Mutta mitä tuohon snaipperiin tulee niin kyllä minua suuresti huolestuttaa, että KUKA mahtaa Ässissä maalit tehdä jos sitä ruiskua ei löydy?
Kauden 2005-2006 runkosarjassa Ässien parhaat maaliruiskut olivat:
Kuusela, 26 maalia
Kivenmäki, 19 maalia
Hisey, 12 maalia
Noilla seilattiin sarjassa viidenneksi. Ässillä on nyt hyökkäyksessä paljon enemmän leveyttä tuohon kauteen verrattuna, joten alemmista ketjuista on lupa odottaa tuota parempaa vaikka toki maltillista tukea. Noista em. maaliruiskuistahan kaksi kolmesta pelaa ensi kauden joukkueessa ja lisäksi siellä on tulon päällä mm. itseluottamusta puhkuva Joensuu.
En näe mitään isompaa ongelmaa tuossa ettei ykkösketjuun ole vielä tässä vaiheessa löytynyt sitä kauan etsittyä laituria. Olen aivan varma, että sitä etsitään tosissaan koko ajan, mutta siellä johdossa on samalla järki mukana ja etsivät nimenomaan sellaista pelaajaa, joka varmasti antaa myös vastinetta saamilleen rahoille. Vastahan tässä päästiin vuosi pari sitten Korpisalon ja Tuomisen kaltaisista sopimustaakoista eroon...
En yhtään ihmettele jos se nimi putkahtaa ilmoille vasta syys-lokakuun vaihteessa.
Kurkatkaas muuten Sakari Salmisen ja häntä 5 kuukautta vanhemman Jori Lehterän tilastoja sekä jälkimmäiselle Tapparassa kaavailtua roolia. Ja miettikää sitten sitä kuinka pitkään näiden herrojen palveluksista saadaan nykyisissä joukkueissa nauttia. Ainakin minä odotan Salmiselta jo tällä kaudella ihan konkreettista aikaansaannosta. En toki koko kautta, mutta vaikkapa sellaisen kuukauden, parin lyhyen putken tässä syksyllä...