Ehkä minä en vain tykkää tuollaisesta Elviksestä, joka luulee olevansa joukkuetta isompi. Jussista oikein huokuu se, että hän kuvittelee olevansa Kärppien kingi. Ja näköjään pää ei kestä sitä, että "junnu" tulee takaa ja ottaa kiekon pois kuin tikkarin lapselta.
Keväällä olin Jokisen hankinnan aikaan sitä mieltä, että Kärpät ei häntä siinä tilanteessa tarvinnut ja olin huolissani siitä, että pahimmillaan miehen tulo vain sekoittaa valmiin pakan. Kuinka ollakaan, ennustukseni kävi paremmin toteen kuin kuvittelinkaan. Jussi itse oli antisankarina mestaruuden ratkaisseessa maalissa junnumaisella höntyillään ja kaiken lisäksi vahvat huhut kertovat siitä, että Kärppien viime kauden joukkueessa OLI henkilökemiaongelmia. Kapteeni päätti lähteä ulkomaille, vaikkei tiedossa ollut edes varmaa osoitetta. Samaisen kapteenin vuoden ulkomaan optio muuttui yhtäkkiä kahden vuoden optioksi, sen jälkeen kun Jokinen kirjoitti Kärppien kanssa kaksivuotisen sopimuksen. Laske siitä ihan itse 1+1. Virallista vahvistusta asiaan tuskin koskaan kuullaan.
Minä väitän, että Kärpät kusi viime kauden mestaruutensa hankkimalla Jokisen. Jengi oli Liigassa täysin suvereeni ennen kyseistä hankintaa. Pelillinen alamäki alkoi hiljalleen siitä kun Jokinen saapui. Mitä enemmän Jussi sähelsi ketjukavereilleen omia kuvioitaan, sitä enemmän sekaisin Kärppien peli meni. Jokainen täällä näkee, että Jussi on hidas kuin etana, eikä siksi sovellu kunnolla Kärppien liikkuvaan pelitapaan. Harva vain uskaltaa sen ääneen sanoa, koska kyseessä on Jokinen. Ylivoimalla hitaus ei toki hirveästi haittaa, siinä Jussi on edelleen mies paikallaan, vaikka toki mistään maagisuudesta on turha puhua.
Mitä tulee bussin alle heittämiseen, tuollaisen teon minä tuomitsen sata kertaa sadasta, ihan sama minkä väristä paitaa pelaaja päällään kantaa. Halveksin myös niitä, jotka tekoa puolustelee pelkästään siksi, että sattuu olemaan "oma" pelaaja.
Halusin itse antaa Jussille vielä toisen mahdollisuuden silmissäni, koska nyt hän on remmissä ja osa joukkuetta kauden alusta lähtien. Tämän päiväisillä teoilla on kuitenkin turha yrittää minun kelkkaani kääntää. Päinvastoin alan olla pian sitä mieltä, että Jussille joutaisi antaa monoa.