Nyt kun Anthony Hunkka ei ole vielä ilmoitusluontoisesti saapunut, jatketaan huhu-ketjussa.
Niku - Winberg
Vainio - Honka
Eronen - Welsh
Tumanovs (/Malinen)
Nikua ja Winbergiä en erottaisi. Erinomainen pakkipari. Winbergillä ei ole mitään huolta, että Honka veisi paikkaa, hyvin erityyppisiä pakkeja ja Winberg on edelleen jopa aliarvostettu omalla tontillaan. Yksi JYPin tärkeimpiä pelaajia, uskaltaisin väittää.
Vainio ja Honka voisivat toimia hyvin, sillä Vainio on moderni peruspakki hoitaen aina oman hommansa. Oli jossakin haastattelussa itse hitusen pettynyt pistesaldoonsa: ei haittaa mitään, kunhan pelaa samaan malliin. Honka toisi tähän offensiivisen uhkan ja jos Hongan puolustustaidot eivät ole suuremmin muuttuneet, Vainio paikkaa ajoittaisia virheitä.
Eronen ja Welsh. En ole Erosta missään tapauksessa dissaamassa, on ehdottomasti ykkös-kakkospakkiparin miehiä, mutta roolituksen takia tämän tulisi mennä näin. Hongasta on selkeästi vähemmän hyötyä kolmosparissa, eli pidän itse asiassa Erosta parempana pakkina kokonaisvaltaisesti, ja siksi olisi järkevämpi ratkaisu tähän. Welshiltä on vielä näyttämättä, onko hitti vai huti: tällä hetkellä pelaa ihan ok, mutta ehkä enemmän olisi toivottu aina ulkomaalaisavulta. Pystyy helposti pelaamaan kuitenkin kolmosparin minuutteja kuten tähänkin saakka.
Tumanovs on ollut mielestäni positiivisin yllätys, omaa kiekollisia taitoja ja isompana kaverina pystyy pelaamaan järkevää puolustuspeliä. Pieni kokemattomuus liigakaukaloista näkyy silti, mutta uskon, että vain parantaa kokemuksen karttuessa. Ehdottomasti potentiaalisempi tällä hetkellä kuin A. Malinen.
Maliselle annettakoon vielä aikaa, ja voi stunttailla aika ajoin kokoonpanossa. Ei ole toivoton tapaus missään tapauksessa, mutta hötkyilee liikaa eikä vielä pysty paikkaamaan kiekollisilla avuillaan (joita kyllä on) ongelmakohtia omassa pelissään.
Peltolan kuntoutuessa en tiedä. Minä en ole henkilökohtaisesti koskaan pitänyt Peltolasta pakkina, enkä näe samaa yläsivua eli upsidea kuin valmennus on nähnyt. Ja minähän tietysti tiedän paremmin.