Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 620 708
  • 13 543

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Vittuillakseni hälytin, koska olen hälytyssadisti. Yleensä tällaisesta "hälytyksestä" nähkääs tulee sellainen fiilis että nyt joku rankaisee, koska on kirjoittanut jotain mikä käy toisen logiikan päälle niin pahasti, että se on kokenut tarpeekseen alkaa oikaisemaan väärästä kirjoituksesta/mielipiteestä. Aivan välitön reaktio tuo, että nyt oikeasti tapahtuu, jos alkaa punaiset vilkkua, joten jossain määrin tuo toiminto menee päin punaista ripuloivaa paviaanin persettä. Sateenkaaren kuva olisi miellyttävämpi, koska harvemmin ketään ollaan tappamassa. Enkä nyt tiedä onko tämä ketjun asiaa missään mielessä, kun ei "hälyttäminen" sinänsä ole junttimaista. 112:een soittaminen ja tyhjänpäiväsillä ongelmilla viranomaisia vaivaaminen taas olisi erittäinkin junttia. Kissa puussa, joten soitetaan sinne palokunta, poliisi, ambulanssi ja jumalauta nyt vielä vaikkapa jokin armeijan soittokunta säestämään.

En allekirjoita väitettä oikomisen pelosta. Eihän sitä voi pelätä, tai ei ainakaan pitäisi voida. Itse olen perustanut koko elämäni oikomiselle - aina olen kulkenut oikopolkuja pitkin.

Kaikki turha hälyttäminen on junttia. Kyllä minä sen ymmärrän, että soitetaan hätänumeroon, kun ikkunasta tulee murhaaja sisälle tappamaan perheen isää, niin mitäs muuta siinä voi tehdä kun ottaa puhelun hätäkeskukseen ja laittaa lapsi katsomaan, että onko se äijä vielä paikalla. Tämä palstahälytys on lähinnä verrattavissa siihen kun laitetaan palosireenit huutamaan ja valot vilkkumaan ja sitten pihalla kerrotaan, että kysessä oli vain harjoitus. Megajunttia.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Olenko juntti, jos pyydän sinua hieman perustelemaan tuota mielipidettäsi?

Vaikka et minulta kysykkään ja on junttimaista sekaantua muiden asioihin, niin nyt niin teen. Onhan se 33v. kaiken voittaneelta huippu-urheilijalta junttimaista huutaa vittua koko kansan kuullen ja jatkuvasti. Itseään voi motivoida myös muilla tavoin kuin vittua huutamalla. Myös tenniksen etiketti tulisi huomioida.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ämerikkalaisjuntti Serena yllätti monet ja jutteli ihan sujuvasti ranskaksi kiitospuheensa yleisölle ja turnauksen järjestäjille. Ihan hienosti tehty.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sunrise Avenue sinfoniaorkesterin säestyksellä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Seurata jullibändiä.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilöt Facebookissa, jotka osallistuvat joka ikiseen mahdolliseen arvontaan ja samalla täyttävät uutisvirtani roskalla. Yksi kaverini osallistuu päivässä varmaan kahteenkymmeneen arvontaan, ihan sama mitä palkintona on suklaapatukasta pihasaunaan tai laatikolliseen hiuksia. Tekisi mieli kysyä onko se koskaan edes voittanut mitään.
Tunteeko kukaan täällä Jatkoajassa ketään joka olisi voittanut yhtään mitään fb-arvonnoista? Minä en ainakaan tunne, ellei nyt puhuta jostain t-paidoista. Itse olen osallistunut tasan kerran noihin arvontoihin, silloin joku pikkuinen lastutus-paja arpoi ohjelmoinnin autoonsa jakojen perusteella. Laitoin huvikseni jaon, koska siihen kilpailuun ei osallistunut kuin ehkä 100 henkilöä. Minäkin vielä "huijasin", jakamalla kuvan niin ettei se näy kuin itselleni seinällä. En tiedä arpoivatko he koskaan kyseistä palkintoa, sillä pari viikkoa sovitun arvontapäivän jälkeen mitään ei kuulunut, poistin tykkäykseni firmasta.
Tämä ihmetyttää itseänikin. Toisinaan - joskin kuitenkin aika harvoin - pelkällä jonkin artikkelin jakamisellahan saa jonkin viiden euron lahjasetelin tms. mutta juurikin nuo tykkää kuvasta ja osallistut arvontaan -jutut eivät todellakaan sytytä, varsinkin kun aika moni omalla kaverilistallani klikkailevat tykkää-nappia rystyset valkoisina. Muutamakin kaverini on lähestulkoon mainostanut sitä, että kun poistaa jonkin kohteen omista tykkäyksistä ja jonkin ajan päästä tykkää uudelleen, pääsee arvontoihinkin osallistumaan uudelleen. Ja onkos sieltä koskaan voitettu mitään? Ei, paitsi jotain em. pikkujuttuja ilman arvontaa. En tiedä onko juuri junttimaista, mutta hemmetin tyhmää. Ja turhaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Leikata nurmikkoa tavallisella työnnettävällä leikkurilla kuulosuojaimet korvilla.
Onko se junttius näiden yhdistelmässä, pitäisikö olla esim. työnnettävällä leikkurilla korvatulpat ja päällä istuttavalla kuppikuulokkeet vai onko kuulon suojaaminen noin ylipäätään junttia?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kuulon suojaaminen noin ylipäätänsä on junttia! Tmäh!
Sama. Hevikeikoilla jengillä kauhet kuulosuojaimet. Idiootit. Kerran tässä eletään.

Mitä enemmän seuraavana päivänä korviin sattuuu keikan jälkeen niin sen parempi
No, kun on jo vuosia mittarissa ja on onnistunut pilaamaan kuulonsa nuorena hevikeikoilla sekä kuuntelemalla että itse soittamalla ilman tulppia, niin näin vanhemmiten sitä arvostaa ja yrittää suojella sitä vähää, mitä on jäljellä. Vittumaista, kun joutuu kyselemään keskustelukumppanilta vähän väliä, että niin mitä sanoit. Mutta kukin tyylillään. Minusta on vitun junttia käyttää pyöräilykypärää ja kondomia.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuulonsa suojaaminen on siis junttia? Tuollaisen kommentin heittäjä (oli sitten vitsillä tai ei) menee kyllä kirkkaasti junttiuden ytimeen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ps2. Mitä se Serena huuteli?

Serena huuteli vittua in english, kun ilmeinen tarkoitus oli psyykata itseään.

Mitä tulee kuulon suojaamiseen, niin itsekkin kärsin poikavuosien tyhmyydestä ja siitä johtuvasta tinnituksesta, jota voi hillitä nykyisellään musician's friendeillä, jotka ovat täyttä timanttia. Jos joku haluaa suojata omansa ennen tuhoa, niin sehän on vain positiivista ajattelua. Jos se on junttia, niin laitetaan työttömät retaletyöharjoittelijat ja ja somalit hoitamaan se suojaus, niin saadaan paskasakillekkin jotain tekemistä ja illat menevät touhun tiimoissa, kun eliitti rellestää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos se on junttia, niin laitetaan työttömät retaletyöharjoittelijat ja ja somalit hoitamaan se suojaus, niin saadaan paskasakillekkin jotain tekemistä ja illat menevät touhun tiimoissa, kun eliitti rellestää.
Miten tuo toteutettaisiin? Jokaisen maksavan katsojan takana seisoisi joku Muhametti tai Reiska pitämässä käsiä katsojan korvilla? Keikkapaikat eivät ehkä tykkäisi siitä, että puolet kapasiteetista täyttyisi noilla elävillä kuulosuojaimilla. Entä kuka suojaisi Muhametin ja Reiskan korvat? Toisaalta, mitäpä retalejengi kuulolla tekee. Taidan silti edelleen jatkaa korvatulppien käyttöä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Miten tuo toteutettaisiin? Jokaisen maksavan katsojan takana seisoisi joku Muhametti tai Reiska pitämässä käsiä katsojan korvilla? Keikkapaikat eivät ehkä tykkäisi siitä, että puolet kapasiteetista täyttyisi noilla elävillä kuulosuojaimilla. Entä kuka suojaisi Muhametin ja Reiskan korvat? Toisaalta, mitäpä retalejengi kuulolla tekee. Taidan silti edelleen jatkaa korvatulppien käyttöä.

Tämä mallini perustuu pelkästään Suomi kuntoon -mentaliteettiin, jossa retaleet otettaisiin sisään puolella hinnalla. ''Tämä Abdullah on minun kuulostani huolehtija'' ja ineen. Siihen päälle ei näiden veijareiden työpanosta oltaisi huomioimatta, vaan se viisiprossanen palkan alennus olisi hyöty säästyneistä korvista, joka maksaisi itsensä takaisin viimeistään siinä vaiheessa, kun viimeinenkin Tavan kalja olisi myyty keikalla janoontuneelle äijälle, joka humaaniuttaan maksaa sille Mohamedillekkin janojuoman. Raha lähtee kiertämään ja nykyisen opetusvideon sijaan seuraavalle sukupolvelle opetettaisiin desibeliasteet, jossa opittaisiiin ero Motörheadin ja Manicsien välillä. Joskus sieltä retalejengistä löytyisi kuitenkin timantti, jota voisi hyödyntää siinä, miten nämä bändit tulisivat takaisin Suomeen esiintymään ja muille jako on jo suoritettu.

Pysyn itsekkin oman kuuloni suojaamisessa, mutta tarjosinpa vain vaihtoehdon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaa, @attendo tarkoitti sitten kai kuitenkin polttomoottorikäyttöistä työnnettävää leikkuria. Mä jotenkin heti assosioin, että joku työntelee tällaista perinteistä kauramoottorimallia kuulosuojaimet päässä.

En kyllä tiedä olisiko sekään erityisen junttimaista, mutta ainakin se olisi jonkinverran huvittavaa.
 
Leikata nurmikkoa tavallisella työnnettävällä leikkurilla kuulosuojaimet korvilla.
Mitä halvattua? Juuri leikkasin, kuulosuojaimet päässä. Leikkurissa oli tarrakin; 96dB. Voimassaoleva sosiaali- ja terveysministeriön asumisterveysohje suosittaa, ettei tuollaisessa melussa kannata puolta tuntia viettää. Mökin nurmenleikkuussa menee se puolisen tuntia jos koko tontin leikkaa. Junttiahan olisi nimenomaan ollut jättää se kuulo suojaamatta.

Mutta toki vielä juntimpaa oli aikanaan se eräs ruotsinsuomalainen punaniska ja se kuinka hän jossain intin yösuunnistustehtävässä tyhjensi johonkin vitun puskan rasahdukseen pelkäksi painoksi annetun lippaallisen 7,62mm räkäpäitä korvani juuressa, heikon vasemman korvani kuuloa näin entisestään heikentäen.

Pahinta myrkkyä korvalle on juuri se, että sitä hiljaisuudessa herkistyneenä rääkätään, kuten öisessä metsässä vihollisen liikkeitä kuulostellessa rynkyn ammuntaa täysin tyhjästä, rokkikeikalla yhtäkkiä toimiva kuulosuojaus pois, tai viikko mökillä hiljaa ja sitten puoli tuntia lähes 100dB ruohonleikkuria.
 
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mä olen leikannut ilman kuulosuojaimia monta vuotta ja noin 45min menee ku leikkaa takapihan ja etupihan. Ja ilman kuulosuojaimia ja ilman haittoja. Täh?..
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Itse pidän kyllä junttina leikata ruohoa ilman kuulosuojaimia.
Ei se nyt välttämättä normaalissa kuulossa ihmeitä tee, vaikka et noita käyttäisi. Ajan kanssa kuitenkin tuo altistaminen liian kovalle melulle voi heikentää kuuloa, lisäksi kun nykymaailmassa melua on muutoinkin aika reippaasti. (varsinkin jos asuu kaupungissa)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itsehän en suostu ajamaan nurmikkoa ilman kuulosuojaimia. Vanhempien luona pihaa on niin paljon että päältäajettavallakin pihan ajamiseen menee tunti-kaksi. Itselläni on radio-Peltorit aina käytössä kun ajelen nurmikkoa. Aika menee paljon nopeammin kun saa kuunnella radiota työn ohessa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Itsehän en suostu ajamaan nurmikkoa ilman kuulosuojaimia. Vanhempien luona pihaa on niin paljon että päältäajettavallakin pihan ajamiseen menee tunti-kaksi. Itselläni on radio-Peltorit aina käytössä kun ajelen nurmikkoa. Aika menee paljon nopeammin kun saa kuunnella radiota työn ohessa.

Eli suojaat kuuloasi että voit kuunnella korvalaput korvilla radiota. Jyväskylässä on outo meininki......
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös