Ylläolevaan listaukseen voi kyllä yhtyä. Tänäänkin kulminaatiopisteeksi nousi toisen erän lopun aivan helvetin turhat rangaistukset, joilla päästettiin HIFK maalin päähän. Siihen asti peli oli kuitenkin tasaista vääntöä, mutta sitten kolmas erä taas totaalijäätyminen ja se maksoi tänään kovan hinnan.
Voi olla, että itse olen liian optimistinen, mutta itseäni ei kuitenkaan edelleenkään tämä tilanne vielä huolestuta. Nyt on pelattu 9 peliä runkosarjaa ja 6/9 vastustajista on ollut lähtökohtaisesti ison budjetin top5-joukkueita. Pisteitä näistä on tarttunut matkaan 6/18, joka ei tietysti ole mikään päätä huimaava luku. Pelit ovat kuitenkin pääosin olleet tasaisia kamppailuita ja mukaan mahtui kuitenkin täydellinen tylytys Jyväskylässä, joka on osoitus mihin Jukurit kuitenkin parhaimmillaan pystyy. Peli ei kestä vielä kasassa täyttä 60 minuuttia ja siinä on iso kehityskohde.
Kangasalustan projekti on vasta alkutekijöissään, joten sikäli tuo pelin tason heittely on ymmärrettävääkin. Ihan vain vertailun vuoksi katselin tuossa miten SaiPa aloitti Lehterän alaisuudessa viime syksynä pelinsä ja tulos oli hyvin samankaltainen kuin Jukureilla nyt: 9 ensimmäisestä ottelusta joukkue otti yhden kolmen pisteen voiton, kaksi kahden pisteen voittoa ja loput hävisi. Jukureiden statsit ovat täysin identtiset tällä hetkellä. Joo, kahden eri joukkueen vertailusta ei voi suoria johtopäätöksiä tehdä, mutta otin vain esimerkkinä lähihistoriasta uuden valmentajan alkutaipaleesta esiin. Uusien pelitavallisten juttujen iskostuminen selkärankaan vie aina oman aikansa ja sen vuoksi itse toivon työrauhaa Kangasalustalle.
Se on selvä, että seuraavista peleistä pitää niitä voittojakin alkaa tulemaan. Toivon mukaan Partanen saadaan takaisin kehiin. Se olisi iso apu hyökkäyspäähän.