Tämä kieltämättä tummaa huumoria sisältävä ketju ei tapa ihmisiä, vaan todennäköisemmin pelastaa henkiä.
Pakko nyt ottaa tähän kantaa, kun se viime vuonnakin nousi esille parissa viestissä jo on muistaakseni jo aiemminkin ollut jonkinmoinen peruste joillekin heittää läpyskää aiheen tiimoilta. Mun on hyvin, hyvin vaikeaa nähdä tuota minään muuna kuin älyttömän huterana tekosyynä. Palsta on kuitenkin niin marginaalinen, että miksi yrittää kätkeytyä tuollaisen verhon taakse. Kansan valistamista... juu. Jos naurattaa kovin jengin lakoaminen, niin kai se sitten on vain naurettava, en minä tai kukaan muukaan sille lopulta mitään voi. Ja tämä lähinnä juohtui Anamasan viestistä mieleeni, eikä ole hänelle suoraan osoitettu.
Joskus tuli tätä kauhisteltua nuoruuttaani, mutta viime vuonna otin kiinni lähinnä kusipäiseen nimittelyyn yhden kuolleen kohdalla. Edelleenkin mua häiritsee aika paljon se kevytmielisyys, joka joidenkin kommentoinnissa on vallitsevana piirteenä, mutta kai se menee osittain mustan huumorin piikkiin ja osittain ajattelemattomuuden. Hauska vain, että sitä ei itse tunnisteta tai se pitää yrittää kätkeä jonkin mukaälykkään pätemisen taakse.
Tiedän sen, että jotkut rientävät lerssi kädessään nauramaan taas moralisointiani (?) ja ihmettelemään, miten ei mulla ole huumorintajua. Sitä kyllä löytyy synkkyyteenkin saakka, mutta ei näin suoraan olemassaoleviin ihmisiin kohdistettuna.
tutzballe sen verran, että tuskin itse äänestys niin kovin monia närästyttää, ei nyt ainakaan itseäni, eikä ns. tulosseuranta. Kuten yllä mainitsin, leikkasi mulla viime vuonna kiinni hyvin ylimielinen asenne ja nimittely, ja sama tapahtuu aivan varmasti uudelleenkin, kun sopivasti sattuu kohdilleen. Ei nyt kannata yrittää provota tarkoituksellisesti, kun tämän paljastuksen tein... tosin en kyllä varmasti kaihda vääntöäkään, jos eteen tulee. Kesälomilla kun ollaan.