Jussi Jokinen – NHL-tähden paluu kärppäpaitaan

  • 205 852
  • 836

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui. Mitä enemmän Jussi sähelsi ketjukavereilleen omia kuvioitaan, sitä enemmän sekaisin Kärppien peli meni. Jokainen täällä näkee, että Jussi on hidas kuin etana, eikä siksi sovellu kunnolla Kärppien liikkuvaan pelitapaan. Harva vain uskaltaa sen ääneen sanoa, koska kyseessä on Jokinen. Ylivoimalla hitaus ei toki hirveästi haittaa, siinä Jussi on edelleen mies paikallaan, vaikka toki mistään maagisuudesta on turha puhua.

Aika posketonta väittää että jatkoaikatappio viime vuoden seiskafinaalissa johtuisi jotenkin Jokisesta. Ois vaan jätkät tehneet yhden enemmän ja mokke poiminut tuon JA:n vedon.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Keväällä olin Jokisen hankinnan aikaan sitä mieltä, että Kärpät ei häntä siinä tilanteessa tarvinnut ja olin huolissani siitä, että pahimmillaan miehen tulo vain sekoittaa valmiin pakan. Kuinka ollakaan, ennustukseni kävi paremmin toteen kuin kuvittelinkaan. Jussi itse oli antisankarina mestaruuden ratkaisseessa maalissa junnumaisella höntyillään ja kaiken lisäksi vahvat huhut kertovat siitä, että Kärppien viime kauden joukkueessa OLI henkilökemiaongelmia. Kapteeni päätti lähteä ulkomaille, vaikkei tiedossa ollut edes varmaa osoitetta. Samaisen kapteenin vuoden ulkomaan optio muuttui yhtäkkiä kahden vuoden optioksi, sen jälkeen kun Jokinen kirjoitti Kärppien kanssa kaksivuotisen sopimuksen. Laske siitä ihan itse 1+1. Virallista vahvistusta asiaan tuskin koskaan kuullaan.
Tämä on melko mielenkiintoinen väite, sillä itse olen ainakin antanut itseni ymmärtää, että Atte ja Jussi ovat siviilissäkin hyviä ystäviä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika posketonta väittää että jatkoaikatappio viime vuoden seiskafinaalissa johtuisi jotenkin Jokisesta. Ois vaan jätkät tehneet yhden enemmän ja mokke poiminut tuon JA:n vedon.
En minä suoraan niin ole väittänytkään. Uskon vahvasti, että ilman Jokisen tuloa Kärpät olisi marssinut mestaruuteen ilman mitään game sevenejä kun olisi vaan luottanut siihen omaan hyvään peliin, mitä esittivät runkosarjassa. Se nyt on silti fakta, että ratkaisevassa maalissa juuri Jokinen höntyili itsensä pihalle ja jätti Nenosen vapaaksi b-pisteelle laukomaan.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jos tästä tapauksesta hakemalla hakee jotain positiivista, niin enää JJ ei ole HMV.
Koko uransa on ollut aina sellainen välimallin jätkä ja parempiensa varjossa sekä NHL:ssä, että maajoukkueessa.
Uransa loppumetreillä näyttää sentään vähän kulmahammasta.

Idioottimainen kommenti kaikin puolin. Sinustako päähän taklaaminen on jotain kulmahampaan näyttöä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä minä en vain tykkää tuollaisesta Elviksestä, joka luulee olevansa joukkuetta isompi. Jussista oikein huokuu se, että hän kuvittelee olevansa Kärppien kingi. Ja näköjään pää ei kestä sitä, että "junnu" tulee takaa ja ottaa kiekon pois kuin tikkarin lapselta.

Keväällä olin Jokisen hankinnan aikaan sitä mieltä, että Kärpät ei häntä siinä tilanteessa tarvinnut ja olin huolissani siitä, että pahimmillaan miehen tulo vain sekoittaa valmiin pakan. Kuinka ollakaan, ennustukseni kävi paremmin toteen kuin kuvittelinkaan. Jussi itse oli antisankarina mestaruuden ratkaisseessa maalissa junnumaisella höntyillään ja kaiken lisäksi vahvat huhut kertovat siitä, että Kärppien viime kauden joukkueessa OLI henkilökemiaongelmia. Kapteeni päätti lähteä ulkomaille, vaikkei tiedossa ollut edes varmaa osoitetta. Samaisen kapteenin vuoden ulkomaan optio muuttui yhtäkkiä kahden vuoden optioksi, sen jälkeen kun Jokinen kirjoitti Kärppien kanssa kaksivuotisen sopimuksen. Laske siitä ihan itse 1+1. Virallista vahvistusta asiaan tuskin koskaan kuullaan.

Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui. Mitä enemmän Jussi sähelsi ketjukavereilleen omia kuvioitaan, sitä enemmän sekaisin Kärppien peli meni. Jokainen täällä näkee, että Jussi on hidas kuin etana, eikä siksi sovellu kunnolla Kärppien liikkuvaan pelitapaan. Harva vain uskaltaa sen ääneen sanoa, koska kyseessä on Jokinen. Ylivoimalla hitaus ei toki hirveästi haittaa, siinä Jussi on edelleen mies paikallaan, vaikka toki mistään maagisuudesta on turha puhua.

Mitä tulee bussin alle heittämiseen, tuollaisen teon minä tuomitsen sata kertaa sadasta, ihan sama minkä väristä paitaa pelaaja päällään kantaa. Halveksin myös niitä, jotka tekoa puolustelee pelkästään siksi, että sattuu olemaan "oma" pelaaja.

Halusin itse antaa Jussille vielä toisen mahdollisuuden silmissäni, koska nyt hän on remmissä ja osa joukkuetta kauden alusta lähtien. Tämän päiväisillä teoilla on kuitenkin turha yrittää minun kelkkaani kääntää. Päinvastoin alan olla pian sitä mieltä, että Jussille joutaisi antaa monoa.
Kokonaisuutenaan ehkäpä surkein ja katkerin viesti, mikä olen koskaan Jatkoajassa lukenut. Surullinen tapaus olet Jokisen suhteen, mutta ole vain.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kokonaisuutenaan ehkäpä surkein ja katkerin viesti, mikä olen koskaan Jatkoajassa lukenut.

Tähän kaipaisin perusteluja. @Porvoon Kärppä perusteli viestin oikein hyvin ja mallikkaasti. Jos ei ole kanssasi samaa mieltä, ei se tee viestistä Jatkoajan surkeinta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän kaipaisin perusteluja. @Porvoon Kärppä perusteli viestin oikein hyvin ja mallikkaasti. Jos ei ole kanssasi samaa mieltä, ei se tee viestistä Jatkoajan surkeinta.
Korjaan lausuntoani väärinymmärryksen välttämiseksi: Minun mielestäni viesti oli kokonaisuutenaan ehkäpä surkein ja katkerin, jonka olen tässä foorumissa lukenut perusteluineen päivineen.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Korjaan lausuntoani väärinymmärryksen välttämiseksi: Minun mielestäni viesti oli kokonaisuutenaan ehkäpä surkein ja katkerin, jonka olen tässä foorumissa lukenut perusteluineen päivineen.
Ja muutama päivä sitten oli kolmen ottelun putki joissa Jokinen antoi ratkaisevat syötöt voittamaaleihin. Ei mitään selän kautta pompanneita kakkossyöttöjä, vaan kunnon pelinrakennusta. Lyhyt on muisti. Tämän päiväinen oli huono juttu, mutta tuskinpa JJ itsekään on reaktioonsa kovin tyytyväinen.
 
Jussille pitkä kielto kauden törkeimmästä tempusta, se olisi koko liigan ja ennen kaikkea Kärppien etu, sillä pelillistä apua hänestä ei enää Kärpille ole. Meinasi pilata lopullisesti joukkueensa saumat taistella voitosta raukkamaisella tempullaan.
Kautta pelattu muutama peli ja nyt on törkein temppu tehty
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Outoa, jopa odottamatonta toimintaa Jokiselta. Sinänsä hyvä nähdä että on isolla tunteella mukana mutta miksi turhautui noin pahasti? Salaliittoteoreetikot toki tarinoi omiaan tuomaritoiminnasta, mutta menikö kuppi sitten osaltaan oudon tuomaroinnin takia noin pahasti nurin kun vielä oma peli tökkii? Vai onko takana isompaa turhautumista?

Itse olen asennoitunut Jokisen peliin niin, että viime kauden vammojen jäljiltä peli varmasti paranee kun kausi etenee ja saa treeniä alle, mutta kieltämättä hieman huolestuttaa että äijällä keittää noin pahasti yli. Sanotaanko näin että jos sieltä nyt jokunen peli paussia tulee niin voi tulla ihan tarpeeseen. Jos kroppa alkaa muka olla 100% kunnossa ja silti tuntuu ettei riitä niin pahalta näyttää. Mihin katosi se puoli vuotta sitten runkosarjassa hirmutehot takonut Jokinen?

Jäitä hattuun Jussi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja jos sitä kerrankin vähän asiasisältöä tähän ketjuun. Jokisen Jussin jäähdyttelyvuodet Liigassa on lähtenyt ihan kivasti liikkeelle. 35 ottelua on tuottanut tehot 8+24=32 +20... Näillä lukemilla voidaan jo kiistatta??? puhua eliittitason vahvistuksesta, jonka jokainen joukkue toivottaisi fanfaarien saattelemana tervetulleeksi!

Tällaisia paluumuuttajia Liiga kaipaa sitä ammattimaisuutta nuorille opettamaan! Kiitos Jussi! Hyvä kun tulit saatana.
 

Untamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännnä kun oman joukkueen kannattajat kinastelee keskenään täällä. Mun mielestä yhteen hiileen puhaltaminen on paras tapa lähestyä asiaa, eli rakentavasti. Toki voihan se olla vaikeaa kun niitä hiiliä on enemmän kuin yks.

Mutta joo, taklaus ei ollut tietenkään puhdas etc.. mitä näitä nyt on. Jokkainen tekee virheitä ja joka ei oo tehnyt niin kättä pystyyn ja aamulla peilin eteen.

Mitä nyt tulee tuohon pleijareiden pelitavallisiin juttuihin niin suosittelen katsomaan Ari Vallin Show:n ja aiheena Mestarivalmentajat. Tyyliin 8.30 eteen päin tuossa puhutaan pelitavan muuttumisesta runkosarja versus pleijarit. Löytyy Youtubesta.

Muutenkin keskustelu rakentavaa ja toisen arvostus syvästi esillä siinä Mamban ja Pendon välillä, niin suosittelen kattomaan koko pätkän. Muutenkin hyvä setti ja mielenkiintoista juttua. :)
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Ei Kärpät hävinneet mestaruutta Jokiseen viime vuonna vaan sentterivajaaseen vs HPK. Hankala siellä on omaa kiekollista pelitapaa toteuttaa, jos kaikki aloitukset hävitään. Jokinen saattoi höntyillä ratkaisumaalissa, mutta se oli YV joka lahjana HPK:lle.

Eilinen kostotaklaus aivan turha ja Jusalle peiliinkatsomisen paikka. Ei johtava pelaaja voi tuollaisia touhuta,
 

Zinetula

Jäsen
Ohtamaa pelaa Sveitsissä ja Jokinen Kärpissä.
Ja tämän pitäisi merkitä jotain. Samalla perusteella Pyörälä ei mahdu samaan koppiin jonkun Junttilan kanssa, Spede kun kävi Sveitsissä juuri sen kauden kun Julle palasi takaisin Kärppiin.

Olitko se juuri sinä @Frosbite joka tätä Jusan ja Aten juttua täällä kirjoittelit jonkun huhun perusteella?

Hohhoijaa, kyllä tähän jotakin paksumpaa tarvittaisiin, kuin se, että sattuvat tällä hetkelkä pelaamaan eri seuroissa. @holynordic tuossa jo viestitteli, että ovat siviilissäkin ystäviä. Minullakin on käsitys, että ovat ainakin tekemisissä keskenään.

Turha turhauruminen Jusalta, mutta ihan liioiteltua puhua törkeydestä. Lätkässä joskus sattuu näitä ja Nättiselle ei käynyt kuinkaan, osumahan oli aika kevyt jos vertaa esim. näihin nähtyihin avojään pommeihin. Jokinen käy varmasti kurinpidon toimet läpi ja varmaan ansaitsee sen, mitä sieltä tulee. Kärpät kestää sen, vaikka Jokinen yhä kova pelimies onkin.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei Kärpät hävinneet mestaruutta Jokiseen viime vuonna vaan sentterivajaaseen vs HPK. Hankala siellä on omaa kiekollista pelitapaa toteuttaa, jos kaikki aloitukset hävitään. Jokinen saattoi höntyillä ratkaisumaalissa, mutta se oli YV joka lahjana HPK:lle.

Eilinen kostotaklaus aivan turha ja Jusalle peiliinkatsomisen paikka. Ei johtava pelaaja voi tuollaisia touhuta,
Kyllä Kärpät nähdäkseni hävisi mestauuden kolmeen seuraavaan seikkaan:

-Speden poissoalo
-Jokisen alisuorittaminen (johtui vammoista)
-Osalan alisuorittaminen (huhujen mukaan oli vammoja)
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Korjaan lausuntoani väärinymmärryksen välttämiseksi: Minun mielestäni viesti oli kokonaisuutenaan ehkäpä surkein ja katkerin, jonka olen tässä foorumissa lukenut perusteluineen päivineen.

Edelleen ne omat perustelusi jäivät uupumaan. Miksi?

Kyllä minä vastauksen oikeasti tiedän. Rakkaus on sokea laji, jossa tunne vie järkeä about 200-0.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lähe Jokinen vittuun jos ei pää kestä. Tuollaisia ei Kärpissä suvaita.
Meikäläisestä on tuntunut muutaman vuoden ajan jo että jossain ei pää kestä ja se ei ole Jokisen Jussi, vaan ehkä se on jossain Porvoon suunnalla...

Jokiselle malttia jatkossa ja Kärpille jatkossakin voittoja.
 
Jussilla läikähti yli ja varmaan on jotain tulossa, veikkaan 2-3 peliä ja asia ok. Törkeydestä on turha puhua mutta varmaan Jussinkin on syytä peiliin katsoa että miksi ne kädet piti nostaa. Nämä kauden törkeimmästä taklauksesta huutelijat voidaan jättää omaan arvoonsa. Puolen suomen joukkue ja tienatut miljoonat madaltavat kynnystä tähän huuteluun.

Hidashan Jussi alkaa olemaan tai oikeastaan entistä hitaampi mutta Nättinen lienee melko nopea kun pelin lopussa luisteli myös Krejcikin ohi pitkäkiekko tilanteessa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kärpät nähdäkseni hävisi mestauuden kolmeen seuraavaan seikkaan:

-Speden poissoalo
-Jokisen alisuorittaminen (johtui vammoista)
-Osalan alisuorittaminen (huhujen mukaan oli vammoja)
Ei vaan Kärpät kaatui siihen, ettei Aleksi Mäkelä pelannut enää finaalien ottelupalloissa. O:)

Sen verran omaan mielenkiintoa aiheeseen, että pakko seurata miten kausi etenee.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Jussi vaan näytti, ettet sä voi viedä änärihemmolta tikkaria ilman seuraamuksia. Uskon, että tämä neverheard nobody ymmärtää jatkossa kunnoittaa vanhempiaan ja ostaa omat tikkarinsa. Mutta kukaan ei kuollut eteenpäin, niinkuin ultrajokerit aikoinaan mystisesti totesivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös