JYP-huhut

  • 2 097 305
  • 9 731

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon sitten vasta, kun näen ja kuulen tuon siirron toteutuvan jostain virallisemmasta lähteestä.

JYP-osio tuntuu olevan, kaikella kunnioituksella muita kirjoittajia kohtaan, kärjistetysti sellainen jossa joka toinen kirjoittaja kertoo kuuluvansa sisäpiiriin (tai luulee/haluaisi kuuluvansa) joukkueen läheisyydessä. Joko rivien välistä luettuna, tai sitten ihan suoraan.

Osalla kirjoittajista voi ollakin näin, mutta jotenkin näihin huhupuheisiin on oppinut vuosien saatossa oppinut varautumaan kevyehköllä varauksella...
Aika hyvin täältä oppii tunnistamaan, että kenellä on oikeaa tietoa ja kenellä ei.

Totuus kuitenkin on, että oikeat sisäpiiriläiset hyvin harvoin levittävät tietoa mihinkään. Sitä 100% varmaa tietoa vuodetaan joukkueen sisältä todella harvoille, jonka vuoksi jää helposti kiinni, mikäli lähtee tietoa levittämään. On tilanteita, että joukkueen pelaajistokin saa tietää asioista vasta kun ne julkistetaan kaikelle kansalle.

Tänne päätyvät oikeat ennustukset tai ennakkotiedot liikkuvat yleensä useamman suun kautta, eivätkä tule suoraan varsinaiselta sisäpiirilähteeltä. Sen takia niihin ei koskaan voi 100% luottaa, vaikka osalla porukasta onkin keskimääräistä parempaa tietoa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
JYP-osio tuntuu olevan, kaikella kunnioituksella muita kirjoittajia kohtaan, kärjistetysti sellainen jossa joka toinen kirjoittaja kertoo kuuluvansa sisäpiiriin (tai luulee/haluaisi kuuluvansa) joukkueen läheisyydessä. Joko rivien välistä luettuna, tai sitten ihan suoraan.
Tätä ketjua on tullut seurattua lukutilassa, mutta kai se pitää tulla kaapista ja todeta että minä olen Spartacus.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Jyp purkanut sopimuksen Plattin kanssa, joten eiköhän tämä Platt-Tappara-huhu varmistu lähiaikoina
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Hyvin sanottu, @Nelfor

Ainakaan itse en tuo tänne reposteltavaksi mitään sellaista, mikä on jaettu minulle luottamuksellisesti. Samaa toivoisin meiltä kaikilta.
Eri mieltä vahvasti, perusteet alla.

Luottamuksellinen tieto ei edes kuulu minulle sinulle tai kellekään muulle, kun asianomaiselle. Eli jos sinä, minä tai joku muu saa silti tietoa, niin vika ei ole meissä ja me voimme jakaa sitä eteenpäin, vika on siinä tiedon antajassa, joten kyllä minä ainakin toivon että tietoa jaetaan jos sitä saadaan.

Mikäli mennään ihmisten luonteeseen niin nämä ihmiset jotka tietoa jakavat vaikka"ei saisi" kertovat saman varmasti muuallekin kuin juuri sinulle, se on luonteenomaista ja tapa. Toiset eivåt sitten kerro mitään, mutta olisi erittäin harvinaista jos sinä/minä olisit ainut jolle tämä lähde kertoisi tietonsa.

Itsehän en ainakaan ole lähteille koskaan sanonut/luvannut etten kertoisi tietoa, jos minulle sitä kerrotaan ja silti sitä tulee.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ylipäätänsä tämähän on huhuketju, juuri sitä varten että tänne voi heitellä niitä huhuja. Lukijan pääteltäväksi jää sitten kuinka paljon siihen luottaa. Sittenhän siihen kannattaa luottaa täysin vasta kun virallisesti julkaistaan (ja jonnen sopimuksen jälkeen ei siihenkään täysin 100%)
Mutta Huhu-ketjussa olisi myös tärkeää osata erottaa huhu ja fantasia. Tosi monesti joku kommentoi näihin ketjuihin viestejä tyyliin "Eemeli Suomi kelpaisi JYPiin", jonka jälkeen Ipan hiekkalaatikolla aletaan huhuilla, että JYPin huhu-ketjussa puhutaan Suomen siirtyvän Jyväskylään. Meillä kun on olemassa myös utopia-ketju, jota voisi käyttää näihin viesteihin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eri mieltä vahvasti, perusteet alla.

Luottamuksellinen tieto ei edes kuulu minulle sinulle tai kellekään muulle, kun asianomaiselle. Eli jos sinä, minä tai joku muu saa silti tietoa, niin vika ei ole meissä ja me voimme jakaa sitä eteenpäin, vika on siinä tiedon antajassa, joten kyllä minä ainakin toivon että tietoa jaetaan jos sitä saadaan.

Mikäli mennään ihmisten luonteeseen niin nämä ihmiset jotka tietoa jakavat vaikka"ei saisi" kertovat saman varmasti muuallekin kuin juuri sinulle, se on luonteenomaista ja tapa. Toiset eivåt sitten kerro mitään, mutta olisi erittäin harvinaista jos sinä/minä olisit ainut jolle tämä lähde kertoisi tietonsa.

Itsehän en ainakaan ole lähteille koskaan sanonut/luvannut etten kertoisi tietoa, jos minulle sitä kerrotaan ja silti sitä tulee.
Niin tässä on hyvä nyt eritellä, että saatko sen tiedon suoraan joukkueen sisältä, vai joltain muulta taholta. Eli onko tieto kulkenut sinulle suoraan vai mutkan kautta.

Itse ainakin puhuin nimenomaan siitä, että jos olet itse saanut tiedon suoraan ytimestä (ilman välikäsiä), niin sitä ei tulisi levittää yhtään mihinkään. Ytimestä tulevan tiedon suhteen kaikille ensisijaisille tiedonsaajille on tehty hyvin selväksi, että sitä tietoa ei saa levittää. Suurin osa tällaisessa asemassa olevista ei niitä tietoja levitä, koska ottavat asian vakavasti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Huhu on huhu on huhu, ei se kummempaa ole. Satunpa tietämään, että usein joukkueen "sisältäkin" satuillaan ulos ihan tarkoituksella ja lämpimikseen, mitä sattuu. Siksi ei kaikkeen niin haudanvakavasti tarvitse suhtautua. Itsellä ei enää mitään "lähteitä" ole, joten ei ole huhujakaan, mutta yhdessä vaiheessa sattuman kautta mulla oli tieto suurinpiirtein jokaisesta tsekki/slovakki pelaajasta, joilla oli viritelmiä liigaan ja tiesinpä jopa joukkueetkin, jotka neuvotteli. Silti arvioitsen, että toteutumisprosentti näissä jäi reilusti alle 50 näppituntumalla miettien.

Semmoista se on huhujen kanssa, ne on huhuja. Ihan sama toteutuuko, koska tietäessään levittelisi tietoa, ei huhuja ja se on ihan eri asia, kuin huhu. Tämä ihan perspektiivi mielessä
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Saa nähdä, että pitääkö tuo huhu paikkansa, että yritykset alkaneet kerätä rahaa, että Palve JYPiin saataisi… Eikös Nikunkin kohdalla toimittu näin?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vino

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, turhahan tätä enää perään itkeä, mahdollisuus meni jo. Kyseessä siis on 22-vuotias hyväraaminen vauhtikone, jonka katto on huomattavan korkealla vaikka nyt slumpissa. Mielestäni olisi ollut heittämällä meille vahvistus ja pitkänajan projekti, mutta meni jo. Sentteritarve toki on akuutti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, turhahan tätä enää perään itkeä, mahdollisuus meni jo. Kyseessä siis on 22-vuotias hyväraaminen vauhtikone, jonka katto on huomattavan korkealla vaikka nyt slumpissa. Mielestäni olisi ollut heittämällä meille vahvistus ja pitkänajan projekti, mutta meni jo. Sentteritarve toki on akuutti.

Jos ei olisi jo esimerkiksi Heljanko, Salonen, Petman ja Vidgren pitkän ajan projekteina sidottu moneksi vuodeksi olisi ollut varmasti hyvä kohde ollut, mutta tässä kilpailutilanteessa Oden olisi todennäköisesti löytänyt itsensä KeuPasta Kemellin paluun jälkeen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Jos ei olisi jo esimerkiksi Heljanko, Salonen, Petman ja Vidgren pitkän ajan projekteina sidottu moneksi vuodeksi olisi ollut varmasti hyvä kohde ollut, mutta tässä kilpailutilanteessa Oden olisi todennäköisesti löytänyt itsensä KeuPasta Kemellin paluun jälkeen.

Ihan samaa mietin itsekin. Tähän tosiaan mahdollisesti Siikanen ja Lahtinen vielä päälle niin JYPin laituriosasto on täynnä ensi kaudellakin. Odenilla olisi ollut helposti sama tilanne JYPissä kun Ipassakin.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mikä on senttereiden peluutus jos Palve hypoteettisesti tulisi tänne. Kolme ekaa olisivat selviö, mutta kumpi pelaisi Lassila vai Stråka?
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Palve olisi kyllä just sitä mitä me just tarvitaan - aina saa haaveilla. Toki JYPin oma kasvatti, niin luulisi että olisi sitä kautta jotain kiinnostusta ois Palveellakin pelata JYPin paidassa, jos hinnasta ja sopimuksen pituudesta päästään yhteisymmärrykseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Palve olisi kyllä just sitä mitä me just tarvitaan - aina saa haaveilla. Toki JYPin oma kasvatti, niin luulisi että olisi sitä kautta jotain kiinnostusta ois Palveellakin pelata JYPin paidassa, jos hinnasta ja sopimuksen pituudesta päästään yhteisymmärrykseen.

Siitä rahasta varmaan eniten kiini kun nykyinen 2v jatkosopimus oli tehty siinä kohti kun johti joukkueen pistepörssiä 7+19 33ott viimekaudella. Hinta sopimuksen ulosostoon todennäköisesti melko iso johon vaaditaan sponsoreiden tukea.

Mikähän tuon Nättisen tilanne on, pelejä ei alkukauden jälkeen kertynyt ja käsittääkseni jossain kohti ainakin 13.hyökääjänä oli. Onkohan loukkaantuneiden listalla?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Koskeeko tämä huhu tätä kautta vai vasta seuraavaa ?
@jypinfani voi varmasti tarkentaa, mutta itse olen ollut siinä käsityksessä, että olisi saatavilla vaikka heti, jos asioista päästään yhteisymmärrykseen kaikkien osapuolten kanssa.

Tai tämä oli tilanne ainakin aiemmin.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös