Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 696 819
  • 13 824

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikki Kauko-idässä näperretyt vaatteet, joissa on mikä tahansa logo tai teksti ja jonka joku ostaa ihan itse. Mä laitan päälle ”logollisii” vaatteita vaan, jos saan sellaisia. Annan muiden mainostaa ilman korvausta tai jopa maksaen siitä.
Ennen vanhaan etelän rantakohteista tuotiin aina heikkolaatuisia rättejä joissa oli joku Lacoste tai vastaava hieno merkki. Nykyaikana niitä samoja saa kovaan hintaan ihan siitä lähimmästä kauppakeskuksesta.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Jostain uutisesta luin, että Bille Beino on siirtänyt tänä vuonna tuotantoaan Kiinasta Eurooppaan. Siitä pitää antaa rispektit. Muuten en kyllä kyseisen lafkan vaatteista ja logosta diggaa.
Eilen taidettiin uutisoida lafkan kassan kuivuneen, ilmeisesti muutokset ei ihan nappiin ole menneet...

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Popedan tulevasta solistista kohkaaminen.

En tosin tiedä, että mikä tuossa on kaikkein junteinta - itse bändi, se että bändi ilmeisesti edelleen aikoo jatkaa vai tämän uuden solistin arvuuttelu.

Nauroin itsekin, että oliko joku hieman muokannut kuvaa, jossa oli Tauskia, Reetua ja Meiju Suvas. En viitsinyt tarjota klikkausta. Mutta toki Popeda käsitteenä on jo tarpeeksi junttia.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se jos yrityksen infot ja "kotisivut" on pelkästään Facebook:ssa, niin se on hyvin junttia toimintaa nykypäivänä.

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se jos yrityksen infot ja "kotisivut" on pelkästään Facebook:ssa, niin se on hyvin junttia toimintaa nykypäivänä.
Todella moni ei tätä ymmärrä, kaikki mikä on Facebookissa on heidän omaisuuttaan ja se voidaan poistaa mielivaltaisesti koska vain eikä siihen ole mitään nopan kopauttamista.
Joo meillä on tsiljoona seuraajaa ja tykkääjää (saatu arpajaisilla yms.) ja sivuilta voita tarkastaa kaiken maan ja taivaan väliltä kunnes yksi kaunis päivä ei voikaan....

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ilta-Sanomat pitää liveseurantaa Mestis-pelistä.

ace

Jäsen
Kerrankin kun Suomi-kiekossa tapahtuu jotain merkittävää niin se on kai sit junttia että media sitä seuraa? Ei kai siinä.

Omasta mielestä mahtavaa että väsyneen ja paikalleen jämähtäneen Liigan sijaan saadaan vihdoinkin hypeä ja otsikoita jääkiekosta, nimenomaan siitä pelistä eikä klikkejä tyyliin "Kohupelaaja" "Kohutaklaus" tai "Kohu kiekon kulisseissa".

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Et oo tosissas? Tai mikä siinä on junttia? Laji, sarjataso, liveseuranta, vai osallistuvat joukkueet? Sen mitä eilistä peliä ehdin katsella, niin kyllä siellä aika "disko" oli ja jos ajattelee ihan jääkiekon ja laajemmin urheilun ystävänä, niin kyllähän tuo eilinen oli ns. place to be, jos yhtään tarinat urheilussa kiinnostaa. Isossa kuvassa toki se oli vain yksi Mestis-peli muiden joukossa sarjassa, jossa on myös tämä Keuruu-ulottuvuus. Mut joo, Liigassakin kuulemma pelattiin eilen jotain.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
kjeh saatana

Liitteet

• Screenshot_20231022_203454_Facebook.png
    Screenshot_20231022_203454_Facebook.png
    487,2 KB · kertaa luettu: 180

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tää vois saada paljon tykkäyksiä jossain nahkapallofoorumilla, mut täällä se on jopa todella vieras. Tuus nyt tarkentaan mikä siinä on junttia?

No, jos siellä pelaisi KeuPa ja Hokki, niin ei olisi liveä. Kummasti kehä III sisäpuolinen elämä aiheuttaa tämän.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Piti kirjata jo aikaisemmin. Olin viikko sitten lauantaina Kangasalan keskustassa iltapäivällä kolmen maissa kun parkkiin pölähti kolme pakettiautoa. Yksi teipattuna ananaslonkerotölkiksi, toinen lonkerotölkiksi ja kolmas Sandels-tölkiksi. Kaikki viimeisen päälle professionaalisti jossain firmassa tehtynä. Autoista purkautui sällejä kuselle siihen tien varren puiden ympärille, aina kolme jokaiselle puulle. Yksi ei mahtunut puun äärelle ja joutui tyytymään seinään kuseksimiseen. Poppi soi autosta kovaa taustaksi. Oli kovasti hämmentävä kokemus ja ehdottomasti tämän ketjun kamaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli mieleen yksi tarina vuosien takaa, joka on jäänyt palavasti mieleen, koska kyseinen tapahtuma hävetti tuolloin todella paljon.

Olimme työporukalla tyhy-reissulla Tallinnassa. Mukana oli lähinnä firman hallinnon porukkaa, mukaan lukien useampi johtaja. Olin tuolloin selvästi porukan pienipalkkaisin ja nuorin. Osa porukasta sai minuun nähden moninkertaista palkkaa.

Tuli sitten aika etsiä ravintola, mihin mennään syömään. No eihän tämä jengi ollut valmistautunut asiaan ollenkaan, eli eivät ymmärtäneet, että ruuhkaisimpaan aikaan lauantaina voi olla hankala päästä suosittuihin ja "sopivan hintaisiin" ravintoloihin. Päädyimme lopulta pihviravintolaan, joka ei ollut halvimmasta päästä, mutta ei myöskään laatuunsa nähden pahan hintainen, jos vertaa siihen mitä moinen kustantaisi Suomessa.

Noh, istuimme isoon pöytään koko porukalla, eli 10 henkeä. Kaikki, siis ihan kaikki muut kuin minä, alkoivat kauhistelemaan menussa näkyviä hintoja kovaan ääneen. Siis niin kovaan ääneen, että tarjoilijat varmasti kuulivat. Osa porukasta myös kysyi suoraan tarjoilijalta, että mikä on halvinta mitä teiltä saa - sekä tietysti valitti hinnoista tarjoilijoille. Lopulta kaikki muut kuin minä, eli 9 henkilöä, päätyivät tilaamaan halvinta ruokaa mitä sieltä sai, joka oli joku pienehkö lohifile. Maksoi muistaakseni 16€ se annos. Jokainen otti toki jonkun juoman siihen kylkeen, mutta toista juomaa ei kuulemma ollut varaa ottaa. Kokonaishinnaksi jokaiselle näistä muista jäi noin 20€ per henki.

Noh, minua hävetti tuo tilanne ihan älyttömästi, ja tuntui siltä, että olin ainoa joka tajusi hävetä sitä hintojen kauhistelua ja halvimman mahdollisen tilaamista. Muita ei edes kiinnostanut, että mitä kaikkea sieltä olisi voinut saada, kun hinta oli ainoa merkittävä asia. Itselle ei tullut mieleenkään tilata halvinta mahdollista, vaan tilasin Entrecote-pihvin, sekä kylkeen höyrystettyjä kasviksia ja ranskalaisia. Sivutuotteet tarjoiltiin erikseen omissa astioissaan, kuten asiaan kuuluu. Otin myös kaksi juomaa. Oma kokonaisuus maksoi jotain 40€, joka oli toki tuplahinta muihin nähden, mutta sain myös ihan helvetin hyvää ruokaa ja palvelua.

Ravintola oli niin tyhjä, että lähes kaikki tarjoilijat olivat meidän seurueen käytössä. Lähistöllä oli jatkuvasti 2-3 tarjoilijaa, palvelu oli erittäin nopeaa ja ystävällistä, sekä ruoka tosiaan premium-laatua.

Häpesin tuolloin silmät päästäni muiden puolesta, mutta toisaalta huomasin, kuinka tarjoilijoita häiritsi muun seurueen käytös ja sain sen vuoksi ehkä vielä vähän ekstratason palvelua, kun osasin toimia arvokkaasti ja arvostavasti ravintolaa ja sen henkilökuntaa kohtaan.

Erityisen häiritsevää tästä kaikesta teki tosiaan se, että olin selvästi pienipalkkaisin ja nuorin koko porukasta, eli minulla olisi ollut eniten syytä kauhistella hintoja tai olla käytöstapojen suhteen vielä vähän pihalla. Lähes koko porukka oli peräisin pieneltä paikkakunnalta, joten laitoin tämä aika vahvasti junttiuden piikkiin.

Kiitos, että jaksoit lukea avautumiseni. En tiedä pääsenkö tästä asiasta koskaan yli, mutta ainakin auttaa vähän, kun pääsee avautumaan.

Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Noh, istuimme isoon pöytään koko porukalla, eli 10 henkeä. Kaikki, siis ihan kaikki muut kuin minä, alkoivat kauhistelemaan menussa näkyviä hintoja kovaan ääneen. Siis niin kovaan ääneen, että tarjoilijat varmasti kuulivat. Osa porukasta myös kysyi suoraan tarjoilijalta, että mikä on halvinta mitä teiltä saa - sekä tietysti valitti hinnoista tarjoilijoille. Lopulta kaikki muut kuin minä, eli 9 henkilöä, päätyivät tilaamaan halvinta ruokaa mitä sieltä sai, joka oli joku pienehkö lohifile. Maksoi muistaakseni 16€ se annos. Jokainen otti toki jonkun juoman siihen kylkeen, mutta toista juomaa ei kuulemma ollut varaa ottaa. Kokonaishinnaksi jokaiselle näistä muista jäi noin 20€ per henki.

Vähän samankaltaista tilannetta kirosin mielessäni kerran Turun Pinellassa. Seurueemme oli rouvapainotteinen, eräs meistä näytti sitä luonnollista junttiuttaan äänekkäämmin (Loimaalainen, sattumaako?). Muut otti viiniä tai olutta (eli minä, mutta sekin oli hieman kalliimpi), mutta tuo rouva päätti ihan ruoan kanssa ottaa jonkun paukun, nyt en millään muista mikä tuo oli. Mutta jokin sellainen sekoitus, mitä ehkä kotonaan tekee. Hän myös jatkoi ravintolan hintojen ja listan sisällön ihmettelyä. Onneksi oli arki-ilta, eikä mikään ryysis ravintolassa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän samankaltaista tilannetta kirosin mielessäni kerran Turun Pinellassa. Seurueemme oli rouvapainotteinen, eräs meistä näytti sitä luonnollista junttiuttaan äänekkäämmin (Loimaalainen, sattumaako?). Muut otti viiniä tai olutta (eli minä, mutta sekin oli hieman kalliimpi), mutta tuo rouva päätti ihan ruoan kanssa ottaa jonkun paukun, nyt en millään muista mikä tuo oli. Mutta jokin sellainen sekoitus, mitä ehkä kotonaan tekee. Hän myös jatkoi ravintolan hintojen ja listan sisällön ihmettelyä. Onneksi oli arki-ilta, eikä mikään ryysis ravintolassa.
Tuo Loimaa oli hyvä lisä kertomukseesi. Näin ja kuulin saman tien rouvan Fakta homman Pirrenä.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Piti kirjata jo aikaisemmin. Olin viikko sitten lauantaina Kangasalan keskustassa iltapäivällä kolmen maissa kun parkkiin pölähti kolme pakettiautoa. Yksi teipattuna ananaslonkerotölkiksi, toinen lonkerotölkiksi ja kolmas Sandels-tölkiksi. Kaikki viimeisen päälle professionaalisti jossain firmassa tehtynä. Autoista purkautui sällejä kuselle siihen tien varren puiden ympärille, aina kolme jokaiselle puulle. Yksi ei mahtunut puun äärelle ja joutui tyytymään seinään kuseksimiseen. Poppi soi autosta kovaa taustaksi. Oli kovasti hämmentävä kokemus ja ehdottomasti tämän ketjun kamaa.
Seinään kusemisessa yhdistyy kauniilla tavalla junttimaisuus ja tyhmyys, siinähän roiskuu omille kintuille, ehkä semmoiset kuseskelijat tykkää siitä. Pissapoikia.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sitten löytyy myös näitä koiran ulkoiluttajia jotka ei kerää koiriensa munkkeja. Toki seinälle ei pidä ihmisen kuseksia mutta koittaisivat nämä ulkoiluttajat hieman pitää rotia näille lemmikeileen. Junttimaisinta/typeryyttä on se kun joku nuori likka kävelee villakoiransa kanssa asuntoni ohi ja tämä sesse vääntää tortut siihen ikkunan alle. Sitten vedetään kun hirttoköydessä perässä.

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole koskaan käynyt Kangasalalla (Pahkasian mukaan paikan nimi on Tekstiilibisnes), mutta koska mainittu edellä Kangasala ja pissapojat niin lisään tähän vielä -90 luvulta letukkapojat. Jostain törmäsin tähän äskettäin. Voi olla, että törmäsin Jatkoajassa. Anyway:

edit: tuolla se olikin ”mille naurat nyt” ketjussa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy