Taitaa nyt minun mielipiteet mennä sinulla syystä tai toisesta tunteisiin. Minä en ole täällä heitellyt huhuja 350-450 k€:n palkoista. Muistan lukeneeni kuitenkin Nikun ja Härskin kohdalla tällaisista luvuista huhuina. En ymmärrä, miten esim. 400 + 400 = 800 on liioittelua?Aika turha lähteä liioittelemaan. Ensinnäkin, se summa olisi korkeintaan 700k, ja toisekseen, eipä tässä ole kukaan puhunut, että kahta noin kallista pelaajaa oltaisiin hankkimassa, eli tuokin summa on liioittelua.
Yksi 350k maksava pelaaja on toki kallis, mutta ei se automaattisesti tekisi kaudesta mitään "all-in" -kautta. En oikein ymmärrä, että miksi yksi tällainen hankinta saisi välittömästi jotkut huolestumaan asiasta, kun mikään ei varsinaisesti viittaa siihen, että JYP olisi lyhytnäköisellä strategialla liikkeellä.
Ilmeisesti JYPin suuri mediatilaisuus kuukausi sitten jätti osalle porukasta epävarmoja tunteita, kun näinkin herkästi lähdetään epäilemään, että toimistolla tehdään tyhmiä liikkeitä. Tätä vähän ihmettelen, kun tilaisuuden aikaan kaikki tuntuivat olevan varsin tyytyväisiltä sen antiin.
Enkä minä missään vaiheessa ole väittänyt, että nyt JYP vetää "all-in" -kauden. Onko kukaan muukaan? Olenko myöskään epäillyt tässä asiayhteydessä, että toimistolla tehdään tyhmiä liikkeitä (kysyn, kun minua lainasit)? Toimistolla on tehty sekä erinomaisen loistavia, että helvetin typeriä liikkeitä vuosien saatossa - ihan kuin missä tahansa puulaakissa. Tässä kuitenkin spekuloin vain huhuja ja kerron mielipiteeni niistä.
Oma mielipiteeni on, että jos vaikka se pelaajabudjetti on 2-2.5 M€ (huhuja kai sekin, ei faktaa), niin ehkä sinne yksi 350 k€ hankinta mahtuu, mutta ei kahta ja se yksikin saa kyllä olla sitten mallia Vadu. Hyväksyn ja luen mielelläni omasta mielpiteestä kovastikin poikkeavat mielipiteet ilman, että lähden syyttämään kirjoitusta turhaksi liiotteluksi.