Jukka Seppäselle kenkää!

• 118 762
  • 976

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Viime vai toissa kaudella taisi hankkia enemmistön, siksi näin ja siksi sai Rautakorven ulos yksinvaltiaana.
Mutta vaikka olisi osake-enemmistö niin hallituksessa on 3 jäsentä, jolloin päätöksiin tarvitaan 2 henkilön puolto.

"Millaisia päätöksiä hallituksen puheenjohtaja saa tehdä itsenäisesti? Ei minkäänlaisia. Puheenjohtajan toimivalta ei ole sen suurempi kuin muidenkaan hallituksen jäsenten, vaan hallitus tekee päätöksiä yhdessä enemmistöllä"

Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjanpidossahan se pitäisi näkyä, onko kellään Jypin tilinpäätöksiä? Mä ajattelin että sulla olisi näyttää näistä jotain faktaa kun niin luettelit tossa, mutta huhupuheita nämäkin olivat, onhan Sepäne väittänyt vaikka mitä vastuunkannoista sun muista niin en mä ainakaan tuota osta pelkästään sillä että ovat vain sanoneet.
Mulla on viimeistä edelliset dokumentit ja sen mukaan omistajat eivät olleet seuraa tilikauden aikana rahoittaneet. Pitää hankkia tuo uusinkin ja tutkia. Ei maksa monta euroa. Kuten sanoin, siellä varmasti rahoitusta on tehty.
Onko tämä kaikki vain ja ainoastaan Seppäsen "syytä"? Voisiko koko hallitus olla näiden takana? Kysyn siis kun en tiedä.

Tarkoitan siis, että vaikka Jukka väitetysti kokoonpanoja ja pelitapoja ilmoittelee niin onko tämä Jukan idea vai koko hallituksen?
Omien kirjoitusteni perusteena olen usein yrittänyt korostaa, että yksittäistä syyllistä ei ole. Yksi kuitenkin on vastuussa viime kädessä. Syy ja vastuu ovat eri asioita.
Viime vai toissa kaudella taisi hankkia enemmistön, siksi näin ja siksi sai Rautakorven ulos yksinvaltiaana.
Minusta ei tainnut enemmistöä hankkia? Hommasivat vain parin vetäytyvän osakkaan osakkeet? Kaupparekkarista selvinnee ja voisi tsekata.
Mutta vaikka olisi osake-enemmistö niin hallituksessa on 3 jäsentä, jolloin päätöksiin tarvitaan 2 henkilön puolto.

"Millaisia päätöksiä hallituksen puheenjohtaja saa tehdä itsenäisesti? Ei minkäänlaisia. Puheenjohtajan toimivalta ei ole sen suurempi kuin muidenkaan hallituksen jäsenten, vaan hallitus tekee päätöksiä yhdessä enemmistöllä"
Kuvitellaanpa, että olisikin osake-enemmistö. Hallituksen valitsee yhtiökokous ja hallituspaikat lienee määritelty osakassopimuksessa. Ihan mahdoton ajatus ei olisi tässä skenaariossa, että suurin omistaja kutsuu yhtiökokouksen, joka valitsee uuden hallituksen, joka sitten sopii ehkä paremmin enemmistöosakkaan ajatuksiin. Mutta tosiaan, osakassopimuksessahan nuo on määritelty.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua ärsyttää suunnattomasti tämä Jypin velka kaupungille, se kertoo puuhastelusta ja priorisoinnin taidottomuudesta ja kykyä olla ymmärtämättä miten tällainen vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin. Tästä tosin onkin jo meillä pitkät näytöt mallia kukat ja ruskea kirjekuori.

Enemmän taitaa kuulua nykyään jääkiekkoseurojen " oppaaseen" että kannattaa olla velkaa kaupungille. On sen verran edullisempaa olla tuonne velkaa kun isolla korolla jonnekin muualle. Eli varsinaisesti itse antaisi noottia varsinkin jos vielä kaupunki itse edes vaatinut tuota maksettavaksi edes maksusuunnitelman kanssa. Enemmän ehkä siitä miten ajauduttu tähän nykyiseen velkakierteeseen.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Vaikea ymmärtää miksi osalle Seppänen on kuin MAGA kultin johtohahmo Trump vaikka on selviä viitteitä ja julkisia lähteitä + sitten sisäpiirin huhuja, niin TSMJ - kultti ei vaan näe ongelmaa Jukassa, ei se on mahdonta ja syyt muualla ja sisäpiiri + julkiset viitteet valhetta.

Seppänen on tehnyt paljon hienoa seuralle, mutta viime vuosina tehnyt paljonkin huonoa ja kaikki viitteet viittaa että suunta ei Seppäsen mukana ollessa muutu parempaan. Toivottavasti muuttuu, sitähän kaikki toivoo, mutta ei hommaa vain toiveiden varaan voi rakentaa.

Enemmän taitaa kuulua nykyään jääkiekkoseurojen " oppaaseen" että kannattaa olla velkaa kaupungille. On sen verran edullisempaa olla tuonne velkaa kun isolla korolla jonnekin muualle. Eli varsinaisesti itse antaisi noottia varsinkin jos vielä kaupunki itse edes vaatinut tuota maksettavaksi edes maksusuunnitelman kanssa. Enemmän ehkä siitä miten ajauduttu tähän nykyiseen velkakierteeseen.
Luulisi, että Seppänen kovine vastuunkanto puheineen kuittaisi tuon pikkusumman kaupungille vaikka omasta pussista, niin näyttäisi kaikin puolin paremmalta.

Toivoisin itsekin, että Rautakorpi, Nieminen sekä muutama nuu entinen organisaation henkilö avaisi tapahtumia jukkisesti, mutta vaikea uskoa tapahtuvan lähivuosina jos koskaan. Saattaisi tosiaan TSMJ - kultin mielipide muuttua ja näkemys avartua tai sitten ei, samoin kuin MAGA - kultissa, etrei faktoillakaan ole väliä ja johtaja on suurin.

Ei kukaan JYP kannattaja tahallaan halua seuraa hiekottaa valheilla yms, vaan moni on huolestunut seurasta ja yrittää tuoda tietoja päivän valoon miten vain pystyy ilman menettämättä kontakteja.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulisi, että Seppänen kovine vastuunkanto puheineen kuittaisi tuon pikkusumman kaupungille vaikka omasta pussista, niin näyttäisi kaikin puolin paremmalta.

Ei kai yli 100k Seppäselläkään mikään pikkuraha ole. Usein parempi lyhennellä maksuja kaupungille kun vaikka korkojen kera omistajalle.

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Se on jännää omasta näkökulmasta, että jotkut toivoo Seppäsen laittavan vaan kättä taskuun kiltisti ja olemaan puuttumatta mihinkään. Kriittisesti tulee suhtautua tekemisiin, mutta ei myöskään lähteä yhtä miestä ristiinnaulitsemaan. Seppänen on bisnesmies ja jääkiekko on bisnestä halusimme tai emme. Seppänen ei varmasti tee päätöksiä yksin tai sitten on hallituksessa jokin pahasti pielessä. Osa huhuista varmasti pitää paikkaansa, mutta en jaksa kaikkiin uskoa millään. Jos huhun laittaja on pelaaja/ex-pelaaja niin ostetaanko hänen näkemys seurasta suurempana kuin muiden? Huhut myöskin herkästi lähtee ihan omille kierroksille ja monet tietämättömät tahot liekittävät niitä entisestään.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Ei kai yli 100k Seppäselläkään mikään pikkuraha ole. Usein parempi lyhennellä maksuja kaupungille kun vaikka korkojen kera omistajalle.
Niin kaupungille velkahan ei ole kokoajan ollut tuota +100k, se oli reippaasti pienempi, mutta nyt päästetty kasvuun.

Lähinnä se, että Seppänen lupasi kantaa vastuunsa ja kuitata tappiot, mutta tosiasiassa tietyt velat kasvaneet niin jutuilta ainakin osin tuossakin pohja putoaa

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mene ja tiedä. Jos pystyi itselleen kuittaamaan liiketoiminnoistaan 1.3 M€:n verotettavat tulot viime vuonna (komea suoritus sinänsä ja arvostan), niin uskaltaisin väittää, että kyllä tuosta pitäisi kaupungin velat pystyä kuittaamaan. Varmasti tuolla satkulla olisi käyttöä kaupungillakin.

Edit: siis toissa vuonna, ei viime vuonna.

Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on jännää omasta näkökulmasta, että jotkut toivoo Seppäsen laittavan vaan kättä taskuun kiltisti ja olemaan puuttumatta mihinkään. Kriittisesti tulee suhtautua tekemisiin, mutta ei myöskään lähteä yhtä miestä ristiinnaulitsemaan. Seppänen on bisnesmies ja jääkiekko on bisnestä halusimme tai emme. Seppänen ei varmasti tee päätöksiä yksin tai sitten on hallituksessa jokin pahasti pielessä. Osa huhuista varmasti pitää paikkaansa, mutta en jaksa kaikkiin uskoa millään. Jos huhun laittaja on pelaaja/ex-pelaaja niin ostetaanko hänen näkemys seurasta suurempana kuin muiden? Huhut myöskin herkästi lähtee ihan omille kierroksille ja monet tietämättömät tahot liekittävät niitä entisestään.
Jos kelaat jonkun viestin taaksepäin, jossa @Hurricane :lle esitin parin kysymystä, niin voisin samat esittää sinulle.

Viime kauden katastrofi ja taloudellinen tulos on hyvin pitkälle omistajien sekoilun tulos. Kenenkäs pitäisi ne mokailusta seuranneet tappiot sitten kuitata, ellei mokailijat itse? Sponsoreiden? Kausikorttilaisten?

Joten kyllä, kättä taskuun ja kantakaa vastuu. Ko. toimintatapa ei selvästi toimi, joten kannattanee kokeilla jotain muuta.

En anna kenellekään hallituksessa puhtaita papereita, mutta kukaan muu kuin Seppänen ei ole kertonut puuttuvansa operatiiviseen toimintaan.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Varmaan jokainen ymmärtää, ettei nimiä voi sanoa ja tyhmää vaatia mitään tuollaista palstoilla. Jää kaikki tiedot saamatta jatkossa, jos liikaa paljastuu ja faktaa siellä on, että on puututtu ja puututaan asioihin. Ei ne muuten olisi tällä tavalla esillä ja kun moni tietää asioista, ettei ole yksi tai kaksi jotka näitä sanoo. Ei kukaan halua muuten vaan haukkua jotain purkaakseen pahaa oloa, kun vituttaa.

Jos siellä ei tule ryhtiä touhuun, niin kohta lähtee omistajia pois, kun yksi masinoi. Myös noissa pelaajien sopimuspykälissä on kaikenlaista, kuten Salmisella, kyllä Vitols muuten pelaisi enemmän. Vitols lähteekin pois ensi kaudeksi osittain tämän vuoksi.

Toivottavasti joskus tulee asiat virallisesti julki, niin loppuu se jatkuva epäily, mutta tähän vaikea uskoa niin kauan, kun sama herra puikoissa.
En usko sekuntiakaan, että HPJ Jukka Seppänen, olisi tuollaisen klausuulin Salmisen sopimukseen laittanut. Tämä on hyvä esimerkki täysin järjen vastaisesta "totuudesta" joita täällä totuutena toitotetaan ja herkät sen sitten nielevät siimoineen päivineen. Näitä "lähipiirin" tietäjiä tuntuu riittävän. Väität siis, että pääomistaja on sanonut urheilutoimen johtajalle, että "laita siihen sopimukseen, että Salminen pelaa, Vitols ei. Ja päävalmentajalta ei kysytä"? Höpön höpön vittu höpön!

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jos kelaat jonkun viestin taaksepäin, jossa @Hurricane :lle esitin parin kysymystä, niin voisin samat esittää sinulle.

Viime kauden katastrofi ja taloudellinen tulos on hyvin pitkälle omistajien sekoilun tulos. Kenenkäs pitäisi ne mokailusta seuranneet tappiot sitten kuitata, ellei mokailijat itse? Sponsoreiden? Kausikorttilaisten?

Joten kyllä, kättä taskuun ja kantakaa vastuu. Ko. toimintatapa ei selvästi toimi, joten kannattanee kokeilla jotain muuta.

En anna kenellekään hallituksessa puhtaita papereita, mutta kukaan muu kuin Seppänen ei ole kertonut puuttuvansa operatiiviseen toimintaan.
Tästä olen samaa mieltä. Hallitus ohjaa operatiivista johtoa, ja he yhdessä operatiivisen johdon kanssa kantavat vastuun onnistumisesta. En valkopese Seppäsen pyykkiä, yritän lähinnä kyseenalaistamaan kaiken maailman salaliitto-Kreml tasoisen paskan puhumisen.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko sekuntiakaan, että HPJ Jukka Seppänen, olisi tuollaisen klausuulin Salmisen sopimukseen laittanut. Tämä on hyvä esimerkki täysin järjen vastaisesta "totuudesta" joita täällä totuutena toitotetaan ja herkät sen sitten nielevät siimoineen päivineen. Näitä "lähipiirin" tietäjiä tuntuu riittävän. Väität siis, että pääomistaja on sanonut urheilutoimen johtajalle, että "laita siihen sopimukseen, että Salminen pelaa, Vitols ei. Ja päävalmentajalta ei kysytä"? Höpön höpön vittu höpön!
Ei takuulla ole Seppänen laittanut tuollaista klausuulia, eikä kai kukaan sitä väittänyt? Kyllä se on sinne pelaajan joukoista laitettu, jos sellainen siellä on. En tiedä. En ole nähnyt paperia tai kuullut siitä.

Perustuen Seppäsen omiin puheisiin uskallan kuitenkin epäillä, että yhtään sopimusta ei allekirjoiteta ilman Seppäsen hyväksyntää.

Sopimukset neuvotellaan aina osapuolten kesken ja sellainen syntyy, kun ehdot ovat molemmille osapuolille hyväksyttävät

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyään kaikki asiat tulevat julki tavalla tai toisella. Siksi en usko ollenkaan näihin väitteisiin Seppäsestä. Seppänen on itse julkisuudessa asioista puhunut ja jos hän olisi valehdellut niin 100% varmasti joku taho olisi olisi astunut esiin kertomaan että ei pidä paikkaansa. Tekstiviestit ja muut on naurettavan helppo ”vuotaa” julkisuuteen vaikka nimettömänä jos ei itse halua esiin astua. Kysymys kuuluukin miksi kukaan ei ole astunut esiin vaikka nimettömänä jos Seppänen niin pelottaa? Tirkkonen, Santala, Viitanen, Tupamäki, Rooba, Heiskanen, Rautakorpi, Nieminen, Niku ja ketä niitä muita oli niin kaivakaa nyt ne viestiketjut puhelimesta esiin missä Seppänen kokoonpanot ja muut peliä haittaavat ohjeet ilmoittaa niin saadaan vähän lihaa näille huhuille. Tuskin kukaan heistä enää JYPiin on tulossa niin mitä he pelkäävät?

Se minua vielä vähän ihmetyttää että mikä on se mekanismi miten tekstiviestillä ilmoitettu kokoonpano Seppäseltä saa pelaajat pelaamaan huonosti?

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se minua vielä vähän ihmetyttää että mikä on se mekanismi miten tekstiviestillä ilmoitettu kokoonpano Seppäseltä saa pelaajat pelaamaan huonosti?
No tähän nyt saa vastauksen ihan sillä Seppäsen maalarilausunnolla. Punaista haluttiin ja sinistä tuli vai oliko se toisinpäin, en ikinä muista, no yhtä kaikki. Harvinaisen selväksihän tuo on tullut, että sieltä ylhäältä määritellään pelitavalliset asiat ja sitä lopputulosta on nyt saatu nähdä vuosi toisensa perään.

Vuotamiseen tai vastaavaan en edes jaksa kommentoida, kun sitä on täällä moni jo perustellut useita kertoja.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyään kaikki asiat tulevat julki tavalla tai toisella. Siksi en usko ollenkaan näihin väitteisiin Seppäsestä. Seppänen on itse julkisuudessa asioista puhunut ja jos hän olisi valehdellut niin 100% varmasti joku taho olisi olisi astunut esiin kertomaan että ei pidä paikkaansa. Tekstiviestit ja muut on naurettavan helppo ”vuotaa” julkisuuteen vaikka nimettömänä jos ei itse halua esiin astua. Kysymys kuuluukin miksi kukaan ei ole astunut esiin vaikka nimettömänä jos Seppänen niin pelottaa? Tirkkonen, Santala, Viitanen, Tupamäki, Rooba, Heiskanen, Rautakorpi, Nieminen, Niku ja ketä niitä muita oli niin kaivakaa nyt ne viestiketjut puhelimesta esiin missä Seppänen kokoonpanot ja muut peliä haittaavat ohjeet ilmoittaa niin saadaan vähän lihaa näille huhuille. Tuskin kukaan heistä enää JYPiin on tulossa niin mitä he pelkäävät?

Sitten kun vielä kerrot, mitä hyötyä kenenkään ex-toimijan olisi näitä asioita julkisuuteen tuoda, niin aletaan olla vahvoilla.

En minäkään huvikseni huutele julkisesti edellisten työnantajien vihkoonvetämisiä, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä ja sopimuksiin sisältyy salassapitovelvoite.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En minäkään huvikseni huutele julkisesti edellisten työnantajien vihkoonvetämisiä, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä ja sopimuksiin sisältyy salassapitovelvoite.
Etkö siinäkään tapauksessa että työnantaja kenkii sinut pihalle ja päälle valehtelee julkisuudessa asioista jotka sinä voisit varmuudella todistaa valheeksi?

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten kun vielä kerrot, mitä hyötyä kenenkään ex-toimijan olisi näitä asioita julkisuuteen tuoda, niin aletaan olla vahvoilla.

Miksi näitä tietoja on sitten kuitenkin vuotanut esimerkiksi tänne palstalaisten keskuuteen salassapitovelvoitteesta huolimatta?

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etkö siinäkään tapauksessa että työnantaja kenkii sinut pihalle ja päälle valehtelee julkisuudessa asioista jotka sinä voisit varmuudella todistaa valheeksi?
En, jos ei olisi minulle mitään muuta hyötyä, kuin maine salassapitopykälien rikkomisesta.

Mihin valehteluun viittaat?

baable

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni ihmeen paljon porukka tarttuu detaljeihin ja vääntämiseen vaikka siitä, että lähettikö Seppänen tekstaria vai ei. Nämä yksityiskohdat ei muuta sitä tosiasiaa, että seurajohto on vetänyt myös isommassa kuvassa täysin vihkoon jo monta vuotta.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi näitä tietoja on sitten kuitenkin vuotanut esimerkiksi tänne palstalaisten keskuuteen salassapitovelvoitteesta huolimatta?
Ehkäpä siksi kukaan ei halua nimiä mainita? Uskallan väittää, että vaimoille, veljille ja kavereille on salassapitovelvollisuuden alla olevia asioita kerrottu maailman sivu.

Muokkaus: arvaan, että sinäkin olet läheisillesi kertonut asioita, joita et haluaisi edes anonyymina medialle jakaa.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En, jos ei olisi minulle mitään muuta hyötyä, kuin maine salassapitopykälien rikkomisesta.

Mihin valehteluun viittaat?
Ok. Itse kyllä valheen paljastaisin pelkästään sen takia että se on oikein. Eli viittaan tähän kokoonpanojen määräämiseen tai kopissa käynteihin kesken pelien. Seppänen ilmoitti julkisuudessa ettei ole näin toiminut.

Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Osa ei myöskään osaa erottaa hassuttelua (jota osa viesteistä on). Sarkasmitutka on rikki tai on synnytty ilman sitä. Esimerkiksi itse hassuttelin eilisessä otteluketjussa ko. sopimusasioilla vaikka tiedän, että en tiedä. En myöskään ota jokaista viestiä täällä 100-prosenttisen vakavasti tai siten että oltaisiin käräjillä antamassa todistusta. Se, että voiko asialla hassutella tai onko asiat yleensäkään hauskoja, on sitten ihan lukijan silmissä ja aivoissa.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkäpä siksi kukaan ei halua nimiä mainita? Uskallan väittää, että vaimoille, veljille ja kavereille on salassapitovelvollisuuden alla olevia asioita kerrottu maailman sivu.

Muokkaus: arvaan, että sinäkin olet läheisillesi kertonut asioita, joita et haluaisi edes anonyymina medialle jakaa.
Tuskin Seppänen sentään niin läheinen näille valmentajille on.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ok. Itse kyllä valheen paljastaisin pelkästään sen takia että se on oikein. Eli viittaan tähän kokoonpanojen määräämiseen tai kopissa käynteihin kesken pelien. Seppänen ilmoitti julkisuudessa ettei ole näin toiminut.
Ehkäpä omalta osalta jankkaaminen riittää, ettei käy palsta raskaaksi lukea. Yksi kysymys loppuun: jos herra x tai y julkisuudessa sanoo asian, niin sen täytyy olla automaattisesti totuus?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy