Jukurien kannattajatoiminta – miten liigatasolle?

  • 124 245
  • 498

sukkamummo2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tämä viesti kertoo kyllä kaiken oleellisen sinusta ja tyylitajustasi. Mutta minkäs teet. ¯\_(ツ)_/¯

Mutta kyllä, minä olen tosiaan ollut Jukureiden fani kakkosdivarista asti, nähnyt Suomi-Sarjan, Mestikseen nousun, peräkkäiset mestaruudet, eri vaiheet vuosien aikana, ja lopulta liigataipaleen. Olen todennäköisesti ollut Jukurien fani - tai ainakin jääkiekkofani - pidempään kuin sinä olet tämän planeetan pintaa tallannut.
Epäilen vahvasti. Pysy teatteri pelleilyssäsi ja lopettaa analysointi fanikulttuurista. Olet varmasti ainut ihminen kenen mielestä kannattajatoiminta urheilutapahtumassa on naurettavaa. Se taas kertoo sinusta kaiken oleellisen.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ensinnäkin uskon täysin, että on ollut roisia kielenkäyttöä ja joku on varmaan ollut humalassakin, turha sitä on puolustella, eikä varmasti poikkea muiden seurojen faniporukoiden toiminnasta. Epäilen myös, että kyseinen perhe on oikeasti järkyttynyt näkemästään ja kuulemastaan. Paikan valinta katsomosta kertoo, että on luultavasti ollut melkolailla ensimmäinen kerta pelissä tällä perheellä. En nimittäin itse vie omia poikiani ihan vieraskatsomon viereen, sattuneesta syystä.

Fanikatsomon laulut ja meno tuo tunnelmaa peliin ja sitä on hauska seurata. Muuten meidän kotimainen tapa kannustaa on suoraan sanottuna laimeaa, kas kun meille ei ole oikein luontevaa näyttää tunteita muutenkaan. Mieluummin istutaan ja analysoidaan vieruskaverin kanssa tapahtumia jäällä, ei siis ihme jos tunnelma toisinaan jää vaisuksi.

Oma kantani on, että ei tuomita ketään, jokainen varmaan pystyy itse arvioimaan onko nykyisessä toiminnassa asioita, jotka voisi tehdä toisin. Itse vien poikani jatkossakin katsomaan pelejä, samaan kannustan muitakin, urheilu on parasta paikan päällä! Minulta lähtee myös iso arvostus päätyyn, ilman fanipäätyä meno olisi kuin siellä kuuluisassa kirkossa ja sitä tuskin kukaan haluaa, viihdearvo on nolla.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Epäilen vahvasti. Pysy teatteri pelleilyssäsi ja lopettaa analysointi fanikulttuurista. Olet varmasti ainut ihminen kenen mielestä kannattajatoiminta urheilutapahtumassa on naurettavaa. Se taas kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Minulle on ihan yksi ja sama mitä sinä epäilet. Hallilta minut kuitenkin voi löytää taas ensi lauantaina. Kaikesta huolimatta Kalevankankaan jäähalli on minulle yksi rakkaimpia paikkoja maailmassa, ollut jo yli 25 vuoden ajan.

Ja voin kyllä kertoa, teatterissa on harrastuksena pelleily kaukana. Siinä ollaan parhaimmillaan niin vereslihalla ja aitona, että siihen ei monen muun harrastuksen parissa pääse.

Sen kyllä tiedän, että olen melko yksin mielipiteineni kannattajatoiminnasta. Mutta se on minun mielipiteeni ja pitäydyn siinä.
 

Kausarimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Muutama vuosi sitten Pelicansin fanibussi käännytettiin Lappeenrannasta ennen peliä, osa riehui Birra-pubissa (=saipan fanibaari) rikkoen kalustoa. Muistaakseni Rauman fanit repivät hallin istuimia. Aiemmin jo mainittiin Kärppien fanien käytöksestä Ikiomalla.
Useilla seuroilla on useampi faniryhmä joista toinen on iäkkäämpien asiallinen ja toinen sikailevampi. Futiksessa on eri puolilla maailmaa törmätty väkivaltaisuuksiin ns. ultrien toimesta.
Suuri osa katsojista ei halua sikailuja, ei omiltaan eikä vierailta. Jos kannanotot ovat vittuilua toisille ja kehoitukset pysyä poissa, lienee keskustelu mahdotonta.
Ps. Olen ollut pari kertaa sarviksen matkoilla mukana. Bussin takaosissa on nautittu eväitä ilman häiriöitä kuten heidän ohjeissaan sanotaan. Arvostan heitä. Omat kokemukset veljistä ovat kielteisiä. Sellainen fanitus jossa uhkaillaan vierasfaneja iäkkäitä naisia myöten on vaan tyhmää.
Aion edelleen istua paikallani analysoiden peliä vieruskaverin kanssa. Jukurimaalien tms kohdalla yleensä ääni kohoaa spontaanisti kera aplodien.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Kannattajatoimissa valitettavasti välillä vaan läikkyy yli, oli melkein laji mikä tahansa. Sen ei tietenkään tarvitsisi niin olla, mutta kun alkoholi otetaan kaveriksi niin näin vaan käy. Ja valitettavasti tulee varmasti jatkossakin tapahtumaan. Ei ne 2000-luvun pelireissut Sarviksenkaan kanssa aina mitään puhtoisia ollut, mitä muistelen kun esim. Playoffeja olin pariinkin otteeseen heidän kyydissään katsomassa. Osalla "hieman" läikkyi yli. Ja suurin osa myös varmasti muistaa keväältä 2007 kun Red Army tuli Kalevankankaalle vierailulle, jonka jälkeen loppusarjaksi lanseerattiin kuuluisa "apinahäkki". Se että Red Armyllä meni yli, niin kyllä siihen osattiin mukaan lähteä omienkin osalta...
Eikä tosiaan näille viikonloppureissuille oikein voi varmaan nollatoleranssiakaan alkoholin suhteen ottaa? Nimittäin tuskin moni silloin näin isommilla ryhmäkyydeillä lähtisi enää. Silloin todennäköisesti lähdetään pienemmissä porukoissa reissuun ja voisin kuvitella, että silloin vasta enemmän hölmöilyjä tehtäisiinkin, kun kuitenkin isommilla ryhmillä on joku vetovastuussa + heidät yleensä ohjataan omaan katsomon osaan joka paikkakunnalla. Tästä voin olla toki väärässäkin, voi myös olla ettei reissuja vaan tehdä.
VV:n osalta varmasti kuten voisin kuvitella muissakin vastaavissa, jos itsensä huutelijat/tekijät noista jutuista tunnistavat niin eivätköhän osaa kuitenkin hävetä (toivottavasti ainakin) ja hetkeksi taas meno rauhoittuu.
Loppujenlopuksi, onneksi Suomessa yleisestikin nämä tapaukset ovat aika mietoja pahimmillaankin, kun verrataan "ison maailman" menoa esim. jalkapallon puolella.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic Oilers, Saipa, Saimaan Pallo,
Eikä tosiaan näille viikonloppureissuille oikein voi varmaan nollatoleranssiakaan alkoholin suhteen ottaa? Nimittäin tuskin moni silloin näin isommilla ryhmäkyydeillä lähtisi enää.
Niin, aikuisilta ihmisiltä ei oikein voi kieltääkkään.
Jos se fanaattisuus ja "tunne" voi ilmentyä ainoastaan törkeyksien ja asiattomuuksien muodossa, niin mieluummin ottaisin kirkkohiljaisuuden.
Jayzonille: okei. Mä en. Jos peleissä olisi haluamasi kirkkohiljaisuus, valittaisit kuinka Jukurit ei kiinnosta ketään.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Jayzonille: okei. Mä en. Jos peleissä olisi haluamasi kirkkohiljaisuus, valittaisit kuinka Jukurit ei kiinnosta ketään.
En todellakaan valittaisi, olisin korkeintaan tyytyväinen. Sitä paitsi minä olen seurannut Jukureita jo silloin, kun se ei oikeasti kiinnostanut juuri ketään. Eräänkin kakkosdivarikauden kevään viimeisessä pelissä oli paikalla muistaakseni 27 maksanutta katsojaa, minä yksi heistä. Peli on ainoa asia, joka minua kiinnostaa.
 

Kärkipiikit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toisella palstalla oli ketju missä ideoitiin uusia chanttejä ja toivottiin tunnettuihin ja vähemmän tunnettuihin chantteihin omia sanoja.

Ajattelin löytyykö täällä vastaavia toiveita/ideoita tms.
Itse en toki chanttien käyttöön otosta päätä ja keskustelua lähinnä haluaisin aloittaa aiheesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös