Onpas täällä aatonaattona hiljaista. Itse katsoin jo puvun valmiiksi aamuksi, koska ei noin tärkeänä päivänä voi missään arkivaatteissa kulkea julkisilla paikoilla.
Turun poliisin veljet varmaankin tiedottavat vielä poikkeuksellisista liikennejärjestelyistä välillä Kuusamakuja-Aurajokiranta. Itse juhlakalu saapunee paikalle Jaggella veljien ajaessa saattueena kaupungin läpi.
Itse olen sen verran hiirulainen, että en tiedä maailmaa muuttaneiden maalien tarkkoja syntymisaikoja, mutta olettaisin ilotulituksella ilmoitettavan tarkalleen milloin musta painui Lushniki-hallissa Konovalenkon taakse.
Kyllähän sitä huomenna varmasti karaistuneempikin kaveri herkistyy, koska ilman tuota Moskovan iltaa ei maailma olisi sellainen minä sen nykyään tunnemme.
Alla vielä muistin virkistykseksi Suomen Kuvalehden ansiokas artikkeli kyseisestä tapahtumasta.
Kekkosen Suomessa ajateltiin, että Neuvostoliitto on kaikessa vahvempi. Yksi jääkiekko-ottelu muutti kaiken. Matti Murto miettii, miten Aleksandr Maitsevilta saisi otettua kiekon pois. Tuomarin takana tilannetta seuraa laitahyökkääjä Harri Linnonmaa. Kuva Itar Tass / Leht…
suomenkuvalehti.fi