Ei tainnut olla kustannustoimittajaa joka olisi sanonut, "Tami, sä olet tämän saman kirjan kirjoittanut seitsemän vuotta sitten".
Kun CV on 80-luvun puhelinluettelon paksuinen, ei kaikkea voi muistaa kerralla ja laittaa yksiin kansiin.Ei Tami 7 vuotta sitten ollut maajoukkueen päävalmentaja 80-luvulla. Nyt on ja varmasti tästä riittää kerrottavaa.
Ihmettelen suuresti niitä, jotka jaksavat ton speden kirjoja vieläkin ostaa..
Joo, nykyään kun on näitä uskottavia deepfake videoita, Tami voidaan laittaa kaikkeen mukaan. Esimerkiksi MM-95 pukukoppiin soittamaan ilmakitaraa pelkissä munasuojissa ja saunan lauteille löylynheittäjäksi ilman munasuojia.Oikeastaan joku video-blogi olisi paras keino saada kirja esille arvoisellaan tavalla, siinä voisi olla kohokohdat filmillä näkyvissä ja olisi se jännä huomata Tami Ranen taustatiimissä, antamassa neuvot Currelle -95, johtamassa HIFK mestaruuteen -98 (oliko jopa tuulikaapista käsin?) yms. mitkä normaalisti jääneet huomaamatta. Eli sellaiseen Forrest Gump tyyliin tehty dokumentti historiallisista jutuista, mutta siis faktaa (vai sanotaanko se nykyisin tamismia?) ei fiktiota.
Eikö muka? Laidat kinni ja lauotaan, siinä Vellun pelikirja ja pronssia 95Puhumattakaan kuinka monta ohjauspeliä Ketola on laittanut kuntoon? Ei ainoatakan
Tiesittekö, että judoalusta tatami on itsensä Tamin keksimä ja kehittämä. Tami sai keksinnölleen patentin ja pyysi toimistoassistenttiaan ilmoittamaan tuotemerkin (Tami) patentti- ja rekisterihallitukseen. Harmi vaan että assistentti kärsi änkytyksestä.Milloinhan Tami tulee kertomaan Sri Lankan sissiliikkeen, Tamilitiiketeiden synnystä? Ehkä seuraavassa elämänkerrassa...
Minä olen aina luullut, että tämä on se Turun tasavalla ykkösnainen, Rouva Tamminen, siis ranskalaisittain Madame Tami -> Ma' Tami.Tiesittekö kuka on satuhahmo Matami Mimmin esikuva.
Onko siinä jotain uutta? Luin tuon jutun ja eikö nuo kaikki asiat käydä jo läpi niissä kymmenessä aiemmassa elämänkerrassa? Hyvä jos 100 kpl myy.Rehellisesti sanoen Juhani Tammisen kirjassa ei vaikuta olevan mitään mielenkiintoista.
Hyvä jos 100 kpl myy.
Päivän Tami-sitaatit tarjoilee HS:
”Pystyn valmentamaan viidellä kuudella kielellä. Viime viikolla puhuttiin Ranskan liigaan. Sanoin, että ystävät rakkaat, ottakaa joku toinen, mä en tuolla rahalla tule ja heitä sataa koulutuskeikkaa menemään”
Urheilukirjat | Kiekkovalmentaja Juhani Tamminen haikailee edelleen Japanin päävalmentajaksi: ”Olen varma, että valmennan vielä urallani Japanissa”
Uutuuskirja niputtaa yhteen Tammisen seitsemän vuosikymmentä jääkiekon parissa.www.hs.fi
Simply great.
Siinä saa Jaggella vetää pitkin poikin Suomea ihan urakalla.