Jukka Seppäselle kenkää!

• 78 034
  • 614

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Jos Jukka saa tämän homman oikaistua, niin olen valmis antamaan kaiken anteeksi.

Jämäkkää tekemistä. Jukka tekee selvästi kaikkensa ja vipuvartta löytyy onneksi aika paljon tavallista tallaajaa enemmän.
Sama, mutta eri.

En ole valmis antamaan kaikkea anteeksi, mutta jos tämän hoitaa kunnialla maaliin niin lupaan antaa rehellisen uuden mahdollisuuden ilman vanhojen jatkuvaa kaivelua.

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppäseltä aivan mielettömän kova ulostulo. Komppaan edellä olevia ja omissa silmissä Jukka on tämän ulostulon myötä jo paljon muuttanut ja mikäli saa oikeasti käännettyä tilanteen, on kaikki menneet unohdettu. Aiemmasta haastattelusta jäi ehkä kuva, että Seppänen olisi (ymmärrettävästi) jo lopussa tähän taistelemiseen, mutta mitä vielä. Jäätävä ulostulo ja kova kovaa vastaan, tämä kortti katsotaan loppuun asti ja taistelu jatkuu.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Tässä vielä suora linkki laiskoille: Jukka Seppäsen avoin kirje jyväskyläläisille

Hyvä Jukka! Toki Seppänen suojelee tässä omia sijoituksiaan, mutta myös monen muunkin hyvinvointia. Toivottavasti asiaan saadaan pikainen ja rakennuksen aloittamisen kannalta positiivinen ratkaisu — ilman kiristykseen taipumista tietysti. Muuten valituksien hyväksikäytöstä ei tule loppua. Tästä on hyvä saada juridinen ennakkotapaus valituksilla kiristämisestä.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mitä vittua! Onko tämä unta? Onko?!

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Viimeisenä asiana tulikin sitten yllättävä vaatimus. Hän esitti, tai sanatarkasti sanoi kiristävänsä minua sillä, että minun pitäisi järjestää Jyväskylän ammattikorkeakoulun hallitus vaihtoon ja hoitaa potkut Mikko Salmiselle sekä Eino Leisimolle."

"Tällä ehdolla hän vetäisi valituksensa pois. Kerroin, ettei minulla ole mitään vaikutusvaltaa JAMKissa, eikä edes tietoa mistään tapahtumista siellä. Hänen mielestään pystyn tämän asian järjestämään ja sen jälkeen valitus on historiaa."

WTF? Siis tehtaillaan valituksia ja kiristetään niillä sitten? Huh, huh. Aivan sairasta.

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Minulta oli mennyt tämä ohi. Pahoittelen toisessa ketjussa hölinääni.

Eli asiallista keskustelua on yritetty.

Tiukan paikan tullen Seppänen on kova luu.
Kyllä poliisi tutkii, jos on oikeasti vaatinut tuollaisia hölmöyksiä ja valitus on tästä ehdollinen.

Olin väärässä. On se sekaisin. Missä mun talikko olikaan...

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor

Ihan hyvä juttu tämäkin.

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole vaatimassa Jukka Seppäselle kenkää - päinvastoin. Seppänen vaikuttaa säilyttävän toimintakykynsä myös äärimmäisissä painetiloissa, mitä on pidettävä hyvänä johtajan ominaisuutena.

Päivän uutisvirtaan tutustumisen perusteella Seppänen on aikeissa tehdä rikosilmoitukset/tutkintapyynnön kiristyksen yrityksestä. Omasta mielestäni kiristyksen tai kiristyksen yrityksen tunnusmerkit eivät täyty - lähempänä olisi rikosnimike 'pakottaminen', mutta pakottamisen yritystä ei ole määritelty rangaistavaksi. Korpivaaran toimet ovat sopimattomia ja hyvän tavan vastaisia, mutta taitaa käydä niin, että rikosta julkisuuteen tulleista teoista ei löydy. Panen kuitenkin toivoni siihen, ettemme tiedä kaikkea ja että Seppäsen ja Koiviston kanssa käydyissä keskusteluissa olisi tullut Korpivaaran taholta jotain hirveän törkeää, jota julkisuuteen ei kerrota mahdollista rikostutkintaa suojaten.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Korpivaaran toimet ovat sopimattomia ja hyvän tavan vastaisia, mutta taitaa käydä niin, että rikosta julkisuuteen tulleista teoista ei löydy.
Kyseeseen voi tulla kiristyksen sijaan kiskonta. Alla yksi tähän tapaukseen mahdollisesti sopiva ennakkopäätös:

Maallikkona pohtien arvioitavaksi tulisi onko a} valitus tehty kiskontatarkoituksessa ja b} onko sillä tavoiteltu hyöty riittävä täyttääkseen kiskonnan määritelmän.

Pitäisi pystyä osoittamaan Korpivaaran valituksen todellinen motiivi ja esittämään siitä riittäviä todisteita. Jos todisteet ovat hatarat, ei pelkkä kiskonnan yritys kai ole rikos.

Ja huomio, yllä oleva todettu "en ole juristi, mutta voin vilkaista"-takuulla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy