Toffeen viesti tänne oli harkittua vastustajan härnäystä, jossa pienellä mailan kopautuksella saadaan vastustaja hiiltymään jäähyn tai ulosajon arvoisesti.
Ehkä näin, sen tietää kai Tgufi itse. Mun pointtini liittyi lähinnä siihen, että miksipä siitä asiasta ei voisi jutella ihan siinä asianosaisessa ketjussa. Vähän sellaista seläntakana vinoilua levitellä juttuja moniin ketjuihin. En arvosta irl enkä sen enempää netissäkään.
Tuossa on myös perää mitä Toffee puhui käytöstapojen opettamisesta lapsille, vaikka toki aikuisenakin asioita voi oppia ja itsekin juuri noissa asioissa tiedän juuri tuosta syystä olevan edelleen osin opetteluvaiheessa.
Holdaappas hevosesi. Käytöstapoja ON opetettava lapsille ja nuorille, mutta mitä nyt sitten kukin painottaa. Mun mielestäni veitsen käyttämättä jättäminen ei rinnastu huonoon pöytäkäytökseen millään tapaa, ellei pihvejä sun muita olla syömässä. Ehkä joku sitten ahdistuu siitä, ettei makaroonilaatikkoa avusta veitsellä yhtä paljon kuin ruoka suussa puhumisesta tai maiskutuksesta.
Mahtaa muuten sampion oppilailla olla hauskaa jos sampio myös "in real life" hiiltyy yhtä helposti ja ennalta arvattavasti kuin täällä.
En minä ole hiiltynyt tänään kertaakaan. Reagoin kyllä kirjoituksiin isolla prosentilla, mutta eipä tässä kovin kierroksilla ole käyty jos nyt ei naureskeltukaan koko aikaa.
Sen verran voin salaisuuksien verhoa raottaa, että nuorien kanssa mulla ei juuri ongelmia ole ollut, päinvastoin tuntuvat tykkäävän meikäläisestä ja minäkin kyllä ihan viihdyn työssäni. Onhan noita ongelmatapauksia toki aina, ja kerran olen vetänyt tilanteen turhan kireälle, puutuin siis käytökseen luokkahuoneessa. Siitä opin sen verran, että ainakin tähän saakka olen pärjännyt ilman otsasuonten pullistumista. Aikuiset ovat usein paljon kierompia. Nuoret ovat aitoja, ja jos eivät tykkää, niin senkin saa kuulla suoraan. Mutta enpä ole tottavie kuullut kovin montaa kertaa sitä! Varmaan vituttaa monia, jotka ovat minusta mielikuvansa sementoineet. Järsikää käpyjä!