Tekisi mieli kysyä onko se koskaan edes voittanut mitään.
Tunteeko kukaan täällä Jatkoajassa ketään joka olisi voittanut yhtään mitään fb-arvonnoista? Minä en ainakaan tunne, ellei nyt puhuta jostain t-paidoista. Itse olen osallistunut tasan kerran noihin arvontoihin, silloin joku pikkuinen lastutus-paja arpoi ohjelmoinnin autoonsa jakojen perusteella. Laitoin huvikseni jaon, koska siihen kilpailuun ei osallistunut kuin ehkä 100 henkilöä. Minäkin vielä "huijasin", jakamalla kuvan niin ettei se näy kuin itselleni seinällä. En tiedä arpoivatko he koskaan kyseistä palkintoa, sillä pari viikkoa sovitun arvontapäivän jälkeen mitään ei kuulunut, poistin tykkäykseni firmasta. Enpä jaksanut alkaa harrastamaan mitään some-raivoa miten pitäisi boikotoida kyseistä lafkaa, hävetti jo muutenkin se "hairahtuminen" arvontaan. Sen jälkeen en ole osallistunut mihinkään. Muutenkin sellainen yleinen havainto on, että fb-arvonnat ovat hiipumaan päin. Tai sitten olen vain estellyt kaikki mahdolliset, esim. se Äkäslompolon Keskon kauppias on minun piilotettujen käyttäjien listalla.
Mutta naurattaa miten ihmiset lankeavat aivan päivänselviin feikki-arvontoihinkin. Joku arpoo kultaista iPhone kutosta ennen kuin koko luuria on edes julkaistu. Toinen mihin useampi kaverini osallistui, oli uuden vuosimallin 2014 BMW M5:n arvonta, joka oli joku tapahtuma facebookissa. Pitiköhän tykätä jostain sivusta myös siinä ohella. Ja kirjoittaa tapahtuman seinälle että minkä värisen Bemarin haluat. Muijat sinne olivat kirjoitelleet paljon pinkkiä. Kyseinen tapahtuma oli taas niin saatanan heikosti tehty, että ei siihen mielestäni kenenkään täyspäisen tulisi voida osallistua. Mitään mainintaa kuka arvonnan siitä Bemarista järjestää ei ollut, ei edes puhetta missä maassa koko arvonta järjestetään. Vaikka puhe oli että arvotaan uusi (silloin vuosi 2014) M5, niin tapahtuman kuvassa oli E60-korinen M5, jonka valmistus lopetettiin 2010. Ja sekin kuva löytyi "BMW M5"-kuvahaulla Googlen ensimmäiseltä sivulta. Tämän takia ihmettelin suuresti miten kaverilistani BMW-harrastajat menivät tuohon lankaan, mutta kai se haaveuni ilmaisesta ämmäläisestä sitten sotkee ajatuksenjuoksun täysin.
Sellainen huhuhan internetissä liikkuu, että noista huijauksista tehdään tahallaan huonoja, eli sisältämään kirjoitus- ja asiavirheitä. Tämä siksi että mahd moni ajattelisi "tää on niin huono ettei kukaan tähän mene", eikä ilmianna sivua. Ja kuitenkin aina löytyy joku idiootti joka lankeaa, oli sitten huijaus kuinka ammattitaidottomasti tehty.