Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 485
  • 13 543

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hesa-nimitys on ollut junttia jo ennen hipstereitä. Ja miksi minäkään, joka olen vuosia Helsingissä asunut, en voisi ikinä kutsua kaupunkia Hesaksi. Se on ollut minulle aina Helsinki. Joskus ehkä Stadi, koska se on monille sikäläisille niin luonnollinen nimi, mutta sekin on tahatonta.
Tottakai saat kutsua Helsinkiä hesaksi ja niin pitääkin. Helpottas junantuomien erottamista.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mutsis puhu juntisti kun sua teki. Se on hesalaisille tyypillistä.
Varmaan raskasta olla noin juntti. Otan osaa. Me ollaan täällä ”hesoissa” liian LIT sulle. Ryömihän takas mutsis pipaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tästä hesasta tuli mieleen.... Onko se junttia, urbaania hienoutta vaan vain (olevinaan) hauskaa kun puhutaan lahelaisista? Ei se minua haittaa. Kunhan mietin... Ja kyllä tiedän että se on ns. kettuilua siitä että jotkut asuu Lahess eikä Lahdessa.
P.S. Helsinki on Helsinki...
 
Viimeksi muokattu:

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tästä hesasta tuli mieleen.... Onko se junttia, urbaania hienoutta vaan vain (olevinaan) hauskaa kun puhutaan lahelaisista? Ei se minua haittaa. Kunhan mietin... Ja kyllä tiedän että se on ns. kettuilua siitä että jotkut asuu Lahess eikä Lahdessa.
P.S. Helsinki on Helsinki...

Lahdesta tulee ensimmäisenä mieleen Pasi Nurmisen ilmaveivi. Junttia tai ei mutta ainakin saa hymyn naamalle.

Pasi Nurmisen Ilmaveivi (Mertaranta edit) - YouTube

Edittinä vielä tuo huikea suoritus Antsan kera.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä hesasta tuli mieleen.... Onko se junttia, urbaania hienoutta vaan vain (olevinaan) hauskaa kun puhutaan lahelaisista? Ei se minua haittaa. Kunhan mietin... Ja kyllä tiedän että se on ns. kettuilua siitä että jotkut asuu Lahess eikä Lahdessa.
P.S. Helsinki on Helsinki...
Mun mielestä se on hyvä henkistä kuittailua. Vähän kuin tuo Kouvostoliitto. Hauskuus on toki jokaisen itse määriteltävissä. Asun itsekin Lahessa, mutta Helsingistä tänne muuttanut eli junantuoma.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tästä hesasta tuli mieleen.... Onko se junttia, urbaania hienoutta vaan vain (olevinaan) hauskaa kun puhutaan lahelaisista? Ei se minua haittaa. Kunhan mietin... Ja kyllä tiedän että se on ns. kettuilua siitä että jotkut asuu Lahess eikä Lahdessa.
P.S. Helsinki on Helsinki...

Tää on upee ja tahdon tän:

LAH EST -t-paita | Lahen Lehti
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Piti katsoa urbaanista sanakirjasta. Näköjään olet myös jonne.
Ei, kyllä minulla on ihan erä toinen etunimi. Ja olen ennen 70-luvun puoltaväliä syntynyt. Meillä hesoissa vaan osataan nämä hommat. Vähän kypsemmälläkin iällä ajan hermolla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei, kyllä minulla on ihan erä toinen etunimi. Ja olen ennen 70-luvun puoltaväliä syntynyt. Meillä hesoissa vaan osataan nämä hommat. Vähän kypsemmälläkin iällä ajan hermolla.
Mistähän sanoista tämä typerä lit tulee? Urbaani sanakirja petti ja ei kertonut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näin on. Landella on toisin. Kävin muuten tänään Itiksessä. En suosittele. Junttimesta.
Näitkö nekereitä? Tarinat kertoo että on nykyisin aivan Mogadishu koko paikka. Ei täältä maalta tai siis böndeltä uskaltaisi moisiin lähteä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näitkö nekereitä? Tarinat kertoo että on nykyisin aivan Mogadishu koko paika. Ei täältä maalta uskaltaisi moisiin lähteä.

Muutaman siiderivalaan näin. Ikävä tunne siitä tuli. Onneksi pääsi nopeasti pois. Takaisin tullessa ajettiin Viikin kautta mutta lehmät oli kai niin ettei niitä nähnyt tielle. Se oli harmillista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Muutaman siiderivalaan näin. Ikävä tunne siitä tuli. Onneksi pääsi nopeasti pois. Takaisin tullessa ajettiin Viikin kautta mutta lehmät oli kai niin ettei niitä nähnyt tielle. Se oli harmillista.
Joskus mietin että millon alkaa siiderivalaita ajatumaan rannikoille ja aletaanko niitäkin räjäyttelemään dynamiitilla.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mistähän sanoista tämä typerä lit tulee? Urbaani sanakirja petti ja ei kertonut.
Olet epäonnistunut itse haussasi
Lit | Urbaani Sanakirja
Linkki vie luonnollisesti urbaaniin sanakirjaan.

E: eiku minä taisin tulkita väärin, löysit sanan mutta et sitä mistä se tulee? Tulee ihan englannin kielestä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Muutaman siiderivalaan näin. Ikävä tunne siitä tuli. Onneksi pääsi nopeasti pois. Takaisin tullessa ajettiin Viikin kautta mutta lehmät oli kai niin ettei niitä nähnyt tielle. Se oli harmillista.
Onkos tähän aikaan vuodesta jo lehmät seipäillä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Epäonnistun sun linkinkin kautta. Tai sitten on aivoissa vika. Jokin asia mikä on vitun mahtava.... lit?
Luovasti ihan tykkiä? Nope mun aivot ei keksineet.
Juu, ymmärsin väärin mitä tarkotit ja kerkesin jo muokata tota mun edellistä kommenttiakin. Mun käsityksen mukaan siis ei ole mikään lyhenne vaan ihan englannin kielinen sana. Vertautuu ehkä sanaan liekeissä tai jotain sellasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu, ymmärsin väärin mitä tarkotit ja kerkesin jo muokata tota mun edellistä kommenttiakin. Mun käsityksen mukaan siis ei ole mikään lyhenne vaan ihan englannin kielinen sana. Vertautuu ehkä sanaan liekeissä tai jotain sellasta.
No harm done. Imperfekti sytyttämisestä. Mä en ymmärrä noita nuoria.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tuo maikkarin sarja rikospaikka on kyllä suht juntti. Köyhänmiehen "Sonny" ja "Rico" istuu jossain toyotassa coolit arskat päässä ja selvittävät Kyllikki Saaren murhaa. Ei näin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jatkoajan nuoremman sukupolven edustajana voin vahvistaa, että sana "lit" juuri kuten @rosvokonna sanoi on englannin kielestä, tarkemmin suoraan jenkeiltä otettu ja enimmäkseen nuorison käytössä. Esimerkiksi Jenna 17v saattaa päivittää instagramiinsa "eilinen ilta bestiksen kaa oli ihan lit <3", joka kaikessa yksinkertaisuudessaan tarkoittaa, että ilta oli huippuhauska. Lit on siis verbin "light" partisiipin perfekti ja sanakirja.org selityksen mukaan tuolla slangisanalla on myös toinen tarkoitus, että oltiin porukalla kännissä/sekaisin. Aukesiko @BlackWolf edes vähän?

Itse olen onneksi juuri siinä määrin sopivan vanha että inhoan koko sanaa ja toivon että katoaa teinien muodista asap.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jatkoajan nuoremman sukupolven edustajana voin vahvistaa, että sana "lit" juuri kuten @rosvokonna sanoi on englannin kielestä, tarkemmin suoraan jenkeiltä otettu ja enimmäkseen nuorison käytössä. Esimerkiksi Jenna 17v saattaa päivittää instagramiinsa "eilinen ilta bestiksen kaa oli ihan lit <3", joka kaikessa yksinkertaisuudessaan tarkoittaa, että ilta oli huippuhauska. Lit on siis verbin "light" partisiipin perfekti ja sanakirja.org selityksen mukaan tuolla slangisanalla on myös toinen tarkoitus, että oltiin porukalla kännissä/sekaisin. Aukesiko @BlackWolf edes vähän?

Itse olen onneksi juuri siinä määrin sopivan vanha että inhoan koko sanaa ja toivon että katoaa teinien muodista asap.
Vanha pieru kiittää.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lippis väärinpäin ääliöt. Onkohan heillä myös ruotsalaisittain farkut väärinpäin, jolloin vetskari on oikeassa paikassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös