Itse olen kyllä Hiseyn kannalla, jos pitää valita Tähtisestä ja Hiseystä tällä hetkellä. Tähtisen ja Tuomisen etu on siinä, että saman tason suomalaisia on Poriin vaikea saada, koska heille joudutaan helposti tarjoamaan hieman isompi kasa riihikuivaa kuin ehkä muualle siirryttäessä. Kuten täällä on aiemminkin tullut esille, on esimerkiksi Hämeenlinnalla ja Lahdella pieni etu pelaajien saannissa Ässiin nähden hyvällä sijainnilla suurkaupunkien välissä. Siinä mielessä sekä Tähtinen ja Tuominen ovat porilaisina tervetulleita minun Ässiini, koska Tähtinenkin on hyvän tason suomalainen peluri, ajateltiin hänen Lukko siirrosta sitten mitä tahansa. Itselleni riittää perusteluksi Ässien saama taloudellinen hyöty sillä hetkellä, koska raha tuli silloin erittäin kipeään tarpeeseen ja menneet ovat ainakin minun kohdallani hänen suhteensa unohdettu.
Hisey olisi minun ykkösvaihtoehtoni julkisuudessa pyörineistä vahvistuksista sentteriosastolle. Tähtisen tulo olisi siinä mielessä ongelmallinen, että hän on Hiseyn tapaan erittäin kiekollinen kaveri, eikä sellaisia minun roolitus ideologian mukaan ole hyvä ripotella samaan kenttään. Mave kuitenkin on selvä valinta ykkösen kapellimestariksi, eikä Hisey viime visiitillään oikein istunut Maven rinnalle ja samaan hengenvetoon en usko Tähtisenkään sen paremmin sopivan siihen rooliin. Myöskään Tähtinen-Hisey akseli samassa kentässä ei kuulosta etukäteen toimivalta. Ykkösen sentteripaikka jäänee kaiketi Häppölän vastuulle, koska hänellä on kuitenkin ensi kaudesta sopimus ja onko Maven rinnalle helppoa löytää niin ideaalista sentteriä mitä AUK viime vuonna oli? Toivotaan, että Häppölä hioutuu ajan kanssa vielä paremmin sopivaksi Maven rinnalle. Hiseyn ympärille voisi sitten ajatella rakentaa kakkosketju ja hänen takanaan on vielä erittäin pätevät Kuparinen ja Takala, joten Tähtiselle ei välttämättä löydy edes tilaa ja roolia, jos Hisey saadaan. Tähtisen suurin etu Hiseyhyn nähden on kokemus ja kyky pyörittää ylivoimaa paremmin. Robin etuna taas ovat nuoruus ja asenne, enkä osaa sanoa yhtään kuinka hän on kehittynyt Saksan reissullaan.
Niin Hisey tai Tähtinen olisivat siinäkin mielessä hyviä hankintoja, että samalla saataisiin rakennettua toinenkin ylivoimaketju Maven pyörittämän ykkösen rinnalle. Tänä vuonna Ässillä ei ole ollut kuin yksi toimiva ylivoimakenttä, jota on rikkonaisessa pelissä kuormitettu ehkä hieman liikaakin. Viime kautiseen menestyksen on aina hyvä peilata joukkueen roolitusta ja harmoniaa, joten ensi kaudeksi pitäisi saada kasattua huomattavasti tasapainoisemmat koostumukset kuin tänä vuonna. Erityisesti sentteriosastolla on epäonnistuttu pahemman kerran, eivätkä Dallasin avut ole tänä vuonna pystyneet kannattelemaan joukkuetta ollenkaan. Siitä huolimatta Dallasin yhteistyötä ei sovi missään nimessä hylätä. Puoli-ilmaiset pelaajat tarjoavat Ässille pelimerkkejä sijoitettaviksi paremmin muille osastoille, mutta 1-2 pelaaja on kuitenkin se ideaalimäärä mitä näkisin Ässien kannattavan jatkossa käyttää. Talouden ollessa paremmassa kuosissa, ei ole enää mitään järkeä uhrata kaikkia ulkomaalaispaikkoja näihin Dallas miehiin, koska ei sieltä millään varmuudella mitään varmoja tähtiä saada. Dallas ei kuitenkaan hyvää hyvyyttään lähetä parhaita lupauksiaan tänne. Ne pelaajat joita sieltä on mahdollista saada, ovat kavereita, jotka muuten jäisivät korkeintaan 3-4 ketjun rooliin Iowassa.