Juha Ylönen Bluesiin

  • 3 044
  • 78

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Jospa jossiteltaisiin jostain

Viestin lähetti Jaari


Tämän jälkeen en enää jankkaa (varsinkaan jos olen väärässä :)) mutta eikös Ylönen varattu änäriin jo viimeisen K-Espoo kauden jälkeen ja vielä suhteellisen alhaisella numerolla? Joten eiköhän miehestä jo joku tienyt ennen kuin hämeenlinnalainen rahaseura hänet ryöstökalasti? :)


PS. Saa korjata jos olen väärässä tuon varauksen suhteen mutta tälläinen mielikuva minulla on...

Winnipeg varasi Ylösen viidennellä kierroksella (91) kesällä 1991, joten olet oikeassa. Mikäli muistan oikein, niin Ylönen itse tarjosi palveluksiaan Hämeenlinnaan ja mahtoikohan asia liittyä jotenkin armeijaan, sellainen mielikuva minulla ainakin on. Tämä ei tietenkään yhtään vähennä sen työn merkitystä, jota HPK:ssa vuodesta toiseen on kiistämättömästi tehty. Oli varmaan sekä Ylösen että HPK:n edun mukaista, että sopimus syntyi aikoinaan Hämeenlinnaan. Ylönen oli kuitenkin jo Kiekko-Espoon divarikaudella hyvä ja lupaava pelaaja ja myöskin juniorisarjoissa tärkeä lenkki Jere Lehtisen ja Tero Lehterän ohella juniorimestaruuksista taisteltaessa.

Ylösen Jussilla on ollut ainakin minun tietojen mukaan paluuajatuksia Kiekko-Espoon liigataipaleen alussa, mutta tuolloin piskuisella seuralla ei ollut mahdollisuuksia ryhtyä tarjouskilpailuun ja lopulta mies päätyi Jokereihin.

Toivottavasti Ylönen saa pelata terveenä tulevan liigakauden, josta on näillä näkymin tulossa erittäin mielenkiintoinen kaikkine paluumuuttajineen.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Poltinahon puolisotilaallinen rekkakerho

Viestin lähetti Hartza
Mikäli muistan oikein, niin Ylönen itse tarjosi palveluksiaan Hämeenlinnaan ja mahtoikohan asia liittyä jotenkin armeijaan, sellainen mielikuva minulla ainakin on.


Niin, en muista miten tämä Jussin kohdalla oli, mutta onhan näitä pelaajia ennenkin tullut Hämeenlinnaan pelaamaan intin takia, mm. Valliinin Arska.

Poltinaholla, joka sijaitsee muuten käytännössä Rinkulan naapurissa, toimineessa 4ErAutoK:ssahan oli pelaajan kuin pelaajan mukava käydä intissä, intti jousti hyvin, jos kyse oli HPK:n edusta, kiitokset komppanianpäällikölle joka oli armoton Kerhofani.

Itsekin muistan kun menin ko. paikkaan mortiksi, niin lähes julkisena tietona liikkui sellainen huhu, jonka mukaan Kerhon harjoitukset ovat aina pätevä syy "luistaa" palveluksesta näitten pelimiesten kohdalla.

Nyttemminhän ko. 4ErAutoK on siirretty tuonne Parolannummelle, josta tosin ei ole hallille kuitenkaan kuin noin 10 km, eli sama meno jatkunee edelleenkin.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:
F

Flonaldo

Kuitataan nyt vielä sen verran, että ehkä suurin syy siihen Ylösen hankkimiseen Kerhon taholta sekä Ylösen omaan tulohalukkuuteen oli Ilveksen nuoren Jarkko Varvion hankkiminen HPK:n riveihin jo aiemmin. Kerho halusi Jaken ketjukaverin joukkueeseensa ja Jussi halusi Jaken kanssa samaan joukkueeseen.
 

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ylösen ja Pärssisen tilanteet ensi kaudeksi ovat aika erilaiset, vaikka toisin on väitetty. Pärssisellä NHL-ura on vielä edessä, eikä hänen olisi tarvinnut Suomeen palata ja uskonkin, että joku NHL-seura tarjoaa paperin, jota Pärä ei voi vastustaa. Hänellä ei ole mitään järkevää syytä jättää hyvää NHL-sopimusta hyväksymättä. Ylösellä taas oli selvät perusteet paluulleen. Hänen oli tultava SM-liigaan, jossa fyysiset rasitukset eivät ole yhtä kovia hänen nivelilleen kuin NHL:ssä. JOs hän olisi jäänyt Amerikkaan, hänen nilkkansa olisivat menneet vain huonompaan kuntoon. Ei tuon tasoisen ja ikäisen pelaajan tarvitsisi tehdä pitkää sopimusta suomalaisen seuran kanssa jos hänellä olisi suunnitelmissa seuraavana syksynä palata NHL:ään - siellä kyllä riittää seuroja, jotka hänet heti haluaisivat. Juha itse sanoi, että on ainakin kahtena seuraavana kautena Bluesin mies, huolimatta NHL-pykälästä. Mitä sen jälkeen? Sen ratkaisevat nivelet. Reuma ei kuitenkaan yhdessä kesässä parane!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös