Jukurit kaudella 2013–2014

  • 313 519
  • 904

Jomppa75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niinpä, hieno kausi takana ja uusi edessä. Ja joukkuetta on jo kasattu ja ollaan kovaa vauhtia kasaamassa lopulliseen muotoonsa. Kohti Uutta, niinkuin slogan viime peleissä kuului.

Nyt on kyllä yleisöllä se näytönpaikka. On aivan totta, että halliin tarvitaan /peli lähes toinen mokoma lisää mitä siellä nyt runkosarjan aikana kävi. Kevät teki hyvää totta kai, mutta ei ne muutamat pelit kuitenkaan kokonaisuutta hirveästi auta, jos joukkoihin tullaan satsaamaan entistä enemmän ja väkeä käy saman verran kuin aiemmin. Tuo yhtälö on mahdoton. Tappiota tulee viivan alle ja se taas näkyy tulevissa kausissa.

Mikä tässä sitten mättää? Tuote on kunnossa, fasiliteetit ovat ensi kauden alusta lähtien kunnossa, seura kehittää toimintaansa. Ja väkeä ei näy. Markkinointia on tehty, mutta painotus on ollut ehkä enemmän (mutuilua) yrityspuolelle. Yllä oli kirjoitettu, että Jukurit on kahvipöytäpuheissa ykkösaihe tällä hetkellä, varmasti näin. Mutta kun se ei kahvipöytäpuhe tuo yhtään hilloa lisää Jukureille. Niitten puhujien pitää lähteä hallille. Ja tässä on työsarkaa aika helevetisti tässä maakunnassa. Itse olen ajatellut asiaa näin ja ihmetellyt toistakymmentä vuotta sitä, miten syvällä Mikkelissä on mm. lajiristiriidat. Olen omin korvin kuullut, kuinka paikallisen futisseuran juniorin isä on kieltänyt poikaansa menemästä katsomaan lätkää. Tämä on aivan totta. Toki nyt liikutaan yksilötasolla, mutta ei tämä ole ainutkertaista. Ja hieman samaa (lajikateutta ja epäonnistumisista nauttimista) kuulee jopa lätkäkatsomoissa. Esimerkkinä kausikorttikatsomossa istuu muutama heppuli, jotka alkavat välittömästi heittää sitä puukkoa Jukureitten selkään kun peli ei pyöri koko ajan vastustajan päädyssä. Lähes joka pelissä näillä sankareilla on asiaa valmentajille ja pelaajille, siis oman joukkueen. Ja kun kulkee, silloin ollaan hiljaa. Tietysti kukin tyylillään, mut mie en ymmärrä. En lajikateutta tai sitä epäonnistumisista nautiskelua.

Ja varmaan tässä on yksi iso osasyy siihen miksi katsojia ei hallilla näy. Asenne. Perusajatus lienee, että "eepä sinne hallille miun toinna männä, kait ne voittaa iliman minuakkiin ja eiköön ne kuitennii sitten lopulta häviä." Jotkut marisevat lippujen hinnoista, kalliita ovat. Ja paskat ole. Niitä saa eri hintaluokissa, eri katsomonosiin. Varmasti löytyy paikka jokaiselle, jos vaan halua riittää. Meille tarjotaan joka vuosi hienoa mestistason kiekkoa, lähes joka vuosi on kasassa joukkue, jolla realistiset mahdollisuudet menestyä sarjassa. Totta on, että Jukurit ansaitsevat parempaa kannustusta ja enemmän yleisöä. Sanottakoon vielä, että vaikka itse en JSC:hen kuulu, arvostan sitä heittäytymistä, jolla he toimintaansa vetävät ja kannustavat joukkuetta. Se on juuri sitä mitä täällä tarvitaan. Rohkeutta heittäytyä kannustamaan,kerran tai 2 vkossa, elämään tunteella. Itse nolaan lähes joka pelissä keski-ikäukkojen (jollainen olen kohta itsekin)seassa kausikorttikatsomossa joukkeeen takana melskatessani ja ääni menee lähes aina. Päätin, että ensi kaudella pyrin tuomaan joka peliin mukanani 1:n ihmisen, joka ei käy säännöllisesti tai lainkaan peleissä. Jos yksikin siitä innostuu, niin sehän on vain hyvä asia.

Tuota kulunutta ideaa saa muuten muutkin käyttää, myös muilla paikkakunnilla. Ei se ole meiltä tai minulta pois.

Hyvää kesää kaikille!
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyvä kirjoitus Jomppa.

Yksi syy, minkä minä olen huomannut, tutkiskellut ja josta olen täysin varma joidenkin epäilyistä huolimatta on: HÄPEÄ.

Näin se vain on. Mikkelissä hävetään olla Jukurien uskollinen kannattaja. Ei, tämä ei koske ikäluokkia 0-18v ja 50-100v. Tämä pätee eniten ikäluokkaan 16-30 vuotta. Ja tämä ei tarkoita sitä että Jukureilla ei olisi 20-vuotiaita kannattajia. Ei tietenkään. Ja asia, jonka olen myös huomannut, on, että hyvin monet tuon ikäluokan ihmisistä välittävät Jukureista. Seuraavat koko ajan mitä Jukureille kuuluu, mutta hallille ei mennä. Kaikki varmasti tietävät mitä tarkoittaa "normi". Ikävä kyllä tällä hetkellä nuoren, muodikkaan miehen normistoon ei kuulu Jukuri-peleissä käyminen.

Tämä häpeä pitäisi jollain ihmeen tavalla saada purettua. Pitäisi saada Jukureista ns. "cool" juttu. Jukureista pitäisi saada muotia. "Nössöt ei tule Jukuri-peleihin". Tällöinhän peleihin alkaisi tulla porukkaa ikään kuin alipaineella. Kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta niin se vain pitäisi kääntää.

Ja tottahan se on, että Jukureiden, tai esim. fanikerho SarvisClubin imago ei ole parhaalla mahdollisella tasolla. Minusta JSC:n pitäisi vaihtaa johtajistonsa, nimensä ja logonsa. Toiminta on suoraan sanottuna amatöörimaista. Etusivun fonttina Comic Sans, alle 15-vuotiailta lupalaput kotoa, läjäpäin kirjoitusvirheitä. Näin esimerkkinä. Jukurien organisaationa pitäisi toimia SarvisClubin imagon nostamiseksi. Niin hyvää työtä kuin Clubin johtohenkilöt tekevätkin Jukurien hyväksi, jokin ei nyt toimi. Muutoksia täytyy tapahtua, mahdollisimman pian.
 

Steus

Jäsen
Kiitos Jomppa ja pelaajista_parhain; loistava kontribuutio molemmilta! Seuraa omaa pohdintaa:

1) Omaan mieleen viime kaudesta jäi Mikkelin reissuilta ottelutapahtuman köyhyys. Varsin kuuluttajavetoista (ääni kajareista vei tapahtumaa eteen päin ilman mitään väriä) toimintaa läpi runkkarin, vasta pleijareissa oli selkeästi panostusta oheistapahtumiin. Nämä Jompan mainitsemat yhdet ihmiset, jotka eivät muuten käy peleissä, arvostavat juuri tuota oheiskrääsää. Helppoahan se on jääkiekkoa seuraavalle käydä peleissä ihan vaan peliä katsomassa, mutta monelle tuulipuvulle esimerkiksi erätauot ja mestistv:n mainostauot ovat myrkkyä mielelle, ajatukset siirtyvät kotiin Battlefieldin tai puolison luo.

2) HMV. Jukurien joukkue ei sisältänyt juurikaan mielenkiintoisia pelaajia. Kyllä itseä kiinnostaa Liiga-pudokki Asplund, Kääpiö, Parru, Lostedt ja väkkärät, mutta riittääkö heidän markkina-arvonsa mikkeliläiselle yleisölle? Kouvolassa toimi Nickerson ja Wingels, mutta heidän kaltaisiaan pelaajia ei kasvakkaan puissa. Lostedt oli Jukuri-ketjuissa eniten esimerkiksi pääkaupunkiseudun Liiga-fanien mainonnan kohteena, kerrankin joku veti Jokeri-/HIFK-/Blegi -faneja Jukurien puolelle Jatkista (pl. Parru).

3) Fasiliteetit. Remppa saattoi pitää ihmisiä poissa + oli huonoa PR:ää. Kuitenkin pakollinen paha pidempiaikaisen hyvän vuoksi. Arvostelen sitten ensi kaudella tarkemmin.

4) JSC. Möykkää, väriä, uskollisuutta, tunnelmaa. Mielikuvituksettomia chantteja tasoa kasari, parrakkaita mummoja, parrakkaiden mummojen mukaanpakottamia lapsia/lapsenlapsia.
Ei siellä tarvi välttämättä olla vihaisia parikymppisiä miehiä Yankees-lätsä päässään heittelemässä kolikoita ja huutamassa vittua, mutta paljon paremmin sellainenkin vetoaa nuorisoon kuin nykyinen muumio-malli. Kannattajatoiminta polkee Mikkelissä paikallaan tasollisesti, vaikka määrissä kasvua olisikin. Mistä apu tähän? JSC-johdon uudistaminen olisi minun mielestäni paras vaihtoehto. Joku kolmekymppinen innostunut ja mielellään modernia kannatusta suosiva tyyppi olisi selkeä imagomuutos tuolle "Tässä lapsenlapseni Jukurien pelipaita päällä, tulevan Sarviksen tunnistaa jo pienenä! :D -tyylille.

Asiaa olisi vielä, mutta aikaa ei. Koitin olla objektiivinen ja herättää keskustelua aiheesta "yleisömäärät Mikkelissä".
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
4) JSC. Möykkää, väriä, uskollisuutta, tunnelmaa. Mielikuvituksettomia chantteja tasoa kasari, parrakkaita mummoja, parrakkaiden mummojen mukaanpakottamia lapsia/lapsenlapsia.
Ei siellä tarvi välttämättä olla vihaisia parikymppisiä miehiä Yankees-lätsä päässään heittelemässä kolikoita ja huutamassa vittua, mutta paljon paremmin sellainenkin vetoaa nuorisoon kuin nykyinen muumio-malli. Kannattajatoiminta polkee Mikkelissä paikallaan tasollisesti, vaikka määrissä kasvua olisikin. Mistä apu tähän? JSC-johdon uudistaminen olisi minun mielestäni paras vaihtoehto. Joku kolmekymppinen innostunut ja mielellään modernia kannatusta suosiva tyyppi olisi selkeä imagomuutos tuolle "Tässä lapsenlapseni Jukurien pelipaita päällä, tulevan Sarviksen tunnistaa jo pienenä! :D -tyylille.

Uskomatonta...

En ole JSC:n jäsen, joten voin ottaa kantaa puolueettomasti.

Jokaisen kotipelin nähneenä voin vakuuttaa, että Kalevankangas olisi aika hiljainen paikka ilman Sarviksia.

"Pitäisi vaihtaa nimi, logo, ja vetäjät...." Voi morjensta... Siitä vaan perustamaan toista ryhmää rinnalle, jos nykyinen toiminta ei nappaa. Jos pääsette edes puoleen siitä mitä nykyinen toiminta on, niin onnittelen.

EDIT 3.4. klo 22:05:
Yleisesti ottaen toiminnan kehittäminen on ihan ok ja se kuuluu kuvioon, mutta edellisissä kommenteissa esitetty malli on silkkaa kettuilua ja jos tämä "B":n :) vastaus vaikutti emz1:sestä vi***ilulta, niin ei se sitä ole.
Jos tuo toiminta ei tuossa muodossa kelpaa ja kaikki nimeä myöten pitäisi vaihtaa, niin miksi ette sitten perustaisi toista lupia Sarviksen rinnalle? Ihan aiheellinen kysymys takaisin. Siis sellaista ihan oikeaa eikä mitään "Ultraa", jossa on 7 feispuuk-tykkääjää.

Tämä siis ihan kaikella ystävyydellä ja ilman v***uiluja.
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja tottahan se on, että Jukureiden, tai esim. fanikerho SarvisClubin imago ei ole parhaalla mahdollisella tasolla. Minusta JSC:n pitäisi vaihtaa johtajistonsa, nimensä ja logonsa. Toiminta on suoraan sanottuna amatöörimaista. Etusivun fonttina Comic Sans, alle 15-vuotiailta lupalaput kotoa, läjäpäin kirjoitusvirheitä. Näin esimerkkinä.

Eikö tuo ole parempi tehdä sitten kokonaan uusi, kun kaikki on päin persettä? Varsinkin tuo fonttivirhe on anteeksiantamaton. Miten tuollaista voi olla? Tuollahan häpäistyy koko Mikkelin jääkiekköelämä. Ja nuo lupalaput..eihän tuossa ole mitään järkeä. Alakoululaiset vaan itsekseen matkoille mukaan! Siitä se fanitoiminta paranee ja siitä nämä "nuoret" oppii äkkiä tavoille!

Älä huoli, maanalainen armeija varmaan löytää itsensä kohta maanpinnalle, kun routakin taitaa alkaa sulaa maasta.
 

emz1

Jäsen
"Pitäisi vaihtaa nimi, logo, ja vetäjät...." Voi morjensta... Siitä vaan perustamaan toista ryhmää rinnalle, jos nykyinen toiminta ei nappaa. Jos pääsette edes puoleen siitä mitä nykyinen toiminta on, niin onnittelen.

Eikö tuo ole parempi tehdä sitten kokonaan uusi, kun kaikki on päin persettä? Varsinkin tuo fonttivirhe on anteeksiantamaton. Miten tuollaista voi olla?

Voin tiivistää tilanteen hieman kärjistäen:

A kertoo vittuilevaan sävyyn B:lle miten toiminta on jumahtanut 70-luvulle ja asiat voisi olla paremminkin.
B vastaa asiaan vittuilemalla ja toteaa että perustakaa uusi ryhmä jos ei miellytä.

Lopputulos: Kehitystä ei tapahdu, eikä mikään ei muutu.

Jokainen saa itse arvuutella että mikä osa tästä edustaa A:ta ja mikä B:ta. Miten tässä tilanteessa sitten ollaan? Muutama syy löytyy mm. Steuksen & paraspelaaja'n viesteistä.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Voin tiivistää tilanteen hieman kärjistäen:

A kertoo vittuilevaan sävyyn B:lle miten toiminta on jumahtanut 70-luvulle ja asiat voisi olla paremminkin.
B vastaa asiaan vittuilemalla ja toteaa että perustakaa uusi ryhmä jos ei miellytä.

Lopputulos: Kehitystä ei tapahdu, eikä mikään ei muutu.

Jokainen saa itse arvuutella että mikä osa tästä edustaa A:ta ja mikä B:ta. Miten tässä tilanteessa sitten ollaan? Muutama syy löytyy mm. Steuksen & paraspelaaja'n viesteistä.

Ikävä kyllä arvasin seuraukset, kun asiat lähdetään sanomaan suoraan. Mielestäni tämä "vittuilu" oli kuitenkin täyttä totta. Täyttä.

Ei vain voi mitään. Uudelle fanikerholle tosiaan olisi tilausta.

SarvisClubin johdosta ja sulkeutuneisuudesta tosiaan kertoo se, että kun annetaan minkälaista tahansa kritiikkiä tai kehitysehdotusta, vastauksena on AINA SAMA PASKA: "Tehkää itse paremmin".

Mikä helvetti siinä on, että SarvisClub EI VOI TEHDÄ asioita paremmin? Ja koska kyseessä on Jukurien virallinen fanikerho, helpointa olisi että seuran johto puuttuisi itse JSC:n tilanteeseen. Uuden kerhon perustaminen kun on monimutkainen prosessi.(näin uskoisin)

Minusta hommaa pitäisi saada pyörittämään henkilö, joka oikeasti haluaisi muutoksia epäkohtiin. Olisi intohimoinen kulkemaan kohti ammattimaisuutta ja keksisi edes yhden chantin nykyisen "Jukuriit jukuriit jukuriit" tilalle.

Tiedän kyllä mitä olen saamassa vastaukseksi. Se tulee selkäytimestä: "Miksi et sitten itse tule SarvisClubin johtajaksi?"

Vastaukseksi tähän kelpaa aina vain sama. Miksi sarvisclub ei itse kehitä itseään nykyisellä hallituksella? Haluan vastauksen, jopa vaadin sitä.
 

Steus

Jäsen
Minulla ei henkilökohtaisesti ole tarvetta lähteä kehittämään JSC:n toimintaa. Tekstini muutaman kerran uudestaan lukeneena voin kyllä myöntää JSC:tä käsittelevän osan olevan selkeästi negatiivissävytteinen. Toisaalta seison yhä sanojeni takana; aika on minun mielestäni ajanut ohi JSC:n. En usko nykymallisen JSC:n vetävän uusia, nuoria ja innovatiivisia faneja joukkoonsa kehittämään fanitoimintaa. Määrällisestihän JSC varmasti kasvaa taas ensi kaudeksi nyt kohdatun menestyksen jälkeen, ja hyvä niin, mutta toiminta pysynnee monelle karvalakille tylsänä ja mukaansatempansaamattomana.

Nuo Underground Armyt ovat toki huvittavia, kuolleena syntyneitä läppiä, mutta niiden ilmestyminen kertoo kuitenkin jonkinlaisesta tilauksesta uudenaikaisemmalle kannatukselle. Mikäli nykyinen kuitenkin tila on kuitenkin riittävä teille niin mikäs siinä. "Kyllä ihmisiä alkaa kiinnostaa kun liigaan päästään."
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
SarvisClubin johdosta ja sulkeutuneisuudesta tosiaan kertoo se, että kun annetaan minkälaista tahansa kritiikkiä tai kehitysehdotusta, vastauksena on AINA SAMA PASKA: "Tehkää itse paremmin".

Milloin olet antanut SarvisClubille kritiikkiä tai kehitysehdotuksia? Jonkin verran tuon ryhmän toiminnasta tietävänä, ei minun korviin tuollaista ole tullut koskaan. Nettipalstanimimerkkien kirjoitukset eivät ole ehdotuksia.

Paraspelaaja kirjoitti:
Ikävä kyllä arvasin seuraukset, kun asiat lähdetään sanomaan suoraan.

Suoraan sanomaan???? Kirjoitat nimimerkillä keskustelupalstalle, niin se on suoraan sanomista???? Eipä ainakaan minun tietoon tullut ehdotuksia esitettynä suoraan sanomalla (Nettipalstanimimerkkien kirjoitukset eivät ole ehdotuksia.)

Paraspelaaja kirjoitti:
Minusta hommaa pitäisi saada pyörittämään henkilö, joka oikeasti haluaisi muutoksia epäkohtiin.

JSC:llä taitaa olla joka kuukausi kokoontuminen, ja muistaakseni vuosikokous ihan lähiaikoina. Sinne vaan asioista päättämään ja johtajaksi.
 

Harppa-setä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Asiahan ei minulle edes kuulu, mutta alkaa oikeasti ottaa päähän tuo Sarviksiin kohdistuva jatkuva kuittailu ja narina.

En vastaa siis virallisesti kenenkään puolesta. Kirjoitanpahan vaan ihan omia mielipiteitä väitettyihin seikkoihin.

Paraspelaaja kirjoitti seuraavaa:

Ikävä kyllä arvasin seuraukset, kun asiat lähdetään sanomaan suoraan. Mielestäni tämä "vittuilu" oli kuitenkin täyttä totta. Täyttä.
- Palautetta voi antaa muutenkin kuin v***uilemalla. Sarviksen kokoukset ovat avoimia ja Peku on useaan otteeseen pyytänyt kiinnostuneita tulemaan mukaan ja kehittämään toimintaa.

Ei vain voi mitään. Uudelle fanikerholle tosiaan olisi tilausta.
- Kuten edellä kirjoitin. Siitä vaan perustamaan.

SarvisClubin johdosta ja sulkeutuneisuudesta tosiaan kertoo se, että kun annetaan minkälaista tahansa kritiikkiä tai kehitysehdotusta, vastauksena on AINA SAMA PASKA: "Tehkää itse paremmin".
- Jos palautteenne on tuota tasoa, niin ihmettelettekö tuollaista vastausta? Jos toiminta on niin perseestä, niin tehkää itse paremmin. Tai paremminkin menkää mukaan kokouksiin ja kertokaa mitä pitäisi tehdä älkääkä kuittailko täällä nimimerkkien takaa parrakkaiden mummojen mukaanpakottamista lapsista/lapsenlapsista.

Mikä helvetti siinä on, että SarvisClub EI VOI TEHDÄ asioita paremmin? Ja koska kyseessä on Jukurien virallinen fanikerho, helpointa olisi että seuran johto puuttuisi itse JSC:n tilanteeseen. Uuden kerhon perustaminen kun on monimutkainen prosessi.(näin uskoisin)
- Ehkä sinä vastaat tähän viestiin ja listaat ne asiat, mitkä pitäisi tehdä paremmin. Uuden kerhon perustaminen on ihan helppoa. Keräät vaan possen kasaan ja tulet hallille.

Minusta hommaa pitäisi saada pyörittämään henkilö, joka oikeasti haluaisi muutoksia epäkohtiin. Olisi intohimoinen kulkemaan kohti ammattimaisuutta ja keksisi edes yhden chantin nykyisen "Jukuriit jukuriit jukuriit" tilalle.
- Ehkä sinä vastaat tähän viestiin ja listaat ne epäkohdat, mitkä pitäisi tehdä paremmin. Tai keksi vaikka pari chanttia.

Tiedän kyllä mitä olen saamassa vastaukseksi. Se tulee selkäytimestä: "Miksi et sitten itse tule SarvisClubin johtajaksi?"
- Ei ollenkaan pöllömpi vastaus sinulle, joka tiedät, että kaikki on päin v***ua. Kun tiedät missä mättää, niin hae hommaa - oikeasti.

Vastaukseksi tähän kelpaa aina vain sama. Miksi sarvisclub ei itse kehitä itseään nykyisellä hallituksella? Haluan vastauksen, jopa vaadin sitä.
- Miksi sinä sitä täällä nimimerkin takana piileksien vaadit. Mene sinne kokoukseen ja vaadi samaa siellä!
 
Se on karu fakta, että ei sitä toimintaa kehitetä noissa kokouksissa. Asiat tehdään katsomoissa. Ei sinne toimintaan ja kokouksiin saavu yhtään uutta jannua, jos homma ei tyydytä katsomossa. Heille pitää antaa täkyä hommasta!

Jossain baarin nurkkapöydässähän viinanhuuruisena iltana on äijien kanssa aina helveti paljon ideaa mitä tehdään, mutta ainoastaan se ratkaisee mikä näkyy ja kuuluu ulospäin. Ainakin Kouvolassa seura on hienosti tukenut, niin taloudellisesti kuin muutenkin faneja ja pohtii tällä hetkellä jo seisomakatsomoa fanipäätyyn. Tämä touhu on vuorovaikutusta, jossa pitää ensi antaa ja sitten saada. Kivahan tuo on, että kiekkoliittokin ilmeisemmin KKP:n tänä vuonna palkitsee parhaimpana faniyhdistyksenä, se mielyttää ainakin minua, joka olen laittanut lähemmäs tuhat euroa ja tuhansia tunteja homman kehittämiseen. Hommat tehdään porukalla, mutta niitä muutamia aktiiveja tarvitaan aina, jotka pitävät sitä kipinää yllä. Jos homma ei uudistu jatkuvasti, niin porukka kyllästyy ajan saatossa. Siinnä on paljon tekemistä myös täällä päin.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
- Ehkä sinä vastaat tähän viestiin ja listaat ne epäkohdat, mitkä pitäisi tehdä paremmin. Tai keksi vaikka pari chanttia.

Saanko oikeasti? Jos lupaan olla loukkaamatta ketään, saanko todella antaa keskustelupalstalle kehitysehdotuksia? No, jos kunnianloukkauksen tunnusmerkit eivät täyty ja viestini on Jatkoajan keskustelupalstojen mukainen, mulla on oikeus kirjoittaa mitä haluan. Ei siitä kukaan häviä. Jos niitä kehitysehdotuksia ei jonkun mielestä saa antaa, älä lue. Ja jotta en saisi enää enempää tappouhkauksia yksityisviesteihini(kyllä, kuulit oikein), koitan laittaa enemmän tyyliin "voisi parantaa" kuin "pitää parantua".

Kehitysehdotuksia SarvisClubille kaudelle 2013-2014:

Ottelutapahtumaan:
-Toivoisin, että pääty ottaisi lauluihin mukaan kohtia, joissa houkuteltaisiin muutakin päätykatsomoa/sivukatsomoja mukaan kannustukseen. Esim. Ihan perinteinen chant "Kuka voittaa?" "Jukurit!" "Kuka voittaa?" "Jukurit!". Uskon että sivukatsomot lähtisivät mukaan tähän. Ja kun sivukatsomoita olisi herätelty, normaali hyökkäysalueen läpytyskin luonnistuisi siellä paremmin.

-Toivoisin, että varsinkin lokakuun pimeinä iltoina(~1200 katsojaa) läpytettäisiin vähän pienemmällä tempolla. Toki poffeissa on eri asia, kun saadaan aikaan kunnon "taputusmyrsky". Rumpalin "sambarummutus" on hyvä ja herättää hyvin taputukseen.

-Toivoisin, että tähän hyökkäysalueen pyörityksen läpytykseen otettaisiin mukaan jokin yleisöä herättelevä huuto. Esim. "Jukurit, maali, Jukurit, KAIKKI MUKAAN! jukurit, maali, jukurit, KAIKKI MUKAAN..." Ja samalla rytmikästä, hidastempoista läpytystä.

-Sitten ois seuraavanlainen idea. Että kun tulisi maali(Jukureille), niin otettaisiin tavaksi laulaa maalilaulua mukana. Ja jos koko maalilaulun laulaminen on este, niin ainakin se HÄHÄHÄHÄÄ olisi hienoa saada tavaksi. Kun muutaman kotipelin jälkeen muukin yleisö tajuaa pelin hengen, niin siihen varmasti lähtisi suurin osa ilolla mukaan ihan vakituisesti. Eli siis kertaan vielä. Kun Jukurit tekee maalin, ja maalilaulun loppukohta tulee, koko halli huutaa täysillä sen "hähähää". Tämä vaan sitten "perinteeksi". Ketuttaisi vastustajan fanilaumaa kivasti.

-Minusta olisi hyvä idea, (nyt kun pelkästään keskilohkot jäävät seisomakatsomoiksi) että SarvisClub hajaantuisi peleissä koko fani-seisomakatsomon alueelle. Tällä on toki riskinsä, mutta parhaassa tapauksessa saataisiin koko seisomakatsomo mukaan kannustukseen. Niin kuin viimeisimpänä KKtig yritti ilmaista: Jos uudet fanit eivät tule fanipäätyyn, silloin fanipäädyn täytyy tulla tavallisten katsojien joukkoon.

Lisää ideoita on varastossa helvetisti. Chanttejakin olen innostunut keksimään. Ihan aidosti.

Niitä tulee lisää, jahka olen kuullut reaktiot edellä mainittuihin ehdotuksiin. (lisää tappouhkauksia?)
 

Gameson

Jäsen
Kehitysehdotuksia SarvisClubille kaudelle 2013-2014:

Ottelutapahtumaan:
Esim. Ihan perinteinen chant "Kuka voittaa?" "Jukurit!" "Kuka voittaa?" "Jukurit!".
Tätä testattiin Kouvolassa 2. finaalissa hyvällä menestyksellä, vaikka silloin puuttuikin megafoni, tuo loi hyvää fiilistä, kannatan!
-Toivoisin, että varsinkin lokakuun pimeinä iltoina(~1200 katsojaa) läpytettäisiin vähän pienemmällä tempolla. Toki poffeissa on eri asia, kun saadaan aikaan kunnon "taputusmyrsky". Rumpalin "sambarummutus" on hyvä ja herättää hyvin taputukseen.
Ensikaudella kun saadaan äänentoisto toimimaan niin tämäkin alkaa toimimaan entistä paremmin!
-Toivoisin, että tähän hyökkäysalueen pyörityksen läpytykseen otettaisiin mukaan jokin yleisöä herättelevä huuto. Esim. "Jukurit, maali, Jukurit, KAIKKI MUKAAN! jukurit, maali, jukurit, KAIKKI MUKAAN..." Ja samalla rytmikästä, hidastempoista läpytystä.
Hyvää ideaa, tuli mieleen, että tuonhan voisi aloittaa tällein helposti: capo huutaa yks, kaks, kolme ja porukka huutaa takaisin KAIKKI MUKAAN! siitä lähtisi sitten joku hyvä perus chäntti niinkun edellä oot maininnu.



Lisää ideoita on varastossa helvetisti. Chanttejakin olen innostunut keksimään. Ihan aidosti.

Niitä tulee lisää, jahka olen kuullut reaktiot edellä mainittuihin ehdotuksiin. (lisää tappouhkauksia?)
Lisää vaan tulemaan! :)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pistetäänpä lainauksen lainaus:
Lainaan vähän tekstiä Jukuri-palstalta. Eli:

"Muutama varma:

- Partanen lähtee Hifkii (kukaan ei varmaan tiennytkään)
- Ahonen lähtee SaiPaan
- Hakki lopettaa.
- Jukureilla tulee olemaan ensi kaudella todella kova joukkue ja tavoite on liiga.

- Lähes varmasti Andyn osoite on liigassa SaiPa/Lukko.
- Rohtla ja Turre ovat taas erittäin todennäköisesti Jukureiden miehiä, yes!"

Eli varmat lähtijät lähtee, mutta toisaalta jos tämä pitäisi paikkaansa, niin täysin varmasti liigapykälälliset sopimuspelaajat (eiköhän Turrella ja Rodilla ollut pelimerkkejä sellaista pykälää vaatia, jos kellä tuosta joukkueesta jo silloin marras-joulukuun vaihteessa) näkisivät kuitenkin Jukurit organisaationa niin hyvänä, että pelaisivat ennemmin täällä, kuin jossain liigajengin vitosketjuissa. Jos nykyisistä 13 sopimuksellisesta jätkästä ei menetetä yhtään, niin olen entistäkin kiitollisempi seuran suuntaan (ja entistäkin varmempi siitä että Mikkelissä sitä liigakiekkoakin vielä lähitulevaisuudessa pelataan).

Muuta tapahtumassa ilmennyttä, niin Lostedtilla on edelleen kovat pelihimot ja mielellään pelaisi aiempia kausia korkeammalla sarjatasolla (viime kausi II-divarissa ja tästä kaudesta suurin osa Suomi-sarjaa). Näytti lisäksi vakuuttavasti olevansa roolissaan ehdottomasti vähintään Mestiksen kärkitasoa ja varmasti menisi vielä Liigassakin jos pääsisi vahvuuksillaan pelaamaan (jakeli karsintasarjassakin painavia pommeja ja oli erittäin pelivarma). Ainoa epävarmuustekijä luonnollisesti, miten perheellinen kaveri (kenen perhe asustelee kuitenkin pk-seudulla) suhtautuisi Mikkeliin muuttoon todennäköisesti melko vaatimatonta korvausta vastaan (nelosketjun jätkistä ei varmaankaan monelle ole varaa kovin kovia liksoja pulittaa, kun kärkijätkätkään eivät sarjatasolla ihan mahdottomia tienaa).
 
Suosikkijoukkue
Sarja-tulokas Etelä-Savosta
Näinhän tämä homma etenee - Harppa-Sedälle kiitos "herättellystä".

Eli esimerkki siitä, kuinka asiaa pitäisi viedä eteenpäin keskustellen. Pienellä motivoinnilla Paraspeaaja antoi jo muutamia ajatuksia vapaasti käytettäväksi ja mietittäväks JSC:lle (ja samalla muille kiinnostuneille).

Ideat on hyviä ja nuo on lopulta melko helppo koekäyttää ja testata heti syksyllä.
TÄSSÄ ESIMERKIKSI KAKSI TODELLA HYVÄÄ PARASPELAAJAN IDEAA:
Sitten ois seuraavanlainen idea. Että kun tulisi maali(Jukureille), niin otettaisiin tavaksi laulaa maalilaulua mukana. Ja jos koko maalilaulun laulaminen on este, niin ainakin se HÄHÄHÄHÄÄ olisi hienoa saada tavaksi. Kun muutaman kotipelin jälkeen muukin yleisö tajuaa pelin hengen, niin siihen varmasti lähtisi suurin osa ilolla mukaan ihan vakituisesti. Eli siis kertaan vielä. Kun Jukurit tekee maalin, ja maalilaulun loppukohta tulee, koko halli huutaa täysillä sen "hähähää". Tämä vaan sitten "perinteeksi". Ketuttaisi vastustajan fanilaumaa kivasti.

-Minusta olisi hyvä idea, (nyt kun pelkästään keskilohkot jäävät seisomakatsomoiksi) että SarvisClub hajaantuisi peleissä koko fani-seisomakatsomon alueelle. Tällä on toki riskinsä, mutta parhaassa tapauksessa saataisiin koko seisomakatsomo mukaan kannustukseen. Niin kuin viimeisimpänä KKtig yritti ilmaista: Jos uudet fanit eivät tule fanipäätyyn, silloin fanipäädyn täytyy tulla tavallisten katsojien joukkoon.

Tuo jälkimmäinen nimenomaan saattaisi olla se tekijä, joka yhdistäisi, eli nyt yhteen kasaan ahtautunut porukka on omansa ja muut oma ryhmänsä. Hajaantuminen esim. toiseen päätykatsomoon saattaisi olla se sytyke, kun ns. muut tajuaisivat olevansa keskellä tyhteistä juttua ja sitä kautta innostua cahntteihin ja taputuksiin mukaan helpommin, mahdollista eikö??

Toivon, että:
A) JSC nyt tästä poimii ideoita, joita on peränkuuluttanut, vaikk animimerkin takaa tuleekin, mutta sillä erolla, että nyt nimenomaan ANNETAAN NIITÄ IDEOITA.
B) Tämä henki asioiden kehittämiseksi jatkuisi nimenomaa yhteishengessä, eikä palaa takaisin Jatkosodan kaltaiseen poteropuolustukseen jossa huudellaan puolin ja toisin, mutta ilman todellista päämäärää.

Tästä on edelleen hyvä jatkaa.
 
Laitetaan nyt tännekkin tämä uutinen, vaikka siirtyminen on tiedossa jo jonkin aikaa ollutkin.
Nyt se on sitten julkista tietoa.

Ei muuta kuin onnea vain liigataipaleelle Andy ja Rölli, sekä Samuli ja Roope!
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Andyn lähtö oli tiedossa, mutta Ahosen ja Piipposen häviäminen rosterista oli huono juttu. Piipponen kehittyi harppauksin loppukeväästä. Ahonen oli taas puolustuksen herra ja hidalgo.
Onneksi on tekijämies (Kerttula) hoitamassa pelaaja hankintoja myös ensi kaudelle, niin saadaan tasapainoinen ja hyvin scoutattu jengi. Tämän kauden joukkue oli kyllä pirun hyvä jokaisella osa-alueella, toivottavasti elokuussa luistelee jäälle vähintään samantasoinen rosteri.
 

emz1

Jäsen
Andyn lähtö oli tiedossa, mutta Ahosen ja Piipposen häviäminen rosterista oli huono juttu.
Siinähän nyt ei vain ole mitään ihmeellistä että Samuli Piipponen SaiPan sopimuspelaajana palaa takaisin Lappeenrantaan treenaamaan kesän ja pelaamaan harjoituspelit. Yhtälailla jos pelaavasta kuusikosta ei näytä aukeavan sopivaa roolia tulevalle kaudelle, saattaa Piipponen pelata vielä yhden vuoden Jukureissa. Itse tosin uskon että Piipponen ottaa kesän kuluessa yhden askeleen kehitysportaikossa ylemmäs ja tulee pelaamaan vähintään vastaavan pelimäärän kuin Jere Pulli tällä kaudella SaiPassa.
 

Ribari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolustava mestari
Olisi teille hyvä veto hankkia Aaro Peltonen HCK:n riveistä, ellei mene huhun mukana Ilveksen riveihin, siinä olisi varma ykkönen ja toiseksi joku sopiva tuuraaja.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olisi teille hyvä veto hankkia Aaro Peltonen HCK:n riveistä, ellei mene huhun mukana Ilveksen riveihin, siinä olisi varma ykkönen ja toiseksi joku sopiva tuuraaja.

Itse himoitsin Peltosta meille vuosi sitten. Tosin en usko että olisi ehdoton ykösveska Andyn tyyliin ja meillä on jo vahva kakonen Similässä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olisi teille hyvä veto hankkia Aaro Peltonen HCK:n riveistä, ellei mene huhun mukana Ilveksen riveihin, siinä olisi varma ykkönen ja toiseksi joku sopiva tuuraaja.
Peltonen voisi kyllä yltää jopa ykköseksi Jukureissa. Eiköhän miehen otteet ole kiinnittäneet Pikkaraisenkin huomion, sillä sen verran vaikea ohitettava oli useasti Jukureille(kin) menneellä kaudella. Peltonen-Similä olisi kyllä tasavahva pari, josta ei ennakkoon voisi varmaa ykköskassarin paikkaa luvata kummallekaan. Asetelma olisi siis sama kuin menneeseenkin kauteen lähdettäessä.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Maalivahti-osasto näyttelee isoa roolia joukkueen menestymisessä, niinkuin tänä kautena nähtiin. Täytyy palikat osua kohdalleen, jos Bertsun tasoinen kaveri löydetään. Peltonen, Norja-kortti ei vaikuttaisi ollenkaan hullummalta.

Similästä ei mielestäni vielä ole tuohon paikkaan laittaa. Selkeä ykkönen noin lähtökohtaisesti on se mitä haettaisiin.
Vieläkö Jaska Suomalaisesta olisi virtaa? Entä Saipun osasto?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös