JYP 2007 - projekti

  • 16 533
  • 96

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Köpi

Mutta en halua puhua huomattavasta eteenpäinmenosta pelillisesti, koska samoihin ongelmiin JYP kaatui kuin viimekin kaudella: yv-pelin toimimattomuus, maalinteon vaikeus, ailahtelevaisuus ennen kaikkea.

Pelillisillä asioilla tarkoitetaan viisikkopelaamista ja valmennusjohdon asettaman pelityylin - ja taktiikan noudattamista ja toteuttamista. Erikoistilannepelaaminen ja henkilökohtaisen taidon toteuttaminen on asia erikseen. Hyvä viisikkopelaaminen näkyy pelin tiiviytenä ja maalintekopaikkojen luonnissa. Erikoistilannepelaaminen ja maalinteko sen sijaan ovat pitkälle henkilökohtaisen taidon toteuttamista. Kuten tiedetään, sitä on rajallisesti joukkueessa ja se näkyy heti. Ei ylivoimapelin ja maalinteon surkeus johdu pelillisistä asioista niin merkittävästi. Toki erikoistilannepelaamiseen on luotu valmennusjohdon toimesta tietty konsepti, mutta tällaisissa tilanteissa henkilökohtainen taito korostuu merkittävästi. Sama asia pätee myös maalintekoon.
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Aika pientähän tuo 0,13 pistettä per peli enemmän pisteitä kuin yv,ailahtelevaisuus ym. . 7,28 enemmän pisteitä kaudessa olisi tuonut joukkueelle n.73 pistettä, joilla oltaisiin oltu 9:s . Olisimme silti pelanneet Tapparaa vastaan ja luultavasti hävinneet. Ensikaudeksi olis tavoitteeksi asetettava 1,7 pistettä per peli, jolla olisimme 6:s. No joo jossitellahan aina voi ja eihän se nyt ihan noin selvästi lukujen valossa mene. Itse olen henk. kohtaisesti seurannut joukkuuen maalierotusta joka oli vain -1 ja se on mielestäni ihan. TPS joka tuli kuudenneksi teki siinä +4 joten kaukan siitä ei olla ja jossitellaampa vielä lisää 5:n parhaan joukkoon päästäksemme täytyisi saldon olla reilusti yli +20.

Tavoitteita voi laittaa ja numeroita tuijoittaa, mutta eihän se niin mee (vai meneekö)?
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Jyp orkanisaation projekti 2007 on siitä kiinni säilyykö Valtra sopimus vai ei minä olen sitä mieltä, että Valtra sopimus loppuu syksyn 2005 aikana näin olen pähkäillyt ja minulla on paljon sanottavaa siihen myös U.S:A:n puoleen. näin ovat Accon miehet kertoneet. Eli sopimus Valtran kanssa päättyy 2005 syksyllä.
Siin teidän 2007 projekti sitten on.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti vihtori
Jyp orkanisaation projekti 2007 on siitä kiinni säilyykö Valtra sopimus vai ei minä olen sitä mieltä, että Valtra sopimus loppuu syksyn 2005 aikana näin olen pähkäillyt ja minulla on paljon sanottavaa siihen myös U.S:A:n puoleen. näin ovat Accon miehet kertoneet. Eli sopimus Valtran kanssa päättyy 2005 syksyllä.
Siin teidän 2007 projekti sitten on.
Mistäs tälläistä tietoa on tullut? Muistaakseni Valtran sponsorisopimus JYPin kanssa on kolmivuotinen josta yksi vuosi on nyt mennyt.
 

vsop

Jäsen
Viestin lähetti vihtori
Jyp orkanisaation projekti 2007 on siitä kiinni säilyykö Valtra sopimus vai ei minä olen sitä mieltä, että Valtra sopimus loppuu syksyn 2005 aikana näin olen pähkäillyt ja minulla on paljon sanottavaa siihen myös U.S:A:n puoleen. näin ovat Accon miehet kertoneet. Eli sopimus Valtran kanssa päättyy 2005 syksyllä.
Siin teidän 2007 projekti sitten on.

JYPin projekti 2007 elää omaa elämäänsä, jonka yksi tukijalka on Valtran kanssa tehty sopimus. Toistaiseksi ei ole informoitu rupukansaa sopimuksen purkamisesta. Miten hyvin Valtra on sopimusta pystynyt hyödyntämään tukeakseen omaa bisnestään, siitä minulla ei ole tietoa, mutta olettaisin Valtran panostavan siihen. Agcon (mikä ihmeen Acco?) miehet ovat kuulopuheiden mukaan innokkaita jääkiekon kuluttajia, joten mitenkä tuo sopimuksen purkamisen kanssa nyt onkaan?

Projekti 2007 tähtää yksinkertaisesti siihen, että JYPin talous on terveellä pohjalla, joukkue sijoittuminen runkosarjassa olisi vuosittain suora pudotuspelipaikka tai vähintään säälipudotuspelipaikka. Tähtäin ei siis ole ainoastaan vuosi 2007, vaan jatkuu myös tavoitevuoden jälkeen samoissa merkeissä, kuitenkin huomioiden taloudelliset ja urheilulliset resurssit.
 

Lapander

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HPK
Viestin lähetti Köpi
Tämän projektin kivijalkanahan pitäisi olla paluumuuttajat, saas nähdä kuinka Seppäsen teesit onnistuvat.

Kuten Mosabacka oiken totesi, ei paluumuutto JYP:iin ole ollut kovinkaan yleistä. Nyt saatiin Wallinheimo ensimmäisenä pitkään aikaan, avaisiko tämä nyt sitten hieman paremmat mahdollisuudet, varsinkin jos Sinkku onnistuu.

Paluumuuttajat SM-liigaan, seurasta riippumatta, taitavat olla muutenkin vähissä, valitettavasti.
Toivottavasti tulevaisuudessa näitä pelaajia olisi enemmän joka joukkueessa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Hele
Pelillisillä asioilla tarkoitetaan viisikkopelaamista ja valmennusjohdon asettaman pelityylin - ja taktiikan noudattamista ja toteuttamista. Erikoistilannepelaaminen ja henkilökohtaisen taidon toteuttaminen on asia erikseen. Hyvä viisikkopelaaminen näkyy pelin tiiviytenä ja maalintekopaikkojen luonnissa.

Kyllä minun ymmärtääkseni koko joukkue ailahtelee, joten kyllä tässä on ainakin selkeästi kehitettävää. Ja erikoistilannepelaaminen on myös minusta koko joukkueen asia, jos kuviot ovat aina samanlaiset.
Minusta se, että Westcottin vaihto ykkösylivoimaan toi noinkin huikean muutoksen kertoo jotakin paikallaanpolkemisesta tiettyjen asioiden suhteen.

Puolustusta saatiin tiukemmaksi (Wallinheimon osuus tähän?), mutta en minä silti näe (tai en halua nähdä), että pelillisellä puolella mentiin kauheasti eteenpäin.

Juuri mainitsemistani syistä, koska joukkueenahan JYP:kin pelaa.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jyp orkanisaation projekti 2007 on siitä kiinni säilyykö Valtra sopimus vai ei minä olen sitä mieltä, että Valtra sopimus loppuu syksyn 2005 aikana näin olen pähkäillyt ja minulla on paljon sanottavaa siihen myös U.S:A:n puoleen. näin ovat Accon miehet kertoneet. Eli sopimus Valtran kanssa päättyy 2005 syksyllä.
Siin teidän 2007 projekti sitten on.

Jos haluaa spekuloida Jypin projekteista, niin mielestäni olisi toivottavaa tehdä se selkokielisesti. Lukihäiriöiset kärppäfanit voisivat kirjoitella provojaan muissa ketjuissa, tai jos kirjoittavat täällä, niin yrittäisivät tehdä viesteistään ymmärrettäviä. ( Pisteet, pilkut, isot ja pienet kirjaimet edes sinne päin kohdalleen )

Lisäksi, jos sinulla kerran on sanottavaa sinne USA:n puoleen, niin miksi turhaan kulutat aikaasi näin pienen ja mitättömän seuran keskusteluissa?

Ja anteeksipyyntö jo kaikille Jyp-faneille, että ylipäätään vaivauduin tähän yhteen viestiin puuttumaan.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mission 2007 & 30-vuotisjuhlakausi

Kausi 2006-2007 on merkittävä kausi JYPin lanseeraamaan projektin myötä, mutta kausi on myös muulla tavalla merkittävä. 1977 perustettu JYP juhlii myös 30-vuotistaivaltaan. En tiedä onko projektin huipennus ajoitettu tarkoituksella juuri tuohon kauteen vai onko kyseessä sattuma?

Ilves täyttää huhtikuussa 2006 75 vuotta ja ensi kausi on Ilveksen virallinen juhlakausi. Joukkueen johto on luvannut panostaa joukkueeseensa juhlakauden kunniaksi normaalia enemmän.

On mielenkiintoista miten JYPin organisaatiossa otetaan JYPin juhlakausi vastaan ja miten se näkyy joukkueen rakentamisessa. On totta, että resurssit eivät ole lähellekkään esimerksiksi Ilveksen tasolla, mutta jotain ekstraa tultaneen tarjoamaan JYPinkin toimesta juhlakauden kunniaksi.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Jyp:n olisi mielestäni kannattanut asettaa tavoitteet paljon pitemmälle aika välille. Kerta säästö budjetilla mennään ja tavoitteet ovat tällä hetkellä myös taloudelliset kuin urheilulliset. Jyp:n kannattaisi ajaa omia junnuja enemmän sisään kuin mestis pelaajia, tämä asia on varmaan minun mielipiteenäni jo selvä. Pitkällä aikavälillä kuten 10 vuotta voitaisiin odottaa talouden olevan hyvä ja ehkä parina vuotena tämän jälkeen oltaisiin mitalitaistossa. Vuosi 2007 on juhla vuosi mutta on ehkä tavoitteellisesti liian aikaisin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Mission 2007 & 30-vuotisjuhlakausi

Viestin lähetti Hele
Ilves täyttää huhtikuussa 2006 75 vuotta ja ensi kausi on Ilveksen virallinen juhlakausi. Joukkueen johto on luvannut panostaa joukkueeseensa juhlakauden kunniaksi normaalia enemmän.

Mutta mitalitavoite tällä Suomen legendaarisimmalla kiekkoseuralla on vasta keväässä 2008. Kuulostaa ammattilaisurheilussa yhtä typerältä kuin JYPin "keväällä -07 tavoitteenamme on pelata mitalipeleissä" -tyylinen juttu, mistä viikko sitten tässä ketjussa puhuin.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Viestin lähetti Pee
Itse olen aina tällaisessa ammattilaisurheilussa vierastanut tällaisia "sinä vuonna (muutaman vuoden kuluttua) meidän on tavoitteena saada mitali" -tyylisiä puheita. Paitsi että ainakin minä käsitän tuollaiset puheet ikään kuin signaaliksi sille, ettei aikaisemmin ikään kuin saisi menestyä, niin tällaiset pari vuotta eteenpäin suunnatut tavoitteet ovat hölmöjä myös siinä mielessä, että pelaajat tietysti vaihtelevat joukkueitaan.

Tämä on vain sinun käsitys asiasta ja jos sinä käsität asian niin ETTEI aiemmin SAA menestyä, niin se sinun ongelma. Tuskinpa Seppänen tai kukaan muukaan käsittää asiaa niin että ennen tuota maagista 007-kevättä EI SAA menestyä.

Oma ja varmasti myös suuren yleisön käsitys asiasta on että joukkuetta rakennetaan ja vahvistetaan vuosi vuodelta ja suurimmillaan satsaukset on 007-kaudella.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti dee_snyder
Oma ja varmasti myös suuren yleisön käsitys asiasta on että joukkuetta rakennetaan ja vahvistetaan vuosi vuodelta ja suurimmillaan satsaukset on 007-kaudella.

Kyllähän tuohon varmaan tähdätään ja omasta mielestäni kohtuullinen runko on jo solminut sopimuksia kevääseen 2007 saakka. Varsinkin puolustuspään tilanne on hyvä, ykkösmaalivahti ja 4 runkopakkia.

Täytyy vaan toivoa, että nuoret joiden koulinta liigapelaajiksi on hyvällä alulla (Piispanen, Louhivaara etunenässä) eivät karkaa kesken kaiken Jyväskylästä vaan pystyvät nousemaan vielä eteenpäin urallaan ja olemaan JYP:lle todella tärkeitä miehiä vajaan kahden vuoden kuluttua.

Koska pelaajabudjetissa tulee tuskin tapahtumaan niin suurta kasvua, että ne vahvistukset voidaan ostaa muualta.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Tuli tässä ihan yhtäkkiä mieleen, että

Säästetäänkö nyt rahaa ensi kauteen, jolloin panostus on suurempi kuin aikoihin?
 

torniain

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jukurit
Säästetäänkö nyt rahaa ensi kauteen, jolloin panostus on suurempi kuin aikoihin?

Tuskinpa tässä on varaa säästää. JYPin juna pysyy raiteilla juuri ja juuri niillä pelimerkeillä mitä se joka vuosi joukkueen rakentamiseen saa. Eli eiköhän kaikki käytetä aika tarkasti.

Sitä paitsi laskeskelin tuossa että jos pelaajabudjetti ei ensi kaudeksi (siis 2005-2006) nouse yhtään niin siellä ei enää suuria varoja ole. Niillä yksi OK hyökkääjä saadaan ja se on sit siinä. Toki toivon että olen väärässä ja kunnon pelimiehiä putoilee vielä useita, mutta realismi taitaa viedä voiton.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Edessä nousu- vai laskusuhdannetta?

Vuosi on kulunut JYPin julkistamasta Missio 2007 -projektista. Missä siis mennään?

Kun Jyp julkisti projektin, ilmoitettiin ideaksi nostaa JYP tukevasti SM-Liigan keskikastiin. Projektin ensimmäinen kausi oli jo kohtalainen ei vähiten hyvien ulkomaalaisten takija.

Mutta toisesta kaudesta tulee varmasti hankalampi. Pelaajatilannetta kun katsoo nyt, niin huomaa että materiaali on kohdannut pienen inflaation ja metetykset hyvän 2004-05 kauden jälkeen on olleet tuntuvia. Korhosen, Westcottin, Uhlbäckin, Martinsin ja jopa Hautosen jättämiä aukkoja on yritetty paikata suhtkot ikäkkäillä Mestis -tason kavereilla.

Idioottikin tajuaa, että jos aikoo nousta Liigan joukkueiden välisessä hierarkiassa yläspäin joutuu johto satsaamaan yhä enemmän rahaa pelaajiin. JYPin talous on ollut siinä määrin vaikseuksissa että hyviä ja valmiita pelimiehiä on ollut vaikea hankkia. Niinpä JYP on joutunut nostamaan omia junnuja ja hankkimaan nuoria (ei niin lupaaviakaan) pelaajia joukkueeseen ja heistä on yrittänyt kasvattaa kunnon pelaajia. Viime vuosina JYP on siinä erittäin hyvin onnistunut kuten Jarkko Immosen ja Tuomas Pihlmanin kohdalla on havaittu. Lisääntynyt muuttoliike ulkomaille on kuitenkin saanut aikaan sen että tähtikaarti on alkanut huveta ja nuoret lähtevät SM-liigasta yhä nuorempina. Tällä hetkellä nuoria ja vähän vanhempakin vapailla markkinoilla olevia pelaajia jotka pystyvät tehoihin on vain Teemu Virkkunen ja Kalle Kerman ja Sami Salonen.

Pystyykö JYP siis nousemaan Liigan keskikastiin vai tukehtuuko yritys pelaajien alitarjontaan ja rahan vähyyteen. Sen aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

vsop

Jäsen
Re: Edessä nousu- vai laskusuhdannetta?

Viestin lähetti Mike Bossy
...Tällä hetkellä nuoria ja vähän vanhempakin vapaillä markkinoilla olevia pelaajia jotka pystyvät tehoihin on vain Teemu Virkkunen ja Kalle Kerman ja Sami Salonen.
....

Tarkennusta ystävä hyvä, Teemu Virkkunen on jo viime kuussa solminut sopimuksen Tapparan kanssa, ei ole siis vapaana.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
jukiapina kirjoitti:
Tällä hetkellä tuosta projektista ei ole hirveästi hyvää sanottavaa. Tarkoitukseni ei ole olla mikää trollaaja. Onko itselläsi mitään pahaa sanottavaa 2007-projektista? mielestäni tuollaiset jeesustelijat joutaisivat jäähylle. Ymmärrän kyllä, että lähestymme kummatkin eri kannalta asioita.

Pelaajalistoja lukiessani silmiin pisti ainoastaa Sinkun sopimus joka on vuoteen 2007:n, joka täyttää mielestäni projekti-2007:lle asetetut tavoitteet. Odotatko tosiaan 10:ltä pelaajalta samanlaista tason nostoa kuin esim. Korhonen/Immonen?

Öö, Sinkun lisäksi Marttinen, Kovanen, miksei Huczkowski, Alanen..

Ja jukiapinankin lienee syytä muistaa, että vaikka tavoite on tuo mitalipelit, liittyi asiaan paljon muutakin, joita minä jopa pidän JYP:n tulevaisuuden kannalta tärkeämpinä..eli talouden tervehdyttäminen lopullisesti sekä sponsoritulojen kasvatus samalle tasolle muiden samankokoisten talousalueiden seurojen kanssa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Köpi kirjoitti:
Öö, Sinkun lisäksi Marttinen, Kovanen, miksei Huczkowski, Alanen..

Ja jukiapinankin lienee syytä muistaa, että vaikka tavoite on tuo mitalipelit, liittyi asiaan paljon muutakin, joita minä jopa pidän JYP:n tulevaisuuden kannalta tärkeämpinä..eli talouden tervehdyttäminen lopullisesti sekä sponsoritulojen kasvatus samalle tasolle muiden samankokoisten talousalueiden seurojen kanssa.

Toivottavasti sponsorit vain jaksavat kiinnostua tuotteesta jyp peliesityksistä riippumatta. Miksei tavoitteista olisi voitu poistaa tuo kohta mitalipelit, niin projekti 2007:n olisi hyvissä kantimissa. Talouden tervehdyttäminen, sponsorit ja menestys jossain määrin sulkevat pois toisiaan. Täytynee unohtaa mitalipelit ja alkaa toivomaan talouden tervehtymistä ja sitä, että sponsorit ovat vielä tämänkin kauden jälkeen kiinnostuneita. Uusia sponsoreita voi olla todella vaikea saada jos sijoittuu sijoille 10-14:a (luulisin). Sponsorit taas tervehdyttävät taloutta (luulisin). Luulisi myös yleisömäärien kärsivän huonoista peliesityksistä (luulisin).
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapina kirjoitti:
Luulisi myös yleisömäärien kärsivän huonoista peliesityksistä (luulisin).

Hei minä keksin, lisätään parempia peliesityksiä!
Otetaan lainaa, tai ympäripuhutaan Hjallis ja ostetaan Jortikka, Selänne, Saku K, Nash, Nielikäinen ja Shelley. Kasvatetaan Hipposhallin korkeutta kolmellakymmenellä metrillä ja lisätään istumapaikkoja kuudella tuhannella, hausmylly housebandiksi ja Scorpions faniristeilylle veivaamaan sitä tärkeää rallia. Perustetaan Neloselle vielä talkshow Wallinheimolle ja vähennetään cheerleadereiltä topit pois. Ilotulitus voittojen kunniaksi ja drinkkitarjoilu kausikorttilaisille erätauoilla. Erätauoilla voisi myös näyttää jättiscreeniltä wrestlingiä tai sitä missä hajotetaan autoja. On se perkele jos ei sittenkään ala sinappimursut viihtymään peleissä.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
kummitus kirjoitti:
Otetaan lainaa, tai ympäripuhutaan Hjallis ja ostetaan Jortikka, Selänne, Saku K, Nash, Nielikäinen ja Shelley. Kasvatetaan Hipposhallin korkeutta kolmellakymmenellä metrillä ja lisätään istumapaikkoja kuudella tuhannella, hausmylly housebandiksi ja Scorpions faniristeilylle veivaamaan sitä tärkeää rallia. Perustetaan Neloselle vielä talkshow Wallinheimolle ja vähennetään cheerleadereiltä topit pois. Ilotulitus voittojen kunniaksi ja drinkkitarjoilu kausikorttilaisille erätauoilla. Erätauoilla voisi myös näyttää jättiscreeniltä wrestlingiä tai sitä missä hajotetaan autoja. On se perkele jos ei sittenkään ala sinappimursut viihtymään peleissä.

No ei nyt aleta hevostelemaan kaiken maailman hapatuksilla joilla jenkkejä huijataan viihtymään, täten ehdotankin ehdottamaasi hiukan karsitussa muodossa: vähennetään topit.

Tällähän saavutamme seuraavia etuuksia:

A) Yleisömäärät kasvavat, varsinkin miespuolisia alkaa kiinnostaa
B) Säästetään toppien hinnassa useita satasia vuodessa
C) Minäkin näen tissit edes satunnaisesti
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
No ei nyt aleta hevostelemaan kaiken maailman hapatuksilla joilla jenkkejä huijataan viihtymään, täten ehdotankin ehdottamaasi hiukan karsitussa muodossa: vähennetään topit.

Tällähän saavutamme seuraavia etuuksia:

A) Yleisömäärät kasvavat, varsinkin miespuolisia alkaa kiinnostaa
B) Säästetään toppien hinnassa useita satasia vuodessa
C) Minäkin näen tissit edes satunnaisesti

Olet oikeassa, innostuin liikaa. Minullekin riittäisi varsin hyvin jo pelkästään tuo kohta. Tosin pelkäisinpä kyllä pelin seuraamisen jäävän sivuseikaksi. Mennään mieluummin perinteisemmin makkaralihis-Zamponipiruetit-frisbeeskaba-nonamerosteri -linjalla. Jäätyköön tappionkyyneleet sinapintahmaamiin mursuihini ensikaudenkin pakkasissa ja iankaikkisesti, amen.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Juu topit ja alaosat pois ni ei tarvi hommata vahvistuksia. Olis meinaan pelit täynnä keski-ikäisiä kaljamahoja eikä ketään kiinnoistais kuka pelaa tai miten pelaa. Vai oiskohan tyttöjä ja yleisöä kohtaan reilumpaa hommata pari hyvääkin pelaajaa rosteriin?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Nonii heti alkaa idea-mylly pyörimään, ei muuta kun eteenpäin näitä ideoita.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapina kirjoitti:
Nonii heti alkaa idea-mylly pyörimään, ei muuta kun eteenpäin näitä ideoita.

Nyt liikutaan näemmä enemmän jukiapinan alueella mikämikämaassa. Vaan eipä tosin olisi mukavaa luettavaa kun jo äkkiä tyttöjen tissejä alettaisiin pistää paremmuusjärjestykseen ja itkemään jättiscreenin koosta, tarjoilijoiden hitaudesta, ilmaisdrinkkien laimeudesta, maisemahissin hitaudesta, hausmyllyn miesten ulkonäöstä ja Scorpparien iästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös