Törmäsen pitäisi vihdoin ymmärtää laittaa samaan ketjuun #28, #91 ja #50, niin tulosta syntyisi vielä aivan eri tavalla.
Törmänen aivan varmasti tietää että Elkins - Aaltonen kaksikko olisi tehokkaampi yhdessä, mutta noiden kahden yhdistäminen poistaisi heti leveyttä seuraavasta kentästä. Elkins, Aaltonen ja Rask ovat ne kolme toimivaa palasta joiden avulla on mahdollista saada hyvää hyökkäyspeliä, kun noita palasia pitää erillään, on huomattavasti parempi mahdollisuus saada kolme hyvin toimivaa hyökkäysketjua. Toinen on tuo Elkinsin ketjun peluutus vastustajan kärkikenttiä vastaan varsinkin omanpään aloituksissa, jolloin JMA:n kenttä saa pelata vastustajan vähän kylmempiä ketjuja vastaan ja aloittaa usein siellä hyökkäyspäässä.
Olisin itsekkin jo aiemmin kasannut takaisin JMA - Elkins kaksikon, mutta nyt kun Johansson saatiin pois JMA:n viereltä niin ehken kuitenkaan lähtisi vielä laittamaan Elkinsiä ja JMA:ta yhteen. Noiden yhdistäminen toisi luultavasti nopeasti tulosta, mutta pitkässä juoksussa eli playoffeja ajatellen IFK tarvitsee leveyttä ja uskottavaa hyökkäyspeliä 3 kentän rintamalta.
E:
Näin juuri. Itse kirjoitin jo ennen kauden alkua, että 28-91-50 olisi nimenomaan the Ketju. Törmänen taisi sitä kokeillakin muutaman pelin verran alkuvaiheessa, mutta luopui siitä, kun tulosta ei tullut (ei tullut silloin paljon muillakaan kombinaatioilla).
Ikonen ei tainnut olla tuossa Elkinsin ja JMA:n rinnalla alkukaudestakaan vaan siinä oli Partanen, mutta tosiaan Elkins ja JMA pelasivat ensimmäiset 12 ottelua yhdessä, JMA takoi noissa otteluissa tehot 4+6=10 ja Elkins 2+7=9 eli tuo kaksikko toimi 5vs5-pelissä todella hyvin, kun vielä huomio minkälaista IFK:n ensimmäisten 10 ottelun hyökkäyspeli oli, eli vielä huomattavasti tämän hetkistäkin heikompaa. Tuo Elkins - JMA kaksikko varmasti toimisi nytkin tehojen puolesta ja Elkins hoitaa tunnollisesti puolustuspelin, mutta kuten ylempänä kirjoitin, heidän yhdistäminen söisi hyökkäyksen leveyttä sekä roolitusta.
Tuohon Zaborsky - JMA keskusteluun vielä, ymmärrän että jotku näkevät Zaborskyn joukkueelle kokonaisuutena parempana kuin JMA, Zaborsky oli kiekottomassa pelissä aktiivisempi ja parempi, mutta taas kiekollisessa pelissä huomattavasti JMA:ta yksipuolisempi pelaaja. Mun IFK:ssa 1.kentän laiturin ja palkkakuninkaan rooli saa jatkossakin olla mielummin hyökkäyspään isompi syömähammas, kuin asennepelaaja joka taistelee enemmän, eikä kykene taas tekemään itse niin paljon niitä tehoja.
Tuskin kukaan kuvittelee että Zaborsky olisi tämän kauden IFK:ssa tehnyt JMA:n kaltaiset tehot, Zaborsky pelasi todella paljon Liigan parhaan kiekollisen sentterin kanssa niin 5vs5 kuin YV:llä ja Rask viihtyi tuossa ketjussa myös aika paljon, siihen nähden Zaborskyn olisi pitänyt voittaa maalipörssi aivan heittämällä, mutta ei voittanut maalipörssiä, koska laukaus oli maalintekijälle harvinaisen heikko, harvoin sillä lämäisyllä saatiin kiekkoa yläpesään, ja liian usein veteli tyhjistäkin ohi. Eittämättä tulee mieleen viime vuoden alkukeväästä se Ramun haastattelu jossa tokaisee haastattelijan kysymykseen tyyliin: ''Joo hyvä että Zaborsky osui vihdoin, tuossa mä olen sille jatkuvasti tarjoillut niitä syöttöjä..''