Juhannuksen Supertripla 2014

  • 24 319
  • 178
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minkä ikäinen on nuori mies? 18-25? 31-vuotias ei mielestäni ole enää nuori mies, vaikka itsekkin olen vielä vuoden nuorempi. Kai minä sitten olen vielä nuori. Ehanaa!
Inhimillisesti katsoen vähän päälle 3-kymppinen kaveri olisi kovasti nuori mies kuolemaan, eipä siinä mitään. Ja 24-vuotias vielä suuremmalla syyllä. Sen verran vielä aiheen vierestä, että nuoruus on jossain määrin suhteellista. Myös minua kutsuttiin tosipuheella nuoreksi mieheksi viime talvena, vaikka ikää on parin vuosikymmenen verran enemmän kuin tuolla junan alle jääneellä kaverilla oli vuonna 2006. Tosin lausunnon antaja oli ennen viime sotia syntynyt henkilö, mutta silti.

Mutta asiaan. Onko Suvijuhlan 2014 oikea rivi siis 1-3-0, ynnä pari pukkia muut-laariin?

Jokainen hukkumistapaus tai kuolemaan johtanut onnettomuus on tietysti valitettava asia, mutta puhtaasti numeroiden valossa tämä Juhannus näyttää sujuneen varsin turvallisissa merkeissä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei yli kolmekymppinen enää mikään nuori ole. Sen iän jälkeen kengitään ulos jopa puolueiden "nuoriso"-osastoista, jotka ovat monen poliittisen broilerin varhainen hautomo ja suojatyöpaikka. Yli kolmekymppinen ei enää ole kaivattu asepalvelukseenkaan, se pitää suorittaa alle kolmekymppisenä. Kolmenkympin jälkeen ei tarvitse passia hakiessa edes esittää sotilaspassia, koska mahdollisessa karkuruustapauksessa ketään ei kiinnosta vanha raakki.

Yli kolmekymppinen on varhaiskeski-ikäinen. Fyysisestikin romahdus alkaa vähitellen kun lihasmassa ynnä muu alkaa rapautumaan nopeampaa tahtia. Yli kolmekymppinen on siis jo vanha paska, joka olisi hampaaton isoisä jos eläisimme kivikautta. Mutta samalla myös vanhuuden viisaus on jo asettunut hilseisille harteille. "Never trust anyone under thirty", voi tässä kypsässä iässä sopertaa.

24-vuotias sen sijaan on vielä nuori aikuinen.

Mitä triplariviin tulee, niin varmaa riviä ei minusta voi vielä lukita ennen kuin tuo Valkeakosken "vaitonainen tapaus" sekä Porin alueen tulipalo ovat selviä. Valkeakosken keissi voi hyvinkin olla henkirikos, kun ei poliisi siitä muuta virko. Ja mistä sen tietää, vaikka tulipalo olisi sytytetty palo, jossa on ollut tarkoituksena tappaa? Siitäkin voisi tulla henkirikospykälään viiva.

Eli rivi voi olla 1-3-2. Tai sitten 1-3-0 tai 1-3-1, mutta minusta kannattaisi odottaa ennen lopullisten tulosten julkaisemista.

Tosin mahtaako kenelläkään olla edes lähellä noita lukemia?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valitettavasti juhannus on sujunut paikassa missä lämpötila tänäänkin lähenteli 30:tä ja vähän tuli jo hiki paikoin joten liveseuranta on jäänyt vähän niukaksi.

Olen lukenut nimimerkki ”Varjon” kirjoituksia ja ne ovat hyvinkin johdonmukaisia ja selkeitä. Mutta tuo lämpötila 30 astetta… mikä sinut pakotti olemaan koko pitkän juhannuksen ruotsalaisen saunan löylyissä?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
24-vuotias sen sijaan on vielä nuori aikuinen.
Sellaisiakin termejä ollaan nähty kuin "23-vuotias eläkeläinen..." - näitä löytyy lähinnä tuolta T-kategorian puolelta.
Valkeakosken keissi voi hyvinkin olla henkirikos, kun ei poliisi siitä muuta virko.
Toisaalta hieman epäilyttää, sillä jutussahan luki: "poliisi tutkii tapausta tällä hetkellä normaalina kuolinsyytutkintana".

Tästähän tulee melkein mieleen uutisoinnit itsemurhista. Eli jos tämä Valkeakosken tapaus on ottanut hengen itseltään, niin meneekö se T-sarakkeeseen vai bonuslaariin? Mä olen sitä mieltä, että T-sarakkeeseen tulee yksi pukki, mikäli tuo todetaan tahalliseksi hengenriistoksi. Tiedän kyllä, että T-kategoriaa kutsutaan myös "väkivaltarikoksiksi" ja itsemurha taitaa olla Suomessa enemmänkin syntiä kuin rikosta. Kuitenkin... jos mies ampuu juhannusaattona vaimonsa ja sen jälkeen itsensä, niin kaksi pukkiahan siitä tulee T-sarakkeeseen. Tästäkin on olemassa jo ennakkotapaus:

Juhannus 2003 - Juhannusliikenteessä kuollut neljä
MTV3 - 23.06.2003 00:52 (Päivitetty 23.06.2003 16:12)

"Väkivaltaisesti on kuollut kolme henkilöä. Vuonna 1976 syntynyt pirkkalalainen mies surmattiin yksityisasunnossa myöhään aattoiltana.Teosta on otettu kiinni kaksi henkilöä. Aattona kaksi henkilöä kuoli Vähässäkyrössä, kun mies ampui avovaimonsa ja itsensä."
Eli rivi voi olla 1-3-2. Tai sitten 1-3-0 tai 1-3-1, mutta minusta kannattaisi odottaa ennen lopullisten tulosten julkaisemista.

Tosin mahtaako kenelläkään olla edes lähellä noita lukemia?
Olettaisin ainakin chargerin olevan erittäin kiinnostunut tuosta Valkeakosken tulkinnasta...
H: 1
L: 3
T: 1

Bonus: lumisateen yllättäessä moottorikelkalla puuhun 2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös