Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 620 440
  • 13 543

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt pistit pahan. Valitaan perinteisempi ja pitempään toiminut(?) Hanna.
Joo Hanna on näistä se alkuperäinen, Irene oli Hannan miniä. Tuo kysymys itsessään muuten on varmaan tämän ketjun kamaa, aina kun joku muuttaa Kuopioon niin eka kysymys on "Hanna vai Irene?" ja varsinkin kun se Hanna on tässä se "ainoa oikea vastaus" tai muuten tulee pataan. Itselleni nyt aikalailla se ja sama, hyviä kukkoja molemmat.

Minun lapsuuden hyvä ystävä ja joukkuetoveri jalkapallosta omistaa nykyisin veljensä kanssa tuon Irenen kalakuko putiikin.
Noniin, melkein sukua julkkikselle siis! Mikäs siinä, hieno perinneruoka ja kyllähän tuo maistuu itsellekin. Täytyy ehkä loman aikana kalakukko ostaa, tällä kertaa voisi Irenen version ottaa...
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Toinen toistaan kalliimpien aurinkolasien ja rannekellojen käyttäminen ja varsinkin niillä ylpeily.
Miten tämä ylpeily ilmenee?

Harva taitaa kyllä omistaa 50k kelloa ja eläisi muuten kuin perus-Pekko. Tai mistä minä tiedän, mutta tuntuisi hieman oudolta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Joo Hanna on näistä se alkuperäinen, Irene oli Hannan miniä. Tuo kysymys itsessään muuten on varmaan tämän ketjun kamaa, aina kun joku muuttaa Kuopioon niin eka kysymys on "Hanna vai Irene?" ja varsinkin kun se Hanna on tässä se "ainoa oikea vastaus" tai muuten tulee pataan. Itselleni nyt aikalailla se ja sama, hyviä kukkoja molemmat.


Noniin, melkein sukua julkkikselle siis! Mikäs siinä, hieno perinneruoka ja kyllähän tuo maistuu itsellekin. Täytyy ehkä loman aikana kalakukko ostaa, tällä kertaa voisi Irenen version ottaa...

Jos joku tekee matkaa Kuopiosta —->Helsinki niin saa ehdottomasti nappaa minulle kalakukon mukaan. Rahat siirtyy tietysti tuojalle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joo Hanna on näistä se alkuperäinen, Irene oli Hannan miniä. Tuo kysymys itsessään muuten on varmaan tämän ketjun kamaa, aina kun joku muuttaa Kuopioon niin eka kysymys on "Hanna vai Irene?" ja varsinkin kun se Hanna on tässä se "ainoa oikea vastaus" tai muuten tulee pataan. Itselleni nyt aikalailla se ja sama, hyviä kukkoja molemmat.
Mikähän tässä on taustalla? Eikö anoppi suostunut kertomaan miniälleen reseptejä vai miksi perheyritys on hajaantunut?

Onko niissä kukoissa jokin perustavanlaatuinen ero? Eli huomaako natiivi savolainen eron sokkotestissä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikähän tässä on taustalla? Eikö anoppi suostunut kertomaan miniälleen reseptejä vai miksi perheyritys on hajaantunut?

Onko niissä kukoissa jokin perustavanlaatuinen ero? Eli huomaako natiivi savolainen eron sokkotestissä?
Muistaakseni tosiaan jotain riitaa oli taustalla. Ja en tiedä, en varmaan itse kyllä huomaisi eroa. Kovimmat kyllä varmasti huomaa...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Muistaakseni tosiaan jotain riitaa oli taustalla. Ja en tiedä, en varmaan itse kyllä huomaisi eroa. Kovimmat kyllä varmasti huomaa...
Näin uus-savolaisena minulla ei tietenkään ollut mitään tietoa tämmöisestäkään ruokagenren kahtiajaosta, kun muutimme nykyiselle asuinpaikkakunnallemme.
Eräissä vaimon sukulaispojan rippijuhlissa Kuopiossa joku erehtyi emännältä kysymään, kenenkä kalakukkoja oli tarjolla, jolloin talon isäntä puuskahti sen oloisena: "Vittu, Partasen!!!", ettei lisäkysymyksiä tullut. Minä pikkuisen ihmetellen kyselin vaivihkaa, mistä oli kysymys ja sain asiaan valaistusta. Jäi lopulta kuitenkin epäselväksi, kumman kukkoja olivat, Hannan vai Irenen....
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toinen toistaan kalliimpien aurinkolasien ja rannekellojen käyttäminen ja varsinkin niillä ylpeily. Aurinkolasit voivat näyttää coolilta, vaikka niiden hinta ei olekaan päälle tonnin. Rannekellon tärkein tehtävä on edelleen näyttää aikaa ja vaikka toki ymmärrän sellaisen parin kolmen tonnin satsauksen tyylikkääseen kelloon, niin mitä helvettiä ihminen tekee jollain 50 000 euron kellolla? Sillä summa saa hyvän auton taikka vaihtoehtoisesti luksusmatkan ympäri maailman.

Miten tuo ylpeily kävi ilmi? Tunnen muutaman kaverin kenellä on näitä 20000-80000€ arvoisia kelloja ja eivät he sitä tuo millään tavalla ilmi. Menee enemmän siihen kategoriaan ”tietäjät tietää”, eli asiasta ymmärtävät kyllä huomaavat minkälainen kello ranteessa on, mutta joku Tauno tasalakki Joutsan ABC:lla ei tajua mitään.

Tuo ”tietäjät tietää” on ihan saatanan ärsyttävä termi, nyt käytin sitä itsekin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomalaiset Tallinnassa hotellin buffetaamiaisella. Ihmiset ryntäilevät kuin seitsemännessä taivaassa kun saavat lappaa pekonia ja munakokkelia lautaselle. Ja vieläpä ihan ULUKOMAILLA.
Ainakin vielä muutama vuosi sitten vielä juntimpaa oli venäläisten ja kiinalaisten käytös risteilyalusten buffeteissa. Siinä ei jonoja tai muita ihmisiä kunnioiteta mitenkään.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Koffin logolla varustettu "lätkäpaita" ja selkäpuolella nimenä Iso 3.
Nordiksellahan noita näkee aina tasaisin väliajoin.

Olen muuten varmaan itsekin juntti kun kerran elämässäni käynyt Kuopiossa ja mukaan tarttui, kuinkas muutenkaan, Irene Partasen kalakukko.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miten tuo ylpeily kävi ilmi? Tunnen muutaman kaverin kenellä on näitä 20000-80000€ arvoisia kelloja ja eivät he sitä tuo millään tavalla ilmi. Menee enemmän siihen kategoriaan ”tietäjät tietää”, eli asiasta ymmärtävät kyllä huomaavat minkälainen kello ranteessa on, mutta joku Tauno tasalakki Joutsan ABC:lla ei tajua mitään.

Tuo ”tietäjät tietää” on ihan saatanan ärsyttävä termi, nyt käytin sitä itsekin.
Ylpeily näkyy varsin selvästi näiden uusien suomalaisten rap-artistien ynnä muiden pintaliito-porukan instagram-päivityksissä. Kaiketi se liittyy johonkin katu-uskottavuuteen sekä siihen, että halutaan näyttää, että ollaan päästy pinnalle.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ylpeily näkyy varsin selvästi näiden uusien suomalaisten rap-artistien ynnä muiden pintaliito-porukan instagram-päivityksissä. Kaiketi se liittyy johonkin katu-uskottavuuteen sekä siihen, että halutaan näyttää, että ollaan päästy pinnalle.
Arvokellopäivityksiä näkemättä veikkaisin että ainakin rap-artisteilla liittyy musiikkityyliinsä oleellisesti kuuluvaan "bling-bling" touhuun, missä yksi osa artistin julkikuvaa, tavallaan esitystä, on elää (tai esittää) hyvin näkyvästi high-lifeä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kalakukko on hieno perinneruoka ja niissä ei ole mitään junttia.
Ei ole, mutta täältä olin lukevinani että Hannan kukot ovat niitä oikeita eivätkä Irenen. Ei ole tullut maistettua kuin jälkimmäistä. Tällaiselle pk-seutulaiselle kyllä maistui sekin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Euroopan suurten kaupunkien rautatieasemat ovat junttimaisen käyttäytymisen tyyssijoja. Niillä saa väistellä a) täysillä johonkin s-bahniin juoksevia (koska seuraava menee vasta kuuden minuutin päästä) kaupunkilaisjuntteja sekä b) ylihitaasti kulkevia mutta ennakoimattomia äkkiliikkeitä tekeviä maalaisia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Arvokellopäivityksiä näkemättä veikkaisin että ainakin rap-artisteilla liittyy musiikkityyliinsä oleellisesti kuuluvaan "bling-bling" touhuun, missä yksi osa artistin julkikuvaa, tavallaan esitystä, on elää (tai esittää) hyvin näkyvästi high-lifeä.
Mikä ON junttia. Ei se sitä miksikään muuta, että joku typerys nyt vaan kuuluu johonkin kontekstiin. Junttia mikä junttia. Itseasiassa voi tehdä koko kontekstista junttia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Euroopan suurten kaupunkien rautatieasemat ovat junttimaisen käyttäytymisen tyyssijoja. Niillä saa väistellä a) täysillä johonkin s-bahniin juoksevia (koska seuraava menee vasta kuuden minuutin päästä) kaupunkilaisjuntteja sekä b) ylihitaasti kulkevia mutta ennakoimattomia äkkiliikkeitä tekeviä maalaisia.
Kumpaankos ryhmään itse kuulut?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei ole, mutta täältä olin lukevinani että Hannan kukot ovat niitä oikeita eivätkä Irenen. Ei ole tullut maistettua kuin jälkimmäistä. Tällaiselle pk-seutulaiselle kyllä maistui sekin.
Niin siis itse tarkoitin aiemmin että Hannan kukot on niitä alkuperäisiä koska hän kait sen kalakukon kaupallisti, mutta itsellekin tosiaan on aikalailla se ja sama kumpaa syö.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Euroopan suurten kaupunkien rautatieasemat ovat junttimaisen käyttäytymisen tyyssijoja. Niillä saa väistellä a) täysillä johonkin s-bahniin juoksevia (koska seuraava menee vasta kuuden minuutin päästä) kaupunkilaisjuntteja sekä b) ylihitaasti kulkevia mutta ennakoimattomia äkkiliikkeitä tekeviä maalaisia.
Helsingissä ja Espoossakin näkee noita. Seuraava menee kolmen minuutin päästä.
En tiedä onko junttia, mutta miksi?

Ylihitaita ja keskelle kaikkien kulkuväylien kerääntyneeseen maalaiskeskittymään on jo turtunut. Ärsyttää, mutta ei ne osaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niin siis itse tarkoitin aiemmin että Hannan kukot on niitä alkuperäisiä koska hän kait sen kalakukon kaupallisti, mutta itsellekin tosiaan on aikalailla se ja sama kumpaa syö.
Pitäisi opetella itse tekemään, mutta kun ne leivinuunissa perinteisesti tulisi paistaa kiviarinalla suoraan, ei viitsi paljoa kesällä edes ajatella tekemistä hillittömän kuumuuden takia. Syksyllä kuitenkin meinaan kokeilla, kunhan ilmat viilenevät ja muikkua alkaa tulla myyntiin reippaammin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Euroopan suurten kaupunkien rautatieasemat ovat junttimaisen käyttäytymisen tyyssijoja. Niillä saa väistellä a) täysillä johonkin s-bahniin juoksevia (koska seuraava menee vasta kuuden minuutin päästä) kaupunkilaisjuntteja sekä b) ylihitaasti kulkevia mutta ennakoimattomia äkkiliikkeitä tekeviä maalaisia.
En minä haluaisi jäädä odottelemaan junaa 6 minuutiksi jos on vähän kiirekin. Minulla on jotain tärkeämpääkin tekemistä kuin seistä laiturilla, koska jotkut maalaiset luulivat että liukuportaiden päähän on hyvä pysähtyä tutkimaan karttaa välittämättä siitä että perässä on ihmisiä, joilla on kiire.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kumpaankos ryhmään itse kuulut?

Hyvä kysymys. Joskus, kun olen asunut keskisuuressa kaupungissa (varsinaisessa suurkaupungissa en ole koskaan asunut), olen huomannut, että se kiireinen hosuminen tarttuu ja huomaa kiirehtivänsä johonkin metroon vaikka seuraava menee esim. viiden minuutin päästä. Toisaalta suuremmissa kaupungeissa vieraillessa meinaa välillä tulla myös töpeksittyä maalaistollomaisesti.

Toki teen kaikkeni liikkuakseni väentungoksessa määrätietoisesti, mutta rauhallisesti, jotten törmäilisi kanssaihmisiin ärsyttävästi.

Mitä tulee kaupunkilaisuuteen tai maalaisuuteen, niin olen vanhemmiten muuttunut koko ajan enemmän maalaiseksi. Suuriin kaupunkeihin on mukava tutustua, mutta arkea en haluaisi enää niissä viettää: väentungokset ja kiire ärsyttävät. Toki joku lyhyehkö, muutaman kuukauden työkeikka suurkaupungissa voisi yhä vieläkin kiinnostaa.

Helsingissä ja Espoossakin näkee noita. Seuraava menee kolmen minuutin päästä.
En tiedä onko junttia, mutta miksi?

Ylihitaita ja keskelle kaikkien kulkuväylien kerääntyneeseen maalaiskeskittymään on jo turtunut. Ärsyttää, mutta ei ne osaa.

Siinä vaiheessa menee mielestäni juntin puolelle, jos juoksemisen takia törmäilee muihin. Se ei ole huomaavaista ja epähuomaavainen käytös on junttia. Muuten juokseminen taajaan kulkevaan liikennevälineeseen (kuten metroon) on vain kummallista.

Ärsyttävää joukkoliinkenteessä on myös seuraavat asiat:

1. Änkeminen sisään ennen, kuin päästää poisjäävät ulos.
2. Varsinkin ruuhka-aikoihin käytävän puolella istuminen ja ikkunanpuoleisen penkin varaaminen omalle laukulle tai repulle.

Nuo ovat myös junttia käytöstä, koska minä minä minä.

En minä haluaisi jäädä odottelemaan junaa 6 minuutiksi jos on vähän kiirekin. Minulla on jotain tärkeämpääkin tekemistä kuin seistä laiturilla, koska jotkut maalaiset luulivat että liukuportaiden päähän on hyvä pysähtyä tutkimaan karttaa välittämättä siitä että perässä on ihmisiä, joilla on kiire.

No tottahan tämäkin on, mutta jos on ehdittävä jonnekin tiettyyn kellonaikaan mennessä, niin on mielestäni hyvä varata riittävästi aikaa, jotta voi toimia itseään stressaamatta ja huomaavasti muita kohtaan.

Sinänsä ylläolevan kirjoittaminen on nimenomaan minulta kylläkin jeesustelua, koska olen taipuvainen myöhästelyyn. Mutta olen päättänyt, etten kiireessäkään ala juoksentelemaan väentungoksessa, koska en pidä sitä kovin järkevänä enkä hyvänä käytöksenä.

Niin, tästä tuli mieleeni, että tiedän hyvin täsmällisten ihmisten pitävän myös myöhästelyä junttina tai ainakin hyvin epäkohteliaana. Siksi olen pyrkinyt tuosta huonosta tavasta eroon: en tosin ole siitä vielä päässyt kokonaan eroon vaikka väitän jonkin verran kehittyneeni.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En minä haluaisi jäädä odottelemaan junaa 6 minuutiksi jos on vähän kiirekin. Minulla on jotain tärkeämpääkin tekemistä kuin seistä laiturilla, koska jotkut maalaiset luulivat että liukuportaiden päähän on hyvä pysähtyä tutkimaan karttaa välittämättä siitä että perässä on ihmisiä, joilla on kiire.
Onko sulla oikeasti niin kiire? Tai parempaa tekemistä?
Ymmärrän tuon harmituksen - ottaa se lievästi sanottuna - itseäkin päähän. Mutta ei sulla oikeasti ole niin kiire. Jos on, niin olet jo myöhässä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miten tuo ylpeily kävi ilmi? Tunnen muutaman kaverin kenellä on näitä 20000-80000€ arvoisia kelloja ja eivät he sitä tuo millään tavalla ilmi. Menee enemmän siihen kategoriaan ”tietäjät tietää”, eli asiasta ymmärtävät kyllä huomaavat minkälainen kello ranteessa on, mutta joku Tauno tasalakki Joutsan ABC:lla ei tajua mitään.

Tuo ”tietäjät tietää” on ihan saatanan ärsyttävä termi, nyt käytin sitä itsekin.
Itselläni on 3 arvokelloa joiden arvo on yhteensä noin 40K€. Käytän niitä kuten mitä tahansa kelloja ja elän kuten kuka tahansa muukin keskiluokkainen ja ajan Skodalla ja aurinkolasit eivät ole mitenkään erikoiset. Lähes 20 vuotta on joku kallis kello ollut kädessä ja ei niitä juuri kukaan koskaan huomaa, ellei ole kelloharrastaja itsekkin. Silloin on saattanut tulla komenttia hyvässä hengessä ja kommentoijalla on sattunut olemaan 200€ Seiko kädessä ja itselläni 20x kalliimpi, olen silti ihaillut ja kehunut tuota Seikoa, koska arvostan niitäkin ja harrastusta yleensäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös