Joulutorttu vs Pipari

  • 6 669
  • 51

Pipari vai Joulutorttu?


  • Äänestäjiä
    209

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen kai joskus muinoin jo vastannut tähän että joulutorttu. Ja niin se on yhä valintani ja mieluiten ihan perinteisimmällä maulla eli luumumarmeladilla. Tämä ihan vain jo sen vuoksi että niistä perinteisistä ruskeista joulupipareista en ole oikein koskaan sinänsä välittänyt vaikka tavan mukaan niitä onkin pitänyt aina jouluksi leipoa. Joulutortut ovat vain parempia ja uunituoreina mieluiten.

Aiempina jouluina on kyllä monet muut leivonnaiset maistuneet minulle enemmän kuin kumpikaan näistä perinteisimmistä herkuista. Ruskea piparikin on joulun pikkuleivistä olleet sitä pohjasakkaa, lähinnä syönyt jouluna niitä kun niin kuuluu tehdä. Jouluksi monista leipomistani pikkuleivistä hannatädit, ässät, herrasväen leivät ja lusikkaleivät ovat esimerkiksi paljon parempia kuin tavalliset ruskeat piparit.

Tänä vuonna kuitenkin skippaan joululeipomiset kokonaan. Korkeintaan jotain pasteijoita ja just torttuja voin paistella. Iso päätös minulle mutta terveyden vuoksi näin on hyvä toimia. Miten sitä vain osaa joulukuun elää ilman niitä leipomisaskareita?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös