Jussi Silander – pakkaa kamasi ja lähe menee!

  • 20 886
  • 127

Pitäisikö Jussi Silanderin saada kenkää?

  • Kyllä

    Ääniä: 21 38,9%
  • Ei

    Ääniä: 21 38,9%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 12 22,2%

  • Äänestäjiä
    54
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Onneksi palattiin vanhaan ja tuttuun YV:hen eli kasaan sontaa.

Jätönjätönjätönjätönjättö on ihan hyvä taktiikka sillon kun se toimii, MUTTA yksi iso ongelma meidän YV:ssä on se, että ylöstuontien kikkapussista ei tunnu löytyvän muuta taktiikkaa, kuin kymmenen jättöä ja viimeinen tuo vauhdilla sisään. Nyt kun käytännössä muita kikkoja ei ole, niin vastustajilla on äärimmäisen helppo luea ja estää se.
Meillä on ties mitä taskurakettia joukkueessa, niin miksi ei vaikka heitetä päätyyn ja apinana perään, jopa ihan hybridipitkää hyväksikäyttäen, niinkuin jotkut jengit tekevät. Vähän edes variaatiota siihen!
Käsittämätöntä, että 5v5 pelissä lätty saadaan hyökkäysalueelle ties kuinka monella eri tavalla, vaikka vastustaja pelaisikin trappiä, mutta YV:llä menee kädet kasseihin ja jäädytään - puhumattakaan 5min penaltteista...

Tekisi vielä mieli kirota siitä neppailusta hyökkäysalueella, mutta joku Iikkuli/Jasek-fani vielä pahoittaa mielensä. Sanonpa kuitenkin: Miksi ihmeessä sen syötön pitää olla joku mukamas-nätti-rysty-neppi-roiskaisu, joka tulee kaverille pomppivana ja ties minä ropelina. Koska taas pelataan suoraviivaista hyökkäyspeliä, jossa lauotaan ja mennään kudin perään? Saadaan ainakin säpinää vastustajan maalille...

Pahoittelut, meni jo osittain vitutusketjun-puolelle.
 

LKKK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Utusen toiminta myös heikkoa. Järjestään syötöt Jasekille luistimiin.

Toki se on Urheilujohtajan heiniä, miksi meillä ei ole kädellisiä viivamiehiä enempää, kun yksi puuttuu junnukisojen takia. Ertsi jaksaa kyllä vetää vaikka 5min putkeen siellä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Utusen toiminta myös heikkoa. Järjestään syötöt Jasekille luistimiin.

Toki se on Urheilujohtajan heiniä, miksi meillä ei ole kädellisiä viivamiehiä enempää, kun yksi puuttuu junnukisojen takia. Ertsi jaksaa kyllä vetää vaikka 5min putkeen siellä.
Jos nyt ollaan vielä siirtorajalla hyvissä asemissa kevään pelien suhteen niin tarvittasiin....
1. Kiekollinen pakki joka osaa myös tehdä maaleja
2. Isokokoinen ja kokenut sniper
3. Isokokoinen ja kokenut sentteri joka vie aloitukset kovalla prosentilla ja pystyy ratkaisuihin-

Vähintään tuo pakki ja toinen noista mainituista hyökkääjistä tarvittaisiin. Näitä vikkeliä pikkumiehiä meillä kyllä riittää...Eikä veskareista jää kiiinni...
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Vähän vieläkin ihmettelen tätä valituksen määrää kun jengillä on Liigan kolmanneksi paras ylivoima.
Mulle on muuten ihan se ja sama vaikka jätönjätönjättö vituttaa mua miten paljon tahansa, kunhan ylivoimatehokkuus pyörii tuolla 20-25% luokkaa mitä se on ollutkin.
En sano etteikö ylivoimassa olisi parannettavaa alueelle viemisessä ja laukausten määrässä, mutta hei, mielummin otan vastaan huonon ei-mua-miellyttävän alueelle viemisen jne, kunhan ylivoima tuo maaleja.

On turha selittää miten muilla jengeillä yv on parempaa ja keskialueen ylitys on toimivampaa jne, koska ei se oikeasti ole hyvää ylivoimaa jos ei tule maaleja. Mielummin näin päin kun niin että pyörisi kivasti ja oltaisi aina koko 2min alueella jne, mutta yv prosentti olis joku 12%.

Alivoiman pelaamisessa on mun mielestä pahoja puutteita esim ihan pelaajien peluutuksesta alkaen. Siihen pitäisi enemmän panostaa, mutta kieltämättä varsinaisia av-sotureita ei meinaa löytyä jengistä tarpeeksi, siis hyökkääjien puolesta. Pakistossa on laatua alivoimaan, mutta sielläkin on peluutettu vähän erikoisesti välillä. Itse tykkään enemmän roolittamisesta erikoistilanteissa, eikä kaikki pelaa -periaatteesta.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alivoiman pelaamisessa on mun mielestä pahoja puutteita esim ihan pelaajien peluutuksesta alkaen. Siihen pitäisi enemmän panostaa, mutta kieltämättä varsinaisia av-sotureita ei meinaa löytyä jengistä tarpeeksi, siis hyökkääjien puolesta. Pakistossa on laatua alivoimaan, mutta sielläkin on peluutettu vähän erikoisesti välillä. Itse tykkään enemmän roolittamisesta erikoistilanteissa, eikä kaikki pelaa -periaatteesta.
Tota Jasekin ylipeluutusta alivoimalla en ymmärrä. Paljon jäähyisessä pelissä ei ole enää hyökkäyspäässä tuoreimmillaan. Ja aloitukset viimeaikoina menneet Jasekilla myös heikosti. On myös aika passiivinen tossa kärkimiehenä. Kyllä Vilen, Ikonen ja Hämäläinen pitäisi iolla alivoimasentterit. Hämäläistä heikoimpana aloittajana tosin en niin paljon pistäisi omanpään aloituksiin.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tota Jasekin ylipeluutusta alivoimalla en ymmärrä. Paljon jäähyisessä pelissä ei ole enää hyökkäyspäässä tuoreimmillaan. Ja aloitukset viimeaikoina menneet Jasekilla myös heikosti. On myös aika passiivinen tossa kärkimiehenä. Kyllä Vilen, Ikonen ja Hämäläinen pitäisi iolla alivoimasentterit. Hämäläistä heikoimpana aloittajana tosin en niin paljon pistäisi omanpään aloituksiin.
Juuri näin. Hämäläinen on kuitenkin senttereistä ehkä vahvin alaspäin, mutta Vilen on vahvempi aloituksissa.
Sitten laitureista peluuttaisin Bryggmania ja Roinetta niiden kanssa.
Uskon että tämä Jasekin peluuttaminen alivoimalla on yksi tapa kehittää Jasekia kohti kirkkaampia valoja ja myös Jasekille yksi syy jäädä meille Niemelän kouluun. Onhan se nyt puolentoista vuoden jälkeen selkeästi monipuolisempi pelaaja kun oli tänne tullessa, jolloin näytti enemmän kiiturilaiturilta kun sentteriltä.

Itse haluaisin nähdä alivoimalla näiden Roine - Vilen ja Bryggman - Hämäläinen kaksikoiden lisäksi Haatasen ja Killisen, joilla molemmilla vaan on hieman ongelmia lukea peliä aina oikein, mutta mun mielestä alivoimalla pelaaminen kehittää pelipäätä, ainakin itselläni se toimi niin, vaikken siitä alkuun tykännytkään, niin lopulta tajusin mitä hyötyä siitä mulle oli muutakin peliä kuten riistoja, syöttöjen katkomista ja sijoittumista ajatellen.
Molemmilla noista riittäisi myös voimaa ja jalkoja katkon jälkeen lähteä jopa läpiajoon. Kätisyydellä ei mun mielestä ole hyökkääjillä etenkään niin suurta merkitystä, ainakaan itse rightina ei koskaan huomannut siitä haittaa tai etua.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Haatanen on myös alivoimaa pelannut jos muistan oikein. On kyllä tärkeä pelaaja, ja poissaolo kyllä näkyy.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo jätönjätönjättö pitäis heivata veehen kun se ei toimi. Otetaan mallia Jukureista ja juhiksesta! Juhis polkaisee maalintakaa liikkeelle ja liukuu ensimmäisenä pelaajana hyökkäys alueelle träpin läpi. Me taas itse lisää tukitaan tuo keskialue omilla pelaajilla ja estetään Iikan vapaat ladut mennä alueelle. Ja se on täyttä idiotismia..
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo jätönjätönjättö pitäis heivata veehen kun se ei toimi. Otetaan mallia Jukureista ja juhiksesta! Juhis polkaisee maalintakaa liikkeelle ja liukuu ensimmäisenä pelaajana hyökkäys alueelle träpin läpi. Me taas itse lisää tukitaan tuo keskialue omilla pelaajilla ja estetään Iikan vapaat ladut mennä alueelle. Ja se on täyttä idiotismia..
Niin, ja ois oikeasti ne pari vaihtoehtoa miten tuo pelataan - karseaa oli katsoa päädystä Sportia vastaan, kun Sporan pelaaja luistelee ekan kiekon tuojan perässä ja odottaa, että koska se jättö tapahtuu…
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24




Tuli katottua Pelicans - HPK 24.10.2020 maalikooste, oli kyllä aika nättiä ylivoima pyörittelyä pelissä. On se Lasch aika seppä, ihan kuningas yv:llä. Vedettiin viivalta onetimereita, syöteltiin hienosti, ai että kun pyöris vielä samoin...
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tuo jätönjätönjättö pitäis heivata veehen kun se ei toimi. Otetaan mallia Jukureista ja juhiksesta! Juhis polkaisee maalintakaa liikkeelle ja liukuu ensimmäisenä pelaajana hyökkäys alueelle träpin läpi. Me taas itse lisää tukitaan tuo keskialue omilla pelaajilla ja estetään Iikan vapaat ladut mennä alueelle. Ja se on täyttä idiotismia..
No hei, tuollaisella taitoarsenaalilla, tasapainolla ja voimilla varustettuja pelaajia ei ole kuin Juhis, ei edes isolla kirkolla.
Iikka on taitava, mutta myös melko iisi pelata pois kiekosta jos se yksin yrittää tulla läpi koska sen voimaluistelu ei ole läheskään samaa tasoa kun Juhiksella. Vähän sama kun joku McDavid tuo kiekon alueelle, ei kukaan muu oikein voi yrittää samaa.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Herranen aika mitä ylivoimaa, haista Jussi paska!
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Täytyy mutettaa tämä ketju, jumalauta miten vanha vitsi.
On se ylivoima silti ihan paskaa. Neljä viidestä on jätönjättöä ja ei saada yhtäkään laukausta, ja sit aina välillä joku yhtäkkiä pelaakin ja tehdään kuvion päätteeksi maali.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On se ylivoima silti ihan paskaa. Neljä viidestä on jätönjättöä ja ei saada yhtäkään laukausta, ja sit aina välillä joku yhtäkkiä pelaakin ja tehdään kuvion päätteeksi maali.

Ylivoimaa on hankala reenata oman porukan kesken. Pelaajat on suurimmassa vastuussa, ei tuolla koutsi mitään kuvioita tee valmiiksi että nyt tehdään näin. Se viisikko puhuu keskenään niin reeneissä kun peleissä, ja se suurin vastuu on heillä. Tämä koko ketju on täysin typerä ja turha.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tuossa ylivoimassa ole tänään mitään muuta vikaa ole ollut kuin, että ehkä yksi maali olisi pitänyt saada enemmän värkättyä.
 

LKKK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään on toki vastassa laadukas av-paineistaja. Mutta totaalista kuraa tuo on.

Mut posia hei. Aktiivinen alivoima,
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Hyvää av:ta Jussi tänään, hienoa taistelua!
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Älyttömän vaarallista alivoimaa kun ollaan jo viisi tehty alivoimalla, eikä kukaan edes kehu Jussia siitä.

Ei vaan. Muistutan vieläkin että meillä on Liigan kolmanneksi parasta ylivoimaa ja oon siihen erittäin tyytyväinen. En ihan tiedä mitä täällä yhdeltä Jussilta odotetaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Jos tutkivan journalismin edustaja lukee palstaa, ehdottaisin juttuvinkkiä aiheesta -kuka/ketkä Pelicansissa erikoistilannepelaamisen kuvioista ja pelaajista päättävät/sopivat-. Osattaisiin osoittaa syyttävät ja armottomat sormemme oikeaan suuntaan. Vakavasti puhuen, asia ihan aidosti kiinnostaa.

Oma paras arvaukseni on, että pelaajilla itsellään on kuitenkin isoin rooli ja Silanderit+kumppanit antavat ja ehdottavat vain aihioita.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silander kyllä tarunhohtoinen hahmo. Kaveri antanut kait yhden pidemmän hockey pod haastiksen ja jonkun lyhyemmän pätkän. Silti menee miten menee niin, Jussi on palstan puhutuimpia hahmoja.

Pitäskö Pelicans Storen hyödyntää tää kulttiasema ja ruveta painaa hänelle omia paitoja vaikka otsikolla " Jussi ylivoiman velho".:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös