Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 482
  • 13 571

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lieneekö pippuripihvi itsessäänkin hieman junttimainen pihvi? Onhan niitä muitakin pihvejä olemassa. Ravintola-alalla työskentelevänä osannet valistaa paremmin.

No kieltämättä. Se on se mikä ekana tilataan, vaikka sitä ei listalla olisikaan. Tää kyseinen tapaus nyt meni muutenkin kypsänä, joten homma nyt meni juntiks jo siinä vaiheessa. Listalta olisi kyllä löytynyt vaikkapa saltimboccaa.

Edit: Hyvä pippuripihvi sinänsä on mun mielestä ihan hyvä annos. Se on vaan joillekin se ainut pihvi mistä ollaan kuultu ja sitä huudellaan heti kärkeen edes listaa avaamatta. Se on junttia.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
No kieltämättä. Se on se mikä ekana tilataan, vaikka sitä ei listalla olisikaan. Tää kyseinen tapaus nyt meni muutenkin kypsänä, joten homma nyt meni juntiks jo siinä vaiheessa. Listalta olisi kyllä löytynyt vaikkapa saltimboccaa.

Edit: Hyvä pippuripihvi sinänsä on mun mielestä ihan hyvä annos. Se on vaan joillekin se ainut pihvi mistä ollaan kuultu ja sitä huudellaan heti kärkeen edes listaa avaamatta. Se on junttia.

Ah, se on siis junttia jos haluaa peruspihvin kypsana? Nyt tekisi mieli kysya missa olet toissa mutta ymmarran ettei sellaista ole soveliasta kysya joten paadyn vain toteamaan ettei kyse voi mistaan kovin kummoisesta paikasta olla kyse jos tarjoilijan taytyy kysya miten kokin pitaisi ruoka tehda. Ala ota tata vaaralla tavalla, mutta olen ravintola-alalla tyoskennellyt koko elamani ja ottaa pannuun joidenkin tarjoilijoiden tai kokkien tapa haukkua asiakkaita sen perusteella miten he haluavat juomansa tai ruokansa valmistettavan.

Unohdetaan se perusajatus miksi siella tiskin tai hellan takana ollaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Puhelimeen huutaminen julkisilla paikoilla.

Vittu että ärsyttää välillä, ja pidän tätä huutamista kyllä aika junttimaisena käytöksenä myös. Turha siitä on herneitä nenään vetää, jos/kun vieressä istuva puhuu vaikka bussissa puhelimeen, se on normaalia elämää tänäpäivänä, mutta siihen luuriin ei tarvitse huutaa. Siinä menee raja. Jos linja on huono tms. niin sitten soitto hetken päästä.
 

julle-jr

Jäsen
Tää kyseinen tapaus nyt meni muutenkin kypsänä, joten homma nyt meni juntiks jo siinä vaiheessa.
Jaa, mä oon luullut, että ruoka kannattaa valmistaa tai valmistuttaa sillä tavalla, että se miellyttää syöjän makunystyröitä. Ruoan pyytämisessä sellaisena, että se ei ole omasta mielestä parhaan mahdollisen makuista, on kyllä vivahdus junttiutta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Uskoisin, että useimmiten hyvän pihvin kypsänä tilaamisessa on kyse jonkinlaisesta ennakkoluulosta puolikypsää lihaa kohtaa. Näin ihan omakohtaisena havaintona varsin suppealla otolsella. Ennakkoluulot ovat juntteja.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Uskoisin, että useimmiten hyvän pihvin kypsänä tilaamisessa on kyse jonkinlaisesta ennakkoluulosta puolikypsää lihaa kohtaa. Näin ihan omakohtaisena havaintona varsin suppealla otolsella. Ennakkoluulot ovat juntteja.

Niin, pihvin paistaminen kypsaksi on oma taiteenlajinsa ja moni kokki ei sita taida. Jos sille ei anna aikaa ja todella pienta paistamislampotilaa, pihvista todellakin tulee kengannahan makuista. Kyse on lahinna siita kuka sen pihvin paistaa. Eika moni kokki osaa paistaa lihaa edes raa'aksi.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Uskoisin, että useimmiten hyvän pihvin kypsänä tilaamisessa on kyse jonkinlaisesta ennakkoluulosta puolikypsää lihaa kohtaa. Näin ihan omakohtaisena havaintona varsin suppealla otolsella. Ennakkoluulot ovat juntteja.

Mä väitän, että (ruuan saralla) mä en oo juntti. Silti tykkään pihvistäni mielummin kypsänä, puoliraaka vaan ei oo mun makuun. En tosin ravintolassa tilaa pihvejä, koska sitä voi syödä kotonakin. Tilaan mielummin jotain, mitä itte ei osaa tehä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Yleistäminen on junttia. Kun kirjoitetaan useimmiten, niin silloin jokaisen pihvistänsä kypsänä tilaavan ei tarvitse kokea itseään loukatuksi. Tämän reaktion toki arvasin jo etukäteen, mutta tarkennetaan vielä sen verran, että minä en yleistä kypsän pihvin tilaajia junteiksi. Mitä tulee pihvin paistamiseen, niin suuri osa ravintoloista käyttää pihvin kypsentämisessä yhdistelmää pannu, uuni ja paistomittari, joten vaadittava taito ei ole enää niin suuri.

Sanon myös sen, että pihvin kypsentäminen mediumiksi on taitolaji. Se ei tarkoita sitä, että pihvi on päältä kypsä ja sisältä raaka, vaan lihan pitää olla tasaisen punainen kauttaaltaan. Eikä todellakaan ole helppo saavutus amatöörikokille kotosalla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin puoli raa'an pihvin syöminen. Itse otan pihvit aina kypsänä eikä mielestäni siinä ole yhtään mitään junttia.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin puoli raa'an pihvin syöminen. Itse otan pihvit aina kypsänä eikä mielestäni siinä ole yhtään mitään junttia.

Voi vittu mikä takakorpien jurva. Miten kokoomuslainen voi olla noin talikko? Liity persuihin nolaamasta meitä muita. Mieluummin medium miinus kuin kypsä käntty.
 

julle-jr

Jäsen
Voi vittu mikä takakorpien jurva. Miten kokoomuslainen voi olla noin talikko? Liity persuihin nolaamasta meitä muita.
Joo, varmasti jokainen kokoomuksen kannattaja tuntee nyt itsensä nolatuksi. Eikös tuo "mitähän ne muut meistä ajattelee" -mentaliteetti juuri ole perussuomalaista? On maailma mennyt hassuksi jos ihminen ei voi ilman junttiutta syödä ruokaansa sellaisena että se maistuu ja tuntuu omasta mielestä parhaimmalta.

Vai meninkö miinaan? Toivottavasti.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Junttimaista on se kun maajoukkueen pelatessa turnuasta, jotkut fanit näkevät kentällä vain ne "oman" seurajoukkueen pelaajat ja sitten hehkutetaan, että miten "meidän" miehet pärjäsivät jne. Kunnes tulee jonku toisen seurajoukkueen fani lässyttämään, että kylläpä se oli huono tai ei olisi pitänyt valita joukkueeseen ollenkaan jne.

Jumalauta, siellä pelaa kaikki härmäläiset samanvärisissä paidoissa, joten jättäkää se typerä jauhaminen maajoukkuepelien ulkopuolelle!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junttimaista on se kun maajoukkueen pelatessa turnuasta, jotkut fanit näkevät kentällä vain ne "oman" seurajoukkueen pelaajat ja sitten hehkutetaan, että miten "meidän" miehet pärjäsivät jne. Kunnes tulee jonku toisen seurajoukkueen fani lässyttämään, että kylläpä se oli huono tai ei olisi pitänyt valita joukkueeseen ollenkaan jne.

Vielä juntimpaa samaan asiaan liittyen on NHL:n seuraaminen niin että nähdään kentällä vain suomalaispelaajat. Junttimaisuuden huippu on katsoa teksti-tv:stä suomalaispelaajien pisteet NHL:ssä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Vielä juntimpaa samaan asiaan liittyen on NHL:n seuraaminen niin että nähdään kentällä vain suomalaispelaajat. Junttimaisuuden huippu on katsoa teksti-tv:stä suomalaispelaajien pisteet NHL:ssä.

Juntti ilmoittautuu!! Tekstikanavan sivu 235 on heti koneen käynnistyttyä auki eikä minua muut kuin suomalaisten otteet kiinnosta!

-Tinke-80
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juntti ilmoittautuu!! Tekstikanavan sivu 235 on heti koneen käynnistyttyä auki eikä minua muut kuin suomalaisten otteet kiinnosta!

-Tinke-80

Ja täältä ilmoittautuu toinen juntti. En seuraa NHL:ää muuten paljon paskaakaan kuin tarkistan suomalaisten pisteet ja koko änärin pistepörssin ja malaivahtipörssin. Nämäkin teksti-tv:stä sivulta 256.
 
Vielä juntimpaa samaan asiaan liittyen on NHL:n seuraaminen niin että nähdään kentällä vain suomalaispelaajat. Junttimaisuuden huippu on katsoa teksti-tv:stä suomalaispelaajien pisteet NHL:ssä.

Eikös samalla tavalla junttia ole myös katsoa vain tietyn joukkueen ottelut tai tulokset? Puhumattakaan jonkun yksittäisen joukkueen kannattamisesta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös samalla tavalla junttia ole myös katsoa vain tietyn joukkueen ottelut tai tulokset? Puhumattakaan jonkun yksittäisen joukkueen kannattamisesta.

Ei tietenkään. Missasit nyt pointin, joko tahallaan tai tahtomattasi. Yksittäisten pelaajien seuraaminen -kun puhutaan joukkueurheilusta- on junttia. Poikkeuksena ehkä korkeintaan sellainen jos oma poika/ym sukulainen pelaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Listataas jotain.

Amisviikset, "tamperetukka" 2000-luvulla, härmäläiset kanariansaarilla suomibaareissa kuuntelemassa Reetua, pilottitakki + maastohousut
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Vielä juntimpaa samaan asiaan liittyen on NHL:n seuraaminen niin että nähdään kentällä vain suomalaispelaajat. Junttimaisuuden huippu on katsoa teksti-tv:stä suomalaispelaajien pisteet NHL:ssä.
Eli olen juntti...

Omat ehdotukset:
- Itsensä marinoiminen Axe Africalla

- Mennään Alanyassa Heikin Baariin laulamaan karaokea ja syömään lihapullia kun siellä on se tarjoilijakin joka osaa puhua suomea. Parasta on jos sattuu löytymään ylihintaista Lapin Kultaa...
 

Hockey Story

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
junttimaisinta...

....lienee kuitenkin junttiuden määritteleminen, mikä ei tee kenestäkään junttia jos käsittää asian junttimaisuuden.
Otetaas siis pienet meille junteille.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

No, jos pitää laittaa lokeroon kravatin käyttö tai sen käyttämättä jättäminen, niin ei liene kahta sanaa kumpi on junttimaisempaa. Varsinkin, jos tilaisuuden arvo vaatisi kravattia. Ollaan sitten niin ruotsalaista ja rentoa pintajätkää ilman kravattia, vaikka tilaisuudessa olisi kunnioitusta ansaitsevia tahoja. Valitettavasti samaa junttimeininkiä mainostaa jokunen reilusti julkisuudessakin esiintyvä henkilö, jääkön nyt minet sanomatta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jaa, mä oon luullut, että ruoka kannattaa valmistaa tai valmistuttaa sillä tavalla, että se miellyttää syöjän makunystyröitä. Ruoan pyytämisessä sellaisena, että se ei ole omasta mielestä parhaan mahdollisen makuista, on kyllä vivahdus junttiutta.

No totta vitussa se valmistetaankin just sellaiseksi kun se asiakas sen haluaakin. Sitä varten ne kypsyysasteet on olemassa. Mutta kun törmää tähän "Tottakai kypsänä, muutenhan siitä voi saada jonkun taudin"-jengiin tarpeeksi usein, niin jostain kumman syystä siitä kypsänä tilaamisesta tulee vähän junttifiilis. Hyvän lihan pilaamista se nyt joka tapauksessa on.

Huonot käytöstavat ruokapöydässä on junttia. Tänään sai taas todistaa täydessä ravintolassa keski-ikäisten miesten röyhtäilykisaa. Kai tääkin jonkun mielestä on ihan perussettiä, ja saa röyhtäillä missä huvittaa.

Samaten jälkiruokalistojen pyytely muun seurueen vielä syödessä on jos ei junttia, niin aika vitun huonoa käytöstä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No, jos pitää laittaa lokeroon kravatin käyttö tai sen käyttämättä jättäminen, niin ei liene kahta sanaa kumpi on junttimaisempaa. Varsinkin, jos tilaisuuden arvo vaatisi kravattia.

Pahempaa on vielä se, että käyttää kravattia jota ei ole osattu solmia, on solmittu liian lyhyeksi tai ei vaan kertakaikkiaan sovi kuosiltaan asusteeseen. Ilman krakaa ennen kuin mauttomana sen kanssa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Todellakin, sellanen lyhyt leveä skraga joka ei ylety edes napaan asti on kyllä todella junttia. Jos ei osaa skragaa käyttää niin sitten on parempi olla ilman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös