Enhän minä ole ketään peluuttamassa! Mikä on perseestä?
Se, että ilmoitan, että ihmeellisempiäkin asiota kuin Aleksi Saarelan mahdollinen nousu liigarinkiin syksylle 2013 on tapahtunut!!??
Ja koska sain asiallisen vastauksen aiemmin, niin on oltava hiljaa, tai mitä?!
Onhan harvinaisen röyhkeä tuo sinun lähestymistapasi! Kyllä minä saan Jatkoaika.comissa spekuloida tälläkin asialla juuri niinkuin haluan. Ja yleisesti meillä kai eletään sanavapauden aikaa. Sinä et ilmoita kennellekään mikä on perseestä ja mikä ei!
Valmennus toki päättää asian. Minä vain spekuloin. Ja se on todellakin sallittua.
Faktaa on se, että uuden liigakauden alkuun on aikaa n.10kk. Aleksi Saarela on syyskuussa 2013 16v 9kk. Pyöristän seitsemääntoista.
Sinä sanot, että ikäluokkansa parhaimpiin koko maailmassa lukeutuva kaveri on valmis SM-liigan pelehin vasta 18 tai todennäköisesti vasta 19-vuotiaana (tässä siis pyöristykset mukana 17v9kk ja 18v9kk)?
Mieleen tulee perusraumalainen pessimisti, joka toivoo ja pelkää ja siksi menettä jo lähtökuopissa mahdollisuuden tulla suureksi, mestariksi.
178/85 mitat täyttävä Saarela ei nyt ihan hobitti ole ja voimaa/kokoa tulee kasvuiässä nopeasti lisää.
En ole sanonut, että olisi valmis SM-liigaan ensi syksynä. Olen sanonut, että se on mahdollista!! Siinä on valtava ero.
Pidän viestisi sävyä halveksivana ja omahyväisenä.
Ikävää, ettei asiallinen spekulaatio ja keskustelu ole mielestäsi suotavaa. Vaikka jo kerran asiasta huomautit!
Laitan nyt kuitenkin ihan fiksun vastauksen ja kerron, että - seuraavat nimet(miehet, jotka ovat tehneet kohtalaisen uran hokin parissa), tulivat mukaan varsin nuorella iällä:
Jesse Joensuu, Ässät 16v
Aki Berg, TPS 16v
Aleksander Barkov, Tappara 16v
Mikko Koivu, TPS 17v
Petteri Nokelainen, SaiPa 16v
Tuomo Ruutu, HIFK 16v
Mikael Granlund, Kärpät 16v
Teuvo Teräväinen, Jokerit 17v
Joel Armia, Ässät 17v
Miikka Slomäki, Kärpät 17v
Teemu Pulkkinen, Jokerit 16v
Perttu Lindgren, Ilves 17v
Mikko Lehtonen, Blues 17v
Lauri Tukonen, Blues 17v
Joni Pitkänen 17v
No niin no. Tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuden. Tätäkin taustaa vasten on aivan mahdotonta nähdä, että syyskuussa 2013 16 vuoden ja 9 kuukauden ikäinen Aleksi Saarela nousisi liigarinkiin?
En nyt väitä, että pelaisi 60 ottelua ja iskisi 30 pinnaa, mutta liigarinkiin. Kamoon hei.