Juhamatti Aaltonen Helsingin Jokereihin!

  • 268 559
  • 973

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites Juhis on pärjännyt muiden mielestä? Kutakuinkin piste/ottelu tahdissa tällä hetkellä eli ihan OK. Keväällä sitte laittaa ihan kaiken peliin.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua turhauttaa JMA:n pelaaminen. Pelaa liikaa mukavuusalueellaan ja pakoilee vastuutaan. Kaverilla on hyvä veto, mutta silti hakee hyvistä paikoista vielä syöttöä. Potentiaalia on valtava, mutta minkäs mies itselleen mahtaa, taiteilija on taiteilija.

Toivottavasti edes muutaman kerran kauden aikana nähdään sitä mitä kaveri parhaimmillaan voisi olla.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Toivottavasti edes muutaman kerran kauden aikana nähdään sitä mitä kaveri parhaimmillaan voisi olla.
Luultavasti vasta sitten kun on pakko, eli keväällä.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aaltonen taitaa olla joukkueen ainut pelaaja, jota voi kritisoida, vaikka vääntää KHL;ssä piste per peli tahdilla. Mun mielestä pelannut kyllä tosi hyvin joka matsissa.
 

faro

Jäsen
Juhiksella on kuitenkin erinomainen laukaus, mutta mies ei käytä sitä juuri lainkaan. Pelaa kyllä itsensä usein hyville paikoille, mutta ratkaisevalla hetkellä yrittää hakea vielä jotain poikittaissyöttöä kaverille. Itsekkyyttä tuo homma hieman vaatisi sekä tietysti Juhiksen kohdalla sitä kuuluisaa ASENNETTA.
 
Juhiksella on kuitenkin erinomainen laukaus, mutta mies ei käytä sitä juuri lainkaan. Pelaa kyllä itsensä usein hyville paikoille, mutta ratkaisevalla hetkellä yrittää hakea vielä jotain poikittaissyöttöä kaverille. Itsekkyyttä tuo homma hieman vaatisi sekä tietysti Juhiksen kohdalla sitä kuuluisaa ASENNETTA.

Kuulostaa ihan samalta Aaltoselta joka Lahessa pelasi. Tosin ei se mitään syöttä hakenut kuin pakon edessä sen jälkeen kun oli veivaamisen ilosta veivannut itsensä sellaiseen asemaan että oli pakko. Oli miten oli, ei Aaltonen enää pelaajatyyppinä tule muuttumaan.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
...Oli miten oli, ei Aaltonen enää pelaajatyyppinä tule muuttumaan.
Eikä tarvitse muuttuakaan. Aivan helvetin viihdyttävä pelaaja, joka aiheutti tänäänkin meidän sohvakatsomossa huokailuja ja jopa naurunpyrskähdyksiä
harhautuksillaan ja nopeilla suunnanmuutoksillaan. Piste per peli on ihan jees siinä lisänä. Kyllä se laukauskin sieltä vielä lähtee, älkää olko huolissanne.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä nautin Juhiksen meiningeistä ihan täysillä. Annan anteeksi ilman kyselyitä oikeastaan kaikki ne kerrat, kun mies hakee jotain hienoa ja menettää kiekon. Mun puolesta niistä menetyksistä saa tulla kaudella takaiskumaali tai kaksikin, eikä haittaa. Aaltonen on nimittäin Karlssonin jälkeen viihdyttävin pelaaja Jokereissa 2000-luvulla.

Olin itse juniorina samankaltainen pelaaja (en ollut yhtä taitava, I know, ja lajikin oli salibandy): en aina syttynyt hakemaan maalia hampaat irvessä, mutta aina halusin olla järjestämässä kahvituokiota vastustajalle. Kun vastustajaa oli kyykytetty tarpeeksi pitkään, järjestettiin jollekin paikka lyödä mahdollisimman hienosti tyhjiin. Tätä samaa vibaa hiffaan Juhiksen toiminnasta kentällä; sehän pystyy veivaamaan melkein kenet tahansa kahville melkein millä tahansa tavalla ja myös tietää sen. Noin pehmeitä käsiä näkee harvoin oikeastaan missään, mikä on Aaltosen paras ominaisuus ja suurin ongelma.

En halua, että Juhis pelaisi urallaan enää muissa joukkueissa.
 

Gemondo

Jäsen
Mua turhauttaa JMA:n pelaaminen. Pelaa liikaa mukavuusalueellaan ja pakoilee vastuutaan.
Täsmälleen samaa mieltä, ottaisi nyt edes kerran viiteen peliin jotain ratkaisijan roolia kun taidot siihen riittäisivät kevyesti. Tai yrittäisi edes näytellä että joukkueen eteen pelaaminen kiinnostaisi (myös runkosarjan alussa) edes hitusen, tai olisi sitten pelaamatta jos ei alkukauden "höntsät" nappaa. Kyllä siihen tilalle löytyy pelaaja jota kiinnostaa siinä pelata.
Mun mielestä pelannut kyllä tosi hyvin joka matsissa.
No voihan sen näinkin ajatella että on pelannut hyvin joka matsissa, esimerkiksi Huhtala tai Sallinen ansaitsisi varmasti paljonkin kehuja Aaltosen esityksillä mutta JMAlla olisi niin paljon enemmänkin annettavaa kuin nyt ollaan nähty niin ainakin minun on todella vaikeaa olla tyytyväinen nyt nähtyihin esityksiin. Omasta mielestäni oli ihan lapanen koko vieraskiertueen ajan. Varmaan koti-ikävä tai väärän väriset luistimen nauhat sitten pilaavat Juhiksen fiiliksen.
Eikä tarvitse muuttuakaan.
Eikä myöskään ihmetellä miksei NHL-portit ikinä hänelle avautuneet.
Aivan helvetin viihdyttävä pelaaja, joka aiheutti tänäänkin meidän sohvakatsomossa huokailuja ja jopa naurunpyrskähdyksiä
harhautuksillaan ja nopeilla suunnanmuutoksillaan.
Jossain matseissa Aaltonen on kyllä tarjonnut minullekin hienoja hetkiä taidokkailla suorituksillaan mutta tämä päivä ei kyllä todellakaan ollut yksi niistä. Innostuin harkkamatseissa itsekin Aaltosen taituruudesta mutta runkosarjan aikana on kaveri tarjonnut tarjonnut lähinnä vitutusta hukatuista mahdollisuuksista ja ylimielisestä ketjukaverien duunin hukkaan heittämisestä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä esimerkiksi Kapanen on mieltä Aaltosen asenteesta.

Mä nautin Juhiksen meiningeistä ihan täysillä. Annan anteeksi ilman kyselyitä oikeastaan kaikki ne kerrat, kun mies hakee jotain hienoa ja menettää kiekon. Mun puolesta niistä menetyksistä saa tulla kaudella takaiskumaali tai kaksikin, eikä haittaa. Aaltonen on nimittäin Karlssonin jälkeen viihdyttävin pelaaja Jokereissa 2000-luvulla.

En halua, että Juhis pelaisi urallaan enää muissa joukkueissa.

Vaikka en Aaltosen pelaamisesta tällä hetkellä nauttikaan, niin myös minä annan ne lukuisat kiekonmenetykset ja muut surkeat suoritukset anteeksi, mutta vain siinä tapauksessa että "tosipeleissä" alkaa oikeasti sitten tapahtumaan. Ja siihen uskon kyllä edelleenkin että näin tulee tapahtumaan, se on nähty jo ennenkin.

Viihdyttävämpiäkin pelaajia on kyllä omasta mielestäni Jokereissa nähty ihan lähivuosinakin, muunmuassa Teräväinen, I. & V. Filppula. Metroa, Leinoa ja Brembergiä unohtamatta.
Aaltosella olisi toki mahdollisuus mennä näistä herroista vaikka ohikin, mutta se vaatisi sitä että käyttäisi niitä taitojaan useammin kuin kerran kuussa.

Mä en myöskään halua että Aaltonen pelaa enää ikinä toista kautta Jokereissa, mikäli kevään isoissa peleissä JMA ei ota ratkaisijan roolia itselleen todenteolla, nousten todelliseksi ratkaisijaksi. Tervemenoa takaisin Ouluun minun puolestani jos taso ja asenne on tätä luokkaa läpi koko kauden.

Henkilökohtaisesti nautin huomattavasti enemmän esimerkiksi Omarkin pelistä joka tarjoaa vielä näyttävämpiä yksilösuorituksia pelistä toiseen kuin Aaltonen, mutta joutuu valitettavasti pelaamaan vähemmillä minuuteilla, pienemmällä vastuulla ja heikompien ketjukavereiden kanssa kuin koko kansan surffari JMA. Olisikin mielenkiintoista nähdä mitä herrat Omark ja Aaltonen saisi aikaan kun pelipaikat vaihdettaisiin päikseen, myös ylivoimassa. Oma veikkaukseni olisi että ykkösketjun tehot nousisivat ja kakkosen laskisivat.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
... ylimielisestä ketjukaverien duunin hukkaan heittämisestä. Olisi mielenkiintoista tietää mitä esimerkiksi Kapanen on mieltä Aaltosen asenteesta.
Eiköhän Juhi ole aika monessa Kapasen maalissa ollut mukana, joten tuskinpa yrmyilee. Juhi ei vaan syty kunnolla joka paikkaan, MUTTA kun kevään hermoja koettelevat pelit alkavat ja monet muut katoavat kuvasta, astuu Juhi esiin. Silloin tukkeutuvat monien arvostelijoiden suut. Ikinä en ole Juhiin luottoani menettänyt, enkä menetä nytkään. Vihattu ja rakastettu pelaaja, jota lopuksi vaan voi rakastaa!
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Noin pehmeitä käsiä näkee harvoin oikeastaan missään, mikä on Aaltosen paras ominaisuus ja suurin ongelma.
Vähän lillukanvarsiin tarttumiseksi menee, mutta menkööt. JMA omaa kyllä tiettyyn pisteeseen asti taitavat kädet, mutta minusta hänen tärkeimpiä ominaisuuksia harhauttelemisessa ovat nopeus, lähtönopeus ja suunnanvaihdot yhdistettynä tietysti lähes rajattomaan rohkeuteen yrittää harhautuksia. Kiekon pitää ilman muuta liikkua sulavasti siinä mukana, että kykenee ohittamaan vastustajia kuten Juhis niinä parhaina hetkinään, mutta en minä koe, että hän olisi nimenomaan käsistään taitavimpia Jokeripelaajia koskaan. Nytkin joukkueesta löytyvä Omark on todennäköisesti nimenomaan käsistään vieläkin pehmeämpi ja taitavampi, jos sitä mitenkään voisi mitata, mutta ei omaa samanlaista repertuaaria nopeudesta ja luistelusta mitä Aaltoselta löytyy.

Mitä itse Aaltosen pelaamiseen tulee, niin ei minulla kyllä ole mitään valittamista sen suhteen. Enkä edes rehellisesti sanottuna koe yllättyneeni siitä, että Aaltonen usein hukkuu kuvasta ja saa ajoittain ärsytystäkin aikaan kiemuroillaan kun olisi selkeitä paikkoja naulata kiekko reppuun. Aaltonen hankittiin ja saatiin juuri sitä mitä osattiin odottaa. Mihinkäs se tiikeri raidoistaan pääsee jne. Monesti jo esille tullut asia, että jos Aaltonen olisi rohkeampi (ja/tai parempi) laukomaan hän olisi jo pitkään ollut ainakin Euroopassa parrasvaloissa. Mahdollisesti jopa NHL:ssä.
 

HokiHero

Jäsen
Näin satunnaiskatsojan näkökulmasta on todellinen onni, että Jokereilla on Aaltonen jo ihan ei-jokerifanien vuoksi. Mielestäni Teräväinen ja Filppulat eivät pääse samaan kastiin viihdyttävyydestä puhuttaessa, niin käsittämättömän arvaamaton pelaaja Juhis on, että tiedän monta jotka lähtevät katsomoon jo ihan hänen vuokseen, toinen tälläinen vastaava voisi olla itselleni Leino pelihuumori kunnossa.

Tälläiset pelaajat tekevät niistä maanantai-illan matseistakin katsomisen arvoisia. Maajoukkueeseeni Aaltonen mahtuu lähes poikkeuksetta. Yksittäisen ottelun voitto unohtuu pian, mutta suuret yksittäiset suoritukset voi muistaa vuosien ajan. Viihdettä ja elämyksiä siis.

Nimim. Aaltosen kärkiveivi harjoitusmatsissa SKA:ta vastaan on sytyttänyt tänä syksynä enemmän kuin yksikään muu suoritus.
 

Masentaja

Jäsen
Eniten vituttaa JMA:n pelaamisessa se, että jätkä hiihtelee pelin ulkopuolella 58min pelistä, venttailee siellä hyökkäyssinisellä jne. Oikee joukkuepelaaja. Ei tee mitään peliä edistävää koko pelissä, yks suoritus ja sit ehkä tärisee verkot. Tai sitten ei. Yleensä vielä yrittää jotain sellaista, että tilanne kuolee omaan mahdottomuuteensa. Olkoot vaikka Suomen Kovatschuk mutta ei se silti oikeuta erivapauksiin. Juhis ei saa pepsiä vaihtoaitioon, jos Löppönenkään ei saa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eniten vituttaa JMA:n pelaamisessa se, että jätkä hiihtelee pelin ulkopuolella 58min pelistä, venttailee siellä hyökkäyssinisellä jne. Oikee joukkuepelaaja. Ei tee mitään peliä edistävää koko pelissä, yks suoritus ja sit ehkä tärisee verkot. Tai sitten ei. Yleensä vielä yrittää jotain sellaista, että tilanne kuolee omaan mahdottomuuteensa. Olkoot vaikka Suomen Kovatschuk mutta ei se silti oikeuta erivapauksiin. Juhis ei saa pepsiä vaihtoaitioon, jos Löppönenkään ei saa.
Se on aika hauskaa, että ensin ollaan innoissaan kun saadaan Aaltonen jengiin ja sitten porukkaa vituttaa, kun se pelaa kuin Aaltonen.

Se oli kaikilla ihan tasan tarkkaan tiedossa, että JMA säästelee voimiaan paljon mielummin hyökkäyspelaamiseen. Sen tietää myös Erkka, ja siksi Juhikselta ei ihan hirveästi odotetakaan puolustuspäässä, vaan hän saa vapaasti hakea paikkaa juuri sieltä siniseltä ja neppailla muutenkin omalla tyylillään. Mua vituttaa JMA:n menetykset ihan samalla tapaa kun vituttaa Omarkinkin, mutta se on pakko ymmärtää, ettei näiden kavereiden sarja olisi KHL, jos olisivat hyökkäyspään taitojensa lisäksi oman alueen työhevosia ja ultimaattisia joukkuepelin ruumiillistumia.

Mun mielestä meillä on ollut ihan tarpeeksi monella kaudella se tilanne, että jengi on täynnä kyllä hyvin vääntäviä ja sympaattisia nichlashardteja, mutta tiukassa paikassa sitä kiekkoa hakataan sitten veskarin logoon ja kaarretaan kulmiin kun ei viitsitä lähteä haastamaan pakkia. Nyt meillä on parikin jätkää, jotka ovat jo ratkoneet ja tulevat vastaisuudessakin ratkomaan matseja henkilökohtaisilla suorituksillaan. Sellaiset äijät erottavat erinomaiset joukkueet hyvistä joukkueista. Välillä tulee vapaailtoja, mutta siksi meillä onkin muu joukkue täynnä näitä Kapasen, Koukalin ja Hahlin kaltaisia luotettavia työjuhtia, jotka kantavat jengiä vaikeina hetkinä. Sillä tavalla tämä joukkuepelin konsepti toimii.

Ihan pakko on ottaa sekin seikka huomioon, että viihdebisnestä tehdessä on eduksi mikäli tuote on viihdyttävä. JMA tuo yleisölle erittäin isoa viihdearvoa ja sen lisäksi on pisteillä jokaisessa matsissa. En mä oikein tiedä tarvitseeko siltä hirveästi muuta vaatiakaan.
 

Masentaja

Jäsen
Mua on ihan turha leimata miksikään JMA-Fanipojaksi. Näätä ku näätä. Ikinä en ole tykännyt, kun asenne on täyttä paskaa. Kahdella sanalla, laiska ja ylimielinen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mun mielestä Aaltoselle pitää antaa erivapauksia. Ei se ole tomimäki vaikka mitä tekisit. Se on taiteilija ja sellaisena hankittu. Pelin katsominen olisi tylsempää jos Aaltosen pitäisi olla joku nöyrä kahden suunnan tunnollisuuden perikuva joka jokaisessa pelissä kiirehtisi vastuullisesti ekana alakertaan. Suomalaisessa mentaliteetissa on se vika että kaikkien pitäisi aina olla samanlaisia. Ei pidä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Se on aika hauskaa, että ensin ollaan innoissaan kun saadaan Aaltonen jengiin ja sitten porukkaa vituttaa, kun se pelaa kuin Aaltonen.

Se oli kaikilla ihan tasan tarkkaan tiedossa, että JMA säästelee voimiaan paljon mielummin hyökkäyspelaamiseen. Sen tietää myös Erkka, ja siksi Juhikselta ei ihan hirveästi odotetakaan puolustuspäässä, vaan hän saa vapaasti hakea paikkaa juuri sieltä siniseltä ja neppailla muutenkin omalla tyylillään. Mua vituttaa JMA:n menetykset ihan samalla tapaa kun vituttaa Omarkinkin, mutta se on pakko ymmärtää, ettei näiden kavereiden sarja olisi KHL, jos olisivat hyökkäyspään taitojensa lisäksi oman alueen työhevosia ja ultimaattisia joukkuepelin ruumiillistumia.

Mun mielestä meillä on ollut ihan tarpeeksi monella kaudella se tilanne, että jengi on täynnä kyllä hyvin vääntäviä ja sympaattisia nichlashardteja, mutta tiukassa paikassa sitä kiekkoa hakataan sitten veskarin logoon ja kaarretaan kulmiin kun ei viitsitä lähteä haastamaan pakkia. Nyt meillä on parikin jätkää, jotka ovat jo ratkoneet ja tulevat vastaisuudessakin ratkomaan matseja henkilökohtaisilla suorituksillaan. Sellaiset äijät erottavat erinomaiset joukkueet hyvistä joukkueista. Välillä tulee vapaailtoja, mutta siksi meillä onkin muu joukkue täynnä näitä Kapasen, Koukalin ja Hahlin kaltaisia luotettavia työjuhtia, jotka kantavat jengiä vaikeina hetkinä. Sillä tavalla tämä joukkuepelin konsepti toimii.

Aivan pakko quottaa tämä, on nimittäin niin fiksua tekstiä että tekee iloiseksi. Kullanarvoinen pelaaja jota on enimmäkseen ilo seurata kaukalossa. Ja kuten Varis tuossa yllä ansiokkaasti todisti, jos miehen työmoraali olisi aina Tomi Mäen luokkaa, ei hän pelaisi tällä pallonpuoliskolla vaan läntisellä. Kyllä KHL-jengiin mahtuu aina 1-2 taiteilijaa. Taistelijoita on toki hyvä sitten olla vastapainoksi n. kymmenkertainen määrä. Eikä se kärppätausta miehen oma vika ole, enkä toki itse pidä sitä edes rasitteena, ainakaan kovin paljon, ainakaan ihan älyttömästi.

Kasassa on kaikkien aikojen kovin jääkiekon seurajoukkue Suomessa ja kyseinen asia saa minut hymyilemään päivittäin. Kiitos siitä kuuluu myös JMA:lle.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Aivan huikea ja todella viihdyttävä pelaaja, joka on samalla oikea Jokeri sanan varsinaisessa merkityksessä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, JMA:n hyöty joukkueelle mitataan tehopisteissä, ei siinä miten tunnollisesti menee pelitaktiikan mukaisesti niska limassa kulmasta kulmaan painimaan. Siihen rooliin on toiset kaverit. Niin kauan kuin pisteissä mennään piste/peli tahtia, ni mä oon erittäin tyytyväinen ja JMA on palkkansa ansainnut.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Niin, JMA:n hyöty joukkueelle mitataan tehopisteissä, ei siinä miten tunnollisesti menee pelitaktiikan mukaisesti niska limassa kulmasta kulmaan painimaan. Siihen rooliin on toiset kaverit. Niin kauan kuin pisteissä mennään piste/peli tahtia, ni mä oon erittäin tyytyväinen ja JMA on palkkansa ansainnut.

Ihan kirjaimellisesti ei minusta tätäkään kannata ottaa, vaikka ymmärränkin mitä haet takaa. Aaltonen on pelaaja joka saattaa pudotuspelisarjan seitsemännessä ottelussa lähteä oman maalin takaa kuljetukseen mikä ratkaisee Jokereille koko sarjan. Mitään tasaisuutta, edes tehopisteissä, ei Juhikselta välttämättä kannata vaatia, mutta vastapainoksi ei kannata yllättyäkkään mitä huikeimmista yksilösuorituksta kauden vaativimmissa paikoista. Odottaa saa, mutta ei pidä vaatia koska jokainen meistä tiedostaa, että JMA ja tasaisuus eivät ole kovinkaan kaksinen pariskunta. Aaltonen saattaa kadota täysin kuvasta kun KHL:n oikeasti isot seurat tulee vastaan, tai sitten Juha-Matti saattaa pitää heitä pilkkanaan. Kumpikaan ei aivan järkyttävästi minun maailmaani mullistaisi.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Niin, JMA:n hyöty joukkueelle mitataan tehopisteissä, ei siinä miten tunnollisesti menee pelitaktiikan mukaisesti niska limassa kulmasta kulmaan painimaan. Siihen rooliin on toiset kaverit. Niin kauan kuin pisteissä mennään piste/peli tahtia, ni mä oon erittäin tyytyväinen ja JMA on palkkansa ansainnut.

Näin juuri. Joukkue on tarkkaan rakennettu ja JMA:n rooli on tulosketjussa ja häneltä odotetaan pisteitä. Duunarit on duunareita ja JMA:n rooli on laittaa pikkumustaa sisään ja pelata mielellään 1ppg tai yli. Hänen tapauksessaan annan anteeksi fleguilut jne vaikka 59min30sec, kunhan 30 sec aikana tekee maalin/syötön ja tilastot on plussan puolella. Lopputulos on kuitenkin se tärkein asia meikäläiselle, miten siihen päästiin kun unohtuu aikas nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin juuri. Joukkue on tarkkaan rakennettu ja JMA:n rooli on tulosketjussa ja häneltä odotetaan pisteitä. Duunarit on duunareita ja JMAN: rooli on laittaa pikkumustaa sisään ja pelata mielellään 1ppg tai yli. Hänen tapauksessaan annan anteeksi fleguilut jne vaikka 59min30sec, kunhan 30 sec aikana tekee maalin/syötön ja tilastot on plussan puolella. Lopputulos on kuitenkin se tärkein asia meikäläiselle, miten siihen päästiin kun unohtuu aikas nopeasti.

Selänteeseen vertaaminen on aina hieman epäreilua, mut Teemu oli aika tyypillinen pelaaja joka tuntu olevan pelin ulkopuolella läpi pelin. 60min jälkeen katsoo tilastoja niin siellä onkin 2+0 ja joukkue voittanut. Siinä paljon samaa kuin Aaltosessa. Surffailua pelin ulkopuolella ja parissa vaihdossa järjestää ne 1-3 maalia tulostaululle. Toki Aaltonen ehkä vähän enemmän erottuu muutenkin pelissä fleguilla kikkailuilla mut antaa mennä vaan kunhan ne pari vaihtoa pelissä on timanttia. Taiteilija, joita harvoin on liikaa joukkueessa!
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Aaltonen on pelaaja joka saattaa pudotuspelisarjan seitsemännessä ottelussa lähteä oman maalin takaa kuljetukseen mikä ratkaisee Jokereille koko sarjan. Mitään tasaisuutta, edes tehopisteissä, ei Juhikselta välttämättä kannata vaatia, mutta vastapainoksi ei kannata yllättyäkkään mitä huikeimmista yksilösuorituksta kauden vaativimmissa paikoista.

Mikä jatkoajan elävä legenda tästä nyt on tullut, että JMA olisi isojenpelienmies? Maajoukkueessakin kadonnut aina tyystin valokeilasta, kun mitalipelit ovat alkaneet. Ranskaa, Italiaa yms. maita vastaan pisteitä kyllä satelee alkusarjassa. Sama ongelmahan on ollut jopa usein samassa ketjussa pelanneella Kontiolalla.

Se, että Metsolan imurointi teki JMA:sta sankarin viime kevään game 7:ssa ja loistava onnistuminen Sotshissa Venäjää vastaan puolivälierässä ei muuta ainakaan minun pienessä päässäni sitä mielikuvaa, että kauheasti muita onnistumisia JMA ei ole kyennyt tekemään niissä oikeasti isoissa peleissä.

Ei siinä, Hagman-Kapanen-JMA on loistava ketju, jossa pelaajat täydentävät hyvin toistensa vahvuuksia ja se on näkynyt hienosti myös tulostaululla. Alati ailahteleva JMA on tärkeä osa tuota ketjua. JMA on mahtava ja ainutlaatuinen pelaaja silloin, kun pelifiilis on kohdallaan. Mitenkään käsikädessä syttyminen ei kuitenkaan aina ottelun tärkeyden kanssa mene. Aaltonen oli esimerkiksi sysipaska kauden avausottelussa Minskiä vastaan, vaikka hypetys otteluun oli valtava ja tupa (lähes) täynnä. Leijonapaidastakaan on vaikeaa muistaa yhtään hyvää välierä ja finaalipeliä.

Tärkein kysymys ei ole se, onko JMA taikuri vai tuhnuri, vaan onko Aaltonen voittaja?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mikä jatkoajan elävä legenda tästä nyt on tullut, että JMA olisi isojenpelienmies? Maajoukkueessakin kadonnut aina tyystin valokeilasta, kun mitalipelit ovat alkaneet. Ranskaa, Italiaa yms. maita vastaan pisteitä kyllä satelee alkusarjassa. Sama ongelmahan on ollut jopa usein samassa ketjussa pelanneella Kontiolalla.

Se, että Metsolan imurointi teki JMA:sta sankarin viime kevään game 7:ssa ja loistava onnistuminen Sotshissa Venäjää vastaan puolivälierässä ei muuta ainakaan minun pienessä päässäni sitä mielikuvaa, että kauheasti muita onnistumisia JMA ei ole kyennyt tekemään niissä oikeasti isoissa peleissä.

Ymmärrän pointtisi, ja olen osittain samaa mieltä, mutta kun aloin mielessäni kertailemaan noita selostamiasi tapahtumia niin kyllähän tuossa on jo yhdelle miehelle aika monta onnistumista isoissa peleissä vaikka onkin saattanut muissa kisoissa kadota kuvasta. Imuroi niitä maalivahti tai ei. Ei Aaltonen varmastikaan kaikista kovin tykki ole "isojen pelien ratkomisessa", mutta kuitenkin jo pelkästään nuo kaksi ottelua riittävät pitämään häntä minun silmissäni potentiaalisena ratkaisijana. Harvempi pelaaja kuitenkaan vastaavalla yksilösuorituksella esimerkiksi Venäjää vastaan kykenee tekemään tasoitusmaalin puolivälierässä hiljentäen kisaisäntien kotiyleisön.

Taisinkin kirjoittaa, että Aaltoselta ei välttämättä kannata odottaa mitään varmaa, mutta ei tarvitse yllättyäkään jos hän päättää yksilösuorituksella tehdä tuollaisia maaleja vastaavissa peleissä tai paikoissa. Useimmiten Juhis on tainnut olla valokeilassa tai sitten varjoissa näissä, ja ne ovatkin ne kaksi ääripäätä mitkä muistetaan. Varmasti jakaa tässäkin asiassa pelaajana mielipiteitä suuren yleisön keskuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös