Juudas-lista

  • 14 922
  • 116

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
jarkkom

Ei jatketa enään, ei tämä johda mihinkään. Tuohon vielä vastaan, että olen senverran vanhamies jo, että olen nähnyt -60 ja -70 luvun amatööriaikojakin ja siltikkään en ole Ässiä vastaan, muuloin kun Lukko-otteluissa. Nämä joukkueet eivät tule toimeen ilman toisiaan. Jos olisit Ässien tj. ei Ässiä olisi olemassa vuoden päästä tuolla ajatusmallilla. Se ei tietenkään mitään sinulle merkitsisi, kunhan kukaan ei "juudastele" ;)

Hyvää kevättä ja menestystä Ässille pleijareihin.

edit. Miksi sinulla ei lue Ässät suosikkijoukkueissa?
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä se Sinulle kuuluu mitä profiilissani lukee. En minäkään kysele Sinun profiilistasi ja siitä miksi siinä ei lue yhtään mitään. Toronto Maple Leafs on NHL:ssä suosikkini. Sen tarkennan. Ja sehän on jääkiekon kehto.

Samoin kuin Ässät ja Pori Suomessa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
jarkkom kirjoitti:
Mitä se Sinulle kuuluu mitä profiilissani lukee. En minäkään kysele Sinun profiilistasi ja siitä miksi siinä ei lue yhtään mitään. Toronto Maple Leafs on NHL:ssä suosikkini. Sen tarkennan. Ja sehän on jääkiekon kehto.

Samoin kuin Ässät ja Pori Suomessa.

Ei toki kuulukkaan. Ihmettelin vain ääneen, kun olet niin kovasti fanaattinen. Ei mitään katellaan :) Sitäpaitsi pidän sinua "juudaksena", kun olet lähtenyt Porista pois, et kai vaan työn- ja rahan perässä. Heh!
 
jarkkom kirjoitti:
Lakaisija :

Jos tähän ketjuun on tullu vastauksia näinkin paljon (kiitos kaikille siitä!!!) niin ei tämä avaaminen ole mennyt varmasti vikaan? Käsittääkseni kukaan ei ole kehittänyt teknistä seulaa, missä internetissä Lukko fani ei voisi lähteä länsirannikon ykkösseuran (luonnollisesti puhumme Ässistä) tekemisiä kommentoimaan. Toki on kiva nähdä että Ässien menestys ja seurojen perinteet tuovat tännekin ulkopaikkakuntalaisia, jopa raumalaisia keskustelijoita. Jopa siinä määrin että Lukko 'faneina' osallistuvat Ässien kannattajien järjestämiin kinkereihin.

Tai sitten tämä on vaan ehkä hauskin ketju ikinä, missään?

Juu ei mitään, kiitos hienosta vastauksesta. Siirryn seuraamaan tätä hienoa ketjua takavasemmalle.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olkku:

olen lähtenyt ja laskujeni mukaan ässät saavat tuloistani yllättävän ison summan per kausi. Siitä voin olla ylpeä. Koska tiedän että monet muut eivät rakastamaansa seuraa tue läheskään niin paljon.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hö. Omituisia väittämiä, kaiva faktat esiin, äläkä tunteile.

jarkkom kirjoitti:
Toronto Maple Leafs on NHL:ssä suosikkini. Sen tarkennan. Ja sehän on jääkiekon kehto.

Samoin kuin Ässät ja Pori Suomessa.

Montreal on maailman lätkän ydin ja Tampere Suomen lätkäkehto, tiedät varmasti, mistä nämä johtuvat.

Mitä tulee Ässäjuhliin osallistumiseen. Siellä oli ihmisiä, ihan samanlaisia, kuin minä. Kenenkään otsaan ei ollut tatuoitu yhdenkään seuran nimeä. Itseasiassa tämä on mennyt jo lapsellisuuksiin. Ei voisi enää seurustella toisten ihmisten kanssa, jos he ovat eri seuran kannattajia.

Lopetetaan jo. Itse ainakin lopetan, en vastaa enää, moi.
 

Radek

Jäsen
Pitäkää nyt ketju auki. Minne mä muuten tulen katkeruuttani purkamaan, kun Toivolan Lukko-sopimus julkaistaan. Saatikka jos Miksuli vielä vie pelaajia mukanaan.
Ässäfanina minun on vaikea hyväksyä sitä, jos Ässissä kannuksensa hankkinut muualta kotoisin oleva pelaaja/valmentaja siirtyy kaikista maailman seuroista juuri Lukkoon.
Ässäfanina minun on mahdotonta hyväksyä sitä, jos Porista kotoisin oleva Ässien kasvatti siirtyy kaikista maailman seuroista juuri Lukkoon.
Kyllä Ässät ja Lukko pysyvät pystyssä ilman keskinäistä pelaajaliikennettäkin.
Näkyyköhän tässä ketjussa pieni kulttuuriero? Kun Ässäfanit kaasaavat näitä Juudaslistoja tms. niin Lukkofanit tulevat tänne vähättelemään? Lukkofanit voivat pitää nykyisen "harmi jos oma Raumalla syntynyt juniorilupaus siirtyy Ässiin, mutta ei voi mitään."-asenteensa. Aina tämä asenne ei ole ollut Raumallakaan päin muodissa; Laitettiinpa Möllikin joskus karanteeniin. Teillä on nykyisin rahaa ostaa lähteneiden raumalaisten pelaajienne tilalle vaikkapa näitä entisiä Ässien ulkomaalaisia. Meillä ei näin ole, vaan Ässät sekä Ässäfanit haluavat pitää kiinni kasvateistaan. Ymmärrän jos pelaaja haluaa turvata vanhuutensa. Ulkomaat on aina hyvä vaihtoehto. Kysykää vaikka Tuomisen Patulta.
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Tämä on hyvä ketju

Se on hienoa, että JA:han tulee ketjuja joka ei ole pelkkää yleispätemistä, vaan rehellistä omien kehumista ja Juudaksien mollaamista. Se on juuri sitä mentaliteettia mitä Porissa tarvitaan.

Vaikka me kuinka haluisimme, niin Porissa ei pätäkkä riitä suuriin pelaajahankintoihin. Ja miksi pitäisikään riittää? Jos porilaiset kannustavat omiaan ja kehittävät omaa junioritoimintaansa, niin se on se mikä kantaa hedelmää tulevaisuudessa. Siitä hyötyy Pori sekä porilaiset ja se on tärkeintä. Jos joku Juudas päättää kääntää selkänsä omalle kotiseuralleen ja joukkueelleen, niin se on hänen häpeänsä. Siitä hyvästä jää ainakin Juudas toiseksi nimeksi.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos rehdisti haluaa tulla takaisin ja auttaa omaa kotiseuraansa ja on valmis uhraamaan sen eteen isot palkkakuittinsa, niin takaisin voi tulla. Tietysti ei kannata todellakaan odottaa, että otetaan avosylin vastaan, mutta takaisin saa tulla nöyrällä asenteella.

Se on hyvin tärkeää muistaa, että meitä ei auta kukaan muu kuin me itse. Porilaisten on pidettävä yhtä ja toiminnan on lähdettävä omasta junioritoiminnasta. Sillä kaavalla pärjää kyllä se on varma. Se on täysin oikeutettua haistattaa pitkän pas%¤ niille, jotka kääntävät selkänsä kasvattiseuralleen (NHL on eriasia). Muutto 50 kilometrin päähän etelämmäs ei ole mitään muuta kuin ahneutta ja sehän on perinsynti! Varsinkin tässä tilanteessa ;)

Minulla ei ole mitään raumalaisia vastaan, mutta täytyy sanoa, että ei minuakaan kauheasti kiinnosta mitä mieltä raumalaiset ovat meidän juudasvalinnoistamme. Tehköön omat listansa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
TosiFani kirjoitti:
Eiköhän Kuusiston Ässä vierailu selity kaukalon ulkopuolisilla asioilla. Ranskan reisulla taisi vaihtua vaimo ja Rauman kokoisessa kaupungissa paineet taisivat olla liian suuret.
Tämä varmasti oli tärkeä osatekijä, mutta Maukka itse on korostanut tuota taloudellista puolta. Tietysti ymmärrettävää ettei viitsi sanoa että ex muijan takia menin toiseen seuraan.

Niin homma meni niin että Maukan manageri(muistaakseni Strander) oli neuvotellut Ässiin paremman sopimuksen kuin Lukkoon. Maukka itse oli Lukon heikomman tarjouksen kannalla, mutta agentti sai puhuttua yli. Ässäthän oli jo aiemmin yrittänyt kaapata Maukkaa, mutta silloin Lukko tuli korotetun tarjouksen kanssa neuvotteluihin ja siirto jäi silloin tulematta.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
jarkkom kirjoitti:
Naiivia tai ei niin näin se vaan täytyy mennä. Toki jos joukkuetta mukamas fanittava ihminen hyväksyy esim. Lukossa huoraamisen, niin ei kai kukaan ulkomaalaipelaaja pääse tässä asiassa jyvälle.

Eli siis teoriassa; jos joku todellinen huippupelaaja (tyyliin Jason Williams) piipahtaisi Lukossa ja olisi sen jälkeen innokkaasti palaamassa Ässiin ja johdattamassa niin rakasta ässäseuraa menestykseen - sen sijaan että hänet otettaisiin vastaan innokkaasti Ässien menestyksen takaajaksi niin hänet pitäisi kivittää promenadilla? Missä kohtaa tässä konkretisoituu ns. Ässien etu?

Eli logiikka on; kenelläkään ei ole takaisin tulemista... niin paitsi Kunu Heiskasella... niin siis hetkinen se logiikka...

jarkkom kirjoitti:
Lukko on se pahin Perkele.

Tässä fanaattisuudessa on paljon hienoa, ja siitä on paljon ymmärrettävissä ja sitä voi jopa ihailla. Mutta kun tämä näyttää menevän uskonkappaleeksi, jossa kiintopiste ei itse asiassa näytä sittenkään olevan Ässissä vaan itse asiassa Lukossa. Sillä jos tästä uskonkappaleesta pyyhkii pois Lukon - jäljelle ei jää mitään. Näin kysymys ei olekaan siis Ässä-innokkuudesta vaan neuroottisesta Lukko-katkeruudesta.

Tämä olisikin jotenkin paremmin ymmärrettävissä, jos tämä kaikki olisi jonkun teinin itkuraivari tai taunusviiksisen bittiniilon nettivedätys - mutta kun tämä ei ilmeisesti ole. Eihän?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
L4E kirjoitti:
Tämä varmasti oli tärkeä osatekijä, mutta Maukka itse on korostanut tuota taloudellista puolta. Tietysti ymmärrettävää ettei viitsi sanoa että ex muijan takia menin toiseen seuraan.

Niin homma meni niin että Maukan manageri(muistaakseni Strander) oli neuvotellut Ässiin paremman sopimuksen kuin Lukkoon. Maukka itse oli Lukon heikomman tarjouksen kannalla, mutta agentti sai puhuttua yli. Ässäthän oli jo aiemmin yrittänyt kaapata Maukkaa, mutta silloin Lukko tuli korotetun tarjouksen kanssa neuvotteluihin ja siirto jäi silloin tulematta.

No, ehkä tiedät paremmin, mutta Maukka väitti syyksi ex-vaimonsa sukua.
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Öh. Tämä tosiaankin on todella ketjujen ketju. Itse asiassa miksi ihmeessä edes vaivaudun osallistumaan?

No muutama kommentti, kun kerran aloitin.

Tähtinen ei ole juudas.Kaveri sai hommattua pirusti käteistä Ässien kirstuun lähtiessään lukkoon kesken kauden. On pelannut Lukossa päin helvettiä ja toivottavasti palaa patapaitaan ilmaiseksi ilman siirtokorvauksia pelaamaan taas omalla tasollaan.

Saarikoskesta olen jäävi sanomaan mitään, koska en tiedä taustoja. Tuntuu kuitenkin ehkä eniten juudakselta, koska olisi kai voinut jäädä auttamaan omaa kasvattajaseuraansa taikaisin nousuun. Voi tosin olla että taustalla oli jotakin, joka nollaa tämänkin näkökulman.

Jokelasta ja Toivosesta ja kumppaneista on aivan turha puhua juudaksina. Korkeintaan siinä mielessä että alun alkaen Ässiin tulivat. Nykyään tosiaan jengi ottaa palkkansa sieltä mistä saa. Ulkomaalaisten nostaminen juudas keskusteluun sitten on taas puusilmäisyyttä mitä suurimmassa määrin.

Nojoo. En taida jaksaa enempää. Pata fani olen henkeen ja vereen, mutta täällä ollaan paikoitellen niin hakoteillä että huhhuh.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sillä jos tästä uskonkappaleesta pyyhkii pois Lukon - jäljelle ei jää mitään. Näin kysymys ei olekaan siis Ässä-innokkuudesta vaan neuroottisesta Lukko-katkeruudesta.

Maffe:
Kyllä tässä suuresta Ässä-innokkuudesta on kysymys. Lukko (hyi!) nyt vaan on se joukkue joka meitä Ässäläisiä eniten yrittää kupata ja hyötyä samasta talousalueesta ja sitähän kukaan itseään kunnioittava Äss-fani ei tue.

Mitä Tähtiseen tulee, niin taas tullaan sanaan raha. Ei minua kiinnosta asian taloudelliset seikat. Urbaani-legenda väittää että herran siirto Lukkoon olisi Ässät pelastanut. Toki auttoi aikanaan kassa-virtaa mutta tämä on tod.näk. seurajohdon ja pelaajan yhdessä laatima virsi mitä veisataan Juudaksen hautajaisiin asti.

Ja Maffe:
yksi hyvä esimerkki siitä miten Ässien etu konkretisoituu (koko pelaajan uran) on esim.nimissä Tapio Levo ja Pasi Peltonen. Molemmat aika kautensa legendaarisia hahmoja patapaidassa, mitä kuiskuteltiin tavan takaa Lukkoon ja parempaa nettotuloon paikalliskilpailijan leirissä. Herrat pysyivät Ässissä ja siten heistä on tullut kaupunkimme legendoja. Toisin kuin herrat Tähtinen, Saarikoski, Heinänen yms Juudakset, jotka suuntasivat kaikkien muiden mahdollisuuksien ollessa auki juuri Lukkoon.
Seurauskollisuus on edelleen jääkiekon ja eritoten Ässien suurin vahvuus. Valitettavaa on että nykyjääkiekon ja Helkovaaran mafian ansiosta jokunen patasydänkin on väliaikaisesti vinksallaan tässä ajattelussa, mutta eivät nämä arvot mihinkään katoa.

Ainoa taho joka lopulta konkreettisesti pelaajilta voi seurauskollisuutta vaatia ovat fanit. Ja peiliin on katsomista hemmetin monella siinä suhteessa. Porista pitää tehdä se paikka, missä pelaajatkin tiedostavat sen, mitä seuraa jos Lukkoon lähtee.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jarkkom kirjoitti:
Porista pitää tehdä se paikka, missä pelaajatkin tiedostavat sen, mitä seuraa jos Lukkoon lähtee.
Mitä siitä seuraa?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
jarkkom kirjoitti:
se että on JUUDAS!!!
HUI kun pelottaa! Tuo sinun yhden miehen missiosi ei ainakaan tilannetta ole parantanut.

Kerro nyt sitten vielä mihin esim. Heinäsen Joken olisi pitänyt mennä liigaa pelaamaan kun Vellu Ässientuhoamisoperaatiossaan kertoi ettei Porissa asuva Jokke saa enää jatkosopimusta.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Korkki:
Ottaen huomioon että Heinäsen saldo oli kahdessa kaudessa Lukon paidassa:
100 22+11=33!
ja pleijareissahan Jokke syttyi varsinaisesti tuleen:
7 0+1=1!

Eli loppusaldoksi huikeat tehot
107 22+12=34 -6

Eiköhän noilla tehoilla olisi ollut järkevämpää ja eritoten kunniakkaampaa siirtyä
muualle kuin Lukkoon. Ettei ainakaan maine Porissa menisi.

Ja en nyt täysillä (itseasiassa yhtään) hokaa mikä tuo Porissa asuminen olisi estämään siirtymistä muihin seuroihin? Pelasihan Tapio Levo HPK:ssa ja Kalajoella vaikka asui Porissa. Kysymys onkin arvomaailmasta. Kyllä ne seurat matkat maksaa ja asunnot. Jos vaan haluaa olla lojaali kasvattajalleen.

Toki jo pelaajina Levo ja Heinänen olivat erilaisia, yhtä vertailukelpoinen pari kuin vertaisi Paul Coffeya ja Kari Makkosta ja heidän merkitystään Edmontonille. Ja turha Jokke Heinästä on puolustella. 11 Ässä kauden jälkeen Lukkoon. Täysin mielipuolinen ratkaisu. Ja sekin että vielä floppasi Lukossa.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jarkkom kirjoitti:
se että on JUUDAS!!!
No sehän onkin jokaiselle pelaajalle kova paikka. Osaan kuvitella kuinka joka yö Langkow itkee itsensä uneen ja kiroaa sitä päivää kun allekirjoitti sopimuksen Lugun kanssa, samalla muuttuen silmäräpäyksessä JUUDAKSEKSI!!!

Tuohan on jo sen sortin uhkaus pelaajalle että en enää ihmettele että pelaajaliikenne on niin pientä Lukon ja Ässien välillä.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Langkow onkin kokenut Juudaksen kohtalon ja ollut täysin turisti Lukossa. Juudakselle ominaisesti juuri nämä paikallispelit eivät ole hänelle maistuneet. Vai onko tämä ihan sattumaa??? Vai montako voittoa se Scott on ottanut näistä länsirannikon peleistä.
 

Nakke^80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Detroit Red Wings, sm-liigan tuomarit
Liekö jarkkom seuraava joukostamme poistuva. Hänen mielipiteensä on kyllä tullut jo kaikkien tietoon, mutta herra jaksaa jatkaa tuota soopaa.

Minäkään en hyväksy ässä-kasvatin siirtymistä Lukkoon, mutta se on nykypäivää, että pelaajat vaihtaa seuraa useasti uransa aikana.

Otetaan nyt Tähtinen esimerkiksi: Perus juudas, mutta pakko se on fanina hyväksyä mukaan, jos seurajohto sen takaisin haluaa, kun heille ei nämä fanien juudas mielipiteet sitten paina promillen vertaakaan. Omassa mielessä tietysti vituttaa, mutta ässiä, kun tulee kannatettua niin samalla se Tähtinen saa siinä oman osansa.

Mutta tässä on yksi turhimpia aiheita mitä oman lyhen jatkoaika"uran" aikana olen kohdannut.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
nakke:

koen kyllä että jos avaamaani ketjua käsitellään niin kai on ihan loogista vastata kirjoittajien väitteisiin ja mielipiteisiin. vai mitenkä on onko Sinusta järkevää avata ketju ja olla kommentoimatta?
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jarkkom kirjoitti:
Langkow onkin kokenut Juudaksen kohtalon ja ollut täysin turisti Lukossa. Juudakselle ominaisesti juuri nämä paikallispelit eivät ole hänelle maistuneet. Vai onko tämä ihan sattumaa??? Vai montako voittoa se Scott on ottanut näistä länsirannikon peleistä.
Täysi turisti ei Langkow kuitenkaan ole ollut. Ei ainakaan enempää kuin viime kaudella Ässissä.

Ja voitko rehellisesti väittää että Langkow on ainoa Lukon häviöille tällä kaudella?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jarkkom kirjoitti:
Ottaen huomioon että Heinäsen saldo oli kahdessa kaudessa Lukon paidassa:
100 22+11=33!
ja pleijareissahan Jokke syttyi varsinaisesti tuleen:
7 0+1=1!

Eli loppusaldoksi huikeat tehot
107 22+12=34 -6

Eiköhän noilla tehoilla olisi ollut järkevämpää ja eritoten kunniakkaampaa siirtyä
muualle kuin Lukkoon. Ettei ainakaan maine Porissa menisi.

Luulisin ettei Heinäsellä kuitenkaan niitä vaihtoehtoja niin kauhean paljon ollut, jos vielä aikoi liigauraansa jatkaa. Eihän Jokke missään pelannut silloin syksyllä 1999 ennenkuin Tihonov kutsui koeajalle. Luultavasti pelaajan vaakakupissa ei paljon paina, mitä mieltä joku kannattaja asiasta on, mikäli vaihtoehtoina on siirtyminen kilpailevaan seuraan tai peliuran lopettaminen, ainakin jos pelaaja itse kokee että hänellä vielä jotain annettavaa SM-liigalle on.

En tietysti voi sitä tietää, että paljonko Jokkelle on peliuran jälkeen ollut haittaa tuosta että hän aikoinaan Lukkoon siirtyi ja jonkun silmissä maineensa menetti, mutta maalaisjärjellä ajatellen, tuskin kovinkaan paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös