Mielestäni autolla töihin meneminen on todella junttia.
Menin tiistainakin bussilla töihin, itse asiassa kahdella bussilla. Olen siis kaksinkertainen juntti. Olisi pitänyt varmaan kävellä, siihen ei olisi huvennut kuin reilut kolme tuntia per suunta. Sitten en olisi ollut juntti.
Bussilla tähän työmatkaan menee minimissään 50 minuuttia, monesti lähes tunti. Toisinaan olen henkilöauton kyydillä saman matkaan menee 12-15 minuuttia. Kyllä vain niin juntti olen, että jos joutuisin tämän tietyn matkan joka päivä menemään, niin ostaisin pienistä tuloistani huolimatta henkilöauton, sillä aika on rahaa ja 1,5h säästö työmatkoista per päivä tarkoittaa lähes kokonaisen työpäivän verran vapaa-aikaa viikossa. Onneksi viikon muina työpäivinä työmatkani on paljon lyhyempi ja taittuu kävellen.
Kävely ja ulkoilu on junttimaista. Surkeasti suunniteltu, hidas ja ruuhkainen joukkoliikenne on vielä junttimaisempaa.
Kaupungit pitäisi kattaa isoilla lasikupoleilla ja panostaa ydinvoiman tuottamaan sähköön niin paljon, että jokaiselle riittäisi kaupunkiajoon sähkökäyttöinen oma ajoneuvo työpaikka- ja kauppakeskusliikennettä varten. Sekin voisi olla junttimaista, mutta olisipa ainakin viihtyisämpää junttimaisuutta.