JYP-huhut

  • 2 278 785
  • 10 815

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jasse Ikonen on just niitä jätkiä, että mieluummin ollaan hommaamatta ketään ku hommataan tommonen urallaan kovaa vauhtia alaspäin menevä just ja just liigatason jätkä. Ennemmin vaikka Varga tai Tohila sit kokoonpanoon, pystyvät varmasti samaan ku Ikonen ja senkin säästyneen rahan voi käyttää siihen että saadaan hommattua oikeasti joukkuetta vahvistavat tekijät ykkösen keskelle ja kakkosen laitaan.

Itse taas juuri näen että tämän hetken yksi ongelmakohtia on Tohila/Heljanko, että kuka tahansa liigatasoinen pelaaja vahvistaisi kolmosketjua ja varsinkin kun reserviä ei näiden takana ole. Siis nimenomaan jos nyt ei ole näkyvissä sitä ykköskorin pelaajaa.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ikonen kuitenkin pelannut puoli kautta Shl (0.3ppg) viime kaudella ja sai kahdestakin seurasta siellä sopimuksen. Ikääkin ”vasta” 33, voiko tuo nyt ihan paska olla. Itse jopa veikkaan, että olisi jossain nelosen laidassa joukkueelle tärkeämpi kuin joku Tohila tai Heljanko.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jasse Ikonen on just niitä jätkiä, että mieluummin ollaan hommaamatta ketään ku hommataan tommonen urallaan kovaa vauhtia alaspäin menevä just ja just liigatason jätkä. Ennemmin vaikka Varga tai Tohila sit kokoonpanoon, pystyvät varmasti samaan ku Ikonen ja senkin säästyneen rahan voi käyttää siihen että saadaan hommattua oikeasti joukkuetta vahvistavat tekijät ykkösen keskelle ja kakkosen laitaan.

Eikös yksi Malinen kuulu samaan kategoriaan, ja ymmärtääkseni hänen pelilliseen panokseen ollaan varsin tyytyväisiä.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös yksi Malinen kuulu samaan kategoriaan, ja ymmärtääkseni hänen pelilliseen panokseen ollaan varsin tyytyväisiä.
Sentteriosastolle oli tuossa kohtaa ns. pakko hankkia joku. Malinen oli kuitenkin treenannut itseään kuntoon, ollut Mestiksessä joukkueen mukana ja pelannutkin 4 peliä, minkä perusteella myös (oletettavasti) tiedettiin miehen olevan vielä pelikunnossa. Kukaan tuskin odotti alunperin Malisesta oleva näin iso hyöty joukkueelle vielä Liigatasolla. Tuttu mies myös valmennukselle entuudestaan.

Kun taas tässä kohtaa ei ole mikään välitön pakko saada "vain joku pelaaja" hankittua. Siksi en nää mitään järkeä lähteä nyt väkipakolla jotain Jasse Ikosta nelosen laiturin minuuteille hankkimaan. Eri asia, jos loukkien takia olisi nyt heti pakko saada vaan täydennystä.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Itse en usko, että neloskentän hankinnoilla on mitään tekemistä kärkipään hankintojen kanssa. Samalla, kun Malinen oli kotona ja teki muita juttuja viime kaudella niin Ikonen pelasi Ruotsin pääsarjassa. Sanon vaan, että veteraani pelaajista voi olla yllättävänkin paljon hyötyä joskus. Ja en tiedä onko Ikosella edes mitään yhteyksiä Jyppiin.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en usko, että neloskentän hankinnoilla on mitään tekemistä kärkipään hankintojen kanssa. Samalla, kun Malinen oli kotona ja teki muita juttuja viime kaudella niin Ikonen pelasi Ruotsin pääsarjassa. Sanon vaan, että veteraani pelaajista voi olla yllättävänkin paljon hyötyä joskus. Ja en tiedä onko Ikosella edes mitään yhteyksiä Jyppiin.
No onhan se täällä pelannutkin. Reserviin menisi, mutta rajallisia euroja en nyt käyttäisi häneen. Pidemmässä pelissä se Tohilan peluuttaminen olisi arvokkaampaa, kun nyt kuitenkin ollaan pudotuspelivauhdissa tälläkin sakilla.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kyllä minulle Jasse takaisin kävisi juurikin tuoksi puhumakseni leveyssentteriksi. Jassen lisäksi pitäisi kuitenkin saada ne oikeat vahvistukset eli kärkisentteri ja kärkilaituri.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Toi Dzierkals ei nyt kauheasti herättäisi hurraahuutoja. Ei oo näköjään oikein lähtenyt SHL:ssä.
Dzierkalsin Skellefteå hankki juuri Andreas Johnsonin NHL:stä. Olisiko tämä huhu nyt askeleen lähempänä?
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Toivottavasti Viitanen kiertää kaukaa tämän Dzierkalsin. Haisee floppivaraa Patalahden Essolle saakka. Ikosen kyllä ottaisin leveyshankintana tässä kohtaa. Varmasti olisi enemmän annettavaa kun Tohilalla tai Heljangolla.

Sori kun jatkan spämmäämistä tähän ketjuun vailla mitään oikeaa huhua.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tänään ei ketään julkaista, niin pakko myöntää, että olen pettynyt. Viimesien viikkojen aikana on, niin paljon kovaa puhetta ollut, että Veikolla on kovia nimiä nyt kiinni. Välillä se on on ollut jo hakemassa pelaajia lentokentältä ja välillä se itse puhuu kuntosalilla, että kovia nimiä nyt on kiinni.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tänään ei ketään julkaista, niin pakko myöntää, että olen pettynyt. Viimesien viikkojen aikana on, niin paljon kovaa puhetta ollut, että Veikolla on kovia nimiä nyt kiinni. Välillä se on on ollut jo hakemassa pelaajia lentokentältä ja välillä se itse puhuu kuntosalilla, että kovia nimiä nyt on kiinni.

Jos joku olisi tulossa ja julkaisu olisi tänään niin eiköhän tuota olisi jo eilen alettu hypettää. Tuskin on ketään tulossa tällä MJ tauolla.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Hiljaisuus on sen merkki, ettei ole nimiä papereissa. Jyp on omien sanojensa mukaan julkaissut sopimukset aina nopealla tahdilla, paitsi silloin, kun tehdään edeltävällä kaudella seuraavan kauden sopimuksia.

Nyt rakennetaan jo ensi kauden joukkuetta, joten ei ihme, että urheilutoimenjohtaja kiertää katsomassa Liiga-joukkueiden pelejä.

Viitanen on itse kertonut, että huippuvahvistusten hankkiminen kesken kauden Jypin budjetilla on vaikeaa. Voisi siis olettaa, että tulossa ei ole mitään varmoja pistenikkareita.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hiljaisuus on sen merkki, ettei ole nimiä papereissa. Jyp on omien sanojensa mukaan julkaissut sopimukset aina nopealla tahdilla, paitsi silloin, kun tehdään edeltävällä kaudella seuraavan kauden sopimuksia.

Nyt rakennetaan jo ensi kauden joukkuetta, joten ei ihme, että urheilutoimenjohtaja kiertää katsomassa Liiga-joukkueiden pelejä.

Viitanen on itse kertonut, että huippuvahvistusten hankkiminen kesken kauden Jypin budjetilla on vaikeaa. Voisi siis olettaa, että tulossa ei ole mitään varmoja pistenikkareita.
Paljon menee nää puheet ristiin täällä. Osa sanoo, että nyt ei Veikko hae mitään arpoja ja tarvittaessa rahaa on käytössä.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Osa sanoo, että nyt ei Veikko hae mitään arpoja ja tarvittaessa rahaa on käytössä.
Huhupalstalla tosiaan nimimerkit ovat väittäneet, että nyt olisi tarvittaessa rahaa käytössä. Loogisesti ajatellen Estephanin ja Lahtisen sopimuksista onkin säästetty satoja tuhansia euroja.

Toisaalta julkisissa esiintymisissään Viitanen on ollut odotuksia toppuutteleva. Olen taipuvainen uskomaan enemmän julkisia kommentteja kuin huhuja. Näin siksikin, että silloin, kun Viitanen on saanut tehtyä kaikkien mielestä tosi päteviä sopimuksia, hän on kommentoinut olevansa "luottavainen", että Jyp saa tehtyä hyviä sopimuksia.

Voi myös olla, että nämä kaksi asiaa eivät ole keskenään ristiriidassa. Rahaa on tarvittaessa käytössä, mutta on mahdollista, että kesken kauden hankittavat huippusentterit maksaisivat kuitenkin niin paljon enemmän kuin Jypillä on rahaa, että sopimusta ei synny.
 

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Jos tänään ei ketään julkaista, niin pakko myöntää, että olen pettynyt. Viimesien viikkojen aikana on, niin paljon kovaa puhetta ollut, että Veikolla on kovia nimiä nyt kiinni. Välillä se on on ollut jo hakemassa pelaajia lentokentältä ja välillä se itse puhuu kuntosalilla, että kovia nimiä nyt on kiinni.
Jos se puhuikin omasta liigapörssistään, salakuuntelija ei vaan tohkeissaan malttanut kuunnella loppuun asti.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Viitanen on itse kertonut, että huippuvahvistusten hankkiminen kesken kauden Jypin budjetilla on vaikeaa. Voisi siis olettaa, että tulossa ei ole mitään varmoja pipistenikkareita.
Kummasti muut joukkueet esimerkiksi Pelicans pystyy hankkimaan pelaajia kesken kauden ja kuitenkin budjetit on suht samaa tasoa. Kyllä se on osaamisesta kiinni.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Kummasti muut joukkueet esimerkiksi Pelicans pystyy hankkimaan pelaajia kesken kauden ja kuitenkin budjetit on suht samaa tasoa. Kyllä se on osaamisesta kiinni.
Pelaajien hankkiminen sinänsä ei ole ongelma. Jypille on tarjottukin erinäisiä pelaajia. Nyt viittasin varmoihin pistenikkareihin. Riskipelaajia toki löytyy aina ja jotkut niistä voivat olla tosi hyviä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Pelaajien hankkiminen sinänsä ei ole ongelma. Jypille on tarjottukin erinäisiä pelaajia. Nyt viittasin varmoihin pistenikkareihin. Riskipelaajia toki löytyy aina ja jotkut niistä voivat olla tosi hyviä.
Mikäli halutaan satavarmaa kaveria, niin odotettu lopputulos on se, ettei ketään saada hankittua. Ei JYP tässä vaiheessa kautta käytännössä voi löytää satavarmaa ilman jotain riskikerrointa, noilla miehillä on sopimukset jo muualle.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Jasse Ikonen ei ole minkäänlainen ratkaisu ja toivottavasti nimi ei ole käynyt edes Viitasen mielessä. Meillä on jo neloseen sopivia pelaajia, joten yhtään uransa laskuvaiheessa olevaa pelaaja sinne ei tarvita. Kuitenkin ollaan varmasti hakemassa vahvistuksia?

Ja näitä satavarmoja kavereita ei taida olla edes olemassa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kummasti muut joukkueet esimerkiksi Pelicans pystyy hankkimaan pelaajia kesken kauden ja kuitenkin budjetit on suht samaa tasoa. Kyllä se on osaamisesta kiinni.

Niin onko nyt ihan pakkorakoa ottaa se uusi "Teves" sisään jos joukkue kuitenkin nakuttaa pisteitä tasaiseen tahtiin? Itse ainakin mielelläni odottelen nappihankintoja vähän kauemmin. Kyllä vituttaisi jos tässä kohtaa hankittaisiin Estephanin ja Tevesin työn jatkaja kuusinumeroisilla rahoilla loppukaudeksi jota ei voisi edes vahvistukseksi sanoa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin onko nyt ihan pakkorakoa ottaa se uusi "Teves" sisään jos joukkue kuitenkin nakuttaa pisteitä tasaiseen tahtiin? Itse ainakin mielelläni odottelen nappihankintoja vähän kauemmin. Kyllä vituttaisi jos tässä kohtaa hankittaisiin Estephanin ja Tevesin työn jatkaja kuusinumeroisilla rahoilla loppukaudeksi jota ei voisi edes vahvistukseksi sanoa.
Kyllä, toisaalta minua vituttaa yhtälailla tai jopa enemmän jos odotellaan varmaa kalaa ja lopulta ketään ei tule. Ollaan vajaalla rosterilla niin tasollisesti kuin määrällisesti, juhlakauden playoffeihin lähdössä, vaikka puolustus ehkä seurahistorian paras.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä, toisaalta minua vituttaa yhtälailla tai jopa enemmän jos odotellaan varmaa kalaa ja lopulta ketään ei tule. Ollaan vajaalla rosterilla niin tasollisesti kuin määrällisesti, juhlakauden playoffeihin lähdössä, vaikka puolustus ehkä seurahistorian paras.
Siinä on iso ero, että otetaanko joku sisään ajatuksella "Teves", vai pyritäänkö skouttaamaan arpoja paremmin. Varmaa kalaa tuskin saadaan, mutta viimeistäänkin Estephanin jälkeen on syytä skouttailla kunnolla, että tiedetään edes jollain asteella mitä saadaan.

Teves ja myös Estephan ovat esimerkkejä siitä, että on hankittu arpoja skouttaamatta ja tutkimatta kunnolla. Molempien osalta olisi voitu etukäteen nähdä, että tämä homma ei toimi, jos olisi maltettu vähän ja skoutattu pelaajaa paremmin.

Ei tässä niin tule käymään, että ketään ei hankita. Se on 110% varmaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä, toisaalta minua vituttaa yhtälailla tai jopa enemmän jos odotellaan varmaa kalaa ja lopulta ketään ei tule. Ollaan vajaalla rosterilla niin tasollisesti kuin määrällisesti, juhlakauden playoffeihin lähdössä, vaikka puolustus ehkä seurahistorian paras.

Eihän tässä tällä hetkellä ole mitään paniikkia olemassa. Kuten @Valajas tuossa sanoi, turha tässä on hötkyillä, kun kerrankin on aikaa katsastaa oikeaa palasta hätä hakujen sijaan. Siirtorajaan on vielä reilusti aikaa ja joukkue esittää pisteitä keräävää kiekkoa, käytetään kerrankin posi hyväksi, kun siihen mahdollisuus.

Jos hankinta menee myöhempään, se voi olla samantien nimi, joka jatkaa ensi kauteenkin, kuinka lie asia mietitty konttorin puolella. Lopulta oleellista on se, että löytyy joku isommalla todennäköisyydellä tuo joukkueen tasoon lisää, kuin joku joka saattaa tuoda. Katsellaan rauhassa, mikäs tässä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ranska vs Kazakstan
  • 2.24
  • 4.25
  • 2.56
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös