Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 628 138
  • 13 559

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Teoriassa on mahdollista että edellä viitattiin esimerkiksi suopotkupalloon. Tämän lajin nimessä on oikeastikin potkupallo-ilmaisu. Minkälaista fanitoimintaa lajin liepeillä esiintyy, sitä en tiedä, mutta jos sitä on niin arvattavasti se on kovasti junttia se.

Kävin viime kesänä suopotkupallon MM-kisoissa. Kaikkein juntein ilmestys oli ruotsalaisnaisten maalivahti. Suohirviö on itsestäänselvyyshuumoria, mutta silloin olisi sana sattunut paikalleen. Toiseksi junteinta oli se, että ruotsalaisnaiset juhlivat voittoaan Ruotsin voittajaeuroviisun tahdeissa. Kolmanneksi junteinta olin minä, sitten tuli vieressäni istunut korven mansikka, jonka pullataikinaa muistuttavien tissien väliin joutui metrilakua ja siideriä. Ikävä kyllä sinne ei joutunut mitään minulle kuuluvaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tulee mieleen mm. tämä drifting. Eli missä juntit ovat tuunanneet kiesinsä joksikin vitun joulukuusen näköisiksi vekottimiksi ja vetelevät niillä sitten kylkimyyryä pitkin ratoja. JEE!!!

Stadissa oli muutama kesä sitten tällainen drifting-tapahtuma; juuri muuten sillä paikalla, mihin monitoimihalli Helsinki Gardenia on suunniteltu. Kaverini asuu kulmilla ja oli hänen luonaan kyläilemässä ja kuulimme että nyt jossain kumi käryää huolella. Mentiin tsiigaamaan sitä meininkiä ja jätti aiku paljon kysymyksiä. No, häivyimme siitä viereiseen pubiin jonne hetken päästä tuli erään drifting-teamin jäseniä ja heidän kannattajiaan. Saimme kuunnella tunnin heidän kovaäänistä keskusteluaan ja ei sanaakaan muusta kuin hevosvoimista, 285-koon renkaista (onkohan sellaisia edes?) ja virittelystä uhoavin kirosanoin ja auton kaasuttamisen ja kumien ulisemisen matkimista muistuttavien ääntelyiden ryydittämänä. Olivat jostain tosi kaukaa landelta.

Hiukan aihepiiriin liittyen - MP-messujen yhteydessä olen törmännyt ilmiöön, jossa jengi tulee mm. Kawasaki ja Sinisalo-koristeisissa ajoasutakeissa keskustan baareihin illalla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Suopotkupallokisoissa pitääkin olla junttia. Se kuuluu brändiin. Siellä juntteus kukoistaa. Kyseisten kisojen henki on vallan mainio. Ai että minä tykkään. Ensi kesänä menen kymmenettä kertaa pelaamaan kyseisiin kilpailuihin.

Suopotkupallokisoissa vuonna 2006 meidän naapurimökissä oli saksalaisia. Parvekkeella olleen olutvuoren takaa heitä ei tosin meinannut huomata. Olivathan nuo asetelleet Saksan lippuja mökkiinsä näkösälle, peräti kolme isoa lippua niillä roikkui mökistänsä. Se kai oli junttia, vaikka isänmaalliseksi voi joku väittää. No, minä menin porisuttamaan niitä. Vähäisten pienten puheiden jälkeen aloitin olutta hörppiessäni joviaalina miehenä juttelun toisen maailmansodan tapahtumista. Tämähän olikin saksalaisille mielenkiintoinen aihe, juttua piisasi. Sitten me yöllä kello kolmen jälkeen pelattiin puolisen tuntia kestänyt jalkapallo-ottelu samaisia saksalaisia vastaan. Tuli mieleeni elokuva Päivä ilman sotaa.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Toivottavasti tätä ei olla vielä laitettu tänne: -LiibaLaaba-. Linkki vie Facebookiin. Kyseessä on siis aivan hirveää "huumoria" paskoilla kuvilla. Iskee näköjään hyvin keski-ikäisiin.

Joo. Köyhdytettyä itsestäänselvyyshuumoria huonosti kirjoitettuna. -ElämäOn- on toinen lähde, josta pirskahtelee läskien ämmien linkittämää laimeaa ripulia.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Empiiristen kokemusteni perusteella vähän kouluttautuneet 30-50-vuotiaat kokevat sivustolla esitetyn kaltaiset ajatelmat suuriksi viisauksiksi elämästä, maailmankaikkaudesta ja kaikesta. Ehkä naiivius on nousussa. Ironia on kuulemma ainakin kuolemassa, mikä on sääli.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Lauantaisessa Ifk-Blues-matsissa kuului 60 minuutin aikana tasan kaksi erilaista kaukaloon osoitettua huutoa paikoille, joilla istuttiin eli

Paska Blues! x 15

ja

Miks te vihaatte stadilaisii?!? Ei oo meidän vika, et te lypsätte lehmii!

Jotenkin tuli tämä ketju mieleen.

KiVi:lle ja 'burgerille (jostain syystä lausun ko. nickin päässäni aina Uleåburgeriksi, joka on varsin junttia) pisteet hyvästä analyysista noiden tiettyjen fb-linkitysten suhteen. Karmeaa tavaraa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Hiukan aihepiiriin liittyen - MP-messujen yhteydessä olen törmännyt ilmiöön, jossa jengi tulee mm. Kawasaki ja Sinisalo-koristeisissa ajoasutakeissa keskustan baareihin illalla.

Puhumattakaan siitä Bikers for veterans -meiningistä Kiitos-paitoineen. Varsinaiset junttien kokoontumisajot nuo messut ovat, vaikka paljon siellä on itseänikin kiinnostavia juttuja, kuten esimerkiksi moottoripyörät. Taidan olla vähän juntti.

Yllättääkö muuten ketään, että iso osa noista -LiibaLaaba- -spammaajista on näitä, jotka merkitsevät Facebookiin siihen koulutuksen kohdalle "elämänkoulu"?
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Nelosen Tuuri.

Eilen tuli jostain syystä katsottua kyseistä laaturealityä ensimmäisen kerran, ja täytyy sanoa että eipä ole esim. BB aiheuttanut moista tunteiden vuoristorataa ikinä eilen koin. Siellä se vyölaukkukansa neonvärisissä Greece-paidoissaan jonottaa kamerat ojossa, kun pöhöttynyt Vesa Keskinen jakaa nimmarillaan varustettuja Jerry Cottoneita. Viimeistään siinä vaiheessa reality muuttui surrealityksi, ja olo oli voimaton.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuollainen ymmärtäväinen asenne on ihan junttia. Itsekäs ja viileä vittupää ihmisen kuuluu olla, sen nyt on jo kapitalistinen tiedemies taloustunneilla osoittanut.
Nyt kirjoittaa Käyttäjänimetön täyttä asiaa. Suomessa on jo ihan liikaa näitä juntteja, jotka yrittävät olla niin saatanan empaattisia ja muka ymmärtäväisiä. Teennäistä ja tekopyhää touhua, sanon mä! Itsekäs oman edun tavoittelu ja kyynerpäätaktiikka ovat tarpeellisia taitoja tässä elämässä. Heikot sortuu, jne.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt kirjoittaa Käyttäjänimetön täyttä asiaa. Suomessa on jo ihan liikaa näitä juntteja, jotka yrittävät olla niin saatanan empaattisia ja muka ymmärtäväisiä. Teennäistä ja tekopyhää touhua, sanon mä! Itsekäs oman edun tavoittelu ja kyynerpäätaktiikka ovat tarpeellisia taitoja tässä elämässä. Heikot sortuu, jne.

Tähän minä haluan puuttua - väkisin.

En väitä, että sinä ymmärrät sanan "ymmärtää" väärin mutta moni sen ymmärtää. Kun sanotaan "ymmärrän syyt miksi hän tappaa", moni yhdistää asian siten, että samalla hyväksytään se, että hän tapaa mutta eihän asia näin ole. Se, että ymmärtää teon ei missään nimessä tarkoita sitä, että hyväksyy kyseisen teon. Eli moni näistä "ymmärtäjistä" onkin kentis "hyväksyjiä".

Minä ymmärrän syyt monelle teolle ja haluan löytää ne syyt, mutta tästä päästäänkin siihen, että ymmärryksen kautta voidaan löytää keinot estää kyseisten tekojen tekeminen vastisuudessa. Sen sijaan "hyväksynnän" tai "puidenhalauksen" kautta tätä ei löydy. Olen aiemminkin kirjoittanut palstalla "ymmärtämisen problematiikasta", koska moni ymmärtää asian siten, että ymmärtäjät myös hyväksyvät teot mutta nähdäkseni harvoin tilanne on tämä. Ne jotka aidosti pyrkivät ymmärtämään ihmisen käyttäytymistä eivät kuitenkaan hyväksy tekoja jotka esim. johtivat murhaan tai kouluammuskeluun.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuvassa on nainen, joka kertoo, että on tatuoinut... Noh, katsokaa itse.

LISÄYS: Linkissä on jonkun lehden haastattelussa nainen, joka kertoo, että "on tatuoinut Popedan sanoituksia kiinaksi käsivarteensa". Hän myös kertoo, että "Tykkäsin levystä ihan hirveästi".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Onnistui kyllä juuri äsken radiojuontaja tässä lajissa, yhdessä lauseessa mainittuna: Iskelmägaala, Tampere-talo, Yö ja sokerina pohjalla Samuli Putro.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Putous ja sille löytyvä yleisö.

100%sti naulan kantaan - en ole koskaan katsonut ohjelmaa, mutta ohjelman hahmojen toilailuista on ollut pätkiä muissa ohjelmissa ja mainoksissa enkä voi käsittää, miten tollainen voi ihmisiä kiinnostaa. Ja mikä ihmeellisintä, näistä putouksen näyttelijöistä on tullut joitain julkkiksia, joiden tekemisiä seuraillaan vakavastikin otettavissa lehdissä. Yritin duunissa käännyttää muutaman työkaverini pois mainostamastaan ko. ohjelman väijymisestä, mutta ei, se munamies ja Hartikainen (tai joku vastaava) ovat kuulemma niin hyviä, heh heh heh...No, kuuntelevathan ihmiset Mertarannan tekohauskoja selostuksiakin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
100%sti naulan kantaan - en ole koskaan katsonut ohjelmaa

Tämä.

Junttimaisuus on hieno asia, koska se saa jäykkäniskaiset ihmiset kiristämään lisää pantaa ja se jos jokin on huvittavan näköistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
100%sti naulan kantaan - en ole koskaan katsonut ohjelmaa, mutta ohjelman hahmojen toilailuista on ollut pätkiä muissa ohjelmissa ja mainoksissa enkä voi käsittää, miten tollainen voi ihmisiä kiinnostaa.

Ehkäpä sä olet sitten vain niin juntti ettet ymmärrä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onhan tuo Putous aika junttimaista huumoria, se pitää tulla sanomaan kun täällä kerran siitä keskustelette. On kuitenkin junttia haukkua ohjelmaa, ja lisätä tämän jälkeen: "en ole itse kuitenkaan ohjelmaa katsonut, mutta..."

Voin sanoa katsoneeni ohjelmaa, jonkin verran. Tänään ohjelman taso oli sysipaska, onneksi tarjolla on samaiseen aikaan maailman parasta jääkiekkoilua. Onpahan vaihtoehtoja mistä valita.

Vähän yksinkertaisille ja teennäisestä huumorista pitäville tuo Putous on hyvä ohjelma, mulle se ei uppoa, mutta ehkä joku tykkää. Vähän junttimainenkin se on. Sen katsojiin en ota kantaa; monet pitävät eri asioista, varmasti katsojakunnassa on sellaisiakin ihmisiä joita en junttina pitäisi. Suuri osa katsojista kuitenkin on juntteja.

Len totesi tuon olevan parasta suomalaista huumoria tällä hetkellä. En allekirjoita väitettä, muuten olisi rima turhan alhaalla. Tuleehan tuossa ohjelmassa muutamia valonpilkahduksia, mutta puoleentoista tuntiin mahtuu myös paljon myötähäpeällisiä tilanteita. Kukin tyylillään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Putous, Salatut elämät, ja oma suosikkijoukkue SM-liigassa? Mitä yhteistä näillä on?

No tietenkin se, että ne keräävät illasta toiseen suuren yleisön, mutta silti nettikeskusteluissa näistä etsitään lähinnä virheitä ja haukutaan pienistäkin mokista. Kehuja jaetaan vain varovasti, sillä "fanittaminen" se vasta todella junttia onkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Len totesi tuon olevan parasta suomalaista huumoria tällä hetkellä. En allekirjoita väitettä, muuten olisi rima turhan alhaalla

No siitä sitten nimeämään muutama muu kotimainen viihdepläjäys tällä hetkellä joka yltää edes vähääkään Putouksen katsojamääriin. Siitähän tässä kaikessa on kuitenkin kyse...katsojissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös