Itse kuulun siihen vähemmistöön joka ei halua Wirtasta Makkosen korvaajaksi, enkä pidä ensi kautta vielä hävittynä. Meillähän on nyt sentteri kolmikkona se porukka jolla lähdettiin viime kauteen, Viitaluoma, Hämäläinen ja Kemppainen. Makkosen varaan ei kukaan laskenut mitään.Jos nyt vielä Makkonen lähtee ja tilalle tulee tosiaan Wirtanen, eikä mitään muuta, niin voidaan jo Juhlakausi todeta yksi kaikkien aikojen Kerho flopiksi.
nyt kun katsoo tuota rosteria, niin huonoin Kerho rosteri sitten floppi kauden 2000-luvulla.
Petteri Wirtanen on varmasti ihan ok liiga-tasolla, mutta ei tuo merkittävää lisä-arvoa ensi kauden Kerhoon. Mikäli meillä ei olisi Kemppaisen ja Hämäläisen kaltaisia hyviä kahden suunnan senttereitä, niin tervetuloa vaan Wirtaselle. Joku joka on nähnyt Wirtasen pelaamista viime vuosina Anaheimin farmissa, voisi kertoa lisää, että onko Petterille löytynyt kädet, joilla operoidaan ykkös/kakkossentterinä hyökkäyssuuntaan hyvillä tehoilla. Oma puolustavan sentterin mielikuva perustuu mestaruuskauteen.
Kalpan viime kauden sentterit joilla pyyhkivät pleijareissa Kerhon vastaavaa mennen tullen, olivat Sahlstedt, Laakso, Riekkinen etc. Aika keskinkertainen kokonaisuus, mutta pelisysteemi jolla Kalpa pelasi oli timanttinen. Heikotkin sentterit näyttivät yllättävän hyviltä.
Kerholla on ensi kaudeksi loistava maalivahti-kaksikko, tasapainoinen pakkikalusto ja ihan ok porukka hyökkäyksessä neljään kenttään. Itsekin ottaisin siihen mielelläni 1-2 kädellistä peluria, mutta rahaa ei ole, joten näillä on pakko mennä. Vastuuta menee rajusti uusjakoon. Katseet kääntyvät tehojen osalta Laakkoseen, Viitaluomaan, Sailioon, Männikköön, Kemppaiseen. Kuitenkin ihan ok nimiä keskitason liigajengille. Mikäli osa edellisistä floppaa, niin sitten Vihkon, Niemisen ja Hämäläisen on pakko pystyä tukemaan.
Itse olen joka kesä vonkunut lisää kovia pelaajia Kerhon rosteriin, ja saman tekisin mielelläni nytkin, mutta kun niitä ei ole edes teoriassa mahdollista hankkia, niin on turha marista. Enemmän keskittyisin nyt siihen että joukkue on tiivis ja jo pitkään ollut selvillä, Rautakorven on vain löydettävä ensi kaudeksi pelitapaansa jollakin tavalla lisää tehoja ja luovuutta.