Mielestäsi kriittinen fani = huono fani.
Siitä en tiedä ketkä ja millaisin kriteerein on huonoja tai sitten hyviä, mutta se "kritiikki" mitä täällä on saanut lukea kuuluu pääsääntöisesti lainausmerkkeihin. Kaikenlaisen mutuilun pohjalla tehdään syvääluotaavia analyyseja ja kaikenmaailman läppää huudellaan totuudeksi, jos se on sitä kritiikkiä niin mikäs siinä, kukin tyylillään ja uskomuksillaan, mulle noista tulee lähinnä kirjoittajien puolesta ahdistus, että voisko millään keksiä muuta tekemistä kun murehtia tyhjästä itseään hengiltä.
Olen aina kuvitellut olevani sitä kriittisempää laitaa tänne kirjoittelijoista, mutta kevät on kyllä aukaissut silmiä siltä osin. Minä kun luotan ja uskon, että siellä on ihan oikea ja toimiva pelitapaidea, joka vaan ei kivutta lähtenyt toimimaan. Syyt siihen voi olla monet täällä luetellut, tai faktisesti ei niistä ainoakaan.
JYP ei ole mielestäni missään kriisissä, joten turha sellaista on flamettaa, kun mitään lisäarvoa se ei JYPin ensi kauteen tuo. Asioiden mennessä perseelleen krisiin voidaan toki päätyä, murehditaan sitä sitten.
Minä seurailen mielenkiinnolla mikä on tulevan kauden teema rosterin suhteen, rakennetaanko uutta painottaen sitä, vai rakentuuko tuohon ihan mitalitahtiin ylettävä nippu, mikä on CHL vaikutus jne, kaikki on vielä sen suhteen auki, joten eipä siitäkään voi itkuun purskahtaa, jos jompikumpi on ollut toiveissa, eikä se toteennukkaan. Sitten kyllä ehtii, kun asia on selvä.
Kannattaa myös muistaa, että vaakakuppi voi heittää moneen kertaan vielä häränpyllyä ja varsinkin, jos pakotteet aiheuttaa kassakriisiä KHL-joukkueissa, invaasio takaisinpäin voi olla voimakaskin, kun ukot jää rahatta ja vaikeuksiin joutuneet vapauttaa pelaajiaan. Kieli keskellä suuta saa toimiston väki miettiä kuinka olisi järkevintä joukkuetta vahvistaa: kilpaillakko nyt, vai luottaa siihen, että apajat on parhaimmillaan kesemmällä, viekö rikkaammat esisopparin tehneitä omiin sarjoihinsa ja yrittää etsiä mahdollisia back uppeja niille.
Virtasen valmentajan kykyjä on perusteetonta mollata, ehtii vielä mainiosti näyttää saako homman toimimaan ensi kaudella ja vaikka ei onnistuisikaan, ei siinä vielä missään katastrofissa olla, ollaan vasta sitten, jos korvaaja on tyhjä arpa, mutta turha on sitäkään ennakoida.
Selvä on, ettei viime kauden peli juuri silmää hivellyt ja että toteutus siinä mätti, mutta yhtä selvää oli, että sitä edellisen kauden myötä se "hurrikaanikiekko" klassisimmallaan oli tullut tiensä päähän ja uusiutumisen aika oli välttämättömyys, jos toiveissa on menestyminen edelleen, yhden kauden notkahdus isossa kuvassa on peanuts, jos se ei tuota pahempi ole, jotta eväät pärjätä pidemmällä jänteellä on edelleen olemassa.
Näin sen minä näen tällä hetkellä, tiedä sitten minkämoinen kannattaja kannattajien exel taukossa olen tai en.