Aah, tarkoitat samaa kun Porissa tärkeitä ovat Maamme-laulussa kohta "ei vettä raantaa rakkaampaa" sekä Satakunnan laulun (lauletaan ennen derbyjä) loppu "entisellä voimallansa, karhun kämmen lyö". Nuo eivät toki ole junttimaisia.Se kun maantieteellisesti keskellä Suomea sijaitsevan joukkueen fanit sekoavat kansallislaulun soidessa kohdassa "kotimaa tää pohjoinen". Ainakin vielä silloin kun tämä dynastia finaaleita tottui pelailemaan joka vuosi.
Tämähän on kaikessa paskuudessaan loistava. Käytettäisiimpä edelleen."Divariin" -huuto vastapuolelta omien kannustushuudon perään.
Tarvittiin tämä ketju, ehtaa viihdettä!
Ihmisillä menee jotenkin aina tunteisiin tämä "juntti" -termi. Eihän se tee omasta käyttäytymisestä mitenkään väärää tai tuomittavaa, jos joku toinen kokee sen juntiksi, eikä siitä kannata sen enempää pahoittaa omaa mieltään. Jääkiekkomatsiin mahtuu kotimaassammekin se n. 5000-11000 katsojaa, joten sinne mahtuu erilaisia ihmisiä ja eri tavalla kannattamisen toteuttavia katsojia.Mietin juuri kävellessä tänään että pitäisikö kirjoittaa tästä aiheesta.
Tähän maahan haikaillaan kannattajakulttuuria, mutta heti kun katsomossa antaa tunteitten vähänkin näkyä niin sitten alkaa halveksuminen ja tuomitsevat katseet. Jos KK tekee maalin niin tottakai otan siitä kaiken irti ja alan "äijäilemään" ystävien kanssa halailun ja muun heilumisen muodossa. "Eikö se näytä typerältä?" Toki, mutta minua ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa muitten mielipide siitä että miltä näytän jääkiekkokatsomossa. Olen erittäin sisäänpäin kääntyvä ihminen, mutta jääkiekkokatsomossa annan tunteiden näkyä, koska se on paikka missä niitten pitäisi saada näkyä.
Minulle on se ja sama miten kukakin kannattaa omaa lempiseuraansa. Ihan sama jos joku on istumapaikalla selkä päin kenttää, kunhan et halveksi ja vähättele muitten kannattamismuotoja.
Ehkä vielä joskus saadaan jotain kehitystä. Kaikilla Liigajoukkueilla on sentään joku kannattajayhdistys niihin yhdistettynä.
Mikä niissä läpsyttimissä häiritsee? Tuo ne ainakin ääntä halliin ihan eri tavalla kuin lapaset kädessä taputtaminen. Näkyi muuten läpsyttimet olevan Spengler Cupissakin ahkerassa käytössä, joten kaippa ne sveitsiläisetkin ovat sitten juntteja.Läpsyttimet
Oululaiset ei pidä itseään lappilaisina, joten he ovat sinun kanssasi samaa mieltä. Kärppäyhteisö taas ulottuu hyvinkin pohjoiseen ja kun alueella ei muita liigaseuroja ole, niin on loogista, että pohjoisen alueella pääasiassa kannatetaan Kärppiä. Silloin kun raksilassa pelataan keväällä tärkeitä otteluita, niin katsomossa on ihmisiä muualtakin kuin Oulusta. Täällä ollaan ylpeitä siitä, että ollaan pohjoisin seura liigakartalla. Lisäksi kun aikansa ihmiset vittuilee jostakin asiasta, niin voittajat kääntävät sen vahvuudeksi. Pohjoinen sijaintihan oli alun alkaen jatkuva pilkan kohde ja nyt kun suostuttiin siihen, että ollaan pohjoisesta, niin se onkin ongelma. Eli koittakaa nyt päättää.Varmasti noinkin päin tätä Lappiin kuulumatonta yhdistämistä tapahtuu, mutta kyllä oman kokemuksen perusteella oululaiset itse pyrkivät monesti tuomaan esille olevansa niin pohjoista kansaa että voi veljet.
Itselle Oulu kuuluu ihan Pohjois-Pohjanmaahan. Myönnän joutuneeni äsken tarkistamaan kuuluiko se nyt P-Pohjanmaahan vai Kainuuseen, mutta lappilaisia ette minulle ainakaan ole!
Huikea biisi jääkiekko-otteluun, mutta menee kyllä ihon alle. Hyvää työtä KalPa.Sweet Caroline kappaleen renkuttaminen joka ikisessä pelissä 13 kertaa.
Ihan täysin validi pointti. Suomalaisissa kannattajakatsomoissa kuitenkin saa näitä tuijotuksia enemmältä kuin yhdeltä yksilöltä jos on siitä keskusporukasta vähän kauempana huutamassa chänttiä tai pomppimassa.Ihmisillä menee jotenkin aina tunteisiin tämä "juntti" -termi. Eihän se tee omasta käyttäytymisestä mitenkään väärää tai tuomittavaa, jos joku toinen kokee sen juntiksi, eikä siitä kannata sen enempää pahoittaa omaa mieltään. Jääkiekkomatsiin mahtuu kotimaassammekin se n. 5000-11000 katsojaa, joten sinne mahtuu erilaisia ihmisiä ja eri tavalla kannattamisen toteuttavia katsojia.
Itsekin koen vähän junttimaiseksi esimerkiksi selkä kentälle päin käsivarret toisten niskassa hyppelyn, mutta samalla se myös näyttää hauskalta menolta katsomossa ja sitä tekevillä on varmasti hauskaa sitä toteuttaa.
EIkö taputuksen soittaminen kaiuttimistakin toisi ääntä halliin? MIellyttävämmän kuuloista vielä kuin läpsyttimet.Mikä niissä läpsyttimissä häiritsee? Tuo ne ainakin ääntä halliin ihan eri tavalla kuin lapaset kädessä taputtaminen. Näkyi muuten läpsyttimet olevan Spengler Cupissakin ahkerassa käytössä, joten kaippa ne sveitsiläisetkin ovat sitten juntteja.
Hekoheko. Aivan "sama" asia joo.EIkö taputuksen soittaminen kaiuttimistakin toisi ääntä halliin? MIellyttävämmän kuuloista vielä kuin läpsyttimet.
Vuvuzelaa itse toivoisin. Mihin halliin sopisi parhaiten?
Kuka ihme taputtaa vanttuut kädessä! Taputtaa kuuluu paljain käsin ja niin kovaa, että kämmenet on ruhjeilla.Mikä niissä läpsyttimissä häiritsee? Tuo ne ainakin ääntä halliin ihan eri tavalla kuin lapaset kädessä taputtaminen. Näkyi muuten läpsyttimet olevan Spengler Cupissakin ahkerassa käytössä, joten kaippa ne sveitsiläisetkin ovat sitten juntteja.
Mikä niissä läpsyttimissä häiritsee? Tuo ne ainakin ääntä halliin ihan eri tavalla kuin lapaset kädessä taputtaminen. Näkyi muuten läpsyttimet olevan Spengler Cupissakin ahkerassa käytössä, joten kaippa ne sveitsiläisetkin ovat sitten juntteja.
Joskus kauan aikaa sitten olin hetken juntti ja kokeilin läpsytintä. Minusta sitä on oikeasti hankalampi läpsyttää kuin taputaa omilla kätösillä. Epäluonnollisen tuntoista ja myös alkaa sattumaan käteen johon sitä läpsyttää.Läpsyttimiä on varmaan helpompaa hakata kuin käsiään yhteen.
TV:n perusteella jotkut hakkaavat läpsytintä myös reiteensä tai katsomon kaiteeseen.Joskus kauan aikaa sitten olin hetken juntti ja kokeilin läpsytintä. Minusta sitä on oikeasti hankalampi läpsyttää kuin taputaa omilla kätösillä. Epäluonnollisen tuntoista ja myös alkaa sattumaan käteen johon sitä läpsyttää.
Eniten tuo sattuu korviin.Joskus kauan aikaa sitten olin hetken juntti ja kokeilin läpsytintä. Minusta sitä on oikeasti hankalampi läpsyttää kuin taputaa omilla kätösillä. Epäluonnollisen tuntoista ja myös alkaa sattumaan käteen johon sitä läpsyttää.
Tämä sama kaveri muuten voittaa aina, jos pelissä on joku avausmaaliveikkaus tms lahjakorttiarvonta. JES!Paitsion sattuessa kun joku huutaa - TAHALLINEN !
Tämä!Eniten tuo sattuu korviin.
Mä en muuten koskaan voita noissa mitään, mutta ei Ässätkään mitään voita, että ollaan samasta puusta ilmeisesti pudottu.Tämä sama kaveri muuten voittaa aina, jos pelissä on joku avausmaaliveikkaus tms lahjakorttiarvonta. JES!