Olen jostain syystä tässä Tapparan pelitauolla katsonut aika paljon TPS:n pelejä. Mielestäni TPS muuten pelaa Ahokkaan johdolla liikkuvaa, taistelevaa ja nopeaa lätkää, jota on lätkänä mukava seurata. Totta kai ymmärrän myös sen, että fanien ei tuota ole mukavaa seurata, kun turpaan tulee oikealta ja vasemmalta. Vaikka kuvittelen jotain ymmärtäväni jääkiekosta niin minun on vaikea saada TPS:n ongelmasta kiinni. Peli vaikuttaa kaukaa katsoen samalta kuin Tapparalla alkukaudesta eli kaukana vastustajan maalista joukkue näyttää hyvältä, mutta sota-alueelle on kauhean vaikeaa saada kiekkoa ja sitä kautta maaleja.
Tapparalla se aukesi, kun Tapola otti enemmän trappia ja vähemmän kiirettä. Sen hinta on toki aina se, ettei peli enää ole niin nopeaa ja hyvää muuten, mutta tuota kautta Tappara sai nähdäkseni oman pelinsä oikenemaan. Minä en oikein näe TPS:n pelaajien asenteessa mitään ongelmaa vaan ihan yksinkertaisesti liian kova kiire koko ajan pelissä ja ne pelin pienet ja merkittävät asiat hyökkäysalueella jäävät vajaaksi. Voin olla väärässäkin. Joka tapauksessa valmennuksen vastuulla se olisi löytää keinot, jolla joukkue pääsee sisälle peliin.