetkeen on, vaikka suorittaminen saakin hyvä merkinnän, miten sujuu sitten verrokkina seuraava viiden pelin stintti, antaa osviittaa pelillisen käyrän jatkumosta. Missään tapauksessa ennen mj - taukoa JYP ei tule tekemään minkään sortin liikettä rosterin ulkopuolelta, ellei ole äärimmäinen pakko, veikkaan ma.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kuitenkin, veikkaan että tie joka on valittu organisaation hallinnon puolelta ohjenuoraksi lähtee siitä, että aktivoidutaan vasta sitten, jos peli johtaa pisteettömään kurimukseen, jotta nuoret tulevaisuuden ukot saa oikeasti näyttää tasoaan tehdä liigassa tulosta kokemusta ja oppia hankkien. Kun näin on päätetty se on ok. Veikkaan, että mitä paremmin JYP pistettä kairaa, sitä myöhempään sentterihakuja tulee, jos tulee, voihan nämä olevat syttyä roihuun käsittämättömään, vaikka hiukka olen epäilevän tuosta.

Tämä on minun mielestä se ydin. JYP on pelannut yllättävän hyvin käytännössä nollalla(toistaiseksi) liigatason sentterillä ja sopii odottaa että kaikki tuosta vielä parantavat. Ja tietysti Christoffer palaa askiin. Vähän sama "ongelma" kun Tapparalla että peli on kulkenut selkeästi vajavaisellakin keskikaistalla. Periaatteessa turha hätäillä jos homma toimii eikä akuuttia tarvetta ole.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aina pitää näihin uutisista poimittuihin sitaatteihin suhtautua varauksella, mutta silti. Jos Konna on oikeasti tuolla asenteella liikkellä, niin ei kiitos. Mitä hän oikeasti edes tekee tuollaisella kultamitalilla, joka käydään poimimassa playoffs-pelien kautta? Kävisi ostamassa jostakin rihkamakaupasta itselleen mitalin ja raapustaisi itse sinne taakse, että "SM-mestaruus 2023-24". Sitten olisi se Liigan kultamitali kirjahyllyssä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Case-Konna on ihmetyttänyt minua minua alusta asti. Korjatkaa jos olen väärässä. Ilmeisesti loppukesästä kaipuu pelikentille heräsi, kun kaverit siirtyivät kesäterasseilta omien joukkueidensa pariin. Tässä kohti Konna halusikin tehdä yllätyspaluun pelikentille. Elo-syyskuussa (ja mahdollisesti vielä loka-marraskuussa?!) joukkueiden pitäisi kilpahuutaa Konnan palveluksia, ja vaakakupissa painaa rahan lisäksi playoffien pelaaminen ja todennäköisesti jonkinlainen yhteys Tampereeseen. Sitten kun joukkue on valittu, Konna aloittaa treenaamisen joukkueen kanssa, jotta on valmiina playoffeihin? Näinkö tämä kuvio menee.

En ole pitänyt Konnan tuloa Jyväskylään oikein missään vaiheessa realistisena, koska A) täällä ei ole Liigan parhaat menestysmahdollisuudet B) Jyväskylä on Konnalle "syrjäinen" sijainti johon ei ole mitään aiempaa sidettä. Kieltämättä paikka tälle olisi ollut heti kauden alussa, kun BC loukkaantui ja Estephan ei ole vielä käynnistynyt. Silloin olisi ollut ok napata Konna kuljeksimasta ja ottaa hänet välittömästi joukkueen harjoitusrinkiin mukaan.

Nyt sitten Lassila on vetänyt huikean alkukauden ja Perttukin yllättänyt positiivisesti, sekä Koskelallakin on oma potentiaalinsa. Vielä kun BC palaa elävien kirjoihin ja Estephanista saadaan ulos luvattu potentiaali, niin eihän meillä ole Konnalle mitään käyttöä. Etenkin jos herra tulee starban elkein koppiin, ja haluaa syrjäyttää jonkun edellä mainitun juuri enne playoffeja.

Ei kiitos Jyväskylään, ja ihmettelen suuresti jos kestomenestyjä-Tapparaan voi marssia noin vain rotsi auki kauden H-hetkenä.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Lassila on pelannut sen verran hyvällä tasolla, että soisin hänen jatkavan rosterissa. Sehän kai edellyttää myös sitä, että joukkueella pelit kulkee ja pisteitä tulee.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Lassila on pelannut sen verran hyvällä tasolla, että soisin hänen jatkavan rosterissa. Sehän kai edellyttää myös sitä, että joukkueella pelit kulkee ja pisteitä tulee.

Ole huoletta, kaikissa tapauksissa Lassila on rosterissa, viisikko voi tilanteen mukaan vaihtua tasakentällisin, mutta yv:ssä tuo on aina, jos on kunnossa kentälle menemään. Se on vähän, kun moni pohtii, että on kolme uhkaa JYP yv:ssä, niiltä jää hoksaamatta, kuka sen uhkan lopulta osaa nostaa potenssiin omalla tekemisellään. Pitää tulla isosti epäonnistumista, jos asemansa yv:ssä menettää. Tällä hetkellä, niin uskon, korkeintaan yksi sentteri on tarvis ja se yksi ei vie Lassilan peliaikaa pois. Samoin, vaikka kentällä ei vielä ole kulkenutkaan Koskela on hyvä paketti paikkaansa, eikä ihan märkäkorva enää, mistä kertoo jo kokolailla tasainen työ viime kaudellakin. Mahdollinen yksi sentteri ei lopulta rokota kovinkaan paljon näiden nuorten postia, ehkä Pertulle tulee jaksoja, kun veikkaan, että hänelle vasta ensi kausi on laskettu lunastuskaudeksi. Siihenhän tuo tähtää selvästi, että ensi kaudelle löytyy sentteripaletti omasta takaa 100%

Ilman muuta, a ja o sarjaan on tasainen virta pisteissä, vaikka mitään julmia voittoputkia ei tuottaisikaan, kaikkihan lopulta valmistaa sinne, missä tosipelit pelataan, pitää vaan olla riittävä, että niitä pelaamaan pääsee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Case-Konna on ihmetyttänyt minua minua alusta asti. Korjatkaa jos olen väärässä. Ilmeisesti loppukesästä kaipuu pelikentille heräsi, kun kaverit siirtyivät kesäterasseilta omien joukkueidensa pariin. Tässä kohti Konna halusikin tehdä yllätyspaluun pelikentille. Elo-syyskuussa (ja mahdollisesti vielä loka-marraskuussa?!) joukkueiden pitäisi kilpahuutaa Konnan palveluksia, ja vaakakupissa painaa rahan lisäksi playoffien pelaaminen ja todennäköisesti jonkinlainen yhteys Tampereeseen. Sitten kun joukkue on valittu, Konna aloittaa treenaamisen joukkueen kanssa, jotta on valmiina playoffeihin? Näinkö tämä kuvio menee.

En ole pitänyt Konnan tuloa Jyväskylään oikein missään vaiheessa realistisena, koska A) täällä ei ole Liigan parhaat menestysmahdollisuudet B) Jyväskylä on Konnalle "syrjäinen" sijainti johon ei ole mitään aiempaa sidettä. Kieltämättä paikka tälle olisi ollut heti kauden alussa, kun BC loukkaantui ja Estephan ei ole vielä käynnistynyt. Silloin olisi ollut ok napata Konna kuljeksimasta ja ottaa hänet välittömästi joukkueen harjoitusrinkiin mukaan.

Nyt sitten Lassila on vetänyt huikean alkukauden ja Perttukin yllättänyt positiivisesti, sekä Koskelallakin on oma potentiaalinsa. Vielä kun BC palaa elävien kirjoihin ja Estephanista saadaan ulos luvattu potentiaali, niin eihän meillä ole Konnalle mitään käyttöä. Etenkin jos herra tulee starban elkein koppiin, ja haluaa syrjäyttää jonkun edellä mainitun juuri enne playoffeja.

Ei kiitos Jyväskylään, ja ihmettelen suuresti jos kestomenestyjä-Tapparaan voi marssia noin vain rotsi auki kauden H-hetkenä.
Kyllä Konna alkoi omien sanojensa mukaan pohtimaan paluuta jo kesäkuun alkupuolella, jos oikein muistan. Ei siis loppukesästä, vaan ajatus kyti koko kesän ajan.

Vaikka Lassila on pelannut hienosti ja Perttukin aloittanut ihan ok, niin samalla lähtökohtainen ykkössentteri Estephan on toistaiseksi pettänyt ja BC ollut telakalla. Vaikka kuinka positiivisesti yrittää ajatella, niin sentteriosasto on vähintäänkin liian kapea, sekä potentiaalisesti liian heikkotasoinen muutenkin. Jos Konna oikeasti on riittävässä kunnossa ja oikein motivoitunut, niin olisi lähes idioottimaista sanoa ei, mikäli on mahdollista tänne saada.

Eli kunhan pyritään varmistamaan, että tiedetään oikeasti mitä saadaan, niin tottakai Konna voidaan tänne ottaa. Ei väkisin, mutta järki edellä.

Pointtini siis pohjimmiltaan on siinä, että Konna oli viime kaudella yksi koko sarjan parhaista senttereistä. Meillä on potentiaalinen sentteriongelma (edelleen). Tämä yhtälö ja nämä kortit täytyy vain katsoa kunnolla, tai muuten ei voi vakavissaan sanoa, että joukkueen rosterin eteen on tehty kaikki mahdollinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös