H: 7
L: 3
T: 2
Rivi ehkä yllättää - monet olisivat ehkä laittaneet hukkuneet (7) ja liikennekuolemat (3) toisinpäin. Eihän ketään saatana pakkasella uimaan mene ja lähtevät mieluummin auton rattiin. Mä panostan juuri päinvastaiseen - tänä jussina noita mökkirantaan hukkujia löytyy enemmän kuin keskivertojuhannuksena. Siihen lähilampeen pulahdetaan saunan jälkeen joka tapauksessa. "Minä olen uinut tuossa lätäkössä 30 vuotta joka juhannus eikä pieni pohjoistuuli mua estä!", ei välttämättä jää kuolemattomaksi lauseeksi. - 7
Liikenteeseen panostetaan joka vuosi - ja joka vuosi tulokset jäävät laihoiksi. Tietysti aina voi odottaa sitä juhannuksen yhtä suurta kertamälliä, kun täynnä oleva tilataksi törmää kahdeksalla teinillä ahdettuun DX-Corollaan, mutta kaukaa on kiertänyt ainakin tähän asti. Luotan siihen, että tässä "kesäkelissä" kenelläkään ei ole liian kiire mökilleen. Lisäksi MM-futista pyörii käytännössä koko illan pitkälle yöhön, joten tämäkin rauhoittanee jonkin verran tuota iltamenoa. Pari yksinäistä ojaanajoa ja yksi ehkä joku vähän harvinaisempi liikenneonnettomuus. - 3
Wanha trendihän oli se, että futiksen arvokisavuosina (MM, EM) ei juhannuksena tappoja satu. Eiköhän sitä jossain päin Suomea kuitenkin viina ole sen verran vähissä, että puukkoon tartutaan? - 2
Tulipaloissa, omiin oksennuksiinsa, juhannussalkojen hyökkäyksiin yms. kuolee tänä vuonna järjen jättiläisiä yllättävän suuri määrä. Bonuslaariin laitan numeron viisi. -5