Muutamia hajanaisia ajatuksia Sportin päävalmentajavalinnasta.
Oon ollut vahvasti sitä mieltä, että suurin syy Sportin vaatimattomaan menestykseen Liigataipaleella on ollut päävalmentajavalinnat. Tomek oli kokematon ja pelikirjaltaan vaatimaton koutsi, kun tuli Sportiin. Maukka oli varmasti jonkinlainen halpa paniikkivalinta. Kokematon vielä tuossa kohden uraansa. RD erittäin kokenut, mutta hänen pelitapansa ja pelaajaprofiilit, joita hän suosii voidaan varmasti sanoa, että ovat aikansa eläneet.
On liki mahdotonta arvioida valmennusryhmien onnistumista, kun ulospäin ei ole tietoa kuka vastaa mistäkin. Mikä on ollut Hahlin ruutu Sport-valmennuksessa viime vuosina? Yksinkertaisesti ajattelen niin, että päävalmentaja kantaa vastuun tuloksesta. En osaa oikein muutakaan sanoa.
Olen ollut sitä mieltä, että Sportin pitäisi investoida enemmän päävalmentajaan ja vaikka säästää pelaajistosta, mutta hankalaahan se varmasti on. Meritoitunut valmentaja vaatii kovan rosterin myös. Kateellisena oon katsonut myös KooKoon (Ahokas) ja Jukureiden (Jokinen) rohkeita koutsivalintoja ja niiden onnistumista. Samaan aikaan moni samanlainen kokeilut on varmasti myös epäonnistunut. Sportin valinnat on ollut aina vähän mjeh. Sopimuksien pituudet ovat olleet suoraan sanottuna surkeita.
Nyt siis Juuso Hahl. Valmentanut pitkään. Oma pelaajaura loppui jo junnuna. Nyt ekaa kertaa päävalmentajana Liigassa. Eihän tämä paperilla vakuuta. Näytöt menestykseestä valmentamisesta on ohuet. Annetaan miehen kuitenkin näyttää. Ehkä Hahlista kuoriutuu meidän Ahokas/Jokinen.