Kyllä mä uskon Pessilläkin olevan sydäntä Kärppiä ajatellen, mutta hänen tilanteensa on aivan eri kuin Jussilla. Jussi Jokinen pelaa änärissä, jossa Pessi ei saanut koskaan todellista mahdollisuutta lyödä läpi, vaikka rikkoikin AHL:ssä ennätyksiä. Uskon, että Pessillä on taka-ajatuksena päästä vielä kerran kokeilemaan sinne NHL:n ihmemaahan. Siksipä oli valittava ennenkaikkea valmentajien välillä ja Jalosen Kari vei voiton.
HIFK:ssä sitten laskelmat pettivät ja peluutus Miken kanssa ei ollutkaan hyvä juttu, toisaalta taisihan Pessi olla loukkaantunutkin osan aikaa, joten syitä huonoon tulokseen saattoi olla useitakin. En itse suolaa Pessiä valinnastaan, vaikka pettynyt olenkin siitä. Mun Kärppiin liukas luikero sopii aina.
JokisJussi omistaa palasen Kärpistä, joten olisihan se outoa jo siltä näkökannalta katsottuna ,että hän ei auttaisi Kärppiä aina kun voi! Missäs muualla se sitten pelaisi? Ihan samaten kuin Kapasen Sami KalPan kanssa.
Kiitos Jussille näistä kahdeksasta matsista. Ne veivät Kärppiä paitsi pisteissä niin myös henkisesti merkittävästi eteenpäin. Usko työhön palautui ja sen myötä mahdollisuuksiin.