Tuo sentteri todellakin se tärkein osa mikä puuttuu ja mihin ei ole Viitanen pystynyt/osannut reagoida koko kauden aikana. Yks laituri vähintään olisi saatava lisää, kun tuo joukkue ei kestä loukkaantumisia ollenkaan vaan heti on pulassa jos yks ukko tipahtaa pois. 2mv ei uskalleta peluuttaa ollenkaan. Ja jos oikeasti miettii, että 2 ylivoimassa pelaa Rooba ja Perttu, niin kyllä sekin jo kertoo, että rakenteessa on vikaa pahasti.
Sinänsä, jos vähän zoomaa tarkemmin, rakenteessa ei ole niinkään mitään vikaa ja rakenne mikä on ei ole pelkästään Viitasen kontolla tai päätettävissä. Ihmettelen kuinka kaikilta tuntuu menevän yli hilseen se, minkä Seppänen on asiasta paaluttanut. Päätäntävaltaisimpana se on hänen pilli, minkä mukaan jokainen tanssii.
Varmaan homma olisi voinut olla parempi, jos epäonnistuneen tilalle olisi tuotu vähintään lähtötasoltaan vastaava vekkuli, vaan siihen väliin osui se sattuma, että omat junnut kykeni ottamaan ruutua ja allekirjoittamaan Seppäsen agendaa. Omille ruutua. Voi olla, että tässä on yksi siemen, johon Rautakorpi ja Seppänen törmäsivät niin pahoin, ettei näkemystä jatkaa löytynyt.
Jos miettii asiaa tämän kauden yli, niin oikeassahan Seppänen on. JYP likviditeetillä ei markkinasta kummoisia sentteri prospekteja naarailla ja aina on päällä arpa tarra. Siksi on ihan ymmärrettävää, että ne hintavimmat halutaan itse kasvattaa (sentteri, mv, jne) ja hankkia vain pakollista ulkoa.
Minun ymmärryksellä kyse ei rosterin epätasapainon räikeydestä, vaikka ei ideaali olekaan, eikä ole muillakaan, koska todellisuus, vaan valmennuksen kyvystä kaivaa paras ulos kulloisestakin. Rautakorpi ei maaliin löytänyt ja nyt sitten uudet ukot pyrkii parempaan, niin tämän kauden, kuin tulevaisuudenkin nimissä.
Ylle kirjattu ei kuitenkaan pois sulje sitä, että mahdollisesti joku vielä haalitaan syvyyttä tuomaan, varsinkin jos on ensi kauteen jatkava, mutta edelleen luulen, että sitä syvyyttä kaalitaan omista kasvateista mieluummin, kuin ostelemalla ja sekin on ihan ymmärrettävää. Jos sitten katsoo jotakin palapeliin sopivaa ulkoa, minusta pitää iskeä prospekteihin joilla on talenttia, vaikka vielä ei meriittiä.
Jokainen toki ränisköön asioista mistä mielii, mutta Seppäsen komennossa nyt mennään ja eniten tulosta syövä ja hidastava tekijä on nämä erimieliset tietäjä kuppikunnat, jotka kapulaa Seppäsen rattaisiin tunkevat. Tuloksen kannalta enemmän kuin jokunen vahvistus tähän kauteen vaikuttaa kykeneekö uusi valmennus parantamaan koko rosterin viisikkotyötä, olevakin taso kun varmaan on riittävä siihen, vaikka jos sopiva palanen löytyy, siitä on hyötyä.
Minä itse en koe niin, että Seppänen olisi joku ymmärrystä vailla oleva huru ukko, vaan päinvastoin, kyllästynyt katsomaan kuppikuntien sähläämistä vailla mitään kestävää ja päättänyt, että koska tähän rahaansa syytää, niin mieluummin siihen minkä viisaammaksi kokee, tykkäsi siitä joku tai ei.