Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 482
  • 13 571

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Passin kunnossa pitäminen toki on järkevää. Mutta miksi juuri Suomi-Finland-kuoret? Minä ainakin tulkitse ne jonkinlaiseksi EU:n vastaiseksi kannanotoksi tms. Sekin tietysti sallittakoon, mutta mielestäni sen paikka ei ole tärkeän asiakirjan koristelemisessa. Lisäksi passin säilyttämiseen on monia muitakin ihan hyviä tapoja.

Tapoja on toki monia, ja Suomi-Finland -kuoret on yksi vaihtoehto muiden joukossa. Mielestäni noi kuoret on jollain tapaa nostalgiset, kun aikasemmin passit kerran olivat sinisiä. Pitänee itseasiassa passin uusimisen yhteydessä miettiä, josko tuollaiset ostaisi.. Junttileimaa en kuitenkaan niistä osaa ottaa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tästä passinkansikeskustelusta herää mieleen myös ajatus Suomen leijonasta tunnuksena. Sinällään siinä ei ole mitään vikaa, mutta sen valinneet olivat mielestäni hieman juntteja. Miksi leijona? Miksei vaikkapa sarvikuono tai flamingo? Niillä on Suomen kanssa ihan yhtä paljon tekemistä kuin leijonalla. Suomen luonnossa elää sellaisia hienoja eläimiä kuin karhuja, ilveksiä ja susia. Miksei niitä voitu käyttää leijonan sijasta.

Suomen lippuunkin valittiin risti symboloimaan suomalaista kristillisyyttä (joka kieltämättä on maassamme uusi ilmiö mutta silti ihan riittävän vanha symboliin kelpaavaksi) eikä mitään kuvaa Machu Picchusta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tästä passinkansikeskustelusta herää mieleen myös ajatus Suomen leijonasta tunnuksena. Sinällään siinä ei ole mitään vikaa, mutta sen valinneet olivat mielestäni hieman juntteja. Miksi leijona? Miksei vaikkapa sarvikuono tai flamingo?
No oletko muka kuullut joskus Ruokolahden flamingosta tai sarvikuonosta?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
No oletko muka kuullut joskus Ruokolahden flamingosta tai sarvikuonosta?

Osui ja upposi, varsinkin jos leijonatunnuksen laatijat olivat hyviä ennustajia.

Mutta kävisikö strutsi? Sellainen jopa jäi takavuosina auton alle jossain päin Etelä-Suomea. Olisikohan ollut peräti Kehä III:lla.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Se, että nimeää lapsensa seuraavasti: Jari, Kari, Mari, Sari ja Lari. Olen joskus miettinyt, onkohan joku nimennyt lapsikatraansa Johanna, Hanna ja Anna.

Tai se, että jokaisen nimi alkaa samalla kirjaimella.

Tunnen erään kaverin, jonka nimi on Veijo, veli on Keijo ja isä Reijo. Legenda kertoo myös perheestä, jossa neljälle veljekselle annettiin nimet Matteus, Markus, Johannes ja Pasi. Tiedä sitten kuka oli se musta lammas.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Se, että nimeää lapsensa seuraavasti: Jari, Kari, Mari, Sari ja Lari. Olen joskus miettinyt, onkohan joku nimennyt lapsikatraansa Johanna, Hanna ja Anna.

Tai se, että jokaisen nimi alkaa samalla kirjaimella.

Parempi sekin kuin, että nimeäisi kolmostytöt seuraavasti: Unelma, Sirpa ja Leena. Vaikka junttimaista tuo pakollinen rimmaaminenkin on.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tunnen erään kaverin, jonka nimi on Veijo, veli on Keijo ja isä Reijo. Legenda kertoo myös perheestä, jossa neljälle veljekselle annettiin nimet Matteus, Markus, Johannes ja Pasi. Tiedä sitten kuka oli se musta lammas.

Muijan hyvän kaverin broidi on nimennyt kundinsa Kasperiksi, Jesperiksi ja Joonataniksi. En muista, kuka on esikoinen, mutta kaikki nuo kölvit olen nähnyt muutamaankin kertaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Muijan hyvän kaverin broidi on nimennyt kundinsa Kasperiksi, Jesperiksi ja Joonataniksi. En muista, kuka on esikoinen, mutta kaikki nuo kölvit olen nähnyt muutamaankin kertaan.

Kolme iloista rosvoa - Kapser, Jesper ja Joonatan oli muuten ensimmäinen näkemäni näytelmä Lappeenrannan kaupunginteatterissa joskus 1973.

vlad.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Olen joskus miettinyt, onkohan joku nimennyt lapsikatraansa Johanna, Hanna ja Anna.

En tiedä, mutta ainakin on olemassa kaunokirjallinen teos nimeltä "Anna, Hanna ja Johanna".
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kolme iloista rosvoa - Kapser, Jesper ja Joonatan oli muuten ensimmäinen näkemäni näytelmä Lappeenrannan kaupunginteatterissa joskus 1973.

vlad.

Myös ensimmäinen näytelmä minkä minä näin. Tosin paikka oli Hämeenlinna ja vuosi taisi olla 1988.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tunnen erään kaverin, jonka nimi on Veijo, veli on Keijo ja isä Reijo. Legenda kertoo myös perheestä, jossa neljälle veljekselle annettiin nimet Matteus, Markus, Johannes ja Pasi. Tiedä sitten kuka oli se musta lammas.
Mä olen kuullut tuon versiona Matteus, Markus, Luukas ja Pasi. Menee evankeliumit järjestykseen. Ilmeisesti usko hiipunut kolmannen jälkeen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ei nyt ole ehkä junttimaisinta, mitä tiedän, mutta liittyy nimiin, joista edellä on ollut tarinaa.

Suvustamme tehtiin selvitystä, ja sitä selaillessa tuli hauska yksityiskohta nimistä. 1900-luvun alkupuolella sukulaisiamme lähti Amerikkaan, ja lasten nimissä sitten vilahteli Jenniferiä ja Carolineä .... kunnes (ilmeisesti Suomen visiitin aikana) oli syntynyt Lauri. Näytti vain aika koomiselta kaikkien jenkkinimien seassa.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Sumu- / led- ...yms ajovaloilla kikkailu missä tarkoituksena ei ole parantaa turvallisuutta vaan saada autoilu coolimman näköiseksi. Mm. Pelkillä sumuilla ajetaan nykyään ilmeisen paljon juuri tuosta syystä. Ei tee vaikutustusta vaan lähinnä hymyilyttää.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sumu- / led- ...yms ajovaloilla kikkailu missä tarkoituksena ei ole parantaa turvallisuutta vaan saada autoilu coolimman näköiseksi. Mm. Pelkillä sumuilla ajetaan nykyään ilmeisen paljon juuri tuosta syystä. Ei tee vaikutustusta vaan lähinnä hymyilyttää.

Näin juuri. Ja kun sumuvalot eivät valaise tarpeeksi hyvin, säädetään niiden korkeutta ylemmäksi, jolloin niiden teho varsinaisessa käyttötarkoituksessaan on entistäkin heikompi. Lisäksi ne vielä häikäisevät vastaantulijaa väärin säädettynä. Etenkin näin syksyisin sateisina iltoina, tiellä jolla ei ole katuvaloja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Dallas (tv-sarja), Texas (osavaltio).
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mennä "vonkaamaan" uuteen naisketjuun miehenä. Vittu mitä spedejä liikkeellä tuollakin ja tyyliin "olen mies mutta huomioi minut kuitenkin". Säälittävää. Antaa jatkiksen naisilla olla oma ketju ilman, että sinne pitää mennä pätemään jostakin vitun "olen yksinäinen mies"-tuubasta. Kärkkäimmät jo ehtivätkin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Mennä "vonkaamaan" uuteen naisketjuun miehenä. Vittu mitä spedejä liikkeellä tuollakin ja tyyliin "olen mies mutta huomioi minut kuitenkin". Säälittävää. Antaa jatkiksen naisilla olla oma ketju ilman, että sinne pitää mennä pätemään jostakin vitun "olen yksinäinen mies"-tuubasta. Kärkkäimmät jo ehtivätkin.

Komppaan. Mielenkiinnosta vilkaisin naisketjua ja kävin toteamassa, että onhan tällä palstalla naisiakin näköjään kirjoittelemassa. No, eiköjän siellä ollut heti joku janarimies idioottimaisine sepustuksineen.

Junttimaista on myös vilkkaan liikenneaseman (metroasema tms.) rullaportaissa mennä seisomaan vasemmalle puolelle tai keskelle, jos nimenomaisin ohjemerkein kehotetaan seisomaan oikeassa reunassa. Ja sitten tuhahdella, kun porukkaa lappaa kiireisenä ohi. Jos itsellä on aikaa, antaa toisten kiirehtiä ja mennä mielensä mukaan, vaikka se kuinka tuntuisi naurettavalta ja tekemällä tehdyltä kiireeltä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mennä "vonkaamaan" uuteen naisketjuun miehenä. Vittu mitä spedejä liikkeellä tuollakin ja tyyliin "olen mies mutta huomioi minut kuitenkin". Säälittävää. Antaa jatkiksen naisilla olla oma ketju ilman, että sinne pitää mennä pätemään jostakin vitun "olen yksinäinen mies"-tuubasta. Kärkkäimmät jo ehtivätkin.

Sanoo mies, jonka melasta tietävät sekä palstan naiset että miehet. No joo, pisti hymyilyttämään vain. Onhan tuo huutelu tuolla naisketjussa turhaa.

Mielestäni jotkin sanat ja niiden käyttö antaa junttimaisen kuvan. Ja se, missä kontekstissa sanoja esitetään. Tänään kuulin arviolta 50-vuotiaan miehen sanovan: "WTF! Et aio ostaa uutta Halo 4:sta?"

Junttia, wtf!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Halo nelostako ne jonottivatkin? Odottelin tässä tiistaiaamuna Turun keskustan Hansakorttelissa kun en viitsinyt kylmässä kelissä värjötellä bussipysäkillä varttia, ja seurasin kun jonoa kertyi suljettuna olevan peliliikkeen eteen. Yhdeksältä se ovensa aukaisi ja miespuoliset jonottajat pääsivät sitten sisään. On siinä kova odotus yhtä peliä varten.

Sitä en tiedä, onko se junttimaista jonottaa tietokonepeliä aamuvarhain, koska kaipa sitä on mielenkiinnon kohteensa itse kullakin, mutta ei tuo varmaan kauhean yleistä kuitenkaan ole.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mielestäni autolla töihin meneminen on todella junttia.

Menin tiistainakin bussilla töihin, itse asiassa kahdella bussilla. Olen siis kaksinkertainen juntti. Olisi pitänyt varmaan kävellä, siihen ei olisi huvennut kuin reilut kolme tuntia per suunta. Sitten en olisi ollut juntti.

Bussilla tähän työmatkaan menee minimissään 50 minuuttia, monesti lähes tunti. Toisinaan olen henkilöauton kyydillä saman matkaan menee 12-15 minuuttia. Kyllä vain niin juntti olen, että jos joutuisin tämän tietyn matkan joka päivä menemään, niin ostaisin pienistä tuloistani huolimatta henkilöauton, sillä aika on rahaa ja 1,5h säästö työmatkoista per päivä tarkoittaa lähes kokonaisen työpäivän verran vapaa-aikaa viikossa. Onneksi viikon muina työpäivinä työmatkani on paljon lyhyempi ja taittuu kävellen.

Kävely ja ulkoilu on junttimaista. Surkeasti suunniteltu, hidas ja ruuhkainen joukkoliikenne on vielä junttimaisempaa.

Kaupungit pitäisi kattaa isoilla lasikupoleilla ja panostaa ydinvoiman tuottamaan sähköön niin paljon, että jokaiselle riittäisi kaupunkiajoon sähkökäyttöinen oma ajoneuvo työpaikka- ja kauppakeskusliikennettä varten. Sekin voisi olla junttimaista, mutta olisipa ainakin viihtyisämpää junttimaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös