Outoa jos Jukka saa tahtonsa läpi jos on vähemmistössä? Ei osakeyhtiössä kukaan voi yksin mitään tehdä.
Viime vai toissa kaudella taisi hankkia enemmistön, siksi näin ja siksi sai Rautakorven ulos yksinvaltiaana.
Outoa jos Jukka saa tahtonsa läpi jos on vähemmistössä? Ei osakeyhtiössä kukaan voi yksin mitään tehdä.
Mutta vaikka olisi osake-enemmistö niin hallituksessa on 3 jäsentä, jolloin päätöksiin tarvitaan 2 henkilön puolto.Viime vai toissa kaudella taisi hankkia enemmistön, siksi näin ja siksi sai Rautakorven ulos yksinvaltiaana.
Mulla on viimeistä edelliset dokumentit ja sen mukaan omistajat eivät olleet seuraa tilikauden aikana rahoittaneet. Pitää hankkia tuo uusinkin ja tutkia. Ei maksa monta euroa. Kuten sanoin, siellä varmasti rahoitusta on tehty.Kirjanpidossahan se pitäisi näkyä, onko kellään Jypin tilinpäätöksiä? Mä ajattelin että sulla olisi näyttää näistä jotain faktaa kun niin luettelit tossa, mutta huhupuheita nämäkin olivat, onhan Sepäne väittänyt vaikka mitä vastuunkannoista sun muista niin en mä ainakaan tuota osta pelkästään sillä että ovat vain sanoneet.
Omien kirjoitusteni perusteena olen usein yrittänyt korostaa, että yksittäistä syyllistä ei ole. Yksi kuitenkin on vastuussa viime kädessä. Syy ja vastuu ovat eri asioita.Onko tämä kaikki vain ja ainoastaan Seppäsen "syytä"? Voisiko koko hallitus olla näiden takana? Kysyn siis kun en tiedä.
Tarkoitan siis, että vaikka Jukka väitetysti kokoonpanoja ja pelitapoja ilmoittelee niin onko tämä Jukan idea vai koko hallituksen?
Minusta ei tainnut enemmistöä hankkia? Hommasivat vain parin vetäytyvän osakkaan osakkeet? Kaupparekkarista selvinnee ja voisi tsekata.Viime vai toissa kaudella taisi hankkia enemmistön, siksi näin ja siksi sai Rautakorven ulos yksinvaltiaana.
Kuvitellaanpa, että olisikin osake-enemmistö. Hallituksen valitsee yhtiökokous ja hallituspaikat lienee määritelty osakassopimuksessa. Ihan mahdoton ajatus ei olisi tässä skenaariossa, että suurin omistaja kutsuu yhtiökokouksen, joka valitsee uuden hallituksen, joka sitten sopii ehkä paremmin enemmistöosakkaan ajatuksiin. Mutta tosiaan, osakassopimuksessahan nuo on määritelty.Mutta vaikka olisi osake-enemmistö niin hallituksessa on 3 jäsentä, jolloin päätöksiin tarvitaan 2 henkilön puolto.
"Millaisia päätöksiä hallituksen puheenjohtaja saa tehdä itsenäisesti? Ei minkäänlaisia. Puheenjohtajan toimivalta ei ole sen suurempi kuin muidenkaan hallituksen jäsenten, vaan hallitus tekee päätöksiä yhdessä enemmistöllä"
Minua ärsyttää suunnattomasti tämä Jypin velka kaupungille, se kertoo puuhastelusta ja priorisoinnin taidottomuudesta ja kykyä olla ymmärtämättä miten tällainen vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin. Tästä tosin onkin jo meillä pitkät näytöt mallia kukat ja ruskea kirjekuori.
Luulisi, että Seppänen kovine vastuunkanto puheineen kuittaisi tuon pikkusumman kaupungille vaikka omasta pussista, niin näyttäisi kaikin puolin paremmalta.Enemmän taitaa kuulua nykyään jääkiekkoseurojen " oppaaseen" että kannattaa olla velkaa kaupungille. On sen verran edullisempaa olla tuonne velkaa kun isolla korolla jonnekin muualle. Eli varsinaisesti itse antaisi noottia varsinkin jos vielä kaupunki itse edes vaatinut tuota maksettavaksi edes maksusuunnitelman kanssa. Enemmän ehkä siitä miten ajauduttu tähän nykyiseen velkakierteeseen.
Luulisi, että Seppänen kovine vastuunkanto puheineen kuittaisi tuon pikkusumman kaupungille vaikka omasta pussista, niin näyttäisi kaikin puolin paremmalta.
Niin kaupungille velkahan ei ole kokoajan ollut tuota +100k, se oli reippaasti pienempi, mutta nyt päästetty kasvuun.Ei kai yli 100k Seppäselläkään mikään pikkuraha ole. Usein parempi lyhennellä maksuja kaupungille kun vaikka korkojen kera omistajalle.
Mene ja tiedä. Jos pystyi itselleen kuittaamaan liiketoiminnoistaan 1.3 M€:n verotettavat tulot viime vuonna (komea suoritus sinänsä ja arvostan), niin uskaltaisin väittää, että kyllä tuosta pitäisi kaupungin velat pystyä kuittaamaan. Varmasti tuolla satkulla olisi käyttöä kaupungillakin.Ei kai yli 100k Seppäselläkään mikään pikkuraha ole. Usein parempi lyhennellä maksuja kaupungille kun vaikka korkojen kera omistajalle.
Jos kelaat jonkun viestin taaksepäin, jossa @Hurricane :lle esitin parin kysymystä, niin voisin samat esittää sinulle.Se on jännää omasta näkökulmasta, että jotkut toivoo Seppäsen laittavan vaan kättä taskuun kiltisti ja olemaan puuttumatta mihinkään. Kriittisesti tulee suhtautua tekemisiin, mutta ei myöskään lähteä yhtä miestä ristiinnaulitsemaan. Seppänen on bisnesmies ja jääkiekko on bisnestä halusimme tai emme. Seppänen ei varmasti tee päätöksiä yksin tai sitten on hallituksessa jokin pahasti pielessä. Osa huhuista varmasti pitää paikkaansa, mutta en jaksa kaikkiin uskoa millään. Jos huhun laittaja on pelaaja/ex-pelaaja niin ostetaanko hänen näkemys seurasta suurempana kuin muiden? Huhut myöskin herkästi lähtee ihan omille kierroksille ja monet tietämättömät tahot liekittävät niitä entisestään.
En usko sekuntiakaan, että HPJ Jukka Seppänen, olisi tuollaisen klausuulin Salmisen sopimukseen laittanut. Tämä on hyvä esimerkki täysin järjen vastaisesta "totuudesta" joita täällä totuutena toitotetaan ja herkät sen sitten nielevät siimoineen päivineen. Näitä "lähipiirin" tietäjiä tuntuu riittävän. Väität siis, että pääomistaja on sanonut urheilutoimen johtajalle, että "laita siihen sopimukseen, että Salminen pelaa, Vitols ei. Ja päävalmentajalta ei kysytä"? Höpön höpön vittu höpön!Varmaan jokainen ymmärtää, ettei nimiä voi sanoa ja tyhmää vaatia mitään tuollaista palstoilla. Jää kaikki tiedot saamatta jatkossa, jos liikaa paljastuu ja faktaa siellä on, että on puututtu ja puututaan asioihin. Ei ne muuten olisi tällä tavalla esillä ja kun moni tietää asioista, ettei ole yksi tai kaksi jotka näitä sanoo. Ei kukaan halua muuten vaan haukkua jotain purkaakseen pahaa oloa, kun vituttaa.
Jos siellä ei tule ryhtiä touhuun, niin kohta lähtee omistajia pois, kun yksi masinoi. Myös noissa pelaajien sopimuspykälissä on kaikenlaista, kuten Salmisella, kyllä Vitols muuten pelaisi enemmän. Vitols lähteekin pois ensi kaudeksi osittain tämän vuoksi.
Toivottavasti joskus tulee asiat virallisesti julki, niin loppuu se jatkuva epäily, mutta tähän vaikea uskoa niin kauan, kun sama herra puikoissa.
Tästä olen samaa mieltä. Hallitus ohjaa operatiivista johtoa, ja he yhdessä operatiivisen johdon kanssa kantavat vastuun onnistumisesta. En valkopese Seppäsen pyykkiä, yritän lähinnä kyseenalaistamaan kaiken maailman salaliitto-Kreml tasoisen paskan puhumisen.Jos kelaat jonkun viestin taaksepäin, jossa @Hurricane :lle esitin parin kysymystä, niin voisin samat esittää sinulle.
Viime kauden katastrofi ja taloudellinen tulos on hyvin pitkälle omistajien sekoilun tulos. Kenenkäs pitäisi ne mokailusta seuranneet tappiot sitten kuitata, ellei mokailijat itse? Sponsoreiden? Kausikorttilaisten?
Joten kyllä, kättä taskuun ja kantakaa vastuu. Ko. toimintatapa ei selvästi toimi, joten kannattanee kokeilla jotain muuta.
En anna kenellekään hallituksessa puhtaita papereita, mutta kukaan muu kuin Seppänen ei ole kertonut puuttuvansa operatiiviseen toimintaan.
Ei takuulla ole Seppänen laittanut tuollaista klausuulia, eikä kai kukaan sitä väittänyt? Kyllä se on sinne pelaajan joukoista laitettu, jos sellainen siellä on. En tiedä. En ole nähnyt paperia tai kuullut siitä.En usko sekuntiakaan, että HPJ Jukka Seppänen, olisi tuollaisen klausuulin Salmisen sopimukseen laittanut. Tämä on hyvä esimerkki täysin järjen vastaisesta "totuudesta" joita täällä totuutena toitotetaan ja herkät sen sitten nielevät siimoineen päivineen. Näitä "lähipiirin" tietäjiä tuntuu riittävän. Väität siis, että pääomistaja on sanonut urheilutoimen johtajalle, että "laita siihen sopimukseen, että Salminen pelaa, Vitols ei. Ja päävalmentajalta ei kysytä"? Höpön höpön vittu höpön!
No tähän nyt saa vastauksen ihan sillä Seppäsen maalarilausunnolla. Punaista haluttiin ja sinistä tuli vai oliko se toisinpäin, en ikinä muista, no yhtä kaikki. Harvinaisen selväksihän tuo on tullut, että sieltä ylhäältä määritellään pelitavalliset asiat ja sitä lopputulosta on nyt saatu nähdä vuosi toisensa perään.Se minua vielä vähän ihmetyttää että mikä on se mekanismi miten tekstiviestillä ilmoitettu kokoonpano Seppäseltä saa pelaajat pelaamaan huonosti?
Sitten kun vielä kerrot, mitä hyötyä kenenkään ex-toimijan olisi näitä asioita julkisuuteen tuoda, niin aletaan olla vahvoilla.Nykyään kaikki asiat tulevat julki tavalla tai toisella. Siksi en usko ollenkaan näihin väitteisiin Seppäsestä. Seppänen on itse julkisuudessa asioista puhunut ja jos hän olisi valehdellut niin 100% varmasti joku taho olisi olisi astunut esiin kertomaan että ei pidä paikkaansa. Tekstiviestit ja muut on naurettavan helppo ”vuotaa” julkisuuteen vaikka nimettömänä jos ei itse halua esiin astua. Kysymys kuuluukin miksi kukaan ei ole astunut esiin vaikka nimettömänä jos Seppänen niin pelottaa? Tirkkonen, Santala, Viitanen, Tupamäki, Rooba, Heiskanen, Rautakorpi, Nieminen, Niku ja ketä niitä muita oli niin kaivakaa nyt ne viestiketjut puhelimesta esiin missä Seppänen kokoonpanot ja muut peliä haittaavat ohjeet ilmoittaa niin saadaan vähän lihaa näille huhuille. Tuskin kukaan heistä enää JYPiin on tulossa niin mitä he pelkäävät?
Se minua vielä vähän ihmetyttää että mikä on se mekanismi miten tekstiviestillä ilmoitettu kokoonpano Seppäseltä saa pelaajat pelaamaan huonosti?
Etkö siinäkään tapauksessa että työnantaja kenkii sinut pihalle ja päälle valehtelee julkisuudessa asioista jotka sinä voisit varmuudella todistaa valheeksi?En minäkään huvikseni huutele julkisesti edellisten työnantajien vihkoonvetämisiä, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä ja sopimuksiin sisältyy salassapitovelvoite.
Miksi näitä tietoja on sitten kuitenkin vuotanut esimerkiksi tänne palstalaisten keskuuteen salassapitovelvoitteesta huolimatta?Sitten kun vielä kerrot, mitä hyötyä kenenkään ex-toimijan olisi näitä asioita julkisuuteen tuoda, niin aletaan olla vahvoilla.
En minäkään huvikseni huutele julkisesti edellisten työnantajien vihkoonvetämisiä, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä ja sopimuksiin sisältyy salassapitovelvoite.
En, jos ei olisi minulle mitään muuta hyötyä, kuin maine salassapitopykälien rikkomisesta.Etkö siinäkään tapauksessa että työnantaja kenkii sinut pihalle ja päälle valehtelee julkisuudessa asioista jotka sinä voisit varmuudella todistaa valheeksi?
Ehkäpä siksi kukaan ei halua nimiä mainita? Uskallan väittää, että vaimoille, veljille ja kavereille on salassapitovelvollisuuden alla olevia asioita kerrottu maailman sivu.Miksi näitä tietoja on sitten kuitenkin vuotanut esimerkiksi tänne palstalaisten keskuuteen salassapitovelvoitteesta huolimatta?
Ok. Itse kyllä valheen paljastaisin pelkästään sen takia että se on oikein. Eli viittaan tähän kokoonpanojen määräämiseen tai kopissa käynteihin kesken pelien. Seppänen ilmoitti julkisuudessa ettei ole näin toiminut.En, jos ei olisi minulle mitään muuta hyötyä, kuin maine salassapitopykälien rikkomisesta.
Mihin valehteluun viittaat?
Tuskin Seppänen sentään niin läheinen näille valmentajille on.Ehkäpä siksi kukaan ei halua nimiä mainita? Uskallan väittää, että vaimoille, veljille ja kavereille on salassapitovelvollisuuden alla olevia asioita kerrottu maailman sivu.
Muokkaus: arvaan, että sinäkin olet läheisillesi kertonut asioita, joita et haluaisi edes anonyymina medialle jakaa.
Ehkäpä omalta osalta jankkaaminen riittää, ettei käy palsta raskaaksi lukea. Yksi kysymys loppuun: jos herra x tai y julkisuudessa sanoo asian, niin sen täytyy olla automaattisesti totuus?Ok. Itse kyllä valheen paljastaisin pelkästään sen takia että se on oikein. Eli viittaan tähän kokoonpanojen määräämiseen tai kopissa käynteihin kesken pelien. Seppänen ilmoitti julkisuudessa ettei ole näin toiminut.