Luultavasti vasta sitten kun on pakko, eli keväällä.Toivottavasti edes muutaman kerran kauden aikana nähdään sitä mitä kaveri parhaimmillaan voisi olla.
Juhiksella on kuitenkin erinomainen laukaus, mutta mies ei käytä sitä juuri lainkaan. Pelaa kyllä itsensä usein hyville paikoille, mutta ratkaisevalla hetkellä yrittää hakea vielä jotain poikittaissyöttöä kaverille. Itsekkyyttä tuo homma hieman vaatisi sekä tietysti Juhiksen kohdalla sitä kuuluisaa ASENNETTA.
Eikä tarvitse muuttuakaan. Aivan helvetin viihdyttävä pelaaja, joka aiheutti tänäänkin meidän sohvakatsomossa huokailuja ja jopa naurunpyrskähdyksiä...Oli miten oli, ei Aaltonen enää pelaajatyyppinä tule muuttumaan.
Täsmälleen samaa mieltä, ottaisi nyt edes kerran viiteen peliin jotain ratkaisijan roolia kun taidot siihen riittäisivät kevyesti. Tai yrittäisi edes näytellä että joukkueen eteen pelaaminen kiinnostaisi (myös runkosarjan alussa) edes hitusen, tai olisi sitten pelaamatta jos ei alkukauden "höntsät" nappaa. Kyllä siihen tilalle löytyy pelaaja jota kiinnostaa siinä pelata.Mua turhauttaa JMA:n pelaaminen. Pelaa liikaa mukavuusalueellaan ja pakoilee vastuutaan.
No voihan sen näinkin ajatella että on pelannut hyvin joka matsissa, esimerkiksi Huhtala tai Sallinen ansaitsisi varmasti paljonkin kehuja Aaltosen esityksillä mutta JMAlla olisi niin paljon enemmänkin annettavaa kuin nyt ollaan nähty niin ainakin minun on todella vaikeaa olla tyytyväinen nyt nähtyihin esityksiin. Omasta mielestäni oli ihan lapanen koko vieraskiertueen ajan. Varmaan koti-ikävä tai väärän väriset luistimen nauhat sitten pilaavat Juhiksen fiiliksen.Mun mielestä pelannut kyllä tosi hyvin joka matsissa.
Eikä myöskään ihmetellä miksei NHL-portit ikinä hänelle avautuneet.Eikä tarvitse muuttuakaan.
Jossain matseissa Aaltonen on kyllä tarjonnut minullekin hienoja hetkiä taidokkailla suorituksillaan mutta tämä päivä ei kyllä todellakaan ollut yksi niistä. Innostuin harkkamatseissa itsekin Aaltosen taituruudesta mutta runkosarjan aikana on kaveri tarjonnut tarjonnut lähinnä vitutusta hukatuista mahdollisuuksista ja ylimielisestä ketjukaverien duunin hukkaan heittämisestä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä esimerkiksi Kapanen on mieltä Aaltosen asenteesta.Aivan helvetin viihdyttävä pelaaja, joka aiheutti tänäänkin meidän sohvakatsomossa huokailuja ja jopa naurunpyrskähdyksiä
harhautuksillaan ja nopeilla suunnanmuutoksillaan.
Mä nautin Juhiksen meiningeistä ihan täysillä. Annan anteeksi ilman kyselyitä oikeastaan kaikki ne kerrat, kun mies hakee jotain hienoa ja menettää kiekon. Mun puolesta niistä menetyksistä saa tulla kaudella takaiskumaali tai kaksikin, eikä haittaa. Aaltonen on nimittäin Karlssonin jälkeen viihdyttävin pelaaja Jokereissa 2000-luvulla.
En halua, että Juhis pelaisi urallaan enää muissa joukkueissa.
Eiköhän Juhi ole aika monessa Kapasen maalissa ollut mukana, joten tuskinpa yrmyilee. Juhi ei vaan syty kunnolla joka paikkaan, MUTTA kun kevään hermoja koettelevat pelit alkavat ja monet muut katoavat kuvasta, astuu Juhi esiin. Silloin tukkeutuvat monien arvostelijoiden suut. Ikinä en ole Juhiin luottoani menettänyt, enkä menetä nytkään. Vihattu ja rakastettu pelaaja, jota lopuksi vaan voi rakastaa!... ylimielisestä ketjukaverien duunin hukkaan heittämisestä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä esimerkiksi Kapanen on mieltä Aaltosen asenteesta.
Vähän lillukanvarsiin tarttumiseksi menee, mutta menkööt. JMA omaa kyllä tiettyyn pisteeseen asti taitavat kädet, mutta minusta hänen tärkeimpiä ominaisuuksia harhauttelemisessa ovat nopeus, lähtönopeus ja suunnanvaihdot yhdistettynä tietysti lähes rajattomaan rohkeuteen yrittää harhautuksia. Kiekon pitää ilman muuta liikkua sulavasti siinä mukana, että kykenee ohittamaan vastustajia kuten Juhis niinä parhaina hetkinään, mutta en minä koe, että hän olisi nimenomaan käsistään taitavimpia Jokeripelaajia koskaan. Nytkin joukkueesta löytyvä Omark on todennäköisesti nimenomaan käsistään vieläkin pehmeämpi ja taitavampi, jos sitä mitenkään voisi mitata, mutta ei omaa samanlaista repertuaaria nopeudesta ja luistelusta mitä Aaltoselta löytyy.Noin pehmeitä käsiä näkee harvoin oikeastaan missään, mikä on Aaltosen paras ominaisuus ja suurin ongelma.
Se on aika hauskaa, että ensin ollaan innoissaan kun saadaan Aaltonen jengiin ja sitten porukkaa vituttaa, kun se pelaa kuin Aaltonen.Eniten vituttaa JMA:n pelaamisessa se, että jätkä hiihtelee pelin ulkopuolella 58min pelistä, venttailee siellä hyökkäyssinisellä jne. Oikee joukkuepelaaja. Ei tee mitään peliä edistävää koko pelissä, yks suoritus ja sit ehkä tärisee verkot. Tai sitten ei. Yleensä vielä yrittää jotain sellaista, että tilanne kuolee omaan mahdottomuuteensa. Olkoot vaikka Suomen Kovatschuk mutta ei se silti oikeuta erivapauksiin. Juhis ei saa pepsiä vaihtoaitioon, jos Löppönenkään ei saa.
Se on aika hauskaa, että ensin ollaan innoissaan kun saadaan Aaltonen jengiin ja sitten porukkaa vituttaa, kun se pelaa kuin Aaltonen.
Se oli kaikilla ihan tasan tarkkaan tiedossa, että JMA säästelee voimiaan paljon mielummin hyökkäyspelaamiseen. Sen tietää myös Erkka, ja siksi Juhikselta ei ihan hirveästi odotetakaan puolustuspäässä, vaan hän saa vapaasti hakea paikkaa juuri sieltä siniseltä ja neppailla muutenkin omalla tyylillään. Mua vituttaa JMA:n menetykset ihan samalla tapaa kun vituttaa Omarkinkin, mutta se on pakko ymmärtää, ettei näiden kavereiden sarja olisi KHL, jos olisivat hyökkäyspään taitojensa lisäksi oman alueen työhevosia ja ultimaattisia joukkuepelin ruumiillistumia.
Mun mielestä meillä on ollut ihan tarpeeksi monella kaudella se tilanne, että jengi on täynnä kyllä hyvin vääntäviä ja sympaattisia nichlashardteja, mutta tiukassa paikassa sitä kiekkoa hakataan sitten veskarin logoon ja kaarretaan kulmiin kun ei viitsitä lähteä haastamaan pakkia. Nyt meillä on parikin jätkää, jotka ovat jo ratkoneet ja tulevat vastaisuudessakin ratkomaan matseja henkilökohtaisilla suorituksillaan. Sellaiset äijät erottavat erinomaiset joukkueet hyvistä joukkueista. Välillä tulee vapaailtoja, mutta siksi meillä onkin muu joukkue täynnä näitä Kapasen, Koukalin ja Hahlin kaltaisia luotettavia työjuhtia, jotka kantavat jengiä vaikeina hetkinä. Sillä tavalla tämä joukkuepelin konsepti toimii.
Niin, JMA:n hyöty joukkueelle mitataan tehopisteissä, ei siinä miten tunnollisesti menee pelitaktiikan mukaisesti niska limassa kulmasta kulmaan painimaan. Siihen rooliin on toiset kaverit. Niin kauan kuin pisteissä mennään piste/peli tahtia, ni mä oon erittäin tyytyväinen ja JMA on palkkansa ansainnut.
Niin, JMA:n hyöty joukkueelle mitataan tehopisteissä, ei siinä miten tunnollisesti menee pelitaktiikan mukaisesti niska limassa kulmasta kulmaan painimaan. Siihen rooliin on toiset kaverit. Niin kauan kuin pisteissä mennään piste/peli tahtia, ni mä oon erittäin tyytyväinen ja JMA on palkkansa ansainnut.
Näin juuri. Joukkue on tarkkaan rakennettu ja JMA:n rooli on tulosketjussa ja häneltä odotetaan pisteitä. Duunarit on duunareita ja JMAN: rooli on laittaa pikkumustaa sisään ja pelata mielellään 1ppg tai yli. Hänen tapauksessaan annan anteeksi fleguilut jne vaikka 59min30sec, kunhan 30 sec aikana tekee maalin/syötön ja tilastot on plussan puolella. Lopputulos on kuitenkin se tärkein asia meikäläiselle, miten siihen päästiin kun unohtuu aikas nopeasti.
Aaltonen on pelaaja joka saattaa pudotuspelisarjan seitsemännessä ottelussa lähteä oman maalin takaa kuljetukseen mikä ratkaisee Jokereille koko sarjan. Mitään tasaisuutta, edes tehopisteissä, ei Juhikselta välttämättä kannata vaatia, mutta vastapainoksi ei kannata yllättyäkkään mitä huikeimmista yksilösuorituksta kauden vaativimmissa paikoista.
Mikä jatkoajan elävä legenda tästä nyt on tullut, että JMA olisi isojenpelienmies? Maajoukkueessakin kadonnut aina tyystin valokeilasta, kun mitalipelit ovat alkaneet. Ranskaa, Italiaa yms. maita vastaan pisteitä kyllä satelee alkusarjassa. Sama ongelmahan on ollut jopa usein samassa ketjussa pelanneella Kontiolalla.
Se, että Metsolan imurointi teki JMA:sta sankarin viime kevään game 7:ssa ja loistava onnistuminen Sotshissa Venäjää vastaan puolivälierässä ei muuta ainakaan minun pienessä päässäni sitä mielikuvaa, että kauheasti muita onnistumisia JMA ei ole kyennyt tekemään niissä oikeasti isoissa peleissä.