Vainio oli aina ihan ok. Ja vain ihan ok eikä enempää. Ei missään vaiheessa muodostunut sellaiseksi "ilman ei pärjää" -osaston pakiksi. Joten olen ihan sinut sen kanssa että jatkaa matkaa. Kaikkea hyvää jatkoon.
Itselläkin pisti sama silmään, ja ärsyttävä klikkiotsikon käry nousi samalla nenään (olipa runollisesti ilmaistu). Ihan niinkuin toimittaja olisi halunnut johdatella lukijaa ajattelemaan että joko ne Erosenkin laittoivat luiskaan.Jatkoaika uutisoi Vainion lähtöä otsikolla Konkaripuolustaja lähtee JYPistä. Taitaa olla ensimmäinen 30-vuotias, josta olen kuullut puhuttavan "konkarina", mutta toki kyllähän siihenkin ikään ehtii kokemusta tulemaan. Jos pysyy terveenä, ei uusia iskuja päähän ja pelaisi vielä reilut 10 vuotta, olisi varmaan sitten joku "superkonkari". Mielelläni olisin nähnyt Vainion jatkavan, mutta ilmeisesti hänen rooliin on huokeampiakin vaihtoehtoja, näin veikkaisin.
Joitakin pelaajia, jotka pelaa parhaat pelinsä 30 ikävuoden jälkeen, eli ei ainakaan ikään viittaa. No, onhan Juusolla toki kokemusta jo.Jatkoaika uutisoi Vainion lähtöä otsikolla Konkaripuolustaja lähtee JYPistä. Taitaa olla ensimmäinen 30-vuotias, josta olen kuullut puhuttavan "konkarina", mutta toki kyllähän siihenkin ikään ehtii kokemusta tulemaan. Jos pysyy terveenä, ei uusia iskuja päähän ja pelaisi vielä reilut 10 vuotta, olisi varmaan sitten joku "superkonkari". Mielelläni olisin nähnyt Vainion jatkavan, mutta ilmeisesti hänen rooliin on huokeampiakin vaihtoehtoja, näin veikkaisin.
Jos se on puhtaasti ottelumäärä, niin Turkulaisen Jerry on suurinpiirtein samoissa numeroissa Vainion kanssa. Olkoot hänkin sitten "konkarihyökkääjä".Joitakin pelaajia, jotka pelaa parhaat pelinsä 30 ikävuoden jälkeen, eli ei ainakaan ikään viittaa. No, onhan Juusolla toki kokemusta jo.
Niin, Jerry aika nuorena tuli ja onhan hänelläkin kokemusta. Juuso toki kiertänyt Ruotsin ja Sveitsin, joten siinä mielessä on kokenut pelaaja, mutta joo "konkari" on vähän kova sana.Jos se on puhtaasti ottelumäärä, niin Turkulaisen Jerry on suurinpiirtein samoissa numeroissa Vainion kanssa. Olkoot hänkin sitten "konkarihyökkääjä".
Mikä se sitten konkarin määritelmä on? Kyllä minä voisin Juspesta konkarina puhua, ilman sen suurempia varauksia. Onhan se kuitenkin pelannut 13 kautta ammattilaiskiekkoa, kuudella kaudella CHL:ää, viidellä kaudella EHT:ta ja junnumaajoukkueet vielä päälle. Vaikka 30v on puolustajalle "vasta 30v", niin kyllä minun kirjoissani Vainio on enemmän konkari kuin muutaman vuoden vanhempi Pulli, jolla vähemmän varsinaisia ammattilaisvuosia takana (Mestistä en laske mukaan), ulkomaankomennukset paljon heikommissa sarjoissa ja maaottelukokemus puuttuu kokonaan.Jatkoaika uutisoi Vainion lähtöä otsikolla Konkaripuolustaja lähtee JYPistä. Taitaa olla ensimmäinen 30-vuotias, josta olen kuullut puhuttavan "konkarina", mutta toki kyllähän siihenkin ikään ehtii kokemusta tulemaan. Jos pysyy terveenä, ei uusia iskuja päähän ja pelaisi vielä reilut 10 vuotta, olisi varmaan sitten joku "superkonkari". Mielelläni olisin nähnyt Vainion jatkavan, mutta ilmeisesti hänen rooliin on huokeampiakin vaihtoehtoja, näin veikkaisin.
Piti oikein alkaa tutkiskelemaan, niin hevosesta tuo termi tulee ja kokenutta, vanhaa tekijää se tarkoittaa tai sitten sotaveteraania. Otin avuksi sitten sanakirjan, että miten tuon konkaripuolustajan kääntäisin englanniksi, niin se menisi tyyliin "an old hand at defence", "old defence stager", "veteran defencer". Mutta ihan sama. Olkoot sitten konkari.Mikä se sitten konkarin määritelmä on?