Juhani Tammisen avautuminen lehdistötilaisuudessa

  • 41 263
  • 212

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä luotan Pete Suonpään lausuntoon täysin.

Muistanko väärin, vai luotitko sinä jossain vaiheessa syksyä täysin myös Tuomas Nikoskelaisen lausuntoihin? Viittaan siis siihen Kainuun Sanomien haastatteluun, jossa kehui muistaakseni olosuhteita, valmennusta ja treenien kovuutta Vaasassa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Muistanko väärin, vai luotitko sinä jossain vaiheessa syksyä täysin myös Tuomas Nikoskelaisen lausuntoihin? Viittaan siis siihen Kainuun Sanomien haastatteluun, jossa kehui muistaakseni olosuhteita, valmennusta ja treenien kovuutta Vaasassa.

Osittain muistat oikein, osittain väärin. Nikoskelainen ei kehunut olosuhteita eikä valmennusta. Sen sijaan Nikoskelainen kertoi (ei välttämättä kehunut) Sportin harjoitusten järkyttävästä kovuudesta. Uskoin siihen, että harjoitukset olivat nimenomaan Nikoskelaiselle intensiiviset ja kovat. Eli uskoin Nikoskelaisen lausumaan Kainuun Sanomissa.

Jäi vähän epäselväksi, mutta epäiletkö sinä Pete Suonpään lausuntoa Pohjalaisessa? Olisi kiva kuulla mielipiteesi.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tästä sinulla tuskin on mitään faktaa tietoa, mutta toki omille mielipiteille on aina sijansa näissäkin keskusteluissa.

Harjoitukset ja pelit näyttävät kaiken. Niistä minulla on omakohtainen riittävä tieto. Joukkue on Tammisen takana ja toteuttaa prikulleen valmentajan vaatimukset.
 

Fordél

Jäsen
Harjoitukset ja pelit näyttävät kaiken. Niistä minulla on omakohtainen riittävä tieto. Joukkue on Tammisen takana ja toteuttaa prikulleen valmentajan vaatimukset.

Pelaajien pään sisään ei edes sir siffa pysty menemään, joten on täysin mahdoton sanoa ovatko kaikki ostaneet täysin Tamin ajatukset. Toisaalta eipä sitä tarvitse tietääkään. Pääasia, että pelaaminen sujuu ja Sport menestyy.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jäi vähän epäselväksi, mutta epäiletkö sinä Pete Suonpään lausuntoa Pohjalaisessa? Olisi kiva kuulla mielipiteesi.

En ole lukenut kyseistä juttua. Enkä löytänyt sitä äsken kiekkopohjalaisen nettisivuiltakaan. Eli vastaan poliitikkomaisesti "no comments".

Tosin yleisempänä mielipiteenä sanon sen, että ainakaan itse en anna juuri mitään painoarvoa pelaajien kommenteille julkisuudessa, ainakaan tässä vaiheessa kautta.

Mitä ikinä toimittaja kysyykin, niin vastausmahdollisuuksia on kutakuinkin yksi: myönteiset ja kehuvat lausunnot. Vastaamattakaan ei voi oikein jättää, ellei kyseessä sitten ole joku ns. luottotoimittaja.

Osittain muistat oikein, osittain väärin. Nikoskelainen ei kehunut olosuhteita eikä valmennusta. Sen sijaan Nikoskelainen kertoi (ei välttämättä kehunut) Sportin harjoitusten järkyttävästä kovuudesta. Uskoin siihen, että harjoitukset olivat nimenomaan Nikoskelaiselle intensiiviset ja kovat. Eli uskoin Nikoskelaisen lausumaan Kainuun Sanomissa.

Oli pakko googlata tuo haastattelu, kun aloin jo itsekin epäilemään muistiani. Valmennuksesta kommentit ovat aika ympäripyöreitä, mutta olosuhteita ja seuraa Nikoskelainen näyttäisi kehuvan aika varauksetta:

Täällä ei jätetä mitään sattuman varaan, vaan ihan kaikki resurssit ovat käytössä. Seuralla on nyt piipussa niin kovat panokset, että jokainen osa-alue on huomioitu hyvin, Nikoskelainen kertoo ja mainitsee esimerkiksi joukkueen fysio- ja ravitsemusterapeutit.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mainittakoon, että joukkuehenki voi olla hyvä vittumaisesti valmentajasta riippumatta. Historia tuntuu mestareita, jotka ovat pelanneet koutsilleen, mutta myös niitä jotka ovat vihanneet valmentajaansa ja voittaneet.

Joukkuehengestä puhuttaessa, tarkoitetaan normaalisti joukkueen pelaajia.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tamminen kertoi jossain haastattelussa että jokaiselle pelaajalle varattiin olikohan se 20-30 min aikaa,jolloin jokainen sai kertoa käsityksiään tilanteesta ja mielipiteitään. Tämä tapahtui joulutauolla. Uskoisin että tämä pelaajien kanssa henkilökohtaisesti käyty keskustelu on puhdistanut osittain ilmaa, ainakin mitä tulee kauden tavoitteeseen. Muuten olisi vaikea ymmärtää joulunjälkeisenajan pelisuoritusten parantumista. Aiemmin syksyllähän pelaajat palaveerasivat ilman vlamennusta ja Tamia, tuosta kuulin jostain että Tami olisi antanut joukkueen tietää että ilman häntä ei palaverejä pidetä ja näyttänyt kaapinpaikkaa, joka valmentajan pitääkin näyttä, mutta oikealla tavalla. Ennen joulua Westerbackin johdolla pidettiin kriisipalaveria jossa pöytää puhdistettiin, varmastikkin Tamin tietäen. ja sitten lopulta itse Tami otti lusikan kauniiseen käteen ja teki sen mitä miehen piti. Tuosta joulutauon palaverista Tami mainitsee Sportin haastattelussakin. Muuten ei olisi pelillisesti voitu tähän tulla eikä oltaisi sarjassa taisteltu kärkipaikasta. Itse en yleensä suitsuta yli-isolla egolla varustettuja henkilöitä, mutta Tamilla on minulle erityisasema suosikkijoukkueeni valmentajana. Syksyllä tilanne näytti todella pahalta kun muistissa oli Tamin kauden 2005 tappio kierteestä Sveitsiin paikaltapakeneminen. Nyt hän on näköjään tehnyt ainakin osan siitä mitä pitikin, tilanne on auki kaikki on mahdollista, Liiga on auki. Vastus playoffseissa on kova, mutta vielä on mahdollisuus jopa liiga-karsintaan ja sehän vasta olis juhlaa. Ja vielä vastaan ei tulisi Kapasta,Timosta eikä Halliakaan.

Kapasen puute sinänsä potuttaa, koska Kalpan ryvetyksen Vaasan jäähän olisin halunnut nähdä, mutta palataan siihen sitten joskus pitkähkön ajan päästä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hei!
Kuinka monta vuotta ajattelit kitistä ikivanhasta ottelusarjasta. 3-0 ja teillä 0 tehtyä maalia. Say no more, say no more? Oliskohan teilläkin päin aika unohtaa nuo menneet "vääryydet" ja keskittyä tulevaan p-off sarjaan ja mahdolliseen liigakarsintaan? Ehkä sitten se paikka auringossa voi teillekkin koittaa...

Vastus playoffseissa on kova, mutta vielä on mahdollisuus jopa liiga-karsintaan ja sehän vasta olis juhlaa. Ja vielä vastaan ei tulisi Kapasta,Timosta eikä Halliakaan.

Kapasen puute sinänsä potuttaa, koska Kalpan ryvetyksen Vaasan jäähän olisin halunnut nähdä, mutta palataan siihen sitten joskus pitkähkön ajan päästä.

Ymmärsinkö nyt oikein, että tämän hetken Sport kylvettäisi/ryvettäisi tämän hetken KalPan? Ainoa joka voisi ryvettää KalPan pelaajia on Cabana. Takaapäin tottakai - tyyliin eilinen peli [lievä provo].
Jos nyt S. Kapasta haluat vielä nähdä, niin seuraa S/M-liigan runkosarja loppuun + p-off-pelit päälle.

Saa olla erimieltä. Ihan vapaasti.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Ymmärsinkö nyt oikein, että tämän hetken Sport kylvettäisi/ryvettäisi tämän hetken KalPan? Ainoa joka voisi ryvettää KalPan pelaajia on Cabana. Takaapäin tottakai - tyyliin eilinen peli [lievä provo].

Sulla näytti olevan paljon asiaa.

Perjantain tv-matsissa K-Vantaan Ahola muuten moitti tuomarityöskentelyä. Koska tulee sakot?
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Sulla näytti olevan paljon asiaa.

Perjantain tv-matsissa K-Vantaan Ahola muuten moitti tuomarityöskentelyä. Koska tulee sakot?

Jaa! Menikö hänkin henkilökohtaisuuksiian erotuomaritarkkailijaa kohtaan ja väheksyi tätä nimeltä mainiten. Kiroiliko hän räikeästi kerta toisensa jälkeen ja esitti perusteeksi kritiikilleen vain sen, että "ei meille pidä viheltää jäähyjä, kun ollaan kerta niin aktiivisia ja luodaan peliä."

Jos ei sanonut tai toiminut näin, mitä sitten mouhoat niistä sakoista. Onko vaikea ymmärtää, että ei tuomarityöskentelyn kritisoiminen ollut niin raskauttavaa kuin Tammisen EPÄURHEILIJAMAINEN käytös.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Jos ei sanonut tai toiminut näin, mitä sitten mouhoat niistä sakoista. Onko vaikea ymmärtää, että ei tuomarityöskentelyn kritisoiminen ollut niin raskauttavaa kuin Tammisen EPÄURHEILIJAMAINEN käytös.

Löysää välillä.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Löysää välillä.

Siinä palstaveli halusi vain perusteluja. Ne jäivät kuitenkin tällä kertaa saamatta, kun onelineri vei voiton.

Vertailun osalta - annetaan Aholan ja Tammisen puhua puolestaan, ja jokainen voi miettiä, miksi Ahola ei saanut sakkoja ja Tamminen sai.

- Linjahan on silloin hyvä, kun se on alusta loppuun sama. Ettei se muutu pelin aikana. Sitä en ymmärrä, että tässä pelattiin matkalla ihan erilaista jääkiekkoa. Kuka on kertonut linjan? Kukaan ei ole kertonut meille.
- Se mikä tässä ikävää on, niin tämä menee hyvin nopeasti hipsutteluksi. Pelistä häviää tunne.
- Nyt linja on muuttunut. Tehdään näin ja näin. Tämä oli ihan eri peliä, kun jos olette käyneet kuukausi sitten katsomassa. Olen siitä tyytyväinen, että linja oli [pelin sisällä] sama molemmille ja loppuun asti.
- Viikko playoffien alkuun. Mitä järkeä tässä on, Ahola tiedusteli.
- Se ei ole meidän, se on liiton systeemi, (otteluvalvoja) Luukkonen vastasi.

Ja sitten the best of kokeneempi kollega:

- Jääkiekkoleijonana, jota Turtonen ei ole, minä olen, numero 79, mä oon todella huolissani, mihin vittu tää on menossa...
- Mä olin näitten nuorten tuomareitten puolella silloin, kun tää alotettiin. Mä huomasin kaks viikkoo sen jälkeen, kun tää järjestelmä Turtosen johdolla käveli yli näiden nuorten joita piti tukea. Ne löi puukon selkään ja nyt me ollaan just tässä tilassa.
- Ja kuunnelkaa vähän kokeneempia, niitä jotka on saaneet jotakin aikaiseksi, että meillä ylipäänsä saatana on täällä ihmisiä katsomossa ja halleissa väkee et cetera, et cetera. Me tehdään konstruktiivista työtä suomalaiseen jääkiekkoon.
- Toi asenne, jonka sä sanoit, että sä et oo yhtään mitään, se kertoo mulle ihan riittävästi. Luojan kiitos sä sanoit sen ennen kuin mä jätän tän saatanan kaupungin. Nyt mä oon mielissäni, että uskalsit sanoo sen ääneen. Tolla mentaliteetilla tää peli on täällä hävitty. Onnittelen. My fuckingratulations.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hei!
Kuinka monta vuotta ajattelit kitistä ikivanhasta ottelusarjasta. 3-0 ja teillä 0 tehtyä maalia.

Oliskohan teilläkin päin aika unohtaa nuo menneet "vääryydet" ja keskittyä tulevaan p-off sarjaan ja mahdolliseen liigakarsintaan? Ehkä sitten se paikka auringossa voi teillekkin koittaa...

Ymmärsinkö nyt oikein, että tämän hetken Sport kylvettäisi/ryvettäisi tämän hetken KalPan?


Voi olla että mun päällä tuota Liigan etukäteen suunnittelemaa kusetusta ei unohdeta koskaa. Eli saanet aika-ajoin muistutuksen kuinka halpamaisesti Kalpan nousu hoidettiin.

Ymmärsit täysin väärin, mitä muuta olisi voinut odottaakaan.
Tekstini lukenut sen varmasti huomasikin: palataan siihen sitten joskus pitkähkön ajan päästä.

Toivoisin että ilmeisenä savolaisena ottaisit, Veteli Kuivat pois listaltasi. Minusta tuota perinteikkäästä pohjalaispitäjästä kotoisin olevaa "seuraa" kuuluisi kannattaa vain aitojen pohjalaisten.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Voi olla että mun päällä tuota Liigan etukäteen suunnittelemaa kusetusta ei unohdeta koskaa. Eli saanet aika-ajoin muistutuksen kuinka halpamaisesti Kalpan nousu hoidettiin.
....

Eikö siellä koskaan päästä yli siitä tosiasiasta että parempi joukkue voitti näytöstyyliin sarjan ja finaalit? Joukkueessa oli kuopiolaisen kiekkoilun helmet, samat kotiseutu-rakkaat kaverit jotka ovat mahdollistaneet nykyisen nousun. JOS sportti olisi voittanut sarjan ja KalPa nostettu liigaan, sit asiassa olisi ollut suuri kusetus enkä olisi hyväksynyt tätä itsekään.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Helppohan sieltä on huudella. Te nousitte laajennettuun SM-Liigaan ilman mitään kummempia, kun taas meidän pitäisi ensin ansaitusti voittaa liigakarsinnat, ei siinä mitään, mutta sen jälkeen pitäisi vielä lunastaa helvetin kallis liigaosake. Ei tule halvaksi tämä mahdollinen nousu.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin Sport ei olisi noussut liigaan vaikka jos olisikin voittanut nuo kys. Mestis-finaalit. Ovet olisivat pysyneet kiinni. Liiga halusi KalPan ja sai sen, jolloin pistettiin ovet takaisin kiinni. Ja ovat vieläkin.

Nimim. "En ole katkera suomenruotsalainen"
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eikö siellä koskaan päästä yli siitä tosiasiasta että parempi joukkue voitti näytöstyyliin sarjan ja finaalit? Joukkueessa oli kuopiolaisen kiekkoilun helmet, samat kotiseutu-rakkaat kaverit jotka ovat mahdollistaneet nykyisen nousun. JOS sportti olisi voittanut sarjan ja KalPa nostettu liigaan, sit asiassa olisi ollut suuri kusetus enkä olisi hyväksynyt tätä itsekään.

Ei hitto, nää kaverit viittii vielä tulla kirkkaalla naamalla väittämään että tuo liiganousu hoidettiin ihan normaaleissa olosuhteissa eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Siitä ei liene kyse etteikö parempi joukkue voittanut näytöstyyliin. Mutta tapa millä siitä joukkueesta tuli niin paljon parempi että voitti ne finaalit näytöstyyliin oli kyllä karvan verran epäreilu. Adam Hall ja muut savolaiset NHL pelaajathan kuuluvat joukkueen vakiokalustoon.

Mutta tämä on nyt ollutta ja mennyttä eikä edes kuulu enää tähän ketjuun. Mutta älkää nyt hyvät kuopiolaiset viitsikö väittää että tilanne oli jotenkin normaali.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Mutta tämä on nyt ollutta ja mennyttä eikä edes kuulu enää tähän ketjuun. Mutta älkää nyt hyvät kuopiolaiset viitsikö väittää että tilanne oli jotenkin normaali.
Turha siitä on Vaasassa itkeä kun samalla kaudella Jokipojat onnistuivat hommaamaan NHL-vahvistuksen, mutta suuri ja mahtava Sport tuhlasi rahat Fanduliin, Cloutieriin, inkkariin ja Alleniin.
KalPa oli voittanut 7 peliä putkeen ennen kuin ensimmäinen ja ainut koko kauden pelannut vahvistus Adam Hall tuli joukkueeseen.
Voitti myös runkosarjan tyylipuhtaasti ja Sportin kauden keskinäisissä otteluissa 6-1, joten itkeminen on turhaa varsinkin kun Sport ei olisi täyttänyt SM-liigan asettamia nousukriteereitä vaikka olisi mestaruuden voittanut.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mutta tämä on nyt ollutta ja mennyttä eikä edes kuulu enää tähän ketjuun. Mutta älkää nyt hyvät kuopiolaiset viitsikö väittää että tilanne oli jotenkin normaali.

Ymmärränkö oikein, että tässä viitataan asiaan nimeltä "väärin voitettu"?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voi olla että mun päällä tuota Liigan etukäteen suunnittelemaa kusetusta ei unohdeta koskaa. Eli saanet aika-ajoin muistutuksen kuinka halpamaisesti Kalpan nousu hoidettiin.
Herää jo pahvi, Sä nolaat ittees ja samalla kaikki muutkin Vaasalaiset.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ymmärränkö oikein, että tässä viitataan asiaan nimeltä "väärin voitettu"?

En missään nimessä sano että se oli väärin voitettu. Kalpalle vaan sattui äärettömän hyvä sauma ja epänormaalit avut liian hyvään aikaan. Tilanne ei kuitenkaan missään nimessä ollut normaali.

Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että turha tästä enää on itkeä. Se meni silloin niin ja tänä vuonna tällä tavalla. Pääasia, että nouseminen on taas mahdollista.
 

jaska47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No voi hemmetti, millaisia "itku-iikkoja " te siellä Vaasassa olette, kun vielä nytkin itkette näitä vanhoja asioita. Olisitte silloin pelanneet kuten miehet pelaavat, niin ei tarttis nyt täällä palstoilla itkeä vollottaa oikein joukolla.
Hävetkää aikuiset miehet!!!
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Minua eniten huvittaa, mistä seuroista näitä kannattajia on tullut tänne jostakin valittelemaan/itkemään: Ässät, Tappara, TPS... Kun katsoo Liigan sarjataulukkoa, niin ymmärtää mistä on todellisuudessa kyse.

He pelkäävät!

Saisiko jonkun SaiPa-kannattajan tänne, niin saataisiin tuo lista täydelliseksi.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
He pelkäävät!
Kyllä. Varsinkin Titaanit-Sport-ottelun tuloksen nähtyään he ovat suorastaan kauhuissaan.

Keula takaisin tielle nyt. Ei tarvitse kuin asettua hetkeksi peräpään liigajoukkueen kannattajan asemaan, ja huomaa että tällä hetkellä vähiten kiinnostava (saati pelottava!) asia on se että mikä Mestis-seura tulee karsijaa vastaan.

Mitä tulee tuohon muutaman vuoden takaiseen ottelusarjaan, niin uskomatonta että tuokin piti vielä tähän kaivaa esille. KalPa voitti ja nousi liigaan, siinä se. Ei kun eihän olekaan, kyllähän jokaisen itseään kunnioittavan Sport-kannattajan pitää vielä näin neljän vuoden jälkeenkin joka aamu herätessään heittää tikkaa Sami Kapanen-näköistauluun ja kirota päivittäin mielessään Kimmo Timosta. Ja voi sitä onnen tunnetta kun teksti-tv:tä katsoessa huomaa että Adam Hall on jäänyt 0+0.

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin kritiikin voi esittää kahdella tavalla, tiukan asiallisesti tai sitten Tammisen tyyliin. Itse ajattelen asian siten, että koko kiekkotapahtuma ja -yhteisö koostuu pelaajista, valmentajista, katsojista ja MYÖS tuomareista. Kaikki ovat ottelutapahtuman yhtä tärkeitä osia, ja mielestäni joidenkin Suhosen ja Tammisen höyryämiset julkisuudessa ovat aina enemmän tai vähemmän omaan pesään kusemista. Silloin kun tuomaritoimintaa kritisoidaan, pitäisi se tehdä kuten nyt voisi olettaa aikuisten ihmisten vain pystyvän.

Olisi muuten mielenkiintoista näyttää Tamille se Sport-K-Vantaa otteluvideo ja pyytää häntä erikseen mainitsemaan ne kohdat ensimmäisessä erässä, missä
a) Sportille ei olisi tullut viheltää jäähyä
b) K-Vantaalle olisi pitänyt viheltää jäähy

Veikkaan että Ragulin-kortti vedettäisiin saman tien esiin, kuten myös keittiön kuumuus.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Hienoa että suurin osa vaasalaisista ymmärtävät kuitenkin asiaoiden oikean puolen, propsit sinne suuntaan siitä. Muutamien kirjoittajien omituiset viestit äkkiä vaan herättävät keskustelua ja helposti tulee yleistettyä sen perusteella koko poppoo. Mutta suurin osa sielläkin tuntuu olevan oikeesti kiinnostunut nykytilanteesta ja tulevista karsinnoista joten peukut, joka tapauksessa, sinnekin päin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös