Oikeestaan olisi hyvä kyetä erottamaan mitkä on syyt pelilliseen umpikujaan ja mitkä toimiston sahurien temmellyskenttää. Toki asiat vaikuttaa toisiinsa, mutta keskinäistä syy seuraus suhdetta ei niiden välillä isommin välttämättä ole.
Pelillinen on noista helpoin (näkyvin) hoksata ja se samalla kertoo, miksi valmennusta lähdettiin mylläämään.
Taustoissa taas on menossa omat pudotuspelit ja täällä tietenkin osallisten puolesta ja vastaan klikit omine käsityksineen. Minä olen toki puoleni ilmaissut täällä, joten en tässä yritä kirjata tai kirjaa mitään mistään bias asetelmasta.
Virheettä taatusti ei ole yksikään osallinen tässä tunnelissa ryöminyt, mutta olisiko niin, että tämä kaaos viimein selvittää pakan ja avaa tien kehittämiseen. Toivotaan niin, vie sitten mikä osapuoli kisan tahansa.
Siihen kyllä usko, että pelaajat, edes kapteeni, olisivat suhanneet tuon valta taistelun osapuolena missään roolissa, ne tulkitsen pelkiksi salaliitto teorioiksi vailla perustaa. Se on kuitenkin mahdollista, että joukkueen sisälle on muodostunut noita tulosta ja yhteishenkeä syöviä kuppikuntia, mutta jos on, niin taatusti ennen valmennuksen vaihtoa, noin nopeasti nekään kun eivät synny ja kehity.
Joidenkin kommenttien perusteella, joita olen lueskellut, mieleen on värittynyt kuva, että Seppäsen ajatuksissa ja päämääränä on pidemmän kaaren kehitys, jossa valmista ja iskukykyistä tähdätään uuden hallin ensi kauteen, joka tietenkin on ymmärrettävä talouspoliittinen lähtökohta, kun tulopohja kumminkin (tai siihen mahdollisuus) on kokoluokkaa suurempi, kuin vanhan hallin kanssa.
Vastapuolena on sitten ne, joille panostus tarkoittaa pikaisempaa tulosta jo tähän juhlakauteen panostaen. Valmennuksessa taatusti Rautakorpi oli tämän ajatuksen takana ja tarkoitti ehkä sittenkin kilpajuoksu kommenteillaan seuran satsaavan mahdollisimman koviin valmiisiin pelaajiin taloudellisten tappioiden uhallakin, eikä minkään kilpailukykyisen pelitavan kehittämistä, jolla tavoin sen itse alkujaan tulkitsin. Täällä on tähänkin olemassa puolensa ja puolensa, minä olen niitä ei kannettu vesi kaivossa pysy miehiä, mutta ymmärrän toisenkin puolen ajatusmaailmaa, jossain hetkessä olisin jopa ollut samaa mieltä, vaan en tässä.
Jos kurvaa tuon ensimmäisen kappaleen sisältöön lopuksi, niin asiaa tekee vaikeaksi hahmottaa se, ettei meistä kenelläkään ole kykyä hahmottaa vaikuttaako ja miten, nuo kaksi hurrikaania, jotka samaan aikaan pyörii JYPissä, paras vaan on toivoa, että myrskyn jälkeen on poutasää, eli kaaos on uuden synnytyskipuja.