Aikuinen mies ja superstarit jalassa.
Mitkä sitten olisi nykyään paremmat? Tuollaiset tennarit on tosi käteviä ja monikäyttöisiä. Tuntuu hyvältä ja näyttää kivalta. Kehtaa mennä ravintolaan ja pystyy kävelemään pitkiäkin matkoja, tarvittaessa vaikka juoksemaan. Lisäksi tarkenee myös talvella. Reissuihinkaan ei ikinä tarvitse ottaa kaksia kenkiä mukaan.
Joillekin tietenkin on normaalia käyttää aina juoksulenkkareita, joillekin juppikenkiä ja joillekin vaikkapa maihinnousukenkiä. Nykyään näkee paljon myös niitä mitä lie räppimallisia liian isoja, mutta varmaan eniten kuitenkin jotain tuollaisia rentoja tennareita. Tai no riippuu tietenkin ihmisen iästä ja vähän myös paikkakunnasta.
Mutta sitä mä olen täällä Jatkoajassa ihmetellyt kun heti hyökätään vastaan ja yleensä vielä ilman mitään perusteluja. Mä teen monesti niin että odottelen vaikka viikon ennen kuin kehtaan samasta aiheesta kirjoittaa, ihan vaan ettei se kuulosta yhtään vittuilulta takaisin. Kaikkein lapsellisin tapa yrittää vittuilla on sellainen, missä väkisinkin yritetään keksiä toisesta jotain negatiivista. Ihan pienillä lapsillahan on niin että jos joku vaikka haukkuu sen lelua, haukutaan sen haukkujan lelua vielä huonommaksi. Jotenkin vaan luulisi että viimeistään siinä kymmenen vanhana ihminen kehittyy tuosta vaiheesta ohi. Ensin esimerkiksi mietitään että teenkö mä niin kuin väitetään, tai tuossa lelutapauksessa mietitään että onko se lelu niin paska. Luultavastihan se on jos niin kerta sanotaan. Ja jos ei ole niin kerrotaan se ja mahdollisesti jopa perustellaan.
Mä taisin joskus pari kuukautta sitten kirjoittaa täällä kun ihmettelen sitä, miten aikuinen ihminen ei kestä kritiikkiä. Mä en vaan pysty käsittämään koko ajatusta. Livenä tunnen yhden tuollaisen tapauksen ja sillä on tiettyjen lapsuudessa sattuneiden asioiden takia jäänyt se kehitysvaihe väliin. Ollaan siitä aika avoimestikin keskusteltu, mitä sen kanssa nyt pystyy keskustelemaan.
Tää nyt on vähän hölmö asia kertoa pienen otannan takia, mutta ainakin mun ala-asteella tuollaiset kiukuttelijat olivat ehkä ne luokan nörteimmät tyypit. En tiedä millaiset kasvatusmetodit niillä sitten on kotona ollut. Myöhemmin ehkä mahdollisesti myös sattumaltakin samat tyypit opiskeli aika pitkälle ja nyt tuntuvat käyttäytyvän ylimielisesti, vittuilevan jopa. Putkiaivoiksikin voisi niitä kutsua. Vain niiden mielipide on ainoa oikea. Ehkä osin myös ton takia mä pidän monia yliopiston käyneitä keskimääräistä tyhmempänä, vaikka tietävätkin enemmän siitä mitä ovat sattuneet lukemaan. Tai näkeehän tuon esimerkiksi naisissa treffeillä, varsinkin jos sen white trash -osaston jättää pois laskuista...
Vähän meni ohi aiheen, eikä ollut ollenkaan nimimerkki Tadulle. Siihen johonkin kupla-ketjuun olisin voinut kirjoittaa...