Täähän oli kiva matsi, kun tapahtumia voi ruotia videonkin perusteella. Videota olikin kiva katsoa. Laakso-Lehtonen-kaksikon maali oli komea, vaikka Kosonen siinä röntyillessään auttoikin. Samaten Kaijomaan coast-to-coast oli aika yllättävänkin komea. Eipä paljon pelityylillä väliä, jos tuollaisista maaleista saa nauttia.
Mutta sitten itse asiaan/asiattomuuteen. Tällä kertaa puolueettomana jaksaa naurattaa molempien leirien jutut. Maalivahdin ajeluhan on aina törkeä temppu, eikä sillä (ainakaan runkosarjassa) voi olla muuta tarkoitusta kuin aloittaa nahina. Yhtä törkeää, tai sanoisinko hölmöä, on sitten "kostaa" tuollaiset halpuudet samalla tavalla.
Siinä ei ole mitään epäselvää, että Sainomaa ajoi ihan tahallaan Suomalaista päin. Syy löytyy varmaan turhautumisesta. Kun peli ei kulje ja pitkä kotimatka vituttaa jo valmiiksi, niin pitäähän sitä jotain keksiä. Vaasalaisten pyhä suomalaisviha on kyllä uskomattoman sitkeää laatua. En mä ainakaan jaksaisi kantaa kaunaa, vaikka jonkun huippuotteet olisivat vieneet pinnat mun suosikkijoukkueeltani kerta toisensa jälkeen...
Ja Sainomaan vanhat kaunat, mitäköhän ne mahtavat olla? Jos toissa kaudella KooKoo-KiVa-matseissa oli jotain, niin olisi mukava kuulla. Vai masensiko Suomalainen torjunnoillaan Sainomaan Jokereiden A-nuorten treeneissä, kun jälkimmäinen oli sinne B-junnuna päässyt pyörimään? Vai onko Sportin pukukopissa printattuna Jaskan pärstä tekstillä "ajeltava vitun rotta" ja kapteenisto kuuluttaa menomatkalla bussissa kuljettajan vieressä seisoen niitä vastustajien pelaajia, jotka on ollut aiemmin ilkeitä?
Puhdas hölmöily, IMO, yhden pelin huili kuitenkin riittänee. Hölmösti tosin Suomalainenkin alkoi syytöntä Jämsää huitomaan, mutta ehkäpä tuollaisessa tilanteessa adreanaliini virtaa suonissa vähän turhankin vuolaasti.
Tappelusta ei kai oikeesti voi voittajaa etsiä, mutta siitä olen kyllä vaasalaisten kanssa samaa mieltä ettei se ainakaan Hämäläinen ole. Kun puhutaan nyrkkitappeluista, niin ei niissä oteta painivoittoja, vaan iskut lasketaan. Jopa meikäläinen, joka ei juurikaan tappeluista ymmärrä mitään, tietää sen. Jämsä vetää alussa muutaman ihan kunnollisen iskun visiiriin, mutta sen jälkeenhän se menee akkamaiseksi läppimiseksi. Tosin, kukapa viitsisi rystysiään rikkoa jos kaverilla on potta päässä. Hämäläinen tyytyy lähinnä sitomaan, minkä tekeekin lopulta tuloksekkaasti. Joka tapauksessa: propsit molemmille, että läksivät yrittämään. Ei kumpikaan mikään tappelija kuitenkaan ole.